מקף?
מה האלטרנטיבה?האם יש בעיה לסמוך לנסמך?
למשל: מצות ספירת העומר (תתעלמו מכך שספירת העומר היא סמיכות כבולה ובעקרון היא באה עם מקו).
אני מכיר רק את הכלל, שני נסמכים לסומך אחד.
כן כן....מקף?
זו שאלה עקרונית, אבל יש לי גם אלטרנטיבות: המצוה של ספירת העומר, או מצות הספירה (אם ברור במה עוסקים), החיוב של ספירת העומר.מה האלטרנטיבה?
המצווה של ספירת העומר/ מצוות הספירה...מקף?
מה האלטרנטיבה?
לשני נסמכים החז"לי יש את התחליף המקראי שבו אחד לפני ואחד אחרי,
מה כאן?
'מצוות ספירה של העומר'?
זו הגירסה המקראית.זמני כניסת השבת ויציאתה.
זה מה שרציתי להיות בטוח, שאין קשר (או יותר נכון אין סמך).עדיין אני לא רואה דמיון בין 'שני נסמכים' ל'נסמך דנסמך'.
יישר כח על הדוגמאות, הפוך בה והפוך בה דכולה בה.ויש גם 3!
אבחנה נכונה.ב"ה
יש הבדל גדול בין - מצוות ספירת העומר, חמשת סרני פלישתים ושבעת ימי החג,
לבין - כניסת ויציאת השבת.
הראשונים הם לא שני נסמכים לסומך אחד אלא שרשרת סמיכויות, המצווה נסמך לספירה והספירה לעומר, וזה תקין לחלוטין. ואילו "כניסת ויציאת השבת" הם שני נסמכים לאותו סומך - השבת. לפי הכללים, במקרה כזה צריך לכתוב "כניסת השבת ויציאתה", אך בכלי יקר שהובא כאן, הכלל הזה לא בשימוש.
קוראים לזה סמיכות כבולה.זהו צירוף שאי אפשר לפרק אותו
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: