דרוש מידע הודעה חשובה לנמצאות במטבח: זהירות מהכנת לחמניות חלביות - שאסורות באכילה!

112123

משתמש מקצוען

כתר מלוכה

משתמש פעיל
אם לא היה משהו בעין זה נט בר נט ואם היה בעיו והתלכלך אז מגרדים את הלכלוך
בשעת בישול פוסקים את החוו"ד שאין נ"ט בר נ"ט. והיות והמרק בסיר מתבשל תו"כ שהחלה על הסיר אין בזה נ"ט בר נ"ט.
הוא אומר שהכמות של אדים לא מספיק סיבה להחשיב את המאכל שמעל הסיר כבשרי

אבל כמות האדים שמאכל על הסיר מקבל לא כזה נחשב להפוך אוכל לבשרי
המכסה בשרי גמור בן יומו והוא מבליע כדי נטילה בחלה.[ואולי יותר כי זה ספק שמן לדעת הרמ"א.]
ואין נ"ט בר נ"ט מהטעם הנ"ל בפסקה הקודמת.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
ללמוד מפורום זה אכן טיפשי
אבל לעורר אנשים ונשים לשים לב להלכות שאדם דש בהם שלא יכשלו...
זה קצת יותר חשוב מהרבה אשכולות כאן...
מה לעשות שיש אנשים ששואלים כאן שאלות הלכתיות ופועלות לפי התשובות כאן.
לא לחינם מנהלי האתר כתבו שזה נגד הכללים.
וחוץ מזה שאסור כללית לנשים להביע דעות הלכתיות וכ"ש לא במקום ציבורי.
ולכל הנשים הצדקניות שמיד נתקפות בחמת מקלדת ומשחררות הודעה נזעמת, כדאי לדעת שאין לי שום דבר נגד הנשים, רק שכך דעת גדולי ישראל בכל הדורות בכל העדות והחוגים החרדיים!
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בשעת בישול פוסקים את החוו"ד שאין נ"ט בר נ"ט. והיות והמרק בסיר מתבשל תו"כ שהחלה על הסיר אין בזה נ"ט בר נ"ט.



המכסה בשרי גמור בן יומו והוא מבליע כדי נטילה בחלה.[ואולי יותר כי זה ספק שמן לדעת הרמ"א.]
ואין נ"ט בר נ"ט מהטעם הנ"ל בפסקה הקודמת.
אני יודע שיש כזה חוות דעת-זו גם מחלוקת אחרונים......
כבודו יעיין ברב פעלים שממנו הבאתי מה שכתבתי.
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
@ניהול האתר למה לא נועלים את האשכול הזה?
זה נוגד את כללי האתר!!!

אוי ואבוי לדור שלומד הלכות מפורומים!
אני מוחה נמרצות על הדברים!
האשכול הזה נפתח רק כדי לעורר ולפרסם את ההלכה הלא ידועה הזו, ולהסיר מכשול!!!!!!
כולם יודעים שלא לומדים הלכות מפורום אנונימי, אלא צריך לשאול רב על כל צער ושעל.
אבל זה לא סיבה לסגור אשכול חשוב שכזה.
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אבל עדיין אפשר להיכשל?
מכירה חברה אלרגית לחלב שקנתה מאפה כלשהו שלא סומן עליו בכלל שהוא חלבי (חוץ מאיזו מדבקה שלושת רבעי מקולפת ולא גלויה לעין שהיתה שם) במחשבה שהוא פרווה
אז היא סבלה מזה אחר כך אבל לא רוצה לחשוב על כל אלה שכנראה נכשלו
למרות שמי שבאמת נזהר מברר ובודק ולא סומך על המאפיה/העטיפה של המוצר
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
מכירה חברה אלרגית לחלב שקנתה מאפה כלשהו שלא סומן עליו בכלל שהוא חלבי (חוץ מאיזו מדבקה שלושת רבעי מקולפת ולא גלויה לעין שהיתה שם) במחשבה שהוא פרווה
אז היא סבלה מזה אחר כך אבל לא רוצה לחשוב על כל אלה שכנראה נכשלו
למרות שמי שבאמת נזהר מברר ובודק ולא סומך על המאפיה/העטיפה של המוצר
אגב מי שאלרגי לחלב שידע שברוב המקרים האלרגיה ''רגישה'' יותר מאשר ההלכה.
תלוי בחומרת האלרגיה
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אגב מי שאלרגי לחלב שידע שברוב המקרים האלרגיה ''רגישה'' יותר מאשר ההלכה.
תלוי בחומרת האלרגיה
האלרגיה היא אלרגיה גם בחלקיקים קטנים מאוד
לפי ההלכה אין בעיה באופנים רבים המסורים לפוסקי ההלכה
למשל לבשל בשר במטבח חלבי גם שיש אפשרות רחוקה שיגיע מהידים או מהשיש או מכל מקום אחר חלקיקי חלב והם מותרים באכילה לכתחילה
וכן במקומות שיש ביטול בשישים
או כלי מלוכלך ממין שונה במקרים מסוימים
ואז המאכל כשר לכתחילה
לעומת אלרגיה
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
האלרגיה היא אלרגיה גם בחלקיקים קטנים מאוד
לפי ההלכה אין בעיה באופנים רבים המסורים לפוסקי ההלכה
למשל לבשל בשר במטבח חלבי גם שיש אפשרות רחוקה שיגיע מהידים או מהשיש או מכל מקום אחר חלקיקי חלב והם מותרים באכילה לכתחילה
וכן במקומות שיש ביטול בשישים
או כלי מלוכלך ממין שונה במקרים מסוימים
ואז המאכל כשר לכתחילה
לעומת אלרגיה
אמת, כן צריך לסייג שיש מקרים להפך למשל כל ענייני בליעת כלים, שזה משהו שלא שייך לאלרגיות, וזה איסור גמור - לעיתים אוסר כל כל האוכל
 

RACHELIB

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מי אמר שלשים לחם על סיר/פלאטה בשרי הופך את זה לבשרי??
אם לא היה משהו בעין זה נט בר נט ואם היה בעיו והתלכלך אז מגרדים את הלכלוך
לכן מחממים את החלה לא ישירות על הסיר, אלא על מגבת שמונחת על הסיר
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
חלה שנשארת מסעודה בשרית, ויתכן שנגעה בבשר או בתבשיל בשרי וכדומה, מותר להשאיר אותה לאמצע השבוע? בלי לכתוב עליה כלום? או שיש חשש שאנשים לא ידעו ויאכלו אותה עם חלב?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
חלה שנשארת מסעודה בשרית, ויתכן שנגעה בבשר או בתבשיל בשרי וכדומה, מותר להשאיר אותה לאמצע השבוע? בלי לכתוב עליה כלום? או שיש חשש שאנשים לא ידעו ויאכלו אותה עם חלב?
אין איסור הלכתי להשהות אותה ככה, כמו שאין חיוב הלכתי לסמן מוצרים שבושלו עם בשר, אבל חכם עיניו בראשו...
 

h.m Automation

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
לפי השו"ע (ספרדים) הכמות היא כדי אכילה בבת אחת (סעודה אחת)
ולפי הרמ"א (אשכנזים) הכמות היא ליום שלם כך שזה יותר קל
במקרה שאפו כמות גדולה יותר מהנ"ל הלחם נאסר באכילה ולא יעזור למשל לחלקו להרבה אנשים
כל זה הוא רק בלחם ולא במאכלים אחרים

לגבי לחם שנחתך או היה על שולחן בארוחה חלבית
הדין הוא שבד"כ אסור לאכלו בסעודה בשרית אך הוא לא נאסר באכילה כמות שהוא
אין כזה רמ"א בסימן צ"ז, יש לך מקור לזה?
בררתי ואכן יש גם הלכה אחרי האפייה שאסור להפוך לחם לחלבי או לבשרי, אם נשאר עדיין כמות של לחם המספיק לסעודה אחת.
לדוג' לשים חלה על סיר בשרי, והוא מתכוון להחזיר למקפיא חצי או יותר. ואין שום היכר שהחלה שנמצאת במקפיא היא בשרית. אז אסור!

אם הוא מתכוון לאכול (או אפי' רק מתכוון לשים על השולחן את כל החלה) גם אם נשאר בסוף, אז מותר ואין שום בעיה
הבעיה היא רק כשהוא רוצה להחזיר כמות מכובדת של הלחם החלבי / בשרי, בדיוק כמו שאסור לאפות לחם חלבי / בשרי בלי סימן היכר.

אולי יש שפוסקים אחרת
איפה זה כתוב? חידוש של פוסקי זמננו?
גם אם עשו בלי שידעו אסור כיוון שרבנן גזרו ע"ז להיות חפצא של איסור!


אם זה נעשה בשרי/חלבי רק אחרי האפיה הפת עצמו לא נאסרת ומותר להשאיר אותה רבנן גזרו רק על האפיה.
אבל מדין בשר וחלב רגיל אסור לאכול עם בשר/חלב!

ועיינו עוד בשו"ע סימן צ"ז סעיף א' ובחוו"ד שם
גם אם זה חפצא של איסור יש שהתירו בשינוי אחרי אפייה, וגם הפת"ש כותב דשמא כיון שזה קנס לא קנסו במזיד, אם כי משמעות הפוסקים להחמיר
באמת היה לי שאלה, איך המאפיות עושות סופגניות חלביות בחנוכה, ולא עושים צורה או שינוי ניכר בעצם האפיה, אלא רק תולים כמין "קיסם" קטן שכתוב עליו "חלבי", והרי כתבו פה כולם שצריך שינוי לפני האפיה, אחרת מה הבעיה לקחת לחמניה חלבית ולהשים עליה קיסם חלבי, או לעטוף אותה עם נייר ולכתוב עליה "חלבי", איך שהבנתי צריך שיהיה שינוי בלחמניה עצמה, ולא בעטיפה או משהו חיצוני? אני טועה?
כשאין חשש שיאכלו את זה עם בשר מותר
זה תשובה של ראש בקיר
המטרה של הגזרה היתה למנוע בלבול
היום בקלות יכולים להתבלבל ולאכול גלידה חלבית מיד אחרי ארוחה בשרית בגלל שיש אותה גלידה בדיוק של אותה חברה שהיא פרווה. (גלי גל של ריאו למשל)

ובאותו עניין, אני לא מבין למה בד"ץ העד"ח מסכימים לתת כשרות למגנום של שטראוס, כשהם משתמשים באותו מותג גם לגלידות מחו"ל עם א.חלב נכרי.
לענ"ד היו צריכים להגיד להם שאם רוצים כשרות העד"ח, שימציאו שם אחר לליין הזה.
נכון, אבל זה לא בכלל הגזרה
אבל עדיין אפשר להיכשל?
בשביל זה שמו קיסם

יש פת"ש בשם הריטב"א (כפי זכרוני)
שכל גזירה זו היא רק בלחם שהוא עיקר הסעודה ואכלים איתו כל דבר
מה שאין כן בכל דבר אחר אין גזירה זו
וגם בבורקס או קוגל לא צריך היכר
אין כזה פת"ש, הוא רק אומר שבדבר שלא אוכלים איתו חלב/בשר לא גזרו
זה לא רק פת"ש אלא רוב הראשונים למעט הט"ז והחוו"ד.
מקור?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה