צודקלא נראה לי שהיית רוצה שיכתבו עליך דבר כזה לדוג מעל במה ציבורית
כוונתי לשמות של רבנים שנשותיהם נוהגות אין מה להסתיר כולם רואים.
ומאידך לעניין הנושא זה מוסיף.
צודקלא נראה לי שהיית רוצה שיכתבו עליך דבר כזה לדוג מעל במה ציבורית
ערכתי תערוך אצליךלא נראה לי שהיית רוצה שיכתבו עליך דבר כזה לדוג מעל במה ציבורית
ערכתיערכתי תערוך אצליך
בבני ברק בחיידרים החזקים ברור שזה כךלמה עושה רושם שכל אחד כותב את דעתו האישית?!
מישהוא יודע מנסיון או מקרה שהוא מכיר באופן אישי
שלא קיבלו כי לאמא היה רשיון?!
אני לא מכירה!
הזוי שנשים בדורינו,
שמעבר לכך שהרות ויולדות (על כל מה שזה אומר, וד"ל) ומרחיקות נדוד לעבודה ורצות לאוסף את הילדים בארבע,
צריכות לא לנהוג בגלל סטיגמות וחיידרים
(ומי שטען שהרב וואזנר פסק שלא. אוקי. לא כולם הולכים לפי הרב וואזנר ויש רבנים נוספים שלדידם זו לא בעיה)
אני נוהגת וממש אבל ממש לא רוצה לשלוח את ילדי לחיידר שאוסר נהיגת נשים.ברור שהאישה תמצא חידר הולם לבן שלה
הבעיה בדרך כלל שהיא רוצה חידר שאוסר נהיגת נשים
לא נכון מזיקמאוד תלוי באיזה אזור הבנתי שבפרדס כץ קריית הרצוג והסביבה פחות מזיק
א. אין שום דמיון בין נהיגה לבין שירות בצבא. בשירות בצבא יש 2 בעיות עיקריות: 1. לא תישא אישה כלי גבר. 2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.הבנתי גם הבנתי
התכוונתי לקטע הזה בלבד
"מכל־מקום בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב וכו' עכ"ל."
כששאלו את החזון איש היכן כתוב ששרות נשים בצה"ל זה ב"יהרג ועל יעבור" הוא הצביע על ליבו ואמר כאן
בכל הדורות יש רבנים ומורי הוראה אולם יש דרגה אחרת שנקראת מנהיגי הדור שאמירה שלהם היא התורה עצמה גם אם אפשר לפלפל בנימוקים וכשהרב וואזנער כותב את המשפט הזה להבנתי בדיוק לזה הוא מתכוון
ולכן הוא לא מפרש בכתב כדי שלא יתפלפלו בדבריו
אוי הבורות
הדבר נאסר מכמה סיבות ולא רק לימוד נהיגה!
ציטוט מתשובה ש הרב וואזנר
מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלימוד [של־נהיגה] גרם כבר וגורם לפריצות, והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו'. האשה חושפת עצמה בזה בשווקים ורחובות לעין כל רואה, נכשלת ומכשלת את האחרים. ואין דרכה של־אשה במרכב, עיין פסחים דף ג' ע"א. אעפ"י שהמציאות של־רכיבה על גבי בהמה אינו דומה לגמרי להא דידן, מכל־מקום בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב וכו' עכ"ל.
לגבי רכיבה על סוסים כל דרדק למד בחיידר את הגמ' שאין דרך נשים לרכב משום שיש גנאי ופריצות לאשא לשבת ברגלים פשוקות וזה גם מקור האוסרים רכיבה על אופניים
משום מה נראה שהסיבה שהרב וואזנר אוסר זה עצם העובדה שהאשה מסתובבת במקום ציבורי...זה כ"כ הזוי...
את מנסה להתווכח עם הרב וואזנר?
הוא ידע את כל מה שאת אומרת ובכל זאת אסר.
את רוצה לסמוך על המתירים? מעולה!
אבל פוסק הדור הרב וואזנר זצ"ל אסר
לא יעזרו תירוצים
על אחד השמות שרשמת זה בודאות לא נכוןציינתי פה שמות של רבנים שנשותיהם נוהגות, מידיעה אישית
והם לא מסתירים את זה וזה ממש לא סוד (כלומר, אני יודעת את זה כי זה מפורסם)
והתגובה הזו נמחקה / נערכה
אם הרבנים בעצמם מפרסמים את זה, ומדובר על רבנים בסדר גודל - מוכרים, מקובלים על כולם, חברי מועצת גדולי התורה -
ובפרוג באים ומוחקים מידע שהרבנים עצמם לא מסתירים ולא מתנגדים אליו???
זו צדקות יותר מהאפיפיור?
מה זה?
מישהו מוכן להסביר?
מנהלים?
עריכה: ראיתי עכשיו הסבר שזה היה בעבר ולא עוד.
אוקי
רבנים אלו לא מסתירים את העובדה הזו. ולא מתנגדים לכך. מידיעה ודאית.
(הסיבה שזה היה בעבר ולא עוד אינה רוחנית או צדקנית אלא טכנית)
באחד כןבפרדס כץ, לא מקבלים
מסכימה עם כל מילה!הזוי שנשים בדורינו,
שמעבר לכך שהרות ויולדות (על כל מה שזה אומר, וד"ל) ומרחיקות נדוד לעבודה ורצות לאוסף את הילדים בארבע,
צריכות לא לנהוג בגלל סטיגמות וחיידרים
(ומי שטען שהרב וואזנר פסק שלא. אוקי. לא כולם הולכים לפי הרב וואזנר ויש רבנים נוספים שלדידם זו לא בעיה)
לא קשור לנושא האשכול, רק מתקנת שבשירות לאומי אין שום מניעה לעזוב באמצע- בדיוק כמו בעבודה.2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.
לא הבנתי אז כאילו את באה בעצם למחוק את הרבנים שאוסרים זאת נחרצות ?רבקה אימנו רכבה על גמל וכן רחל אימנו, אז מדוע כתוב שזה אסור? הרי לא הייתה דרך אחרת בעבר
אני רואה שאת גם מבינה את הסיבה של גיוס בנות שהוא "יהרג ואל יעבור",א. אין שום דמיון בין נהיגה לבין שירות בצבא. בשירות בצבא יש 2 בעיות עיקריות: 1. לא תישא אישה כלי גבר. 2. גם שירות לאומי - כל המסגרת הזאת שבחורה פנויה נמצאת תחת עול של גבר ואין לה אפשרות להשתחרר מזה כרצונה (כמו בעבודה) זה יהרג ואל יעבור.
ב. אני לא יודעת מאיפה החלוקה הזאת בין מנהיגי הדור לבין "סתם" מורי הוראה. בכ"א ודאי שהרב וואזנר לא מחייב את הציבור הליטאי והספרדי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יב
א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם: