שאלה למתמצאים בנושא זכויות יוצרים

תרצה

משתמש מקצוען
אשמח אם מי שיודע - יוכל לכוון אותנו:
אנו כמה בנות משפחה שיצרנו ביחד יצירה משותפת (שיר שנכתב, הולחן ,נוגן והושר על ידינו). גורם שלישי, ששמע על היצירה ביקש להשתמש בה לצורך מצגת כלשהי, ולכן גם שילם עלות של הקלטת השיר באולפן. (כשהרשות שנתנה לו היא להשתמש בהקלטת השיר למצגת הספציפית הזאת בלבד.)

השאלה היא - האם מותר לנו (היוצרות) להשתמש בהקלטה הזאת (שמומנה על ידי הגורם השלישי) או שהזכויות הללו שייכות למשלם על ההקלטה?
 

תרצה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רות מיכל;1024617:
שאלתן אותו?
עוד לא.
אני מבהירה שוב: השיר לא נכתב ולא הולחן בעבורו. הוא שמע אודותיו וביקש להשתמש בו לצורך המצגת. כיוון שעדיין לא היתה הקלטה אולפנית טובה של השיר, הוא מימן הקלטה כזאת וקיבל רשות להשתמש בזה למצגת הספציפית. עכשיו שאלתי - איפה הזכויות על ההקלטה? שלו או שלנו?
 

אפרתה

משתמש מקצוען
אני חושבת שהזכויות של שניכם, ז"א לאף אחד מכם אין זכות להשתמש בחומר המוקלט ללא רשות השני. לכם יש אפשרות להקליט שוב, או לשלם לו או לבקש רשות שימוש. אא"כ סיכמתם את זה מראש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה