חרבות ברזל הנספח השבועי • 7

איזו עסקה לשחרור החטופים מעשית בעיניך?

  • אסור להסכים לשום עסקה, שחרור שבויים אינו מצדיק ויתורים למרצחים

    הצבעות: 159 19.4%
  • אסור להסכים לשום עסקה שלא תכלול את כל השבויים

    הצבעות: 498 60.7%
  • עדיף להציל אפילו 10 שבויים בעודם בחיים, גם תמורת שחרור אסירים הפסקת אש והכנסת דלק

    הצבעות: 163 19.9%

  • סה"כ מצביעים
    820
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

ד. פריד

משתמש מקצוען

האסירה הפלסטינית ששוחררה:​

יש נערים שנותרו להם עוד שנים רבות בכלא, 18 שנה והם אינם משתחררים בעסקה
ואחד שיש לו 18 יום משתחרר.. זה דבר מוזר..
אני הייתי משתחררת גם ככה בעוד 22 חודש.
נפקא בת קלא ואמרה ליה עמא קטילא קטלת היכלא קליא קלית קימחא טחינא טחינת ואסירה משוחררת שחררת... (ע"פ גמ' סנהדרין דף צו עמוד ב)
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, נותן עצות לישראל הבוקר: "ירדתם מהעץ בהסכם ההפוגה, קחו את ההפוגה כתירוץ ותאריכו אותה, הפסיקו את האש ולכו אל הפתרון המדיני, משום שהמצב שלכם עכשיו, עדיף בהרבה ממה שיהיה בעתיד אם תמשיכו במלחמה.."

רועי קייס
שיתמקד בעצות בתחום המומחיות שלו - אחסון חומרים מסוכנים בנמל ביירות.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
ירון אברהם
לבקשת פוטין: חמאס צפוי לשחרר היום ישראלי עם אזרחות רוסית בנוסף ל-13 המשוחררים היום, כך לפי שני גורמים ישראלים
לתשומת ליבם של מקבלי ההחלטות בישראל על מדניות ייצוא נשק, הם לא נענים לבקשתו כי הוא סבאל'ה חביב. ;)
לפחות הפעם נרוויח משהו מהעניין.
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לתשומת ליבם של מקבלי ההחלטות בישראל על מדניות ייצוא נשק, הם לא נענים לבקשתו כי הוא סבאל'ה חביב. ;)
לפחות הפעם נרוויח משהו מהעניין.
אלא כי הוא נותן נשק לאיראן...
לפוטין יש יחסים טובים עם הערבים, ושווה להם לשמור על זה.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען

פסק הדין נקבע מראש: התובע שיחקור אם ישראל ביצעה פשעים בעזה - נשוי לפלסטינית

בית הדין הבינלאומי בהאג נעתר לבקשת הפלסטינים והורה לפתוח בחקירה נגד ישראל. התובע הראשי מינה לתפקיד את אנדראס לאורסן - משפטן מדנמרק, שהתגורר ברמאללה ובעברו התמחה בארגון זכויות אדם פלסטיני שהוכרז על ידי משרד הביטחון כארגון טרור

הידברות
בית הדין הבינלאומי בהאג החליט לפתוח בחקירה נגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה בעזה. התובע הראשי של בית הדין, קארים חאן, הודיע היום (ראשון) כי מינה את אנדראס לאורסן, משפטן מדנמרק, לאחראי על החקירה. על פי הדיווח ב-ynet, ישראל הודיעה כי לא תאפשר לחוקר ולצוותו להיכנס לארץ.
לאורסן התמחה בעבר עבור ארגון זכויות האדם הפלסטיני "אל-חק", שלפני כשנתיים הוכרז על ידי משרד הביטחון כארגון טרור והוצא אל מחוץ לחוק. הוא חי בעבר ברמאללה, ונישא שם לאשתו הפלסטינית. כמו כן, נודע כי לאורסן בן ה-57 עבד לפני חמש שנים כמומחה לתביעה במשרד ה"יופול-קופס", גוף של האיחוד האירופי שמסייע למשטרה הפלסטינית.
באתר "ה"יופול-קופס", נכתב על לאורסן שיש לו "תשוקה מיוחדת למזרח התיכון וכי אף סיים תואר בלימודי המזרח התיכון". בכתבה עליו צוטט הדני כמי שאמר "רמאללה מאוד מיוחדת עבורי".
עוד בטרם קבע התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי כי לאורסן יהיה החוקר הראשי, התברר כי הוא כבר ביקר ברפיח, שם נפגש עם גורמים פלסטינים. בשבוע שעבר הוא השתתף בפגישה בהאג שקיים התובע הראשי חאן עם משלחת של ישראלים, שייצגו 11 משפחות שאיבדו את יקיריהן בטבח של 7 באוקטובר. בפגישה השתתפו אייל ולדמן, שאיבד את בתו דניאל במסיבה ברעים; טלי ומאיר אטיאס, שאיבדו את בתם דורין באותו אירוע; ועדי זקוטו שאיבדה את אביה באופקים. נציגי המשפחות ציינו לאחר הפגישה כי לאורסן ביקש לדעת אם הם נשלחו על ידי ממשלת ישראל.
בתגובה לשאלה מדוע לא מונה לנושא אדם נייטרלי, השיבו מבית הדין הבינלאומי בהאג: "אנחנו שומרים על חשאיות בכל מה שנוגע לנושאים פרטניים שנוגעים לעובדים שלנו. כל החלטה אישית שנעשית על ידי התובע הולמת את המדיניות והנהלים הרלוונטיים המסדירים את ענייני משאבי האנוש של בית הדין".
פסק הדין ידוע מראש בכל מקרה - הלכה בידוע עשיו שונא ליעקב. אבל בכל מקרה עדיף שזה יהיה שקוף, זה פשוט עושה את זה לחוכא והיתלולא (או אייתולא...) האפשרות השנייה היא משהו כמו דו"ח גולדסטון...
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה זה ?
סליחה על הבורות...

דו”ח גולדסטון​

דו”ח גולדסטון הוא דו”ח שפרסמה ועדת חקירה של האו”ם בראשות ריצ’רד גולדסטון, משפטן יהודי דרום אפריקאי, לאחר מבצע “עופרת יצוקה”, והמליץ להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה. רק שנתיים לאחר פרסום הדו”ח חזר בו גולדסטון מההאשמות והודה כי התבסס על נתונים מוטעים.

בדו”ח נטען כי צה”ל תקף מרכזי אוכלוסייה ופגע באזרחים. במקביל, הוועדה דחתה את קביעת ישראל כי חמאס פעל מתוך מרכזי אוכלוסייה והשתמש באזרחים כמגן אנושי. עוד נטען בדו”ח כי מדינת ישראל לא נקטה את כל האמצעים המתאימים להגן על האוכלוסייה האזרחית בעזה, וכי שיחות טלפון, פיזור כרוזים המזהירים מפני התקפה ונוהל “הקש בגג” – לא היו אמצעי אזהרה יעילים להרחקת אזרחים ממוקדי הקרבות. בסוף הדו”ח ממליצה הוועדה להעמיד את מדינת ישראל לדין בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות.

שנתיים לאחר פרסום ממצאי הדו”ח חזר בו גולדסטון מקביעותיו בדו”ח והודה כי אילו “ידע אז מה שיודע היום”, מסקנות הדו”ח היו שונות, במיוחד לגבי ההאשמות על פשעי מלחמה שהופנו נגד ישראל. נוסף על כך קבע גולדסטון, שמועצת זכויות האדם של האו”ם מוטה נגד מדינת ישראל, וכי ישראל חקרה את מעשיה – בעוד החמאס לא עשה כן.
מקור- הביטחוניסטים
 

בני ברקים...

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
נועה מרציאנו הייתה חיילת, לא?
מתי התקיים דיון על שחרור חיילים?
מישהו מבין איך כזה בן אדם היה רמטכ"ל, בלי קשר לדעות ימין שמאל.
כן, הייתה חיילת
לא שחררו אותה, לקחנו אותה "בכוח"

א. אם יש תוכנית רצינית כזו היא לא היתה מסתובבת ברשת.
ב. כדי ליישם את התוכנית חמאס זקוק לכך שכל 200,000 האזרחים השוהים בצפון הרצועה יעזבו את המקום, ודאי שלא היה מעודד שיבת אזרחים לצפון הרצועה.
ג. עדיין חובה על מפקדי הצבא לבדוק יטב את ההיתכנות והסיכוי שדבר כזה יקרה.
הצילו!
זה אמיתי??
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
ב. כדי ליישם את התוכנית חמאס זקוק לכך שכל 200,000 האזרחים השוהים בצפון הרצועה יעזבו את המקום, ודאי שלא היה מעודד שיבת אזרחים לצפון הרצועה.
זה לא נראה שלחמאס מאד אכפת מהחיים של העזתים, ההפך, הם יכולים לעודד את העזתים לחזור לרצועה ולהרוויח שתי דברים- א. ליצור הסחת דעת שהם לא מתכוונים לפוצץ את המנהרות. ב. להאשים את ישראל בפיצוץ של המנהרות ואז להרוויח את דעת הקהל העולמית ואולי לפוצץ את הפסקת האש (תלוי בעיתוי) בכל אופן, הקב"ה מצלינו מידם וצריך רק להתפלל!
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלה

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהוָה הַלְלוּ עַבְדֵי יְהוָה:ב שֶׁעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בְּחַצְרוֹת בֵּית אֱלֹהֵינוּ:ג הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב יְהוָה זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים:ד כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ:ה כִּי אֲנִי יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל אֱלֹהִים:ו כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ יְהוָה עָשָׂה בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ בַּיַּמִּים וְכָל תְּהוֹמוֹת:ז מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו:ח שֶׁהִכָּה בְּכוֹרֵי מִצְרָיִם מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה:ט שָׁלַח אֹתוֹת וּמֹפְתִים בְּתוֹכֵכִי מִצְרָיִם בְּפַרְעֹה וּבְכָל עֲבָדָיו:י שֶׁהִכָּה גּוֹיִם רַבִּים וְהָרַג מְלָכִים עֲצוּמִים:יא לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן וּלְכֹל מַמְלְכוֹת כְּנָעַן:יב וְנָתַן אַרְצָם נַחֲלָה נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ:יג יְהוָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם יְהוָה זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר:יד כִּי יָדִין יְהוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם:טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:טז פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:יז אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יַאֲזִינוּ אַף אֵין יֶשׁ רוּחַ בְּפִיהֶם:יח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:יט בֵּית יִשְׂרָאֵל בָּרְכוּ אֶת יְהוָה בֵּית אַהֲרֹן בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כ בֵּית הַלֵּוִי בָּרְכוּ אֶת יְהוָה יִרְאֵי יְהוָה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כא בָּרוּךְ יְהוָה מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

השירים שאהבנו • אתגר 20

לוח מודעות

למעלה