חיים של תורה
משתמש מקצוען
@ניהול האתר למה לא נועלים את האשכול הזה?
זה נוגד את כללי האתר!!!
אוי ואבוי לדור שלומד הלכות מפורומים!
זה נוגד את כללי האתר!!!
אוי ואבוי לדור שלומד הלכות מפורומים!
ללמוד מפורום זה אכן טיפשי@ניהול האתר למה לא נועלים את האשכול הזה?
זה נוגד את כללי האתר!!!
אוי ואבוי לדור שלומד הלכות מפורומים!
בשעת בישול פוסקים את החוו"ד שאין נ"ט בר נ"ט. והיות והמרק בסיר מתבשל תו"כ שהחלה על הסיר אין בזה נ"ט בר נ"ט.אם לא היה משהו בעין זה נט בר נט ואם היה בעיו והתלכלך אז מגרדים את הלכלוך
הוא אומר שהכמות של אדים לא מספיק סיבה להחשיב את המאכל שמעל הסיר כבשרי
המכסה בשרי גמור בן יומו והוא מבליע כדי נטילה בחלה.[ואולי יותר כי זה ספק שמן לדעת הרמ"א.]אבל כמות האדים שמאכל על הסיר מקבל לא כזה נחשב להפוך אוכל לבשרי
מה לעשות שיש אנשים ששואלים כאן שאלות הלכתיות ופועלות לפי התשובות כאן.ללמוד מפורום זה אכן טיפשי
אבל לעורר אנשים ונשים לשים לב להלכות שאדם דש בהם שלא יכשלו...
זה קצת יותר חשוב מהרבה אשכולות כאן...
אני יודע שיש כזה חוות דעת-זו גם מחלוקת אחרונים......בשעת בישול פוסקים את החוו"ד שאין נ"ט בר נ"ט. והיות והמרק בסיר מתבשל תו"כ שהחלה על הסיר אין בזה נ"ט בר נ"ט.
המכסה בשרי גמור בן יומו והוא מבליע כדי נטילה בחלה.[ואולי יותר כי זה ספק שמן לדעת הרמ"א.]
ואין נ"ט בר נ"ט מהטעם הנ"ל בפסקה הקודמת.
איפה אפשר להשיג אותו?יש ספר של הרב פפויפר על בשר בחלב
אני מוחה נמרצות על הדברים!@ניהול האתר למה לא נועלים את האשכול הזה?
זה נוגד את כללי האתר!!!
אוי ואבוי לדור שלומד הלכות מפורומים!
התכוונתי לכתוב על כל צעד ושעל...כולם יודעים שלא לומדים הלכות מפורום אנונימי, אלא צריך לשאול רב על כל צער ושעל.
מכירה חברה אלרגית לחלב שקנתה מאפה כלשהו שלא סומן עליו בכלל שהוא חלבי (חוץ מאיזו מדבקה שלושת רבעי מקולפת ולא גלויה לעין שהיתה שם) במחשבה שהוא פרווהאבל עדיין אפשר להיכשל?
אגב מי שאלרגי לחלב שידע שברוב המקרים האלרגיה ''רגישה'' יותר מאשר ההלכה.מכירה חברה אלרגית לחלב שקנתה מאפה כלשהו שלא סומן עליו בכלל שהוא חלבי (חוץ מאיזו מדבקה שלושת רבעי מקולפת ולא גלויה לעין שהיתה שם) במחשבה שהוא פרווה
אז היא סבלה מזה אחר כך אבל לא רוצה לחשוב על כל אלה שכנראה נכשלו
למרות שמי שבאמת נזהר מברר ובודק ולא סומך על המאפיה/העטיפה של המוצר
האלרגיה היא אלרגיה גם בחלקיקים קטנים מאודאגב מי שאלרגי לחלב שידע שברוב המקרים האלרגיה ''רגישה'' יותר מאשר ההלכה.
תלוי בחומרת האלרגיה
אמת, כן צריך לסייג שיש מקרים להפך למשל כל ענייני בליעת כלים, שזה משהו שלא שייך לאלרגיות, וזה איסור גמור - לעיתים אוסר כל כל האוכלהאלרגיה היא אלרגיה גם בחלקיקים קטנים מאוד
לפי ההלכה אין בעיה באופנים רבים המסורים לפוסקי ההלכה
למשל לבשל בשר במטבח חלבי גם שיש אפשרות רחוקה שיגיע מהידים או מהשיש או מכל מקום אחר חלקיקי חלב והם מותרים באכילה לכתחילה
וכן במקומות שיש ביטול בשישים
או כלי מלוכלך ממין שונה במקרים מסוימים
ואז המאכל כשר לכתחילה
לעומת אלרגיה
לכן מחממים את החלה לא ישירות על הסיר, אלא על מגבת שמונחת על הסירמי אמר שלשים לחם על סיר/פלאטה בשרי הופך את זה לבשרי??
אם לא היה משהו בעין זה נט בר נט ואם היה בעיו והתלכלך אז מגרדים את הלכלוך
מה קשור? זה לא עושה את זה נ"ט בר נ"ט כיוון שזה בבישול אחד.לכן מחממים את החלה לא ישירות על הסיר, אלא על מגבת שמונחת על הסיר
הסברתי את עצמי למעלהלכן מחממים את החלה לא ישירות על הסיר, אלא על מגבת שמונחת על הסיר
אין איסור הלכתי להשהות אותה ככה, כמו שאין חיוב הלכתי לסמן מוצרים שבושלו עם בשר, אבל חכם עיניו בראשו...חלה שנשארת מסעודה בשרית, ויתכן שנגעה בבשר או בתבשיל בשרי וכדומה, מותר להשאיר אותה לאמצע השבוע? בלי לכתוב עליה כלום? או שיש חשש שאנשים לא ידעו ויאכלו אותה עם חלב?
האשכנזים מחמירים בזה.אני יודע שיש כזה חוות דעת-זו גם מחלוקת אחרונים......
כבודו יעיין ברב פעלים שממנו הבאתי מה שכתבתי.
אין כזה רמ"א בסימן צ"ז, יש לך מקור לזה?לפי השו"ע (ספרדים) הכמות היא כדי אכילה בבת אחת (סעודה אחת)
ולפי הרמ"א (אשכנזים) הכמות היא ליום שלם כך שזה יותר קל
במקרה שאפו כמות גדולה יותר מהנ"ל הלחם נאסר באכילה ולא יעזור למשל לחלקו להרבה אנשים
כל זה הוא רק בלחם ולא במאכלים אחרים
לגבי לחם שנחתך או היה על שולחן בארוחה חלבית
הדין הוא שבד"כ אסור לאכלו בסעודה בשרית אך הוא לא נאסר באכילה כמות שהוא
איפה זה כתוב? חידוש של פוסקי זמננו?בררתי ואכן יש גם הלכה אחרי האפייה שאסור להפוך לחם לחלבי או לבשרי, אם נשאר עדיין כמות של לחם המספיק לסעודה אחת.
לדוג' לשים חלה על סיר בשרי, והוא מתכוון להחזיר למקפיא חצי או יותר. ואין שום היכר שהחלה שנמצאת במקפיא היא בשרית. אז אסור!
אם הוא מתכוון לאכול (או אפי' רק מתכוון לשים על השולחן את כל החלה) גם אם נשאר בסוף, אז מותר ואין שום בעיה
הבעיה היא רק כשהוא רוצה להחזיר כמות מכובדת של הלחם החלבי / בשרי, בדיוק כמו שאסור לאפות לחם חלבי / בשרי בלי סימן היכר.
אולי יש שפוסקים אחרת
גם אם זה חפצא של איסור יש שהתירו בשינוי אחרי אפייה, וגם הפת"ש כותב דשמא כיון שזה קנס לא קנסו במזיד, אם כי משמעות הפוסקים להחמירגם אם עשו בלי שידעו אסור כיוון שרבנן גזרו ע"ז להיות חפצא של איסור!
אם זה נעשה בשרי/חלבי רק אחרי האפיה הפת עצמו לא נאסרת ומותר להשאיר אותה רבנן גזרו רק על האפיה.
אבל מדין בשר וחלב רגיל אסור לאכול עם בשר/חלב!
ועיינו עוד בשו"ע סימן צ"ז סעיף א' ובחוו"ד שם
כשאין חשש שיאכלו את זה עם בשר מותרבאמת היה לי שאלה, איך המאפיות עושות סופגניות חלביות בחנוכה, ולא עושים צורה או שינוי ניכר בעצם האפיה, אלא רק תולים כמין "קיסם" קטן שכתוב עליו "חלבי", והרי כתבו פה כולם שצריך שינוי לפני האפיה, אחרת מה הבעיה לקחת לחמניה חלבית ולהשים עליה קיסם חלבי, או לעטוף אותה עם נייר ולכתוב עליה "חלבי", איך שהבנתי צריך שיהיה שינוי בלחמניה עצמה, ולא בעטיפה או משהו חיצוני? אני טועה?
נכון, אבל זה לא בכלל הגזרהזה תשובה של ראש בקיר
המטרה של הגזרה היתה למנוע בלבול
היום בקלות יכולים להתבלבל ולאכול גלידה חלבית מיד אחרי ארוחה בשרית בגלל שיש אותה גלידה בדיוק של אותה חברה שהיא פרווה. (גלי גל של ריאו למשל)
ובאותו עניין, אני לא מבין למה בד"ץ העד"ח מסכימים לתת כשרות למגנום של שטראוס, כשהם משתמשים באותו מותג גם לגלידות מחו"ל עם א.חלב נכרי.
לענ"ד היו צריכים להגיד להם שאם רוצים כשרות העד"ח, שימציאו שם אחר לליין הזה.
בשביל זה שמו קיסםאבל עדיין אפשר להיכשל?
אין כזה פת"ש, הוא רק אומר שבדבר שלא אוכלים איתו חלב/בשר לא גזרויש פת"ש בשם הריטב"א (כפי זכרוני)
שכל גזירה זו היא רק בלחם שהוא עיקר הסעודה ואכלים איתו כל דבר
מה שאין כן בכל דבר אחר אין גזירה זו
וגם בבורקס או קוגל לא צריך היכר
מקור?זה לא רק פת"ש אלא רוב הראשונים למעט הט"ז והחוו"ד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: