מקף?
מה האלטרנטיבה?האם יש בעיה לסמוך לנסמך?
למשל: מצות ספירת העומר (תתעלמו מכך שספירת העומר היא סמיכות כבולה ובעקרון היא באה עם מקו).
אני מכיר רק את הכלל, שני נסמכים לסומך אחד.
כן כן....מקף?
זו שאלה עקרונית, אבל יש לי גם אלטרנטיבות: המצוה של ספירת העומר, או מצות הספירה (אם ברור במה עוסקים), החיוב של ספירת העומר.מה האלטרנטיבה?
המצווה של ספירת העומר/ מצוות הספירה...מקף?
מה האלטרנטיבה?
לשני נסמכים החז"לי יש את התחליף המקראי שבו אחד לפני ואחד אחרי,
מה כאן?
'מצוות ספירה של העומר'?
זו הגירסה המקראית.זמני כניסת השבת ויציאתה.
זה מה שרציתי להיות בטוח, שאין קשר (או יותר נכון אין סמך).עדיין אני לא רואה דמיון בין 'שני נסמכים' ל'נסמך דנסמך'.
יישר כח על הדוגמאות, הפוך בה והפוך בה דכולה בה.ויש גם 3!
אבחנה נכונה.ב"ה
יש הבדל גדול בין - מצוות ספירת העומר, חמשת סרני פלישתים ושבעת ימי החג,
לבין - כניסת ויציאת השבת.
הראשונים הם לא שני נסמכים לסומך אחד אלא שרשרת סמיכויות, המצווה נסמך לספירה והספירה לעומר, וזה תקין לחלוטין. ואילו "כניסת ויציאת השבת" הם שני נסמכים לאותו סומך - השבת. לפי הכללים, במקרה כזה צריך לכתוב "כניסת השבת ויציאתה", אך בכלי יקר שהובא כאן, הכלל הזה לא בשימוש.
קוראים לזה סמיכות כבולה.זהו צירוף שאי אפשר לפרק אותו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: