מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

ייצ'ק

משתמש מקצוען
לכן כל המאבק הזה נראה כמשהו קצת אינטרסנטי
לפני כארבע וחמש שנים היו מכתבים בעניין מכמה רבנים מהשכונות המדוברות ( זוכר רק חלק מהשמות, ולא רוצה להזכיר, כי זה יישמע כחלק ממחנה מסויים) ואז... שקט, ארבע שנים לא שמענו
ופתאום, מודעות רחוב ענקיות, ולפלא, אפי' בלי אזכור שמות הרבנים שבשעתו הפיצו את המכתב.
כי עכשיו זה קורה... כמה גאון!!!!!!!!!!!!!
 

ROT

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קצת סיכום וקצת עדכון
1) הרכבת בשעות העומס באזור 3 דק'
2) היום באוטובוסים עירוניים אחרי 3 תחנות בשעות העומס, אין מקומות
3) ירושלים לא מתחלנת ולא מתחרדת בגלל הרכבת או האוטבוסים
4) ברקת הרס וליאון ממשיך ומוסיף, לדוגמא - ברקת הרס מהעיריה עד דוידקה, וליאון המשיך עד אחרי השוק.
5) מצב האוטובוסים לא יכול להמשיך כך ברח' בר אילן
6) אלו שמחאו נגד הרכבת בבר אילן כונתם היתה לשם שמים, אבל א. לא היה להם פתרונות אחרים, ב. התערבו פה אנשים שרק הרסו להם.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
כבודו לא שכח מכל הפרעות שעברו עלינו,
בכוונה בחרתי לכתוב את הדוגמה הנ"ל, כי הדוחס באוטובוסים הוא נוראי.
וזו חרפה !
אנחנו נותנים לנשותינו ובנותינו להידחס באוטובוסים מקרטעים, ומקבלים את זה בשוויון נפש .

בהודו זה מתקבל בברכה.
לצערי גם אצלנו.
והרכבות?????? כנראה הרבה זמן לא נסעת ברכבות.. ועוד זה קורה לחילונים מה יהיה עם החרדים???????????.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
אז אם באוטובוס עירוני הקיבולת המותרת בדרך כלל לפי רישיון הרכב, וזוהי גם הקיבולת המציאותית, בערך של שישים וחמישה נוסעים, ובמפרקי בערך מאה נוסעים, הרי שבכל קרון ברכבת נכנסים 250 נוסעים. אכן בצפיפות, אבל לפי החשבון, רכבת אחת מכילה פי חמישה מאוטובוס צפוף אחד.
 

GVol

משתמש פעיל
אז אם באוטובוס עירוני הקיבולת המותרת בדרך כלל לפי רישיון הרכב, וזוהי גם הקיבולת המציאותית, בערך של שישים וחמישה נוסעים, ובמפרקי בערך מאה נוסעים, הרי שבכל קרון ברכבת נכנסים 250 נוסעים. אכן בצפיפות, אבל לפי החשבון, רכבת אחת מכילה פי חמישה מאוטובוס צפוף אחד.
יפה
עכשיו תלך ותבדוק כמה קווי אוטובוסים בוטלו לצורך הרכבת.
וכמה יבוטלו.
החוזה שהיה עם סיטיפס - חייב לבטל כל קו שיש לו מעל 2 תחנות מקבילות לקו הרכבת, כדי שלא תהיה להם תחרות.
תלך תשאל את תושבי קריית משה והאזור שנשארו עם קווים בודדים ועם רכבת קלה שמביאה אותם בהחלט לא עד הבית.

ולגבי העתיד. אני בטוחה שיצמצמו קווים. וזה יהיה קטסטרופה.
 

GVol

משתמש פעיל
אני לא בקי במה שליאון עשה, מה שבטוח שמראה השוק כיום, הוא מראה השוק בשיא תוקפו וגבורתו של ברקת.
איך אפשר לא להיות בקיא.
רק תכנס לירושלים וכולך מוצף בפרסומות והדמיות ופרוייקטי ענק.
כל אזור כניסה לעיר-גשר המיתרים-בנייני האומה -תחנה מרכזית- סוף ירמיהו
הולך להיות מתחם הייטק וקנינונים אחד ענק,
מה שבלשון המעטה לא יוסיף קדושה לאזור.

ולהזכירך מדובר בשכונת עץ חיים הישנה.

אם היום הרבה נמנעים מלהגיע לתחנה מרכזית - אז בעתיד לא יהיה להם דרך לעבור מגאולה אל הכניסה לעיר...
 

GVol

משתמש פעיל
באופן כללי.
יש דברים שאי אפשר להכחיש.
הרכבת אמנם הועילה מבחינת תחבורה (ולא דת!!!) נטו לאזור יפו - מהכניסה לעיר ועד שער יפו.
לשאר השכונות הוא בלתי נסבל.

המבנה של הרכבת מותאם לנסיעות קצרות טווח, אנשים שעולים וירדים, ללא מקומות ישיבה. הרבה תחלופה.
לא יעיל עבור נסיעות מעט יותר ארוכות. אנשים שנשארים למסלול ארוך, תוקעים את הזרימה ברכבת, אין להם מקום להתמקם בו, וזה חסר תועלת.
בנוסף, כל השכונות האחרות, אין רחובות רחבים מספיק, כך שזה בא על חשבון כל אפשרויות התחבורה האחרות.
תוסיפו את זה שהרכבת לא אמורה (הלוואי..) לחכות בצומת, ולכן כל כיכר מוחלפת לצומת מרומזר שאמור לתת קדימה לרכבת. מה שמוסיף עוד כ 2 - 3 דקות נסיעה לכל רמזור. ואם תכפילו במספר הרמזורים שנוספו לצורך הרכבת, תבינו למה אתם כל כך שונאים את הנסיעה באוטובוס... הרי הדרך שלו הוארכה בהמון!

זה שיטת עבודה...

דבר ראשון מבטלים את הכיכרות, ושמים רמזורים, ואז עשור אתה סובל מהרמזורים, ומזה שצמצמו לך נתיבים, ועבודות בכביש והארכת מסלולי אוטובוסים, וכל התחבורה תקועה,
ואז בא הגואל! סופסוף משיקים את הרכבת! ועם ישראל בהמוניו מתחיל להלל אותה! היא חוסכת לו את הרמזורים! ישתבח!
 

GVol

משתמש פעיל

ייד

משתמש מקצוען
באופן כללי.
יש דברים שאי אפשר להכחיש.
הרכבת אמנם הועילה מבחינת תחבורה (ולא דת!!!) נטו לאזור יפו - מהכניסה לעיר ועד שער יפו.
לשאר השכונות הוא בלתי נסבל.

המבנה של הרכבת מותאם לנסיעות קצרות טווח, אנשים שעולים וירדים, ללא מקומות ישיבה. הרבה תחלופה.
לא יעיל עבור נסיעות מעט יותר ארוכות. אנשים שנשארים למסלול ארוך, תוקעים את הזרימה ברכבת, אין להם מקום להתמקם בו, וזה חסר תועלת.
בנוסף, כל השכונות האחרות, אין רחובות רחבים מספיק, כך שזה בא על חשבון כל אפשרויות התחבורה האחרות.
תוסיפו את זה שהרכבת לא אמורה (הלוואי..) לחכות בצומת, ולכן כל כיכר מוחלפת לצומת מרומזר שאמור לתת קדימה לרכבת. מה שמוסיף עוד כ 2 - 3 דקות נסיעה לכל רמזור. ואם תכפילו במספר הרמזורים שנוספו לצורך הרכבת, תבינו למה אתם כל כך שונאים את הנסיעה באוטובוס... הרי הדרך שלו הוארכה בהמון!

זה שיטת עבודה...

דבר ראשון מבטלים את הכיכרות, ושמים רמזורים, ואז עשור אתה סובל מהרמזורים, ומזה שצמצמו לך נתיבים, ועבודות בכביש והארכת מסלולי אוטובוסים, וכל התחבורה תקועה,
ואז בא הגואל! סופסוף משיקים את הרכבת! ועם ישראל בהמוניו מתחיל להלל אותה! היא חוסכת לו את הרמזורים! ישתבח!
אגב כבר התחילו עם זה לפני כ-5 שנים,
קראו לזה הפעימה הראשונה,
שינו את כל המסלולים לקוי אורך וקווים מזינים, ואז זה היה רשמית כדי להרגיל את הציבור לרכבת.
ככה עושים עלינו סיבוב...
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
באופן כללי.
יש דברים שאי אפשר להכחיש.
הרכבת אמנם הועילה מבחינת תחבורה (ולא דת!!!) נטו לאזור יפו - מהכניסה לעיר ועד שער יפו.
לשאר השכונות הוא בלתי נסבל.
לרמת שלמה, הרכבת היא הצלה למי שיודע לנצל את זה, וכן שמעון הצדיק ואפילו נווה יעקב עם גבעת התחמושת. את פסגת זאב זה חיבר במהירות עם העיר. וכן בית וגן. או בית הכרם. להמשיך?
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לרמת שלמה, הרכבת היא הצלה למי שיודע לנצל את זה, וכן שמעון הצדיק ואפילו נווה יעקב עם גבעת התחמושת. את פסגת זאב זה חיבר במהירות עם העיר. וכן בית וגן. או בית הכרם. להמשיך?

אתה גר בנוה יעקב? לא נראה לי.

תחשוב שנסיעה באוטובוס מנוה יעקב המתחרדת לבר אילן לוקחת 15-20 דק' (לא בשעות עומס)
ואילו ברכבת, צריך לעבור את כל פסגת זאב, ואח"ז את כל שועפט ורק אח"ז מתחילים להתקרב לאזור רמת אשכול
ואז צריך לרדת ולקחת אוטובוס לבר אילן, זה לוקח המון המון זמן!!

זה אולי טוב למי שגר בסוף פסגת זאב או בבית חנינא אבל לא למי שגר בתחילת המסלול, וצריך לנסוע את כל המסלול בנסיעה איטית של רכבת לעומת אוטובוס שנוסע בכביש הראשי של נוה יעקב במהירות של 90 קמ"ש.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לפני הרכבת, איך היו מגיעים תושבי נווה יעקב לכותל?

לא נראה שהכותל זה יעד כ"כ מרכזי מנוה יעקב.... (אולי במוצ"ש, ואז יש אוטובוס ישיר לכותל)
עיקר התנועה מנוה יעקב זה לבר אילן ומשם לכל י-ם לעבודה ולקניות שזה דבר יומיומי (וגם לרכס ורמות אבל זה לא קשור לרכבת) לכותל הולכים פעם בחודש וגם זה מיעוט, רובם לא נוסעים כ"כ הרבה לכותל...
 

GVol

משתמש פעיל
לרמת שלמה, הרכבת היא הצלה למי שיודע לנצל את זה, וכן שמעון הצדיק ואפילו נווה יעקב עם גבעת התחמושת. את פסגת זאב זה חיבר במהירות עם העיר. וכן בית וגן. או בית הכרם. להמשיך?
לבית וגן זה עוזר נטו למי שקרוב להרצל.
לכל השאר זה סיוט כי ביטלו להם קווים.

לנווה יעקב זה סביר עם גבעת התחמושת, (קו 45 יותר נוח עד שם) אבל עם הערכת הקו - זה זוועה. כל נווה יעקב רומזרה, לוקח פי 10 זמן עם רכב מהכניסה לשכונה עד קמניץ. והרכבת עד לשם תהיה סיוט - סיבוב בכל פסגת זאב ובית חנינה.
וכו
 

ייד

משתמש מקצוען
לרמת שלמה, הרכבת היא הצלה למי שיודע לנצל את זה, וכן שמעון הצדיק ואפילו נווה יעקב עם גבעת התחמושת. את פסגת זאב זה חיבר במהירות עם העיר. וכן בית וגן. או בית הכרם. להמשיך?
אתה לא גר ברמת שלמה, נווה יעקב, פסכת זאב או בית וגן,
או שאתה לא נוסע בת.ציבורית.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
רק תכנס לירושלים וכולך מוצף בפרסומות והדמיות ופרוייקטי ענק.
כל אזור כניסה לעיר-גשר המיתרים-בנייני האומה -תחנה מרכזית- סוף ירמיהו
הולך להיות מתחם הייטק וקנינונים אחד ענק,
מה שבלשון המעטה לא יוסיף קדושה לאזור.
מה בדיוק הקשר לליאון?
פרוייקט הכניסה לעיר מתוכנן כבר שנים רבות, הרבה הרבה לפני שליאון חשב להתמודד על ראשות העיר ירושלים.
אם כבר להאשים זה את לופוליאנסקי ...
 

אספרה

כל מה שצריך כדי שמילים שהשמעתם יגיעו אל הדף
מנוי פרימיום
הרכבת אמנם הועילה מבחינת תחבורה (ולא דת!!!) נטו לאזור יפו - מהכניסה לעיר ועד שער יפו.
לשאר השכונות הוא בלתי נסבל.
הרכבת בלתי נסבלת רק למי שבטוח שהתחבורה הציבורית צריכה להביא אותו עד פתח ביתו.
מוטב להגדיל ראש, להבין שלא נורא ללכת רגלית כמה דקות אל הרכבת. להרוויח נסיעה יעילה יותר ולעשות סוף למצב המחפיר של התחבורה בבר אילן, ביחזקאל ובכביש רמות.
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לא נראה שהכותל זה יעד כ"כ מרכזי מנוה יעקב.... (אולי במוצ"ש, ואז יש אוטובוס ישיר לכותל)
עיקר התנועה מנוה יעקב זה לבר אילן ומשם לכל י-ם לעבודה ולקניות שזה דבר יומיומי (וגם לרכס ורמות אבל זה לא קשור לרכבת) לכותל הולכים פעם בחודש וגם זה מיעוט, רובם לא נוסעים כ"כ הרבה לכותל...

אתם אולי חיים לפני חמישים שנה...
נווה יעקב מקושרים רק לבר אילן, לרכס ולרמות??
צאו מזה, נשות האברכים המקסימות של נווה יעקב, רמת שלמה וכל השכונות החרדיות בירושלים (טוב, אולי חוץ מאזור ירמיהו, שהם אולי לא עובדות... או לפחות לא יוצאות מהאזור שלהם) עובדות בכל חור אפשרי, גם ד' ישמור ויציל, באזורים החילונים של העיר.
כן, והדרך למרכז העיר, תלפיות, וכן, גם הכותל, שאנשים טובים הולכים בכל אחד מהימים, גם אלו שהם לא מוצאי שבת,
היא בלי השוואה!,
(למי שזוכר את התחבורה הציבורית שהייתה לפני מרמת שלמה, היה מחריד!, קו 10 הידוע לשמיצה, קו 11 שלא היה הרבה יותר טוב, שינוי קווי האוטובוס ברמת שלמה, עשה רק טוב, מלבד אולי לבודדים...)

יש פה אנשים שנראה שגרים בציר ירמיהו - שמגר (והם אלו שבגללם אנחנו סובלים את הסיבוב הנוראי שכל אוטובוס בינעורני עושה וד"ל).
ומעולם לא יצאו את ציר האזורים החרדיים....
מקסימום, ללכת לבקר את הגיס שגר בנווה יעקב, ולהתלונן על הפקקים הבלתי נסבלים. (בעוזי נרקיס).

אם רק היה אפשרי שכל משתמש פה יכתוב בגילוי נאות, מאיפה הוא בדיוק, ומה הדרך היומיומית שלו כל יום,
ואיזה אנשים בעולם הוא מכיר, חוץ מבריבוע שלו...

זה מכעיס שכל אחד כותב מה שהוא רוצה בלי לברר את הענינים עד הסוף,
בלי להסתכל על קו 59 מידי יום, ולרחם על הסרדינים שהולך שם, ועל הפקקים שהם נאצלים לעבור בשעות הצהרים, במקום ליסוע ברחבות ברכבת הקלה. (90% מהזמן יש מקום לשבת, לפחות מתחנת גבעת המבתר ועד פסגת זאב\ נווה יעקב!, זה מושגים שלא מכירים בנווה יעקב...)

נחיה ונראה איך הרכבת תשנה את חיינו,
ומי שרוצה לצעוק, אפשר להביא לו רשימה ארוכה של רעיונות על מה לצעוק.
אולי תצעקו שוב על האישה המסכנה עם התינוק על הידיים שהתיישבה בספסל הראשון, באוטובוס מהדרין, נטול אנשים מהדרים.

מה שאני רוצה לאמר פה, זה פשוט, בבקשה,
תצאו מהריבוע של האנשים הקרובים אליכם, מהאזור הנוחות שלכם, שאתם מכירים בעל פה,
תחשבו על אנשים אחרים, שכל אוטובוס בינעורוני צריך לעשות מסלול של חצי שעה לפחות בירושלים (עלינו פעם על אוטובוס בשעה 13:30 בקיץ! ובכניסה לעיר הגברים ירדו לתפילת מנחה, בשניה האחרונה!!:mad:)
יש עוד אנשים בעולם, יש אנשים חרדים לד' ולתורתו שחווים חוויות אחרת לגמרי מכם,
שבשבילם רכבת, היא לא עוד נושא לצעוק עליו, היא הדבר שיחסוך להם המון זמן יקר, שמתבזבזת על הדרכים.
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
רק תכנס לירושלים וכולך מוצף בפרסומות והדמיות ופרוייקטי ענק.
כל אזור כניסה לעיר-גשר המיתרים-בנייני האומה -תחנה מרכזית- סוף ירמיהו
הולך להיות מתחם הייטק וקנינונים אחד ענק,
מה שבלשון המעטה לא יוסיף קדושה לאזור.


מי מחליט מה יוסיף קדושה לאזור?
שסוף סוף יהיה לנשות האברכים עבודה טובה בירושלים, בלי צורך להרחיק למרכז, או לכל מקום לא אפשרי אחר...

דווקא אני רואה את זה כהצלה לחרדים, ירושלים מבחינת התעסוקה במצב ממש גרוע,
זה יכול להועיל לנו הרבה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה