מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ולתושבי איזור השוק זה היה גם זרז להבאת אוכלוסיה בעייתית מאוד!
רק תראו את הדגלים על המרפסות שלפני 10 שנים היו חרדיות...
את התחלנות השוק והסביבה אפשר לזקוף בצורה ישירה למר ניר ברקת, שהתאמץ בכל מאודו להפוך את השוק ממרכז קניות לאיזור בילוי וסביאה. כמויות המסעדות שנפתחות שם הם בלתי פורפורציונאליות. לניר ברקת היתה אג'נדה להפוך את ירושלים לעיר בירה אירופאית. וכן, חלק מהנזקים הם בלתי הפיכים.
הרכבת פחות אשמה בעניין.
 
נערך לאחרונה ב:

צצצ

משתמש מקצוען
את אזור השוק היה צפוי שיתחלן בכל אופן זה ממש מרכז העיר ליד יפו והמשך לממילא
אבל מי שחושב שבר אילן ורח' יחזקאל יתחלן (איך אומרים יהיה חילוני?) טועה טעות גדולה.
אף חילוני לא חושב להתנחל בבר אילן קצה לכיוון מאה שערים מכל מיני חששות.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
לא מצליחה להבין את כל הדיון פה.
הרכבת הביאה ברכה לתחבורה הציבורית בירושלים.

אמנם היו לה מחירים, ולכל דבר יש מחירים.

לא צריך להפוך את המחירים למעלות.

כמו הואדי היפה שיתחלף בכביש ושכונת סנהדריה הופכת משכונה שקטה להמונית, או את העובדה שלא תהיה פריצות ברכבת. (מכירה לא מעט שאכן לא משתמשים בה בגלל זה, ואשריהם, אבל מעולם לא שמעתי מהם דרישה שבגלל זה לא תהיה רכבת בירושלים, הם שמחים כולם בשביל נשותיהן ובנותיהן שיכולות להשתמש בה ולהגיע למקומות בקלות יותר, והם ממשיכים להשמש באוטובוסים, שרק השתפרו מאז).

ואולי יהיה קשה יותר להגיע לקווים בין עירוניים.
ואולי הרכבת הפכה את רחוב משה דיין לפקוקה יותר.

אבל כל מיזם או בניה, לא יהיה מאה אחוז לכולם, ולא עוצרים בניה כי מתחת לרחוב אחד יהיה יותר רעש אם לעיר שלמה ירווח.

ורב הרווח על ההפסד. במיוחד בשביל כל מי שגר בכל אחד משכונות ירושלים הלא מרכזיות. (סליחה על העילגות).
ומעניין אם המתלוננים גרים ברמת שלמה, או הר נוף. בגילה או בנווה יעקב.

ירושלים בדרך להחרדות כמעט מלאה, ככה שאין צורך לפחד על התחלנות ירושלים.
אמנם היו ראשי עיר שעזרו לזה יותר ופחות, אבל זה ניסיון לעצור רכבת דוהרת. אפשר לעכב אותה קצת אבל לא מעבר. אף חילוני לא שווה לו לשלם כל כך הרבה בשביל דירת שתים וחצי חדרים שבשבילה הוא יכול לקנות וילה במקום אחר. (אנחנו הפלא, לא הם :\)

(וכל הנזעקים על הפנוי בינוי, לקחתם בחשבון משפחות עוני שפתאום יכולים למכור את הדירה שלהם ולחיות בכבוד? כל משפחה שכזו, זה נצח).
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ירושלים בדרך להתחרדות כמעט מלאה, ככה שאין צורך לפחד על התחלנות ירושלים.
או ליתר דיוק, כמו שאמר עמית יצחק הלוי סגל, יהודי מוכשר שגר פעם בירושלים:
ירושלים נהפכת לשילוב של בני ברק וגבעת שמואל.

וזה תהליך, שלא ייעצר גם אם ראש העיר שלה יהיה לא עופר ברקוביץ', אלא עופר כסיף :)
ולכן אפשר להרגע:
לניר ברקת היתה אג'נדה להפוך את ירושלים לעיר בירה אירופאית. וכן, חלק מהנזקים הם בלתי הפיכים.
הכל בסדר :). כלומר לא הכל, אבל הדבר היחיד שלא הפיך (בעזרת השם גם הלאה), זה התהליך היציב והקבוע שחיי התורה "כובשים" ("משתלטים"?) את עיר הקודש.
 
נערך לאחרונה ב:

האברך ממיר

משתמש מקצוען
אוקיי.

???? איפה בדיוק??
האחוזה - בנויה על מתחם גן האירועים "אחוזה",
כנ"ל "גני היסמין",
מצפה נוף - על שטח בית חרושת ישן,
בנית - כנ"ל,
פנינת חמד - כנ"ל,
תנובה - של שטח מפעל "תנובה",
כדורי - על שטח תעשיה,

אולי את מתכוונת להמ"ג 15?
אכן. עדיין אפשר למצוא בינות לרבי הקומות ברוממה, שיירי מוסכים, זכר לאיזור התעשיה המפואר ששגשג ופרח באיזור.
עדיין סדורות במוחי ברכות "הרב של החופה" לזוג שהתחתן ב"אחוזה", ובזכרוני מצלצלות ההודעות לעובדים שהושמעו במערכת הכריזה של " בנית". אגב, לנגד עיני גם עומדת טקס המכירה הפומבית של מכונות ומוצרי המפעל, שנערכה כמה ימים לאחר סגירתו.
בכל מקרה, לא היו בנייני מגורים שעברו תהליך פינוי בינוי. אולי כמה חורבות שהתנוססו לגובה של קומה ופחות מעל הקרקע. לא משהו שמוגדר כפרוייקט של הריסה ובניה לגובה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לא יודע

כאחד שנוסע לפעמים באוטובוסים
ונסע ברכבת ההקלה בירושלים (לפני הקורנה) זה היה פשוט מזעזע!!!
באוטובוס רגיל יש אפשרות למצוא בקלות מקום ישיבה בלי שאף אחד ישתפשף עליך...
גם בירושלים שהאוטובוסים עמוסים מאוד ל37 או 50 איש יש מקום ישיבה נורמלי לגמרי!
אך ברכבת ההקלה היא בנויה בצורה שגם המקומות ישיבה הם בחיכוך עם שאר הנוסעים בלי אפשרות להימלט!

לגבי תדירות הרכבת. על הרכבת הקלה הבטיחו תדירות של כל 2.5 דקות כמדומני...
למעשה היום זה רק כל 6 דקות ואולי אף יותר....
ולכן אנו מוצאים את הצפיפות....

ולירושלמים... לפני שהייתם דוחפים לרכבת... תדחפו להפרטת התחבורה........

שלא לדבר שעם יש תקלה כולם תקועים!!!!

וגם סוף הזמנים של הרכבות בשעות מוקדמות יחסי.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לגבי תדירות הרכבת. על הרכבת הקלה הבטיחו תדירות של כל 2.5 דקות כמדומני...
למעשה היום זה רק כל 6 דקות ואולי אף יותר....
הרכבת הקלה הרגילה אותנו להתלונן על תדירות של 6 דקות...
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אותם אנשים שגרים שם היום ישארו שם כי יחזירו להם את הדירה...
רק חלק מהם.
להרבה מהם זו תהיה הזדמנות לעזוב את השכונה.

ותוסיף עליהם עוד מאוד משפחות "נורמליות" כך שהמצב ישתנה בהחלט לטובה.
בכל מקרה - אין מה להפסיד.
יישארו אותם תושבים + תושבים חדשים נורמלים.
השכונה תהיה חדשה ונקייה. ורבים מהתושבים הותיקים ישמרו על הסדר והניקיון.
כי - לטפח בניין מוזנח לא שווה, אבל בנין נוצץ - בהחלט שווה.
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ולירושלמים... לפני שהייתם דוחפים לרכבת... תדחפו להפרטת התחבורה........
עד היום לא הבנתי, איך זה ייתכן שחברת הסעת ההמונים בירושלים מתעללת בתושבים החרדים שהם הלקוח העיקרי שלהם, בצורה כל כך מחפירה,
ולא נעשה דבר בנידון.

לתומי הייתי בטוח כי זה בגלל שאנחנו באופוזיציה בעירייה ובממשלה כבר מקום המדינה, ולכן לא סופרים אותנו.

עד שלפני כמה שבועות בטעות התגלגל לידי עיתון וגיליתי להפתעתי שאנחנו מוברגים עמוק עמוק בממשלה, ושהעירייה בעצם נשלטת ע"י החרדים !
אז איך זה שכלום לא נעשה ?

צריך לדפוק על השולחן, ולזרוק את החברה הירוקה מירושלים !!
תצוגת יום השואה שהם עושים באוטובוסים הפנימיים בי-ם היא חרפה !


לא צריך להתאמץ הרבה כדי להביא לפיתרון המצב. רק חוק קטן בכנסת שיעבור בקריאה טרומית, וכבר יגרום לכל ה"יורמים" ליישר קו עם צורכי הציבור.
 

צצצ

משתמש מקצוען
אולי כל דבר שמנסים לעשות זורקים עליהם אבנים בציבור
מה לעשות שיש פה שמרנות יתר (לטוב ולרע)
אם לא יעשו דברים לחרדים יגידו שזה אפליה
ואם יעשו יגידו שמנסים לפתוח את הציבור לציבורים אחרים ולקלקל אותנו.
דיון חשוב בנושא זה.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בלת"ק
עכשיו נזכרתם?
אנשים טובים נאבקים על זה כבר הרבה שנים ומנסים לעורר את דעת הקהל על זה עוד כשזה רק עלה במוחו הקודח של ברקת ושות', מה לא ניסו לעשות? עצומות, הפגנות ומודעות רחוב, כולם היו אדישים, מה החכמה להיזכר עכשיו כשזה כבר עובדות בשטח?!
אפילו חרב מונחת על צוארו......
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תדירות הרכבת נקבעת לפי הצורך, ואם יהיה צורך ברכבת כל 4 דקות, זה גם יקרה.
הקו הקיים בתחילת דרכו גם לא התחיל עם התדירות של היום.
יש לך אוטובוסים מכל רחבי ירושלים 71 72 56 64 32 39 67 וכל האוטובוסים שממשיכים עד אוניברסיטת הר הצופים זה המון אוטובוסים שתי קרונות של רכבת אחת לארבע דקות זה קצת, אל תשכח שזה גם ישנע את כולם לתחנה החדשה, זה יהיה קטסטרופה עומס ובלגן.......
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
בלת"ק
עכשיו נזכרתם?
אנשים טובים נאבקים על זה כבר הרבה שנים ומנסים לעורר את דעת הקהל על זה עוד כשזה רק עלה במוחו הקודח של ברקת ושות', מה לא ניסו לעשות? עצומות, הפגנות ומודעות רחוב, כולם היו אדישים, מה החכמה להיזכר עכשיו כשזה כבר עובדות בשטח?!
לכן כל המאבק הזה נראה כמשהו קצת אינטרסנטי
לפני כארבע וחמש שנים היו מכתבים בעניין מכמה רבנים מהשכונות המדוברות ( זוכר רק חלק מהשמות, ולא רוצה להזכיר, כי זה יישמע כחלק ממחנה מסויים) ואז... שקט, ארבע שנים לא שמענו
ופתאום, מודעות רחוב ענקיות, ולפלא, אפי' בלי אזכור שמות הרבנים שבשעתו הפיצו את המכתב.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
יש לך אוטובוסים מכל רחבי ירושלים 71 72 56 64 32 39 67 וכל האוטובוסים שממשיכים עד אוניברסיטת הר הצופים זה המון אוטובוסים שתי קרונות של רכבת אחת לארבע דקות זה קצת, אל תשכח שזה גם ישנע את כולם לתחנה החדשה, זה יהיה קטסטרופה עומס ובלגן.......
אגב, יש לך מושג מהי הקיבולת המקסימלית של אוטובוס אחד, ולחילופין, הקיבולת של קרון אחד, לא רכבת אחת, אלא קרון בודד?
 
נערך לאחרונה ב:

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמדומני ששכח כבודו את ת"ח ות"ט, הפארהוד, ושעבוד מצרים.

די עם זה, באמת
כבודו לא שכח מכל הפרעות שעברו עלינו,
בכוונה בחרתי לכתוב את הדוגמה הנ"ל, כי הדוחס באוטובוסים הוא נוראי.
וזו חרפה !
אנחנו נותנים לנשותינו ובנותינו להידחס באוטובוסים מקרטעים, ומקבלים את זה בשוויון נפש .

בהודו זה מתקבל בברכה.
לצערי גם אצלנו.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
רק חלק מהם.
להרבה מהם זו תהיה הזדמנות לעזוב את השכונה.

ותוסיף עליהם עוד מאוד משפחות "נורמליות" כך שהמצב ישתנה בהחלט לטובה.
בכל מקרה - אין מה להפסיד.
יישארו אותם תושבים + תושבים חדשים נורמלים.
השכונה תהיה חדשה ונקייה. ורבים מהתושבים הותיקים ישמרו על הסדר והניקיון.
כי - לטפח בניין מוזנח לא שווה, אבל בנין נוצץ - בהחלט שווה.
פחות או יותר,
לך תראה את פנינת חמד כמה זה נקי, ואז תדבר..
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אוקיי.

???? איפה בדיוק??
האחוזה - בנויה על מתחם גן האירועים "אחוזה",
כנ"ל "גני היסמין",
מצפה נוף - על שטח בית חרושת ישן,
בנית - כנ"ל,
פנינת חמד - כנ"ל,
תנובה - של שטח מפעל "תנובה",
כדורי - על שטח תעשיה,

אולי את מתכוונת להמ"ג 15?

נכון. את צודקת שלא היה במסה דומה לשמואל הנביא. אלא לבודדים או דו משפחתיים.
התייחסותי העיקרית לדמיון היתה בנוגע לאופי האוכלוסיה ולחששות שסבבו את הבניה באזור.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה