כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בלת"ק
גני ילדים של עמותות (לא חינוך העצמאי או מעיין החינוך התורני)
גם כן יכנסו לאופק חדש ?????
בהסכם כתוב "גני ילדים מוכרים", אין לי מושג מה זה אומר
1684051485921-png.1375200
 

חיים בסר

משתמש חדש
אגודת ישראל מאיימת להפיל הממשלה בגלל כמה מאות מליונים, ואז אפשר לשכוח מאופק חדש וכו'. כנראה לא איכפת להם שהשמאל יעלה.
אאל"ט - בדיוק על מאות המיליונים האלו של החינוך כדי שיוכלו לעבור לאופק [בחנו"ע ובמוכש"ר] הם מאיימים עכשיו. אם הם לא יאבקו -אז אפשר לשכוח מאופק חדש וכו'
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בבקשה מכולם
אנא
בשביל להבין את נקודת המחלוקת בין אגו''י לדגה''ת וש''ס
לא חסר מקומות שאפשר ללבן שם את הסוגיא...
למען חיי האשכול....
אכן רציתי גם לכתוב זאת, זה סתם מוציא את הטעם מהאשכול
 

miriamma

משתמש רשום
בעצם במחשבה שנייה זה כן עוול בחלק מהמקרים (בעיקר למחנכים ביסודי, שגם יש להם מקדם המרה נמוך וגם אין להם בשכר להמרה תוספת הכשרה. התייחסתי לדוגמה שהביאו פה של מורה שנכנסת בדרגה 4 במקום 5.5 עם 10 שנות וותק אבל לא תמיד זה המצב)
נניח כמו בדוגמה הזאת-

למה אחרי 10 שנים היא צריכה להיכנס בדרגה 2-2.5, בעוד שאילו היתה נכנסת מההתחלה לאופק ועושה את כל הגמולים שעשתה היא היתה מגיעה אחרי 10 שנים לדרגה 4?
אשמח אם מישהו יוכל לעשות קובץ מסודר מאד מאד להעביר לחכים החרדים על האפליה בין מורה בחינוך הכללי שנכנס ב2022 למורה חרדי שייכנס ב2023 (הפרש של דרגה וחצי כ-1000 ש"ח) עקב טבלת המרה מחודשת
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
23.5.2023 20:08 כל רגע

השר חיים ביטון למימרן ב׳קול חי׳ - ״גם במוסדות הפטור תהיה תוספת גדולה בכסף שתשקף את ה-55% שבחוק, לא צריך להתנצל כמו שלא נוסעים ברמזור אדום כי זה חוק, גם 55% למוסדות החרדים זה חוק. גננת או מורה שעובדות במוכר שאינו רשמי כמו בית יעקב, תקבלנה שכר זהה במדויק למקבילות שלהן בממלכתי. יהיה ניתן להשוות את תלושי השכר ולראות״.

עוד מהשר חיים ביטון למימרן ב׳קול חי׳ - ״פעלתי בכל השבועות האחרונים בהכוונת יו״ר ש״ס אריה דרעי, שהנחה אותי להיאבק למען שוויון במערכת החינוך. עבדתי בשיתו״פ עם כל המערכות ועם ראשי יהדוה״ת גולדקנופף וגפני יחד עם כל ראשי המוסדות. כל המערכות נכנסות ל׳אופק חדש׳ - זוהי תוספת תקציבית גדולה מאוד למערכת החינוך החרדי שלא קיבלנו והופלנו במשך שנים״.

עוד מהשר ביטון למימרן ב׳קול חי׳ - ״יש לי גם בשורה חדשה לגבי הצהרונים שנמצאים במוסדות הפטור והמוכש״ר, דאגנו שהם יקבלו 100% תקציב ולא 55% כמו שהיה עד היום״.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
השר במשרד החינוך, חיים ביטון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "שמרתי על שתיקה, כי אני מאמין שצריך להגיד לציבור בעיתו ובזמנו. בזמן התהליכים לא נכון לדבר, כעת עם הביצועים – יש הישגים. היה שיתו"פ פורה עם כל המערכות, הרב דרעי, הרב גפני, והרב גולדקנופף וראשי המוסדות. אנחנו צריכים להיות גאים בזה שהצלחנו לעשות שיוויון במערכות החינוך, כל המערכות נכנסות ל'אופק חדש' – מיליארדים רבים שלא קיבלנו שנים".

"גם מוסדות הפטור, כמעט הכפילו את הכסף שהיה עד כה. כמו שלא נוסעים ברמזור אדום כי זה חוק, גם 55% למוסדות החרדים זה חוק". השר התיחחס גם לנושא האברכים: "אנחנו גאים שהם יקבלו תוספת בתקציב. אנחנו לא מתביישים לתקצב את התורה. נבהיר שנושא החינוך מורכב, תלוי בין מורות, ותק וגיל. הפעימה הראשונה הייתה של 26%. עכשיו פעימה נוספת. יש שדרוג במספרים למורים המתחילים"

"ההפרש בין מתחילה לאחת ששנים רבות במערכת הוא רחב, עכשיו יהיה סימולטור מיוחד. זה יהיה למורות במוכש"ר שיושווה לממלכתי. במוסדות הפטור שלא יודעים מי המורה ומה הוא מלמד. אבל אני יכול לומר שנראה פחות או יותר הכפלה. גם לגבי ההורים, בכל המערכות אנחנו נפקח שהכסף יוביל לזה שירדו המחירים. אמרתי למערכות שכולנו בסוף עובדים אצל ההורים, אנחנו צריכים את האמון שלהם כדי שתהיינה ממשלות מהסוג הזה. אנחנו שליחים והם שולחינו"

"בסוף בית המשפט פסק שכל מוסדות החינוך המיוחד צריכים להיכנס ל'אופק חדש'. יש בעיה בציבור החרדי, תשלום למעונות, מורות ומשרת אם ועוד. כיוון שהם עמותות קשה לפקח, למרות השוני בממוצעים נמשיך עם התהליך. יש ועדה מיוחדת לחינוך המיוחד, יש בה נציג חרדי מטעמי. יהיה שינויים מותאמים לציבור"

לגבי הצהרונים: "אני רוצה לבשר שהבדלנו את הצהרונים, זה נמצא בתקציב, זה מושווה ב-100%. אני מדבר על אנשים ברמת הפרסונה. אבל אני מתכווץ שכבר אי אפשר ללכת ברחוב. אבל מה שאמר מר פלסנר, שמתיימר לעמוד בראשות המכון הישראלי לדמוקרטיה, זו בורות איומה"

"לא דיברתי על זה בתקשורת. אבל אני מקיים שיח עם אנשים באזור המחקר, על גוף שיעמוד ויציג את המציאות לנוכח ההסתה המשתוללת"

האזינו לראיון המלא
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
29.5.2023 20:53

עוד מהשר ביטון באולפן ׳כיכר׳ - ״ב״ה תיקנו פה אפלייה של שנים. השינוי הוא מהותי בפרמטרים רבים, למשל מורה או גננת מתחילה שקיבלה 6000 ש״ח בחודש, בתוכנית ׳אופק חדש׳ היא תזכה להעלאה ל-9,000 ש״ח. זו מהפכה אמיתית!״.
 

חי 523

משתמש פעיל
מישהוא יודע האם תהיה עליה גם בחודשים הקרובים או רק על חודש ספטמבר ומעלה שזה שנת לימודים חדשה? תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה