לא מצליחה להבין את כל הדיון פה.
הרכבת הביאה ברכה לתחבורה הציבורית בירושלים.
אמנם היו לה מחירים, ולכל דבר יש מחירים.
לא צריך להפוך את המחירים למעלות.
כמו הואדי היפה שיתחלף בכביש ושכונת סנהדריה הופכת משכונה שקטה להמונית, או את העובדה שלא תהיה פריצות ברכבת. (מכירה לא מעט שאכן לא משתמשים בה בגלל זה, ואשריהם, אבל מעולם לא שמעתי מהם דרישה שבגלל זה לא תהיה רכבת בירושלים, הם שמחים כולם בשביל נשותיהן ובנותיהן שיכולות להשתמש בה ולהגיע למקומות בקלות יותר, והם ממשיכים להשמש באוטובוסים, שרק השתפרו מאז).
ואולי יהיה קשה יותר להגיע לקווים בין עירוניים.
ואולי הרכבת הפכה את רחוב משה דיין לפקוקה יותר.
אבל כל מיזם או בניה, לא יהיה מאה אחוז לכולם, ולא עוצרים בניה כי מתחת לרחוב אחד יהיה יותר רעש אם לעיר שלמה ירווח.
ורב הרווח על ההפסד. במיוחד בשביל כל מי שגר בכל אחד משכונות ירושלים הלא מרכזיות. (סליחה על העילגות).
ומעניין אם המתלוננים גרים ברמת שלמה, או הר נוף. בגילה או בנווה יעקב.
ירושלים בדרך להחרדות כמעט מלאה, ככה שאין צורך לפחד על התחלנות ירושלים.
אמנם היו ראשי עיר שעזרו לזה יותר ופחות, אבל זה ניסיון לעצור רכבת דוהרת. אפשר לעכב אותה קצת אבל לא מעבר. אף חילוני לא שווה לו לשלם כל כך הרבה בשביל דירת שתים וחצי חדרים שבשבילה הוא יכול לקנות וילה במקום אחר. (אנחנו הפלא, לא הם :\)
(וכל הנזעקים על הפנוי בינוי, לקחתם בחשבון משפחות עוני שפתאום יכולים למכור את הדירה שלהם ולחיות בכבוד? כל משפחה שכזו, זה נצח).