רפורמת אופק חדש תהיות איך תתבצע ברשתות החרדיות.

מנוי חדש

משתמש פעיל
איך יתכן,
לפי הסימולטור שעשיתי,
שנה שמינית בהוראה
(אתם יודעים לבד מה זה אומר- שעות על שעות של הכנת חומרים לכל סוגי המקצועות ושכבות הגיל)
20 ש"ש + גמול ריכוז. בי אי וכל הגמולים. ברוטו- 9500!!!!! איך זה יכול להיות?
9000 ש''ח זה למורה מתחיל 100% משרה ללא גמול חינוך וכו',
בחינוה''ע שיש 90% משרה לאם יצא 8200 ללא גמולים כלל, ו9200 למחנכת,
הסכום של 9000 ש''ח למורה מתחיל הוא ליבת ההסכם שנחתם בשנה שעברה עם הסתדרות המורים לעודד כניסה להוראה, כך החליפה ''תוספת אופק 22'' את ההשלמה לשכר מינימום שהיתה בעולם הישן, תוספת אופק 22 מתחילה ב1500 ש''ח ויורדת בהתאם לעליה בשכר המשולב וכך אין בשנים הראשונות עליה משמעותית בשכר ברוטו.
 
נערך לאחרונה ב:

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
איך יתכן,
לפי הסימולטור שעשיתי,
שנה שמינית בהוראה
(אתם יודעים לבד מה זה אומר- שעות על שעות של הכנת חומרים לכל סוגי המקצועות ושכבות הגיל)
20 ש"ש + גמול ריכוז. בי אי וכל הגמולים. ברוטו- 9500!!!!! איך זה יכול להיות?
בדקת לפי חודש 9 או 8?
20 שש BA וכל הגמולים זה אומר עולם ישן ולא אופק
עדיין זה יותר מ9000 ו20 שש זה לא משרה מלאה
(במגזר הכללי זה פחות מחצי משרה)
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
9000 ש''ח זה למורה מתחיל 100% משרה ללא גמול חינוך וכו',
בחינוה''ע שיש 90% משרה לאם יצא 8200 ללא גמולים כלל, ו9200 למחנכת,
הסכום של 9000 ש''ח למורה מתחיל הוא ליבת ההסכם שנחתם בשנה שעברה עם הסתדרות המורים לעודד כניסה להוראה,
בסופו של יום מורה מתחיל בלי גמול חינוך ב9000 ל36 שש (100% משרה) כמעט ואין כאלו משכורות במשק.
כך החליפה ''תוספת אופק 22'' את ההשלמה לשכר מינימום שהיתה בעולם הישן, תוספת אופק 22 מתחילה ב1500 ש''ח ויורדת בהתאם לעליה בשכר המשולב וכך אין בשנים הראשונות עליה משמעותית בשכר ברוטו.
אבל עדיין יש עליה...
וגם גמול תפקיד וגמול חינוך עולה משמעותית כי הבסיס גבוה יותר מהעולם הישן
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

אנושית

משתמש מקצוען
@ברבור1 - אפשר לחלוק על התחושות,
אבל להתווכח עם עובדות זה קצת יותר בעייתי.
יש פריבלגיות לא קטנות בתנאי העבודה של מורים, אבל את בחרת להתשעשע מציון עובדה אמיתית-
שעות רבות של חלק מעובדי הוראה פשוט לא נספרות, וגיחוך לא יעלים אותן.
נכון, אלו לא כל המורים, נכון, לא בכל החדשים יש אותן שעות,
אבל בפירוש כל השנים הוספתי בבית בין 8-14 שעות שבועיות בממוצע, פשוט, מתוקף דרישות התפקיד. תלוי באיזו שנה נערכתי לחומר חדש יותר.
במקצוע כמו אנגלית למשל, גם ההכנה משתנה, עקב שינוי הקבצות ושינוי מבורך בחומר הלימוד, וגם הבדיקה היא אינטנסיבית ומרובה.
בחדשיים של הגשת צינוים לתעודות מס השעות יכול לגיע לכמעט כפול.

(רק לתת מושג כללי- אני מורה של למעלה מ200 תלמידות, הניבחנות בבוחן קצר\הכתבה כל שיעור, 4 פעמים בשבוע.
בהקבצה גבוהה יש משימות נוספות על בסיס שבועי כמו הגשת קטע כתיבה או בוחן נוסף עם שאלות תוכן.
כל חודש נערך מבחן, פי שלוש ממקצועות אחרים, ומבחני סיכום וגמר מגיעים גם ל7 עמודים בכיתות גבוהות עמוסי מלל שיש לבדוק ולתקן. דיווחי אסיפת הורים על קרוב ל250 בנות לוקחים את הזמן שלהם, ונוספת אליהם הישיבה באסיפת הורים עצמה. לרוב מחדשים את המבחנים, לפחות חלקים, לפי ההספק המתאים לשנה זו ויש מישהו שעורך ובודק את כל הנ"ל.
עוד לא הזכרתי טלפונים מהורים, וכשמדובר במאות תלמידות גם אחוזים בודדים הן כמות שבועית נרשמת.
אני מורה למעלה מעשור, עד לא הייתה לי שנה שלא הייתה לי הכנה חדשה של לפחות מחזור אחד. אישית, אני גם נהנית מחלק הדברים, אבל מקוממת ממש ההתעלמות מהעובדות, או אם לדייק שלילה שלהן.)


אין כאן כל תלונה על תנאי העבודה, זה לא דיון שבחרתי להיכנס אליו כאן.
יש כאן ציון עובדות פשוטות והיה משמח לא לקרוא עליהן שהן שקריות או משעשעות.
פשוט קבלו כעובדה, לפחות אצל חלק מהמורים שעות העבודה הן לא אלו המצויינות בתלוש אלא בין 30 ל70 אחוז יותר, ומכאן קחו את הדיון הלאה.

מוצאי יום כיפור יכול להיות הזדמנות מצוינת לא לגחך לאנשים בפרצוף על עבודה שהם עושים,
גם אם יש לך טענות באופן כללי על עולם ההוראה, ואפילו אם חלק מהן צודקות.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
@ברבור1 - אפשר לחלוק על התחושות,
אבל להתווכח עם עובדות זה קצת יותר בעייתי.
יש פריבלגיות לא קטנות בתנאי העבודה של מורים, אבל את בחרת להתשעשע מציון עובדה אמיתית-
שעות רבות של חלק מעובדי הוראה פשוט לא נספרות, וגיחוך לא יעלים אותן.
נכון, אלו לא כל המורים, נכון, לא בכל החדשים יש אותן שעות,
אבל בפירוש כל השנים הוספתי בבית בין 8-14 שעות שבועיות בממוצע, פשוט, מתוקף דרישות התפקיד. תלוי באיזו שנה נערכתי לחומר חדש יותר.
במקצוע כמו אנגלית למשל, גם ההכנה משתנה, עקב שינוי הקבצות ושינוי מבורך בחומר הלימוד, וגם הבדיקה היא אינטנסיבית ומרובה.
בחדשיים של הגשת צינוים לתעודות מס השעות יכול לגיע לכמעט כפול.

(רק לתת מושג כללי- אני מורה של למעלה מ200 תלמידות, הניבחנות בבוחן קצר\הכתבה כל שיעור, 4 פעמים בשבוע.
בהקבצה גבוהה יש משימות נוספות על בסיס שבועי כמו הגשת קטע כתיבה או בוחן נוסף עם שאלות תוכן.
כל חודש נערך מבחן, פי שלוש ממקצועות אחרים, ומבחני סיכום וגמר מגיעים גם ל7 עמודים בכיתות גבוהות עמוסי מלל שיש לבדוק ולתקן. דיווחי אסיפת הורים על קרוב ל250 בנות לוקחים את הזמן שלהם, ונוספת אליהם הישיבה באסיפת הורים עצמה. לרוב מחדשים את המבחנים, לפחות חלקים, לפי ההספק המתאים לשנה זו ויש מישהו שעורך ובודק את כל הנ"ל.
עוד לא הזכרתי טלפונים מהורים, וכשמדובר במאות תלמידות גם אחוזים בודדים הן כמות שבועית נרשמת.
אני מורה למעלה מעשור, עד לא הייתה לי שנה שלא הייתה לי הכנה חדשה של לפחות מחזור אחד. אישית, אני גם נהנית מחלק הדברים, אבל מקוממת ממש ההתעלמות מהעובדות, או אם לדייק שלילה שלהן.)


אין כאן כל תלונה על תנאי העבודה, זה לא דיון שבחרתי להיכנס אליו כאן.
יש כאן ציון עובדות פשוטות והיה משמח לא לקרוא עליהן שהן שקריות או משעשעות.
פשוט קבלו כעובדה, לפחות אצל חלק מהמורים שעות העבודה הן לא אלו המצויינות בתלוש אלא בין 30 ל70 אחוז יותר, ומכאן קחו את הדיון הלאה.

מוצאי יום כיפור יכול להיות הזדמנות מצוינת לא לגחך לאנשים בפרצוף על עבודה שהם עושים,
גם אם יש לך טענות באופן כללי על עולם ההוראה, ואפילו אם חלק מהן צודקות.
מאמינה לך לחלוטין,
ומזדהה עם התחושות, אני לא רואה את ההודעה שגיחכתי עליה(ככל הנראה נמחקה), ואם הבנת ממני , שהגיחוך היה עליך, הריני מבקשת סליחה ומחילה,
אם אני זוכרת נכון(ויתכן שזה היה על משהו אחר), (עבר מעט זמן) הגיחוך שלי היה על החישוב שאם מוסיפים שעות עבודה, אז בנטו התוספת היא יחסית עלובה, ומה לעשות שבכל התחומים בעולם ברגע שמשלמים מס, כל תוספת - בסוף החודש מצטמצמת.... והמדינה מתחלקת איתנו ברווחים, זה הכל....
בנוסף יש מקצועות , שלא מצריכים הכנה כ"כ גדולה, ובהם מלבד מבחנים פעמיים במחצית , הגשה לאסיפת הורים וכמובן אחזקת הכיתה במהלך השיעור (וזה אכן לא קל בכלל) לא דורשים הרבה מאמץ,

במאמר מוסגר, אני חושבת שגם בתחום ההוראה אמור להיות חלוקה לא יתכן שמורה לאנגלית או מתמטיקה תרויח כמו שאר עמיתותיה המקצועיות , חד משמעית זה מקצוע שדורש יותר , הן מבחינת השכלה, והן מבחינת השקעה לפני אחרי ובאמצע, והן וכמובן גם במהירות שבו המורה צריך להתסגל לחומר חדש שמתחלף במהריות רבה יותר מכל מקצוע אחר...

הלוואי ויתגמלו את המורים הללו יתר , ואז אולי גם נקבל כוחות מוצלחים וטובים כפי שהמקצוע דורש......
 

אנושית

משתמש מקצוען
מאמינה לך לחלוטין,
ומזדהה עם התחושות, אני לא רואה את ההודעה שגיחכתי עליה(ככל הנראה נמחקה), ואם הבנת ממני , שהגיחוך היה עליך, הריני מבקשת סליחה ומחילה,
אם אני זוכרת נכון(ויתכן שזה היה על משהו אחר), (עבר מעט זמן) הגיחוך שלי היה על החישוב שאם מוסיפים שעות עבודה, אז בנטו התוספת היא יחסית עלובה, ומה לעשות שבכל התחומים בעולם ברגע שמשלמים מס, כל תוספת - בסוף החודש מצטמצמת.... והמדינה מתחלקת איתנו ברווחים, זה הכל....
בנוסף יש מקצועות , שלא מצריכים הכנה כ"כ גדולה, ובהם מלבד מבחנים פעמיים במחצית , הגשה לאסיפת הורים וכמובן אחזקת הכיתה במהלך השיעור (וזה אכן לא קל בכלל) לא דורשים הרבה מאמץ,

במאמר מוסגר, אני חושבת שגם בתחום ההוראה אמור להיות חלוקה לא יתכן שמורה לאנגלית או מתמטיקה תרויח כמו שאר עמיתותיה המקצועיות , חד משמעית זה מקצוע שדורש יותר , הן מבחינת השכלה, והן מבחינת השקעה לפני אחרי ובאמצע, והן וכמובן גם במהירות שבו המורה צריך להתסגל לחומר חדש שמתחלף במהריות רבה יותר מכל מקצוע אחר...

הלוואי ויתגמלו את המורים הללו יתר , ואז אולי גם נקבל כוחות מוצלחים וטובים כפי שהמקצוע דורש......
קודם כל, תודה.
ההודעה לא הייתה שלי, נכנסתי לכאן במקרה.
אבל היה די מקומם לראות גיחוך בעקבות הדברים.(ציון העבודות שמעבר לשעות העבודה המצוינות).
לגבי המס- אכן משום מה בכל העולם מדברים בבברוטו ועובדי הוראה נוטים לדבר בנטו. עד היום, הפער ביניהם היה מינורי ממש, לדעתי כעת כשעברו לאופק חדש השיח כן עבר לדבר במונחים של ברוטו (בעקבות הסימולטורים למשל), אבל ייתכן ואני טועה.
עם כל שאר ההודעה שלך לא נותר לי אלא להסכים, מערכת חינוך מנוונת פוגעת בכול- בהורים, בתלמידים, ובמורים טובים שאין להם שום יכולת וממילא כמעט אפס מוטיבציה להתקדם.
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
העובדות בשטח:

כמה מורות עשו הסבה בשנים האחרונות ועזבו את המערכת?
כמה מורות חולמות/ מדברות על מהלך כזה?

כמה נשים עובדות בעבודות "אמיתיות"/ללא חופשות/ שמס הכנסה מתחלק איתן בשכר(לא זוכרת עוד סטיגמות...)
קמו ועזבו לטובת ההוראה?

כנראה שלמרות כל המלל על המורות המתמסכנות, שכ"כ טוב להן, ושכרן מהגבוהים במשק- ביחס לשעות, ולחופשות האין סופיות...
את האמת כווווווולם יודעים!
 

חמחם

משתמש מקצוען
לגבי ההסכמים השונים בין מערכת אופק למערכת אופקים-
להגיד שהחנוע"צ מרוויח מפה - זה פשוט בדיחה...
היתה אפשרות להגדיל את המשכורת של המורות
ולכן מנהלי החנוע"צ נכנסו לתוכנית.
אממה-
ההסכם שלהם עם משרד החינוך ומשרד האוצר שונה מההסכם של החינוך הכללי.
נכון שהן חתמו (או הסכימו ),
בדיעבד ראו שיש כמה באגים שלא שמו לב אליהם
ועל זה הם נלחמים כעת
דוגמא: שעות ז-ח יחשבו שעוז לתמורה ולא כאופק.

התלוש של המורים בחיים לא יהיה כמו ההייטק (הם עובדים רק 9 חודשים...)
ככה זה.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
קודם כל, תודה.
ההודעה לא הייתה שלי, נכנסתי לכאן במקרה.
אבל היה די מקומם לראות גיחוך בעקבות הדברים.(ציון העבודות שמעבר לשעות העבודה המצוינות).
את צודקת לא הבנתי לאיזה הודעה התכוונת,
לא חשבתי לפרט , כי לא חשבתי להגיב בנידון (אני עוקבת אחר הנושא בשביל קרובת משפחה - דרגה ראשונה, שאין לה גישה לאינטרנט , שעובדת בתחום ההוראה, ולא יודעת מה אומר מבחינתה המעבר לאופק..)

ובאמת לא חושבת שיש לי את הזכות , לתת תגובה בכתב באשכול כזה,(ולכן תקראו את השורות הבאות בערבון מוגבל, כי יתכן שגם בזה אני טועה - והרבה, למרות שמכירה את תחום ההוראה מקרוב)
אבל כיון שציטטת אותי, וכבר הגבתי אז אחזור ואגיב,

הגיחוך היה על כך שמישהי מתלוננת על הקושי בעבודת ההוראה, לעומת הקושי בהייטק, ועל המונית שמובילה את עובדת ההייטק המפונפנת, למקום עבודתה הלוך ושוב,

אז לכל עבודה יש את המעלות והחסרונות שלה, והרצון להקביל כל פעם את עבודת ההוראה לעובדת הייטק , ולא לאף עבודה אחרת ביקום היא מעט מגוחכת, כמו שאני לא אשווה את העבודה שלי, והשכר שלה, לעבודתו של רופא פרטי מנתח לב , שעובד הרבה שעות פחות ממני מקבל רק פרטי, ושעת עבודה שלו מסתכמות בעשרות אלפי שקלים,
(אממה שוכחים מה הוא עבר כדי להגיע לרמה של העבודה שלו..), וגם לא לעבדותו של שופט שמשתכר בכפולות פי כמה וכמה ממני,

ובכל עבודה שהיא , צריך להשקיע מעבר לשעות העבודה , בכל עבודה יש מינוסים , אמנם מינוסים שונים בתכלית השינוי, אבל הם קיימים, (אני לדוג' בערב ר"ה, הקפיצו לעבוד מהבית מהשעה 11 בלילה , והבעיה הסתיימה רק ב 4 לפנות בוקר, אה והיו לי אורחים ...)
אני לא מכירה מתכנתות שמסיימות לעבוד ב14:45 (אלא אם הן התחילו את יום העבודה שלהן באזור 5 לפנות בוקר, ואם הן נוסעות לעבודה במונית הלוך ושוב , הן ממנות את זה ברוב המקרים שאני מכירה מכיסן הפרטי...)

ולומר שאין כמעט הבדל חוץ מהחופשים, לאמא לילדים זה פוגע בנקודה מאד רגישה בלב של כל אמא בישראל,שמותירה קרוב ל3 חודשים בשנה את ילדיה לחסדי הקיטנה התורנית , והביביסיטר המתחלפת...., זה לפחות כמו שאני אכתוב שהמורות לא עשות כמעט כלום ...
ולהתעלם מכך שהעובדה היא 9 שעות ביום כל יום! בלי חופשים בכלל!, שחופש הוא רק מחל"ד לחל"ד, ו12-20 ימי חפשה שמפרגנים לעובד, כוללים את חוה"מ ערבי חג, לג בעומר , חנוכה, פורים!, ט באב!, וערב יו"כ....

אני עדיין חושבת ואחשוב, שהשכר של ההוראה הוא לא מתגמל!, הוא לא מפצה על שעות העבודה, ויש המון שעות עבודה שלא נספרות!, אבל בהרבה מקצועות זה קיים (גם אם בהיקפים אחרים) ,

ולבקש העלאה במשכורת , זה דבר הכי מתבקש, נכון , נצרך, ולגיטימי!! (וזה עוד לפני שאני נכנסת לבעיות סציפיות של עוולות שנעשות תחת כל מיני חסויות , שזה הרבה מעבר לשערוריה!)
אבל כשמקבילים את השכר לענפים אחרים, זה מאד מתקטנן, ולא בוגר, היה הרבה יותר לגיטימי להשוות את השכר מול השכר של עובדי הוראה במדינות אחרות ב OECD , להשוות(או לפחות להקטין את הפער) בין שכר מורה לשכר מרצה (במקצועות הרלוונטים) ובקיצור להשוות תפוחים בתפוחים.....

וכשמצד אחד מורות רוצות להשוות את השכר לשכר הייטק , ומצד שני באשכולות אחרים, אותם הניקים!, מבכים שיצטרכו להחתים כרטיס בכניסה ויציאה, או ששעות השהיה מחויבות להיות באמצע היום(שאם זה לא מקובל, בבעלויות אחרות - זה אכן לא הוגן! ואסור שיהיה כך רק בח"ע, אבל אם משווים מול מקצועות אחרים זה הדרישה הכי בסיסית ואם מישהו יתלונן על כך יסתכלו עליו כמו על גנב...)

ובכל מקרה הסרתי את הפרצוף המגחך, ומקווה מאד שתקבלו את הדברים שכתבתי כאן ברוח טובה, בתור אחת שמכירה כמה וכמה עובדות הוראה מקרוב, ויודעת כמה הן "נותנות את הנשמה" ויותר מכך.....(הגיחוך היה סהכ על משהי שרואה רק את המינוסים בעבודה שלה והפלוסים בעבודה אחרת, אבל בינינו כולנו נופלים בזה הרבה פעמים שרואים רק את הדשא של השני, ורק כשמתחילים לתחזק את הדשא של השכן, רואים שלא כל הנוצץ זהב...)
בהערכה ענקית לכל עובדי ההוראה באשר הם.....

נ.ב. אם הודעה זו פוגעת באי מי, אנא כיתבו לי ואמחק אותה...
 
נערך לאחרונה ב:

חמחם

משתמש מקצוען
את צודקת לא הבנתי לאיזה הודעה התכוונת,
לא חשבתי לפרט , כי לא חשבתי להגיב בנידון (אני עוקבת אחר הנושא בשביל קרובת משפחה - דרגה ראשונה, שאין לה גישה לאינטרנט , שעובדת בתחום ההוראה, ולא יודעת מה אומר מבחינתה המעבר לאופק..)

ובאמת לא חושבת שיש לי את הזכות , לתת תגובה בכתב באשכול כזה,(ולכן תקראו את השורות הבאות בערבון מוגבל, כי יתכן שגם בזה אני טועה - והרבה, למרות שמכירה את תחום ההוראה מקרוב)
אבל כיון שציטטת אותי, וכבר הגבתי אז אחזור ואגיב,

הגיחוך היה על כך שמישהי מתלוננת על הקושי בעבודת ההוראה, לעומת הקושי בהייטק, ועל המונית שמובילה את עובדת ההייטק המפונפנת, למקום עבודתה הלוך ושוב,

אז לכל עבודה יש את המעלות והחסרונות שלה, והרצון להקביל כל פעם את עבודת ההוראה לעובדת הייטק , ולא לאף עבודה אחרת ביקום היא מעט מגוחכת, כמו שאני לא אשווה את העבודה שלי, והשכר שלה, לעבודתו של רופא פרטי מנתח לב , שעובד הרבה שעות פחות ממני מקבל רק פרטי, ושעת עבודה שלו מסתכמות בעשרות אלפי שקלים,
(אממה שוכחים מה הוא עבר כדי להגיע לרמה של העבודה שלו..), וגם לא לעבדותו של שופט שמשתכר בכפולות פי כמה וכמה ממני,

ובכל עבודה שהיא , צריך להשקיע מעבר לשעות העבודה , בכל עבודה יש מינוסים , אמנם מינוסים שונים בתכלית השינוי, אבל הם קיימים, (אני לדוג' בערב ר"ה, הקפיצו לעבוד מהבית מהשעה 11 בלילה , והבעיה הסתיימה רק ב 4 לפנות בוקר, אה והיו לי אורחים ...)
אני לא מכירה מתכנתות שמסיימות לעבוד ב14:45 (אלא אם הן התחילו את יום העבודה שלהן באזור 5 לפנות בוקר, ואם הן נוסעות לעבודה במונית הלוך ושוב , הן ממנות את זה ברוב המקרים שאני מכירה מכיסן הפרטי...)

ולומר שאין כמעט הבדל חוץ מהחופשים, לאמא לילדים זה פוגע בנקודה מאד רגישה בלב של כל אמא בישראל,שמותירה קרוב ל3 חודשים בשנה את ילדיה לחסדי הקיטנה התורנית , והביביסיטר המתחלפת...., זה לפחות כמו שאני אכתוב שהמורות לא עשות כמעט כלום ...
ולהתעלם מכך שהעובדה היא 9 שעות ביום כל יום! בלי חופשים בכלל!, שחופש הוא רק מחל"ד לחל"ד, ו12-20 ימי חפשה שמפרגנים לעובד, כוללים את חוה"מ ערבי חג, לג בעומר , חנוכה, פורים!, ט באב!, וערב יו"כ....

אני עדיין חושבת ואחשוב, שהשכר של ההוראה הוא לא מתגמל!, הוא לא מפצה על שעות העבודה, ויש המון שעות עבודה שלא נספרות!, אבל בהרבה מקצועות זה קיים (גם אם בהיקפים אחרים) ,

ולבקש העלאה במשכורת , זה דבר הכי מתבקש, נכון , נצרך, ולגיטימי!! (וזה עוד לפני שאני נכנסת לבעיות סציפיות של עוולות שנעשות תחת כל מיני חסויות , שזה הרבה מעבר לשערוריה!)
אבל כשמקבילים את השכר לענפים אחרים, זה מאד מתקטנן, ולא בוגר, היה הרבה יותר לגיטימי להשוות את השכר מול השכר של עובדי הוראה במדינות אחרות ב OECD , להשוות(או לפחות להקטין את הפער) בין שכר מורה לשכר מרצה (במקצועות הרלוונטים) ובקיצור להשוות תפוחים בתפוחים.....

וכשמצד אחד מורות רוצות להשוות את השכר לשכר הייטק , ומצד שני באשכולות אחרים, אותם הניקים!, מבכים שיצטרכו להחתים כרטיס בכניסה ויציאה, או ששעות השהיה מחויבות להיות באמצע היום(שאם זה לא מקובל, בבעלויות אחרות - זה אכן לא הוגן! ואסור שיהיה כך רק בח"ע, אבל אם משווים מול מקצועות אחרים זה הדרישה הכי בסיסית ואם מישהו יתלונן על כך יסתכלו עליו כמו על גנב...)

ובכל מקרה הסרתי את הפרצוף המגחך, ומקווה מאד שתקבלו את הדברים שכתבתי כאן ברוח טובה, בתור אחת שמכירה כמה וכמה עובדות הוראה מקרוב, ויודעת כמה הן "נותנות את הנשמה" ויותר מכך.....(הגיחוך היה סהכ על משהי שרואה רק את המינוסים בעבודה שלה והפלוסים בעבודה אחרת, אבל בינינו כולנו נופלים בזה הרבה פעמים שרואים רק את הדשא של השני, ורק כשמתחילים לתחזק את הדשא של השכן, רואים שלא כל הנוצץ זהב...)
בהערכה ענקית לכל עובדי ההוראה באשר הם.....

נ.ב. אם הודעה זו פוגעת באי מי, אנא כיתבו לי ואמחק אותה...
נכון לגמרי
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
דוגמא: שעות ז-ח יחשבו שעוז לתמורה ולא כאופק.
בשום מקום שעות ז-ח לא נחשבות כעוז.
אני עובדת בממ"ד, בבי"ס שש שנתי (ז-י"ב), ועל השעות בז-ט אני מקבלת לפי אופק, ועל השעות בי-י"ב לפי עוז.
ואם יש חלוקה שונה- זה רק בגלל שבי"ס מתקמבן, ועושה החלפה בין מורות (נניח אם צריכים שמורה של תיכון תלמד בחטיבה, והיא מסכימה רק בתנאי שישלמו לה לפי עוז, אז בבי"ס יחפשו מורה שעובדת בתיכון ומוכנה שישלמו לה לפי אופק, כדי להחליף ביניהן)
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
העובדות בשטח:

כמה מורות עשו הסבה בשנים האחרונות ועזבו את המערכת?
כמה מורות חולמות/ מדברות על מהלך כזה?

כמה נשים עובדות בעבודות "אמיתיות"/ללא חופשות/ שמס הכנסה מתחלק איתן בשכר(לא זוכרת עוד סטיגמות...)
קמו ועזבו לטובת ההוראה?

כנראה שלמרות כל המלל על המורות המתמסכנות, שכ"כ טוב להן, ושכרן מהגבוהים במשק- ביחס לשעות, ולחופשות האין סופיות...
את האמת כווווווולם יודעים!
זה בגלל שאמנם השכר לשעת עבודה בהוראה יפה, אבל בעולם הישן יש כ"כ מעט שעות עבודה (שנספרות), עד שקשה מאד לפרנס משפחה משכר כזה, גם אם הוא הוגן ביחס לעבודה.
וזה בהחלט משהו שאופק חדש יכול לפתור.
אמנם המורות נדרשות לעבוד יותר (במיוחד שדורשים מהן להקדיש את שעות השהייה לתפילה, ואז הן עדיין צריכות לעבוד בבית), אבל הסכום שנכנס לבנק הופך ליותר אפשרי.
 

יבנה המקדש

משתמש מקצוען

דפנה ליאל: יו"ר הקואליציה אופיר כץ: החלטתי לא לאשר את כל הכספים הקואליציוניים שלא נוגעים לסיוע במלחמה או לפעילות המשרדים השוטפת.

מה דין אופק חדש? משהו יודע?
@טילון
 

jdn

משתמש פעיל
להבנתי זה רלוונטי רק למי שעדיין לא נכנס בכלל לאופק חדש.
הרשתות החרדיות כבר נכנסו ב01/09.
 

ר' יהונתן

משתמש פעיל
כמה מורה שיש 90% משרה והיא בדרגת בכיר כמה בערך יתווסף לה אם יהיה לה בי איי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הסטטוס שלנו

איך ליצור עיטורים לספר שלכם בקלות ובמהירות?
הגשות פרויקט יחידה א' קורס סאונד גברים
פתיחת קורס עיצב גרפי ודיגיטל
על העיבוד: שרוליק מנדלסון מרצה בפרוג למוזיקה אלקטרונית
קורס עיצוב גרפי ובניית אתרים
לא לוותר!
שוויץ או האיים הקריביים?
איך נמיר פיקסלים לאחוזים?

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק מח

א שִׁיר מִזְמוֹר לִבְנֵי קֹרַח:ב גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד בְּעִיר אֱלֹהֵינוּ הַר קָדְשׁוֹ:ג יְפֵה נוֹף מְשׂוֹשׂ כָּל הָאָרֶץ הַר צִיּוֹן יַרְכְּתֵי צָפוֹן קִרְיַת מֶלֶךְ רָב:ד אֱלֹהִים בְּאַרְמְנוֹתֶיהָ נוֹדַע לְמִשְׂגָּב:ה כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ עָבְרוּ יַחְדָּו:ו הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ:ז רְעָדָה אֲחָזָתַם שָׁם חִיל כַּיּוֹלֵדָה:ח בְּרוּחַ קָדִים תְּשַׁבֵּר אֳנִיּוֹת תַּרְשִׁישׁ:ט כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְנוּ כֵּן רָאִינוּ בְּעִיר יְהוָה צְבָאוֹת בְּעִיר אֱלֹהֵינוּ אֱלֹהִים יְכוֹנְנֶהָ עַד עוֹלָם סֶלָה:י דִּמִּינוּ אֱלֹהִים חַסְדֶּךָ בְּקֶרֶב הֵיכָלֶךָ:יא כְּשִׁמְךָ אֱלֹהִים כֵּן תְּהִלָּתְךָ עַל קַצְוֵי אֶרֶץ צֶדֶק מָלְאָה יְמִינֶךָ:יב יִשְׂמַח הַר צִיּוֹן תָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ:יג סֹבּוּ צִיּוֹן וְהַקִּיפוּהָ סִפְרוּ מִגְדָּלֶיהָ:יד שִׁיתוּ לִבְּכֶם לְחֵילָה פַּסְּגוּ אַרְמְנוֹתֶיהָ לְמַעַן תְּסַפְּרוּ לְדוֹר אַחֲרוֹן:טו כִּי זֶה אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ עוֹלָם וָעֶד הוּא יְנַהֲגֵנוּ עַל מוּת:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

גלות וגאולה • אתגר 71

לוח מודעות

למעלה