מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אתה לא גר ברמת שלמה, נווה יעקב, פסכת זאב או בית וגן,
או שאתה לא נוסע בת.ציבורית.
הייתי גרה בלפחות שתיים מהשכונות האלו + נסיעות בת. ציבורית, כמה פעמים ביום.
והרכבת הקלה היתה לי הצלה, ממש!

וכן, כמו ש @anotherית כתבה, למי שיודע לנצל אותה.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סיעת 'התעוררות' בירושלים פנתה לראש העיר, משה ליאון, בבקשה להצטרף ליוזמה להקים שכונה חדשה בעטרות, שכונה שתקרא על שמם של מרנן פוסקי הדורי הדור

סיעת "התעוררות בירושלים" בראשותו של עופר ברקוביץ' פועלת להקמת שכונת להנצחת מרנן פוסקי הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל ורבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל, בשטחו של שדה התעופה הישן בעטרות.

השטח שנמצא בקצה הצפוני של ירושלים משמש עתודת הקרקע הגדולה והמשמעותית ביותר בשטחה המוניצאפלי של ירושלים, ויכול להכיל כ-9000 יח"ד.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סיעת 'התעוררות' בירושלים פנתה לראש העיר, משה ליאון, בבקשה להצטרף ליוזמה להקים שכונה חדשה בעטרות, שכונה שתקרא על שמם של מרנן פוסקי הדורי הדור

סיעת "התעוררות בירושלים" בראשותו של עופר ברקוביץ' פועלת להקמת שכונת להנצחת מרנן פוסקי הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל ורבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל, בשטחו של שדה התעופה הישן בעטרות.

השטח שנמצא בקצה הצפוני של ירושלים משמש עתודת הקרקע הגדולה והמשמעותית ביותר בשטחה המוניצאפלי של ירושלים, ויכול להכיל כ-9000 יח"ד.

אני כבר מבולבל מי רוצה לחרד את י-ם ומי לא....
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
כי עכשיו זה קורה... כמה גאון!!!!!!!!!!!!!
עכשיו זה כבר מאוחר. הדברים האלה בתכנון כבר שנים. עכשיו זה כבר לאחר מעשה, עכשיו אפשר רק לצעוק/למחות/לזרוק אבנים. זה גמור.
אמנם גם לפני ארבע שנים זה לא היה עוזר. וגם בשלבי ברעיון הראשוני זה כנראה לא היה עוזר.
מה שאפשר לעשות כרגע זה לשמר קווי אוטובוסים מהאזור בצורה שתתאים לתושבי השכונות החרדיות שלא רוצים לנסוע ברקל"ה. פתיחת קווי הרקל"ה החדשים ידרשו שינוי רחב בקווי האוטובוסים בעיר, זה הזמן לדבר. רק בהידברות זה יוכל להיעשות, אבל הבעיה שכותבי הפאשקווילים לא רוצים לדבר....
 

ייד

משתמש מקצוען
עכשיו זה כבר מאוחר. הדברים האלה בתכנון כבר שנים. עכשיו זה כבר לאחר מעשה, עכשיו אפשר רק לצעוק/למחות/לזרוק אבנים. זה גמור.
אמנם גם לפני ארבע שנים זה לא היה עוזר. וגם בשלבי ברעיון הראשוני זה כנראה לא היה עוזר.
מה שאפשר לעשות כרגע זה לשמר קווי אוטובוסים מהאזור בצורה שתתאים לתושבי השכונות החרדיות שלא רוצים לנסוע ברקל"ה. פתיחת קווי הרקל"ה החדשים ידרשו שינוי רחב בקווי האוטובוסים בעיר, זה הזמן לדבר. רק בהידברות זה יוכל להיעשות, אבל הבעיה שכותבי הפאשקווילים לא רוצים לדבר....
אם בבני ברק יכלו לסגור את רח׳ לנדאו אחרי שהוא כבר נבנה,
ודאי ובודאי שכאן למרות הכסף הרב שנשפך זה כלום לעומת ההוצאות המתוכננות (לפני תוספות ועיכובים כידוע...)


אף הידברות לא תסייע בלי לחץ חזק מאוד מהשטח.
 

ייד

משתמש מקצוען
אתם אולי חיים לפני חמישים שנה...
נווה יעקב מקושרים רק לבר אילן, לרכס ולרמות??
צאו מזה, נשות האברכים המקסימות של נווה יעקב, רמת שלמה וכל השכונות החרדיות בירושלים (טוב, אולי חוץ מאזור ירמיהו, שהם אולי לא עובדות... או לפחות לא יוצאות מהאזור שלהם) עובדות בכל חור אפשרי, גם ד' ישמור ויציל, באזורים החילונים של העיר.
כן, והדרך למרכז העיר, תלפיות, וכן, גם הכותל, שאנשים טובים הולכים בכל אחד מהימים, גם אלו שהם לא מוצאי שבת,
היא בלי השוואה!,
(למי שזוכר את התחבורה הציבורית שהייתה לפני מרמת שלמה, היה מחריד!, קו 10 הידוע לשמיצה, קו 11 שלא היה הרבה יותר טוב, שינוי קווי האוטובוס ברמת שלמה, עשה רק טוב, מלבד אולי לבודדים...)

יש פה אנשים שנראה שגרים בציר ירמיהו - שמגר (והם אלו שבגללם אנחנו סובלים את הסיבוב הנוראי שכל אוטובוס בינעורני עושה וד"ל).
ומעולם לא יצאו את ציר האזורים החרדיים....
מקסימום, ללכת לבקר את הגיס שגר בנווה יעקב, ולהתלונן על הפקקים הבלתי נסבלים. (בעוזי נרקיס).

אם רק היה אפשרי שכל משתמש פה יכתוב בגילוי נאות, מאיפה הוא בדיוק, ומה הדרך היומיומית שלו כל יום,
ואיזה אנשים בעולם הוא מכיר, חוץ מבריבוע שלו...

זה מכעיס שכל אחד כותב מה שהוא רוצה בלי לברר את הענינים עד הסוף,
בלי להסתכל על קו 59 מידי יום, ולרחם על הסרדינים שהולך שם, ועל הפקקים שהם נאצלים לעבור בשעות הצהרים, במקום ליסוע ברחבות ברכבת הקלה. (90% מהזמן יש מקום לשבת, לפחות מתחנת גבעת המבתר ועד פסגת זאב\ נווה יעקב!, זה מושגים שלא מכירים בנווה יעקב...)
במחילה מראש אבל אף תושב נווה יעקב לא יכול לדבר כאלה הבלים!

לנווה יעקב יש קו ישיר לתלפיות והביקוש שלו נמוך במיוחד.

שני הקוים למרכז העיר לא מתקרבים בביקוש שלהם לעשירית מהביקוש של 59 ו69,

90% מהנשים החרדיות בשכונה שעובדות בעבודות משרדיות עובדות בגבעת שאול או הר חוצבים.

למעט בין השעות 7-9 בבוקר הרכבת מפ. זאב יוצאת כמעט ריקה (כמה זקנים שקשה להם להחליף אטובוס)
גם מי שצריך להגיע לעירייה שהם כמעט היחידים שהרכבת מסייעת להם מעדיפים ליסוע באוטובוס עד גבעה צרפתיץ/התחמושת.

וכל זה אחרי שהרסו את כל הקוים והפכו ואתם ללא רלונטיים כדי שלא יפגעו ברכבת...
 

ייד

משתמש מקצוען
הרכבת בלתי נסבלת רק למי שבטוח שהתחבורה הציבורית צריכה להביא אותו עד פתח ביתו.
היא צריכה להתאים את עצמה לביקוש
ולא לנסות להתאים את האנשים לאמצעי תחבורה ״כמו באירופה״ שרק מסרבלים לנו את החיים...
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
במחילה מראש אבל אף תושב נווה יעקב לא יכול לדבר כאלה הבלים!

לנווה יעקב יש קו ישיר לתלפיות והביקוש שלו נמוך במיוחד.

שני הקוים למרכז העיר לא מתקרבים בביקוש שלהם לעשירית מהביקוש של 59 ו69,

90% מהנשים החרדיות בשכונה שעובדות בעבודות משרדיות עובדות בגבעת שאול או הר חוצבים.

למעט בין השעות 7-9 בבוקר הרכבת מפ. זאב יוצאת כמעט ריקה (כמה זקנים שקשה להם להחליף אטובוס)
גם מי שצריך להגיע לעירייה שהם כמעט היחידים שהרכבת מסייעת להם מעדיפים ליסוע באוטובוס עד גבעה צרפתיץ/התחמושת.

וכל זה אחרי שהרסו את כל הקוים והפכו ואתם ללא רלונטיים כדי שלא יפגעו ברכבת...
לא עולים על הרכבת כי היא לא מגיעה לנווה יעקב. ברגע שהיא תגיע לנווה יעקב ויהיה גם קו לגבעת שאול- לא יהיה מי שישתמש באוטובוסים.
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

חנה תהילה

משתמש מקצוען
לא עולים על הרכבת כי היא לא מגיעה לנווה יעקב. ברגע שהיא תגיע לנווה יעקב ויהיה גם קו לגבעת שאול- לא יהיה מי שישתמש באוטובוסים.
הנסיעה מנווה יעקב (מרכז השכונה) ועד לגבעת התחמושת תיקח למעלה מחצי שעה.
זה הזוי בכל קנה מידה.
 

GVol

משתמש פעיל
לא עולים על הרכבת כי היא לא מגיעה לנווה יעקב. ברגע שהיא תגיע לנווה יעקב ויהיה גם קו לגבעת שאול- לא יהיה מי שישתמש באוטובוסים.
או שאתה לא גר בנווה יעקב, או שאתה בעל רכב.
הרכבת מנווה יעקב זה הדבר הכי מטופש שהגו שבעת חכמי חלם.
זה יקח 40 דקות רק כדי להגיע לגבעת התחמושת.
בעוד שהפתרון לתושבי נווה יעקב שצריכים את גבעת שאול הוא פשוט בהרבה - קו ישיר מנווה יעקב דרך כביש בגין, בלי הסיבוב של בר אילן - קו כזה, יעשה את כל המסלול ב 40 דקות.
 

GVol

משתמש פעיל
במחילה מראש אבל אף תושב נווה יעקב לא יכול לדבר כאלה הבלים!

לנווה יעקב יש קו ישיר לתלפיות והביקוש שלו נמוך במיוחד.

שני הקוים למרכז העיר לא מתקרבים בביקוש שלהם לעשירית מהביקוש של 59 ו69,

90% מהנשים החרדיות בשכונה שעובדות בעבודות משרדיות עובדות בגבעת שאול או הר חוצבים.

למעט בין השעות 7-9 בבוקר הרכבת מפ. זאב יוצאת כמעט ריקה (כמה זקנים שקשה להם להחליף אטובוס)
גם מי שצריך להגיע לעירייה שהם כמעט היחידים שהרכבת מסייעת להם מעדיפים ליסוע באוטובוס עד גבעה צרפתיץ/התחמושת.

וכל זה אחרי שהרסו את כל הקוים והפכו ואתם ללא רלונטיים כדי שלא יפגעו ברכבת...

מסכימה עם כל מילה.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא עולים על הרכבת כי היא לא מגיעה לנווה יעקב. ברגע שהיא תגיע לנווה יעקב ויהיה גם קו לגבעת שאול- לא יהיה מי שישתמש באוטובוסים.

זה פשוט לא נכון!
אני לא מכיר אף אחד שיתנדב בחינם לעשות כל בוקר טיול בכל פסגת זאב ובית חנינא ושועפט,
זה מסלול הזוי ומייגע!

לדעתי הפתרון אמור היה להיות שהמסלול של הרכבת יעבור רק על הכביש הראשי של נווה יעקב ופס"ז ובית חנינא,
וכמו שלתושבי הרכס אין רכבת בתוך השכונה (כמו לתשובי שועפט הסמוכה) אלא יש קו 57 לרכבת,
וגם בבית וגן וקריית יובל הרכבת נמצאת בסמוך לשכונה ולא בתוך השכונה, כך גם היה אמור להיות גם בנוה יעקב,
וגם הרכבת שתגיע בעתיד לרמות אני לא חושב שהיא תכנס לתוך השכונה אלא רק על הציר הראשי.

ועוד נקודה, שבגלל הרכבת שמו רמזור בכל צומת או בכל יציאה מחניה קטנה יש רמזור שתוקע את כל העסק.
(תושבי רמות או ב"ב תנסו לדמיין לעצמכם, שמכל חניה של 20 מכוניות עומד לכם פתאום רמזור, ובמקום פשוט לצאת בנחת מהבית, אתם תקועים 2 דקות ברמזור, וכמובן יש אח"ז עוד רמזורים מה שהופך כל יציאה לסופר לדקה, לחמש דקות מייגעות)

ואגב, בעקרון יש התחייבות שקו 59 ימשיך גם אחרי הרכבת, בתמורה להסרת התנגדות של הרבנים והמנהל,
אבל לאף אחד אין מושג האם יקיימו את ההסכם.
 

ייד

משתמש מקצוען
זה פשוט לא נכון!
אני לא מכיר אף אחד שיתנדב בחינם לעשות כל בוקר טיול בכל פסגת זאב ובית חנינא ושועפט,
זה מסלול הזוי ומייגע!

לדעתי הפתרון אמור היה להיות שהמסלול של הרכבת יעבור רק על הכביש הראשי של נווה יעקב ופס"ז ובית חנינא,
וכמו שלתושבי הרכס אין רכבת בתוך השכונה (כמו לתשובי שועפט הסמוכה) אלא יש קו 57 לרכבת,
וגם בבית וגן וקריית יובל הרכבת נמצאת בסמוך לשכונה ולא בתוך השכונה, כך גם היה אמור להיות גם בנוה יעקב,
וגם הרכבת שתגיע בעתיד לרמות אני לא חושב שהיא תכנס לתוך השכונה אלא רק על הציר הראשי.

ועוד נקודה, שבגלל הרכבת שמו רמזור בכל צומת או בכל יציאה מחניה קטנה יש רמזור שתוקע את כל העסק.
(תושבי רמות או ב"ב תנסו לדמיין לעצמכם, שמכל חניה של 20 מכוניות עומד לכם פתאום רמזור, ובמקום פשוט לצאת בנחת מהבית, אתם תקועים 2 דקות ברמזור, וכמובן יש אח"ז עוד רמזורים מה שהופך כל יציאה לסופר לדקה, לחמש דקות מייגעות)

ואגב, בעקרון יש התחייבות שקו 59 ימשיך גם אחרי הרכבת, בתמורה להסרת התנגדות של הרבנים והמנהל,
אבל לאף אחד אין מושג האם יקיימו את ההסכם.
חותם על כל מילה!

רק לחידוד, הכביש הראשי, הכונה לדרך עוזי נרקיס שעובר מחוץ לשכונות.
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
מי שהיה פעם באחת מבירות אירופה- לונדון, וינה, ברלין בודפשט וכדו'
מי שהיה פעם תייר בחו''ל
יבין את המוח הקודח של הקודקודים שיושבים במשרד התיירות (ולא בעיירית י-ם) .

השינוע של החוזרים מהעבודה והתיירים ע''י רשת מסילות של רכבות שנוסעות ברציפות ללא כל חיכוך עם התנועה, גם שם צפוף. גם שם אין מקום לזוז. אבל זה השיטה כנראה היא מוכיחה את עצמה.

ירושלים כבירת ישראל והעיר הכי מתויירת בישראל המושכת מאות אלפים אנשים גם שני הדתות הנוספים.
ירושלים שהיא הפנים של ישראל בעולם (למעט תל אביב).

המטרה העיקרית של הרכבת הקלה היא להדמות לערי אירופה הגדולות כדי למשוך תיירים וכדי להיות בקידמת הבמה הביצועית והטכנולוגית.

לכן הרכבת חוצה את העיר מנקודה לנקודה.
לכן יפו היא מדרחוב.
לכן האזור שהכי מושקע זה: כניסה לעיר (גשר המיתרים) מרכזית (רכבת לתל אביב). יפו (מדרחוב) העיר העתיקה.

תיירות.
 

אלחנן טורדוס

משתמש צעיר
בלת"ק

לפני שמגדירים שערוריה.
צריך לוודא את הנתונים ולבדוק האם אכן זו שערוריה.

4. כבר היום חילונים נוסעים בנתיב זה בכל הקווים העוברים בבר אילן, כך מאז שאני זוכרת ומכירה את ירושלים.

אז די כבר בשם "הקדושה" להתבצר בשמרנות. ולקדם כל חדש בצעקות גיוואלד.
תפנו את האנרגיה לקידום צרכי הציבור החרדי בתוך המגמות החדשות. זה יהיה יעיל וטוב עשרת מונים.


אם אולי שכחתם חלונות האוטובוסים הינם גבוהים יותר מראשו של ילד ואילו חלונות הרכבת נמוכים מאוד. ואכמ"ל על השינוי האדיר בקדושת ירושלים שזה עלול להביא...
 

ייד

משתמש מקצוען
מי שהיה פעם באחת מבירות אירופה- לונדון, וינה, ברלין בודפשט וכדו'
מי שהיה פעם תייר בחו''ל
יבין את המוח הקודח של הקודקודים שיושבים במשרד התיירות (ולא בעיירית י-ם) .

השינוע של החוזרים מהעבודה והתיירים ע''י רשת מסילות של רכבות שנוסעות ברציפות ללא כל חיכוך עם התנועה, גם שם צפוף. גם שם אין מקום לזוז. אבל זה השיטה כנראה היא מוכיחה את עצמה.

ירושלים כבירת ישראל והעיר הכי מתויירת בישראל המושכת מאות אלפים אנשים גם שני הדתות הנוספים.
ירושלים שהיא הפנים של ישראל בעולם (למעט תל אביב).

המטרה העיקרית של הרכבת הקלה היא להדמות לערי אירופה הגדולות כדי למשוך תיירים וכדי להיות בקידמת הבמה הביצועית והטכנולוגית.

לכן הרכבת חוצה את העיר מנקודה לנקודה.
לכן יפו היא מדרחוב.
לכן האזור שהכי מושקע זה: כניסה לעיר (גשר המיתרים) מרכזית (רכבת לתל אביב). יפו (מדרחוב) העיר העתיקה.

תיירות.
פה הנקודה!
אף אחד לא חשב על הנוסעים וצורכיהם!
אין ספק שזה רק מסרבל,
יש כמה נחיתיים בעלי תפקידים שמפנטזים על ״כמו באירופה״,
וכל התכנון שלהם הוא בסה״כ חיקוי עלוב לכמה ערי בירה אירופאיות שאין שום דימיון בינם לירושלים לא באוכלוסיה ולא בטופוגרפיה.
 

אלחנן טורדוס

משתמש צעיר
מעניין שבאותם לוחות מודעות, באותם פונטים, יש את המודעות על הרכבת הקללה ועל החיסונים הנוראים...
זה כבר שטויות
כתושב מאה שערים וכאחד מהגרפיקאים הרציניים שם (שכבר הכין ויצר כמה וכמה מודעות פיקנטיות) הנני לבשרכם כי אין קשר בין חסידי ה"בונים החופשיים וחיסוניהם" לבין "יראי הרכבות ונוסעיהם"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה