דרוש מידע רישיון לאשה האם פוגע בקבלה ל "חיידרים"

מצב
הנושא נעול.

הפקות כתיבה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הזוי שנשים בדורינו,
שמעבר לכך שהרות ויולדות (על כל מה שזה אומר, וד"ל) ומרחיקות נדוד לעבודה ורצות לאוסף את הילדים בארבע,
צריכות לא לנהוג בגלל סטיגמות וחיידרים
(ומי שטען שהרב וואזנר פסק שלא. אוקי. לא כולם הולכים לפי הרב וואזנר ויש רבנים נוספים שלדידם זו לא בעיה)

ציינתי פה שמות של רבנים שנשותיהם נוהגות, מידיעה אישית
והם לא מסתירים את זה וזה ממש לא סוד (כלומר, אני יודעת את זה כי זה מפורסם)
והתגובה הזו נמחקה / נערכה


אם הרבנים בעצמם מפרסמים את זה, ומדובר על רבנים בסדר גודל - מוכרים, מקובלים על כולם, חברי מועצת גדולי התורה -
ובפרוג באים ומוחקים מידע שהרבנים עצמם לא מסתירים ולא מתנגדים אליו???
זו צדקות יותר מהאפיפיור?
מה זה?
מישהו מוכן להסביר?
מנהלים?

עריכה: ראיתי עכשיו הסבר שזה היה בעבר ולא עוד.
אוקי
רבנים אלו לא מסתירים את העובדה הזו. ולא מתנגדים לכך. מידיעה ודאית.
(הסיבה שזה היה בעבר ולא עוד אינה רוחנית או צדקנית אלא טכנית)
 

הכהה את שיניו

משתמש רשום
לא יודעת מה בב"ב, אבל אני יודעת שבערי הפריפריה זה פחות מזיק, אם בכלל. אבל כמו שאמרו בהחלט יכול להוות תירוץ טוב אם לא רוצים לקבל... וד"ל.
 

דיני

משתמש מקצוען
ברור שהאישה תמצא חידר הולם לבן שלה
הבעיה בדרך כלל שהיא רוצה חידר שאוסר נהיגת נשים:cool:
אני נוהגת וממש אבל ממש לא רוצה לשלוח את ילדי לחיידר שאוסר נהיגת נשים.
איפה שאני גרה זה לא נושא בכלל, ולומדים יחד ילדים שאמהותיהן נוהגות וכאלו שלא.

בסוף זה הכל עניין של מאסה קריטית - אם באזור המגורים יש מספיק אנשים בעלי מאפיינים מסוימים אז הם מקימים מוסדות נפרדים לפי אותם מאפיינים. ואם אין מספיק אז מסתדרים ברוך השם ולומדים לקבל את האחר גם אם לא להסכים איתו או לנהוג כמוהו.
 

דיני

משתמש מקצוען
הבנתי גם הבנתי
התכוונתי לקטע הזה בלבד
"מכל־מקום בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב וכו' עכ"ל."
כששאלו את החזון איש היכן כתוב ששרות נשים בצה"ל זה ב"יהרג ועל יעבור" הוא הצביע על ליבו ואמר כאן
בכל הדורות יש רבנים ומורי הוראה אולם יש דרגה אחרת שנקראת מנהיגי הדור שאמירה שלהם היא התורה עצמה גם אם אפשר לפלפל בנימוקים וכשהרב וואזנער כותב את המשפט הזה להבנתי בדיוק לזה הוא מתכוון
ולכן הוא לא מפרש בכתב כדי שלא יתפלפלו בדבריו
א. אין שום דמיון בין נהיגה לבין שירות בצבא. בשירות בצבא יש 2 בעיות עיקריות: 1. לא תישא אישה כלי גבר. 2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.
ב. נמחק
ג. ונקודה נוספת לסיום - בדברים כאלו שהם לא הלכה מוחלטת אלא מבוססי מציאות שמשתנה מטבע העולם (כגון האם מצוי שנשים נוהגות או לא - פעם לא היה מצוי והיום מצוי לחלוטין), ובכלל בהלכה ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם - זה יסוד חשוב, שתמיד בענייני הלכה והשקפה צריך לשמוע לפוסקי זמנינו אשר חיים איתנו היום,
כי זה יסוד התורה שבעל פה - מורי ההוראה מקבלים את דרך הפסיקה מרבותיהם אבל מתאימים את זה למציאות הנוכחית.
והכי חשוב - כל אחד ששומע לרבותיו ראוי לכבוד ולא לזלזול, גם אם רבותינו מתירים נהיגה - בבקשה קצת כבוד.
 
נערך לאחרונה ב:
אוי הבורות
הדבר נאסר מכמה סיבות ולא רק לימוד נהיגה!
ציטוט מתשובה ש הרב וואזנר
מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלימוד [של־נהיגה] גרם כבר וגורם לפריצות, והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו'. האשה חושפת עצמה בזה בשווקים ורחובות לעין כל רואה, נכשלת ומכשלת את האחרים. ואין דרכה של־אשה במרכב, עיין פסחים דף ג' ע"א. אעפ"י שהמציאות של־רכיבה על גבי בהמה אינו דומה לגמרי להא דידן, מכל־מקום בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב וכו' עכ"ל.
לגבי רכיבה על סוסים כל דרדק למד בחיידר את הגמ' שאין דרך נשים לרכב משום שיש גנאי ופריצות לאשא לשבת ברגלים פשוקות וזה גם מקור האוסרים רכיבה על אופניים

זה כ"כ הזוי...
את מנסה להתווכח עם הרב וואזנר?
הוא ידע את כל מה שאת אומרת ובכל זאת אסר.
את רוצה לסמוך על המתירים? מעולה!
אבל פוסק הדור הרב וואזנר זצ"ל אסר
לא יעזרו תירוצים
משום מה נראה שהסיבה שהרב וואזנר אוסר זה עצם העובדה שהאשה מסתובבת במקום ציבורי...
 

imac100

משתמש מקצוען
ציינתי פה שמות של רבנים שנשותיהם נוהגות, מידיעה אישית
והם לא מסתירים את זה וזה ממש לא סוד (כלומר, אני יודעת את זה כי זה מפורסם)
והתגובה הזו נמחקה / נערכה


אם הרבנים בעצמם מפרסמים את זה, ומדובר על רבנים בסדר גודל - מוכרים, מקובלים על כולם, חברי מועצת גדולי התורה -
ובפרוג באים ומוחקים מידע שהרבנים עצמם לא מסתירים ולא מתנגדים אליו???
זו צדקות יותר מהאפיפיור?
מה זה?
מישהו מוכן להסביר?
מנהלים?

עריכה: ראיתי עכשיו הסבר שזה היה בעבר ולא עוד.
אוקי
רבנים אלו לא מסתירים את העובדה הזו. ולא מתנגדים לכך. מידיעה ודאית.
(הסיבה שזה היה בעבר ולא עוד אינה רוחנית או צדקנית אלא טכנית)
על אחד השמות שרשמת זה בודאות לא נכון
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
הזוי שנשים בדורינו,
שמעבר לכך שהרות ויולדות (על כל מה שזה אומר, וד"ל) ומרחיקות נדוד לעבודה ורצות לאוסף את הילדים בארבע,
צריכות לא לנהוג בגלל סטיגמות וחיידרים
(ומי שטען שהרב וואזנר פסק שלא. אוקי. לא כולם הולכים לפי הרב וואזנר ויש רבנים נוספים שלדידם זו לא בעיה)
מסכימה עם כל מילה!
אי אפשר לדרוש מאישה לעשות הכל!
אצל החסידים רוב הגברים עובדים והם המפרנסים העיקריים, אצלם אישה נוהגת זה יהרג ואל יעבור.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.
לא קשור לנושא האשכול, רק מתקנת שבשירות לאומי אין שום מניעה לעזוב באמצע- בדיוק כמו בעבודה.
זה לא סותר כמובן את זה שיש הרבה בעיות אחרות בשירות לאומי
 

דוד קץ

משתמש רשום
א. אין שום דמיון בין נהיגה לבין שירות בצבא. בשירות בצבא יש 2 בעיות עיקריות: 1. לא תישא אישה כלי גבר. 2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.
ב. אני לא יודעת מאיפה החלוקה הזאת בין מנהיגי הדור לבין "סתם" מורי הוראה. בכ"א ודאי שהרב וואזנר לא מחייב את הציבור הליטאי והספרדי.
אני רואה שאת גם מבינה את הסיבה של גיוס בנות שהוא "יהרג ואל יעבור",
בזמן שהוא מביא את החזו"א לא בשביל לדמות את זה לנהיגה רק בגלל שהחזו"א לא כתב סיבה בכדי שלא יתפלפלו בסיבת האיסור,
לפי הסיבות שלך אפשר להתחיל בפולמוס אם זה ביהרג ואל יעבור, ובגלל זה החזו"א לא פירט את הסיבות.
(נ.ב. בשירות צבאי הבעיות העיקריות הם הרבה יותר גדולות אך גם את זה החזו"א לא פירט,)
ושמעתי פעם על אחד מגדולי הדור הקודמים כשיצא המנורות על חשמל הגיע מישהו להתפלס איתו שמותר להדליק בשבת, וענה לו אמא שלי לימדה אותי שאסור לחלל שבת ודו"ק...
(רק אל תכתבי לי עכשיו שאין דמיון בין נהיגה לחילול שבת.)
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  25  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה