שיתוף - לביקורת שירת העצבים. מאת זמרים בעלי שם. ומשפחה.

יהלום-יצירות מלוטשות

הוצאה לאור שמבינה אותך
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
"במעבר חד", בישר הקריין, "נעבור לשיר "עוקר הרים" של הזמר הצעיר והמבטיח, שמולי ברנד". זה היה השלב בו מיהרתי לסגור את הרדיו במעבר חד. רק זה חסר לי עכשיו, לחרב גם את השיר המופלא הזה.

שמולי ברנד, כבודו במקומו מונח כל זמן שלא פותח את פיו. קולו צלול כנהמת מיילך קאהן; דיוקו הלשוני כפסוקי בני גנץ; עושרו הקולי כעושר טוביה החולב; וסולמותיו כחבלים. מה אשמע ממנו עכשיו, "חוקר ערים בתוך-ענן דק דק?"

דפדוף על הסקאלה העלה שתחנת האם החדשותית, משדרת כעת יום התרמה לעמותת "אוזן קשבת". חזרתי בחשש אל התחנה המוזיקלית, מכין אוזניים לנזק.

ואז נשמע קולו של שמולי ברנד מכריז בהתלהבות: "אני כן באתי לעולם להיות תלמיד חכם, עוקר הרים וטוחנן דק דק"...

נחה דעתי.

מטורף לגמרי!!!!
שולי צריך לראות את זה. בעיקר את השורה האחרונה...
 

באקינגהם

משתמש מקצוען
"אני כן באתי לעולם להיות תלמיד חכם, עוקר הרים וטוחנן דק דק"...
כשאני מזמזם לעצמי את השיר הזה המילים הם: "אני לא באתי לעולם אלא להיות תלמיד חכם...", תיקון יותר זורם ובלתי מורגש, אבל הופך את הקערה על פיה. מומלץ לכולם (גם לשיר כך וגם להיות תלמיד חכם...)
 

יהלום-יצירות מלוטשות

הוצאה לאור שמבינה אותך
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כשאני מזמזם לעצמי את השיר הזה המילים הם: "אני לא באתי לעולם אלא להיות תלמיד חכם...", תיקון יותר זורם ובלתי מורגש, אבל הופך את הקערה על פיה. מומלץ לכולם (גם לשיר כך וגם להיות תלמיד חכם...)
אגב, שולי לא הסביר את עצמו?
לא מתאים לו!
מישהו אולי ראה איזה ראיון אתו על זה וכדו'?
 

באקינגהם

משתמש מקצוען
אגב, שולי לא הסביר את עצמו?
לא מתאים לו!
מישהו אולי ראה איזה ראיון אתו על זה וכדו'?
כאן יש על זה אריכות גדולה, חבל שהנושא נעול ואינני יכול לאלפכם את בינתי בענין, ביקורתית לחלוטין, כמובן...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בעבר כתבתי טור אמיתי על אחד המלמדים שלמדתי אצלם, ומשיהו כתב לי בפרטי שהטור הודפס - ונתלה בחדר רמי"ם באותו הת"ת. אח, כמה התרגשתי.

לגבי הביקורת על שולי רנד.
אהיה לו לפה, סתם בשביל הספורט:)

ראשית, הוא בעל תשובה. זה אומר שהרבה דברים שנורא מובנים לנו - פשוט לא מתקבלים על דעתו. למשל הנינוחות באזכור ק-ל באות א'.

חוצמזה, הוא לא שר בתור מחנך או מעביר מסר. חשוב לשים לב.
אצלנו, החרדים, כל זמר או סופר או סתם בעל פה שצמוד למיקרופון, חש בעומקי תודעתו שהוא מעביר מסר, ולכן עליו לשקול ולדייק מה המוצר. מה המטרה?

אצל בעלי תשובה, אין את ההפרדה הזו בין מה שאני חושב למה שאני משדר. אני חושב שתפקידי בעולם להיות שולי רנד היוצר והברסלבר הפשוט ולא עוקר הרים וטוחנם כמו הגר"ח קנייבסקי שליט"א? אז אני שר ואומר את המחשבות שלי בפשטות. אין פה מסר או נסיון לגרום לאנשים לחשוב 'ככה'.

ובינינו?
זה מה שאנחנו החרדים כל כך אוהבים בז'אנר הזה.. את הפשטות והדוגריות נטולת העיבוד והמִסרוּר...
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
חוצמזה, הוא לא שר בתור מחנך או מעביר מסר. חשוב לשים לב.
אצלנו, החרדים, כל זמר או סופר או סתם בעל פה שצמוד למיקרופון, חש בעומקי תודעתו שהוא מעביר מסר, ולכן עליו לשקול ולדייק מה המוצר. מה המטרה?

אצל בעלי תשובה, אין את ההפרדה הזו בין מה שאני חושב למה שאני משדר. אני חושב שתפקידי בעולם להיות שולי רנד היוצר והברסלבר הפשוט ולא עוקר הרים וטוחנם כמו הגר"ח קנייבסקי שליט"א? אז אני שר ואומר את המחשבות שלי בפשטות. אין פה מסר או נסיון לגרום לאנשים לחשוב 'ככה'.
אני מניח שאם תשאל אותו הוא יגיד לך שזה בדיוק המסר שהוא בא להעביר: לא כל אחד - כמוהו עצמו למשל - נועד להיות תלמיד חכם ולעקור הרים ולטחנם דק דק. יש אנשים שתפקידם בעולם הוא לעשות דברים אחרים.
והוא צודק.
(בדיוק לפני כמה ימים שמעתי שהגרש"ז אויערבך הורה לבני פישר לצאת מהכולל לציבור ולעשות את מה שהוא עושה, באמרו שאחרי לילה שלם של התלבטויות והתחבטויות אין לו ספק שזה תפקידו בעולם. וסיפורים כאלו ישנם עד בלי די).
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מניח שאם תשאל אותו הוא יגיד לך שזה בדיוק המסר שהוא בא להעביר: לא כל אחד - כמוהו עצמו למשל - נועד להיות תלמיד חכם ולעקור הרים ולטחנם דק דק. יש אנשים שתפקידם בעולם הוא לעשות דברים אחרים.
והוא צודק.
(בדיוק לפני כמה ימים שמעתי שהגרש"ז אויערבך הורה לבני פישר לצאת מהכולל לציבור ולעשות את מה שהוא עושה, באמרו שאחרי לילה שלם של התלבטויות והתחבטויות אין לו ספק שזה תפקידו בעולם. וסיפורים כאלו ישנם עד בלי די).
כן, זה.
 

מתעניינת:)

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כמו קשיו בשקיק בוטנים קלופים, כמו פסים בהירים בקאפטן "זברה" ירושלמי כהה, כמו שיקלי בימינה – גם ימי בין המצרים מנוקדים ברגעי אופטימיות זהירה.

עם כל היובש שמטילה המוזיקה הווקאלית על ערוצי המוזיקה החסידית, מדובר בהזדמנות גדולה ועצומה לאנשי הצללים.

הכיצד?

נגיד שקוראים לך בנצי קצנלבויגן, אתה עונה לשם זמר מתחיל ולא מוכר. לא מוכר – תרתי משמע. מה אתה עושה? מהר-מהר אך יוצא חג אחרון של פסח, לריחות המופלטות והוופלים הבלגיים מהשכנים, אתה רץ להקליט במקלט את הלהיט הכי גדול של מרדכי בן דוד, יעקב שוואקי ויהורם גאון. אבל למה שישמיעו את שלך ולא את שלהם? הנה הקונץ: גירסה ווקאלית! והרי לך 49 יום של כבוד לא כולל בין המצרים שבדרך, ייהפכו לששון ולשמחה.

אין-ספק-שאין-נאה מימים אלו להוסיף באהבת ישראל ולרומם את כל אותם פועלי הבמה. ווקאלית.

>>>

מטבע עבודתי נזקקתי תדיר לשמיעת מוזיקה תוך כדי. בעבר היה צורך לקנות אלבומים ולשומרם במחשב, אך כיום מציעות לך תחנות הרדיו שירות של מוזיקה חסידית ללא הפסקה, לא כולל הפסקת פרסומות. כל תחנת-אם מפעילה תחנת-בת מוזיקלית. מ"קול צהלה ברמה" עד "קול P-רגש בגבעה". רק תבחרו.

קולו הבטוח של השדרן מבשר: "כעת נשמע את הלהיט המיוחד לימים אלו. ווקאלי עד העצם. "אדרבה" של חלפון תורג׳מן!"

שש דקות של וידוא הריגה לשיר הנפלא לשעבר, הפסקה קצרה לפירסום דוריטוס/בלו-מוחיטוס/קולה-במנטוס ומיד ללהיט הווקאלי הנדיר הבא: "משיח-משיח-משיח של ילד הפלא הווקאלי יודי הכטקופף!"

עד לאותו רגע, מעולם לא הצליח ילד פלא צעיר כל-כך להרוס שיר ותיק כל-כך בזמן מועט כל-כך.

אפילו נעימת "נפשי" של הצמד מחלף-גנות וגשר-אריק לא הצליחה להרגיע אותי. משום מה היה ברור אצלי שהמילים המקוריות הן "נפשי, נפשי חמדה בצל ידיך" אז מדוע זה כעת נפשי, נפשי נבהלה מאוד ועתה עד מתי?

״אבא אבא אבא אבא של כולם של ישראל ביסלדורף ופנחס זמרי!״ בישר הקריין בהתרגשות, מותיר אותי לתהות: מה החידוש? אם הוא אבא של כולם, ברור שהוא גם אביהם של שניים אלו.

משיר לשיר הלך והתבהר פירוש ווקאלי חדש לדברי חכמינו: "משחרב מקדש - בטלה שירה". למה כל גירסת קאבר חורבנית צריכה לכרות לשיר המקורי קבר?

יקותיאל יגון ופרחי (קרית) מלאכי כיבדו אותנו בלהיט "רווח ששון ואנחה". הטעות במקור. גם הרווח, כשסיימו. רווח שהתפוגג עד מהרה בשיר המיוחד "אנא, בכוח!" של עוזי צנון.

"זה לא של עובדיה חממה?" תהה לרגע רונן, מגיש הפינה ההלכתית, כשעלו ההברות הראשונות.

"איזו חממה בראש שלך בקיץ?" זעף השדרן המגיש. "כנס למזגן, תצטנן קצת".

>>>

"במעבר חד", בישר הקריין, "נעבור לשיר "עוקר הרים" של הזמר הצעיר והמבטיח, שמולי ברנד". זה היה השלב בו מיהרתי לסגור את הרדיו במעבר חד. רק זה חסר לי עכשיו, לחרב גם את השיר המופלא הזה.

שמולי ברנד, כבודו במקומו מונח כל זמן שלא פותח את פיו. קולו צלול כנהמת מיילך קאהן; דיוקו הלשוני כפסוקי בני גנץ; עושרו הקולי כעושר טוביה החולב; וסולמותיו כחבלים. מה אשמע ממנו עכשיו, "חוקר ערים בתוך-ענן דג דג"?

דפדוף על הסקאלה העלה שתחנת האם החדשותית, משדרת כעת יום התרמה לעמותת "אוזן קשבת". חזרתי בחשש אל התחנה המוזיקלית, מכין אוזניים לנזק.

ואז נשמע קולו של שמולי ברנד מכריז בהתלהבות: "אני כן באתי לעולם להיות תלמיד חכם, עוקר הרים וטוחנן דק דק"...

נחה דעתי.
אצלנו נהגו לומר שמוזיקה ווקאלית היא כמו קורנפלקס עם חלב סויה, כמו עוגיות של פסח, כמו מנגל במרפסת, כמו פירה משבבי תפו"א, כמו וופל לימון כמו טבעת 24 קראט מעליאקספרס
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אצלנו נהגו לומר שמוזיקה ווקאלית היא כמו קורנפלקס עם חלב סויה, כמו עוגיות של פסח, כמו מנגל במרפסת, כמו פירה משבבי תפו"א, כמו וופל לימון כמו טבעת 24 קראט מעליאקספרס
אהבתי!
ואוסיף בזאת את משלי:
כמו פיצה קפואה, כמו קולה קריסטל, כמו פאלשע פיש.
ואוסיף עוד מדעתי בנושא:
יש מי שאוהב וופל לימון יותר מוופל שוקולד (אני למשל)
יש מי שכשבני ביתו מדליקים מוזיקה ווקלית בספירת העומר הוא סוגר את החלונות מפני מראית עין וכדי שלא ייכשלו השכנים בחשד בכשרים לשווא (כנ"ל)
ועל כך נאמר: כשתגיע ליד השיר תמסור לו ד"ש, יען השיר המקורי והגרסה הווקאלית התרחקו זה מזה עד כי נעשו כאויבים. ותמוה הדבר מכיון שבימים אלה יש להרבות באהבת חינם ולא להתרחק כל כך.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה