רבותי, המצב מזעזע!!!

מצב
הנושא נעול.

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י אפרתה;1191913:
עיזבי רעמית. יראה מאהבה היא אחת הדרגות העליונות ביותר שלא נראה לי שבדורינו יש מישהו שיכול להגיע אליה, רק קדמונים ביותר הגיעו לזה. כך שנראה לי שזו לא ממש יראה מאההבה אלא אהבה בלי יראה שהיא גם לא ממש אהבה.. (אולי אהבת עצמם?)
להגיע לשלמות, אכן קשה מאוד, וספק עם מישהו יכול להגיע.
בכל הדרכים של עבודת השם, אנחנו עושים את המיטב שביכולתנו, גם אם הדרגה שאליה נגיע, לא תהיה כמו של הקדמונים, עדיין צריך לעבוד את השם בכל הדרכים.
נאמנים עלינו דברי הרמב"ם, שכל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו או רשע כירבעם.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
ממש לא בכל הדרכים, והציטוט אינו תורם כלום לדברים שנכתבו.
על כל אחד לבחור לו דרך אחת ורב אחד ורק כך הוא יכול להתקדם קדימה ולא לפזול לצדדים.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
אגב,
מה הקשר שמשון ודלילה???
אולי מי שכתב את זה מוכן להסביר לי?
למרות מאמצי לא הצלחתי להבין בכוחות עצמי...
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י אפרתה;1191952:
ממש לא בכל הדרכים, והציטוט אינו תורם כלום לדברים שנכתבו.
על כל אחד לבחור לו דרך אחת ורב אחד ורק כך הוא יכול להתקדם קדימה ולא לפזול לצדדים.
לשיטת הרבנית אפרתה, את צודקת.
והציטוט אכן מיותר, תודה על ההארה!
לפי הדרך שבא אני הולך, ולאורה התחנכתי בישיבות, בן אדם חייב לעבוד את השם בכל דרכי העבודה, להתמקד לפי שעה בחלקים מסויימים, לפי דרכיו, ולשאוף לשלמות בכל החלקים.
 

Smeshi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
דרך כזו או דרך כזו, רוחב לב לא הזיק לאף אחד,
דיונים על הדרכים השונות טובים כל עוד הם אינטלקטואליים בלי גאווה ובלי נחרצות יתר.
סה"כ כולם מנסים כפי כוחם וידיעתם וגם אם טועים - מעטים האנשים שבאמת כל כולם שורש הרע..

משהו יפה שמישהו כתב:
(מדבר אמנם מן הצד הברסלבי על הצד הלוטוואק אבל המסר רלוונטי מכל כיוון)

צפה בקובץ המצורף 184919
 

קבצים מצורפים

  • 20131224154615.png
    KB 145.7 · צפיות: 12

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי

מחבר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ברצוני "להקריא" לכם קטע מעניין, שכתבתי פעם בענין זה, יש כאן משל ונמשל שלעניות דעתי מסביר בצורה יפה את הענין, למה צריך להשקיע יותר בחינוך לקיום מצות בשמחה, (וסליחה על האריכות..):

לפני אלפי שנים חי בעולם איש זקן ושבע ימים, שזכה להתברך בעושר וכבוד ונכסים, אמנם הנכס המוצלח ביותר שלו היתה - המשפחה שלו!

הוא זכה להעמיד דור מיוחד במינו, כל צאצאיו מגדול ועד קטן, היו חכמים ואינטלגנטים, מוכשרים ונהדרים, יפים וחסונים, נחמדים ומוצלחים, כולם ללא יוצא מן הכלל היו כאלה. כמובן שאותה משפחה זכתה לשם ולתהלה בכל העולם כולו, ורבים בקשו להשתדך איתם.

מה היה הסוד של אותה משפחה מוצלחת?

אותו זקן, הסבא של המשפחה, השקיע את כל ימיו ואת כל כספו בחינוכם וטיפוחם של הילדים, וכעבור שנים של השקעה, משראה את הברכה בעמלו, ושם לב איך שהמשפחה שלו הפכה להיות כה נהדרת מאין כמותה, הלך והנהיג להם מנהגים שונים וחוקים מיוחדים, שמטרתם אחת, לשמר את הדברים היפים האלה, ולטפח אותם כהנה וכהנה.

יום אחד, קרא הסבא לכל בניו ובנותיו, וכה אמר להם:

"הנה נא זקנתי לא ידעתי יום מותי, ולאחרונה אני לא יושן רגוע בלילה, אני דואג מאד על המשפחה המוצלחת הזאת שגידלתי ורוממתי, מה יהיה אחריתם, האם אכן ישארו תמיד להיות מוצלחים גם שנים רבות לאחר פטירתי מן העולם, או שמא, חס וחלילה, ילכו מטה מטה, יתחברו אליהם כל מיני אנשים שפלים ונבזים, שיחבלו ויקלקלו בכל מה שעשיתי, עד שלא ישאר מהם זכר. ודעו לכם בניי היקרים, כי לא את כבוד עצמי אני דורש, שכן אני לאחר שאלך בדרך כל הארץ, אז כאשר אבדתי אבדתי, אבל עליכם אני דואג, אני אוהב אתכם ורוצה שתצליחו תמיד לשמור על היופי והחן של המשפחה, שלא ילכו לאיבוד בתוך שאר משפחות האדמה".

"על כן" - המשיך הזקן ואמר "חשבתי על רעיון חדש, וברצוני שהרעיון הזה יקרום עור וגידים כבר בתקופה הקרובה".

הילדים המרותקים בלעו כל מילה...

"ילדיי היקרים! חפץ אני להקים עיר חדשה, שתהיה העיר של המשפחה, בעיר החדשה הזאת שתהיה העיר הכי יפה והכי מושקעת שבעולם, תתכנסו כולכם עם צאצאיכם וצאצאי צאצאיכם לגור בתוכה, בעיר הזאת לא יחסר לכם כלום, תוכלו לחיות בה באושר ועושר, והעיר הזאת תהיה מוקפת חומה גדולה ובצורה, כך שלא יוכל איש מבחוץ להכנס ולהפריע לכם, אתם תעשו שם חיים, ותהנו"..

הזקן סיים את דברו, והבנים החליטו מיד לצאת ולעבוד, הם איתרו שטח מתאים, רכשו אותו בכסף מלא, וישר פנו להקמת העיר. עד שתוך שנתיים שלוש קמה העיר וגם נצבה, לשם ולתהלה ולתפארת, זאת היתה באמת עיר יפה ומטופחת שאין עוד כמותה בעולם. כל בני במשפחה על בניהם ועל דורותיהם עקרו את דירותיהם ובאו להשתקע בעיר הזאת.

כעבור שנים אחדות נפח הזקן את נשמתו למגנת לב כל בני המשפחה הכבודה, ואז ירשו הבנים את מקומו וניהלו את המשפחה שהפכה לעם בתוך העיר היפה מקופת החומה. הם הוסיפו תמיד לשמור על צביונה ויויפיה של העיר כמו שציוה עליהם אביהם.

אלא שדור הולך ודור בא, גם הבנים האלה לא חיו יותר ממאה ועשרים, וכך עברה הנהלת העיר מדור לדור, עד שהגיע דור שכבר היה כה מורגל לעיר הזאת, הכל היה נראה להם כה טבעי ומובן מאליו, עד שהם הזניחו פה ושם את טיפוח העיר, ולאט לאט החלה העיר לקבל פנים אחרות, כרי הדשא והגנות המשובחות העלו כולם קמשונים כסו פניהם חרולים.

באחד הימים, שוחחו ביניהם כמה נערים בני המשפחה, וכמובן - תושבי העיר, הללו לא הבינו כלל מה מיוחד יש בעיר הזאת, שבגללו הם צריכים לחיות בין חומותיה הבצורות והגבוהות, מבלי שיהיה להם כמעט שום קשר לעולם הגדול, "למה שמו אותנו בתוך המקום הזה? מדוע עלינו לסבול בגלל איזה סבא קדום שהחליט לסגור אותנו בגטו האומלל הזה?", על אתר הם החליטו לעשות מעשה, ויהי באחת הלילות, התכנסו שוב אותם נערים שובבים, ובחסות העלטה הלכו ופרצו פירצה קטנה בחומה, דרכו הם השתחלו ועזבו את העיר, לא לפני שכל אחד מהם השאיר פתק קטן להורים, על ההחלטה שהם קבלו.
לאחר שהצליחו ויצאו, הרגישו הנערים הרגשה שאין עליה, "הידד!" מחאו כפיים "אנחנו משוחררים מהגטו הזה, כעת נוכל להתחיל חיים פתוחים וחפשיים כמו כל בן אדם אחר בעולם!".

ובתוך העיר בוקה ומבולקה.

ההורים בכו במר נפש, וכל העיר התאבלה על אבדן הילדים שעזבו את המשפחה הכבודה, ואשר הלכו להם לחפש את הדשא של השכן שירוק יותר...

מיד הוחלט על אסיפת חירום, כל ראשי ומנהלי העיר, לרבות עסקנים דגולים, נקראו לאסיפה בו ידונו על מה שקרה, ויפיקו לקחים. ההחלטות היו ברורות: א. חייבים לדאוג לכך שהחומה תהיה בצורה יותר, כך שלא יוכל עוד מאן דהו לפרוץ בה פרצות. ב. להעמיד שמירה אדוקה יומם ולילה סביב החומה. וכך עשו.

אלא שלא עבר זמן רב, וקבוצת נערים נוספת, החליטה ללכת בעקבות בני דודיהם, והצליחו למרות השמירה לחפור מנהרה ולצאת בחסותה אל העולם החיצון, למגנת לבם של ההורים וכל בני העיר.

שוב התאספו העסקנים, והפעם הם החליטו על עצרת המונית שתתקיים בכיכר העיר, שם ישאו הדרשנים דברים קשים כגידים בחומרת הענין, מלבד זאת הוחלט לתת לשומרים נשק, על מנת להפחיד בו את כל מי שרק יחשוב על עזיבה.

אלא שגם זה לא עזר הרבה, נערים רבים התחילו לחוש מרד בתוך הלב פנימה, והחליטו לעשות כל טצדקי שבעולם על מנת לצאת ולעזוב את המקום, עד כדי כך, שקבוצה נוספת של בחורים רכשו לעצמם נשק, וכך יצאו להם את החומה, כשהשומרים לא יכולים לעמוד מול האקדחים השלופים.

כך עזבה לה קבוצה ועוד קבוצה, ושום דבר לא הצליח למנוע את הדבר הנורא הזה, מה לא השקיעו בחומות האלה, הגביהו אותם יותר, שמו גדרות תיל ומערכות אזעקה מכל צד, מצלמות וידאו, אפילו תעלת מים בנו שם, מה לא. אבל כלום לא עזר, מכת העזיבות רק הלכה והחמירה, וכדי בזיון וקצף.

עד שבא חכם אחד, מתושבי העיר, פנה לעסקנים הדואגים וכה אמר להם:

"שוטים שבעולם! במקום להשקיע מיליונים בחומה ובשמירה, בעצרות ובהפחדות, לכו ותשקיעו בטיפוח ושיפור פני העיר, בכרי הדשא, בגינות ובפארקים, שתשוב העיר להיראות יפה ומטופחת כבתחילה, כמו כן, במקום לנקוט בצעדים של הפחדות, לכו וכנסו את כל הנערים, ותסבירו להם בדרכי נועם על מה ולמה נבנתה העיר, על חנה ויויפיה של המשפחה, ועל שהאושר כולו טמון אך ורק בעיר המשובחת הזאת, בחוץ לא ימצאו ולא כלום, שלא לדבר על הסכנה הטמונה בכך אם ילכו ויתחברו לאנשים שפלים ונבזים, שבעלולים לעקור מהם את כל המעלות שיש להם מצד המשפחה הנהדרת בה הם גדלו".

התורה הקדושה כמוה כעיר שהיא יפה ומטופחת במצות ובמעשים טובים, גם מנהגים שונים ומיוחדים יש בה על מנת לשמר את יופיה המיוחד, כמו כן מוקפת היא חומה בצורה וגבוהה של איסורים גדרים וסייגים, בתוככי העיר גרים אנחנו בני קל חי, ואמורים להנות מכל פינה שבעיר הזאת. אלא שלדאבוננו הסבא חלף הלך לו, ואנחנו בגלות מר, עברו שנים רבות ואנחנו שכבר גדלנו בתוך העיר הורגלנו לכל זה, עד שאין אנחנו מבינים כל כך מה כה מיוחד בעיר, וקבוצות של נערים מתוכינו נושרים בזה אחר זה ר"ל, כי הם מחפשים אושר.

אז מה יש לעשות? להשקיע בחומה? להרבות בעוד איסורים ועוד חומרות? לדבר על חומרת הענין ולהפחיד בנשק הגיהנום והאסונות? או שמא להשקיע יותר בהשבחת המצות והמעשים הטובים, להוסיף עוד ועוד הידורים יפים ומשובחים, להשקיע בסעודת שבת עם הילדים, להכניס עוד עוד טעם טוב וצורה יפה לתורה ולמצוותיה, שייקמו אותם בשמחה ובאושר אין סוף. ועל הכל, לחנך את הילדים לאמונה חזקה, לגאווה יהודית, להבליט את הטוב, שידעו באמת שברוך ה' לא חסר להם כלום, ואז אין ספק שישארו בתוך גבולות התורה.

טעמו וראו כי טוב ה' אשרי הגבר יחסה בו!
 

zoom

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
קראתי את האשכול הזה, מתחילתו ועד סופו
(מענין היה לראות איך הנושאים השתנו, פשטו והחליפו צורה ותוכן...)
על כל פנים, תחליה חשבתי לא להגיב מסיבה פשוטה
שבעניינים חשובים כאלו, שהם חלק מיסודות היהדות ושלמותה של האומה
מי אני שאביע דעה.
משו אחד כן צרם לי מאוד לאורך כל הקריאה, ולדעתי זה שורש הענין:
מכירים את פירושי חז"ל על המילים במגילת רות "ויהי בימי שפוט השופטים"?
אז זהו, אני לא מתיימרת לקבוע מהי בעיית הבעיות של הדור הזה, אבל כן מתיימרת להביע את תחושותי הכואבות על הזלזול הכואב במושג של "גדולי הדור".
השמיעה והציות וה"לא תסור ימין ושמאל" הם אחד מאבני היסוד של עמנו.
והיום, אינני רוצה להשמע מקטרגת חלילה, אבל המצב בקיום העיוור של המצוה הזו רחוק מלהיות כן ואמיתי.
והאינטרנט - כעמלק בשעתו - הוא מהגורמים הראשיים לכך. איש הישר בעיניו יאמר, איש הישר בעיניו יגיב, איש הישר בעיניו יפתח אתר ויוציא את לעזו וחרצובות לשונו על כל העולה על רוחו הרעה ודעתו. זה פשוט נורא!!!!!!!!!!!!!!!!!
וכשגדולי ישראל בדרך האהבה או בדרך היראה מנסים לעצור את העמלק הזה, עדיין יש כאלו שכורעים להמן בריש גלי ושוחקים למשבתו ו"לצמצומו" של מרדכי. ומכאן נובעת גם ההתייחסות הקוטלת והביקורתית לאנשי החינוך.
אין מה לדבר אנו זקוקים לרחמי שמים מרובים כדי להחלץ מצפרניו של העמלק המצנן, המזלזל והמקרר הזה.
ואם להתייחס לתגובות השונות שהיו פה, זה ברור שמי שנתפס לזה מאותת על מצוקה ומצוקה שמוצאת נחמה בקור - מה שחסר לה -זה חום ואהבה אמיתית וכנה.
ואגב, מעניין היה לפלח עפ"י צורת וסוג התגובות למי יש אינטרנט חסום על כל המשתמע מכך ואצל מי המצב הוא שונה....;)
אין לי מה לכתוב בחתימה, רק להתפלל ש"יהיו רחמיך מתגוללים..."
שבת שלום.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י zoom;1192721:
משו אחד כן צרם לי מאוד לאורך כל הקריאה, ולדעתי זה שורש הענין:
מכירים את פירושי חז"ל על המילים במגילת רות "ויהי בימי שפוט השופטים"?
אז זהו, אני לא מתיימרת לקבוע מהי בעיית הבעיות של הדור הזה, אבל כן מתיימרת להביע את תחושותי הכואבות על הזלזול הכואב במושג של "גדולי הדור".
השמיעה והציות וה"לא תסור ימין ושמאל" הם אחד מאבני היסוד של עמנו.
והיום, אינני רוצה להשמע מקטרגת חלילה, אבל המצב בקיום העיוור של המצוה הזו רחוק מלהיות כן ואמיתי.
אני אנסה לעזור לך למקד את הביקורת על הכותבים הנ"ל, במשל קצר:
אדם עומד בפתח של מסעדה, על שלט גדול ומואר, כתוב באותיות קידוש לבנה: "בהשגחת הבד"ץ!"
הוא לא מוותר, ומבקש לראות את תעודת הכשרות.
המלצר: "אין בעיה, תראה אדוני, יש לזה אפילו מסגרת מוזהבת"
עיון קצר בתעודת הכשרות מגלה כי התוקף שלה פג לפני שנתיים, והיא בכלל ניתנה למסעדה אחרת...
אז נכון, הבן אדם לא אכל טריפות, אבל הוא ויתר על "ציות עיוור" לגדולי הדור.
נכתב ע"י zoom;1192721:
והאינטרנט - כעמלק בשעתו - הוא מהגורמים הראשיים לכך. איש הישר בעיניו יאמר, איש הישר בעיניו יגיב, איש הישר בעיניו יפתח אתר ויוציא את לעזו וחרצובות לשונו על כל העולה על רוחו הרעה ודעתו. זה פשוט נורא!!!!!!!!!!!!!!!!!
וכשגדולי ישראל בדרך האהבה או בדרך היראה מנסים לעצור את העמלק הזה, עדיין יש כאלו שכורעים להמן בריש גלי ושוחקים למשבתו ו"לצמצומו" של מרדכי. ומכאן נובעת גם ההתייחסות הקוטלת והביקורתית לאנשי החינוך.
הביקורת על אנשי החינוך האמיתים לא נשמעה באשכול הזה, כי היא פשוט לא קיימת.
הביקורת שנשמעה הייתה על אנשי חינוך שלא הפנימו מעולם את מה שכתוב בתורה, בספרי המוסר, נאמר על ידי גדולי הדור, ונלמד בישיבות הקדושות.
וזה דבר כל כך פשוט וברור, שאני קצת מרגיש מובך לכתוב אותו.
חינוך, זה מקצוע שמצריך חשיבה. מצריך למידה יום יומית, על כל תלמיד ועל כל סיטואציה, הכרה של המורכבות האנושית, אהבה וכבוד, ידע ושכל, עין טובה, ומידות טובות. ראיה עמוקה ורוחבית, פתיחות ויכולת הכלה, עם תקיפות ויכולת שליטה עצמית, יכולת להטיל מרות בלי שנאה, ויכולת להתמודד עם בעיות, עם הידיעה שהבעיות מעצם מהותן, לא מהוות איום על הדרך. מי שאין לו ספקות לגבי צדקת הדרך, ויש לו יכולת לחשב מסלול מחדש, להודות בטעות, ועוד ועוד ועוד.

והכי חשוב, יש לו את השאיפה להגיע לשלמות הזאת, גם אם הוא לא מושלם באחת המידות.

ומאידך גיסא, אין להורים שום חיוב לתת ל"מחנך" שמועל בתפקידו, להמשיך לחנך רק משום שבעבר הוא חשב שזה יכול להיות אפיק פרנסה לא רע..
"מחנך" כזה צריך לשבת בכולל עוד כמה שנים, ללמוד מחדש את ספרי המוסר, ולעשות חושבים בינו לבין עצמו, האם הוא מתאים לתחום, או שמא תפקיד של סופר סת"ם, יפרנס אותו יותר בכבוד, בלי לדרוס בדרך כמה נשמות...
ולא מדובר רק על "עויזר-מלמד-לכיתה-מכינה".. גם מנהל של בית ספר, מרכזת פדגוגית, משגיח בישיבה, או מפקח על לימודי חול של אחרי צהרים. אם הם אינם מתאימים לתפקיד, שילכו הביתה, עם כל הכאב על הפרנסה, הרבה יותר כואב על הילדים שבדרך.
זאת דעת גדולי הדור, ושום אמירה קנטרנית על "עמלקיות", לא תשנה את זה.
נכתב ע"י zoom;1192721:
אין מה לדבר אנו זקוקים לרחמי שמים מרובים כדי להחלץ מצפרניו של העמלק המצנן, המזלזל והמקרר הזה.
ואם להתייחס לתגובות השונות שהיו פה, זה ברור שמי שנתפס לזה מאותת על מצוקה ומצוקה שמוצאת נחמה בקור - מה שחסר לה -זה חום ואהבה אמיתית וכנה.
ואגב, מעניין היה לפלח עפ"י צורת וסוג התגובות למי יש אינטרנט חסום על כל המשתמע מכך ואצל מי המצב הוא שונה....;)
אין לי מה לכתוב בחתימה, רק להתפלל ש"יהיו רחמיך מתגוללים..."
שבת שלום.
הכותב משתמש באינטרנט "אתרוג" (סיפקתי לך את הנתון הראשון)
ותודה על הדאגה לחום ולקור.
הצלצול על ההודעה היה בטעות, לא הרגשתי בהתחלה את הכוונה.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
מה?
עכשיו כל אחד כאן יהיה חייב לדווח באיזה סינון הוא משתמש או לא?
קקטוס, מה פשר ההתנצלות הזו?
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י efrat1;1193622:
מה?
עכשיו כל אחד כאן יהיה חייב לדווח באיזה סינון הוא משתמש או לא?
קקטוס, מה פשר ההתנצלות הזו?
לא התנצלות.
הלכה:
"ויין ושכר לא שתיתי': אמר רבי אלעזר - מכאן לנחשד בדבר שאין בו שצריך להודיעו."
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
דבר שני: אם יש צדיק אמת שמצאתי וידעתי בברור גמור שאצלו האמת והוא אומר לי בפירוש שרק אצלו האמת הרני מאמינה לו, בלי שום זלזול באף אחד אחר.
דבר שלישי: אני יודעת שרוב יושבי הפורום לא נמצאים במקום שמתוכו הם יכולים לקבל את זה, בין אם זה בגלל היותם מקושרים לחולקים למיניהם שמסתירים מהם את האמת מתוך אינטרסנטיות ובין אם זה מדפוסי חיים וסיבות אחרות. לכן אמרתי שהשומע ישמע והחדל יחדל, אני לא מטיפה לשום בריה, מתקנת את עצמי קודם ואחר כך אחרים, אבל דברים שאפשר לאמר אותם והם יעזרו אפילו למישהו אחד, השתדלתי לאמרם.
עד כאן ציטוט מ"השקעה"

ה"אהבת ישראל" מוויזניץ אמר שלכל צדיק מראים משמים שהדרך שלו היא האמיתית, והוא מבין לבד שגם לצדיק אחר מראים זאת על דרכו שלו,
אין לי ספק שגם רבי נחמן ידע זאת (וכנראה גם אמר זאת לחסידיו) אבל משום מה
"רובם לא נמצאים במקום שמתוכו הם יכולים לקבל את זה,בין אם זה בגלל היותם מקושרי לאלו שמסתירים מהם את האמת מתוך אינטרסנטיות, ובין אם זה מדפוסי חיים וסיבות אחרות, והשומע ישמע והחדל יחדל ודברים שאפשר לאומרםוהם יעזרו אפילו למישהו אחד השתדלתי לאמרם"
"
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
העולם מתחלק בין הקיצוניים הנוטים ימינה או שמאלה לבין השפויים הנורמליים.
מיהו שפוי ונורמלי? כל אחד (כמעט) חושב שהוא השפוי ומי שנוטה מדעותיו ימינה או שמאלה הוא קיצוני.

מהיכן החשיבה הזו מגיעה?

האדמו"ר מקאצק אמר "למה מובן לאדם שפניו של השני שונות, ואילו את זה שדעותיו שונות הוא אינו מוכן לקבל". כלומר, שדברי חז"ל "שכשם שפרצופיהן אינן דומין כך אין דעותיהן שוות", אינם מליצה בעלמא, אלא זה לעומת זה ברא אלוקים, מה שבחיצוניות הפרצופים אינם דומים הרי זה בדווקא משום שבפנימיות הדעות שונות. וכשם שזה מובן מאיליו לאדם כך גם החלק השני צריך להיות מובן באותה דרגה.

שמעתי בעבר מפסיכולוג בכיר שהחזו"א אמר, שכשהוא מייעץ לאדם, הוא משתדל לצאת מעצמו ולייעץ רק לפי תכונות נפשו של השואל ולא לפי התכונות שלו עצמו. מי שמבין יודע שזה אחד הדברים ההכי קשים. וזוהי הנקודה שמגוחכת בדרך כלל בכל הויכוחים, שכל אחד מדבר לפי התכונות שלו או המנטליות והצורה בה הוא גדל בלי לצאת כלל מתוך עצמו ולהכנס לתוך לבו ונפשו של השני. ובפרט כשזה באופן וירטואלי שקשה מאוד לראות מיהו העומד ממול בצד השני. ובפרט שיותר קל לפרק אטום מלפרק דעה קדומה. אם ר' ישראל מסלנט אמר שיותר קל לגמור את הש"ס מלשנות מידה רעה, אז לשנות את השני...?

יתירה מכך, כמעט כל דבר בעולם יש לו את הזמן והמקום המתאימים לו, העולם הוא אינדבידואלי. גם להפחדה וגם לשמחה יש לה מקום כשזה בהתאמה. אפילו השקר שנראה דבר רחוק יש מקומות שמותר לשקר, כגון 'מפני דרכי שלום', או דוגמא חינוכית, אם תאמרו לילד תמיד את כל האמת עליו הרי זה לא יועיל, צריך קצת לשנות ולומר את התוכחה בצורה דיפלומטית או כשמחמיאים בדרך כלל זה לא בדיוק תואם את המציאות במאת האחוזים, אבל זוהי דרכו של עולם, וזה הצורך, אם נטיח הכל בפרצוף לא נועיל כלום.

וגם כשמחוייבים ונאלצים להטיח את האמת הלא נעימה בפרצוף, הרי זה תלוי באיזה צורה היא נאמרת, האם מתוך האהבה או לא, והלב מרגיש זאת כמים פנים לפנים.
מספר הרב נויגרשל מעשה שהוא שמע מבעל המעשה עצמו. כשהרב שך נשא ביד אליהו את נאום 'השפנים' הידוע, והטיח בקיבוצניקים את השאלה 'במה אתם יהודים'? ישב לו קיבוצניק אחד (מספר הסיפור) בביתו וראה בטלויזיה את הרב שך מטיח בהם את השאלה הזו ושהם אוכלים ביו"כ ואוכלי שפנים וכו', הוא התמלא כולו זעם על הרב שך, ואז הגיע הרגע שהדהים אותו, הרב שך החל לבכות בכי תמרורים, אומר הקיבוצניק שמיד הוא חשב לעצמו, שאדם שמטיח בי כאלו דברים קשים ומיד בוכה ע"כ, משמע שהוא אוהב אותי ומנקודה זו מגיע התוכחה. למחרת הוא קם ונסע לב"ב להתווכח עם הרב שך בביתו על דבריו והאיש השתכנע ושאל את הרב שך מה מוטל עליו לעשות, הרב שך הפנה שילך בשבת לישיבה לבעלי תושבה בי-ם ויראה האם זה מתאים לו, לאחר השבת הוא החליט שהוא נשאר שם וחזר בתשובה יחד עם שני בניו.

וואו, כמה ארוך יצא...
 

השקעה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הטרדה על ידי ניק

כיוון שזה אשכול שבו שפך כל אחד את דעתו והתפתח כאן דיון אידיאולוגי שבו כל אחד לקח לו אחריות על כל הדור, הוספתי באשכול דברים מחזקים אודות החסידות שלנו- ברסלב. בין השאר הבעתי את מורת רוחי מהחולקים על הצדיק וזאת מבלי לכפות את דעתי כלל, והנה, אני מקבלת הודעה מניק שמשפחתו הם חולקים גדולים ובה טוען כי השמצתי את גדולי ישראל. אקדים ואומר כי לא השמצתי חלילה שום דרך, ודאי לא דרך של יראה ושל מוסר, חיינו מושתתים על התייעצות בכל נושא הלכתי עם גדולים וכמוכן אני מקפידים קלה כבחמורה ומתחזקים כמה שיכולים תמיד הן על דרך האהבה והן על דרך היראה, זה למי שלא הבין את דברי שנאמרו אולי קצת בלי קשר לגופו של הדיון.
והנה אני מקבת הודעה מאותו ניק שלא מוצא חן ביעניו שיצאתי על החולקים בעזות מצח על הצדיק (ולא על אף אחד אחר שאינו בדרך שלי חלילה), ולכשאני מסבירה לו יפה שאינני מעוניינת להתווכח אני מקבלת ממנו הודעה מכוערת שלא אצוטט. הזהרתי אותו לחדול מלשלוח אלי הודעות כיוון שזה לא רשת חברתית באינטרנט הפתוח אלא פורום מקצועי, אם לא יחדל אדווח על הטרדה, ולאחר כל זה אני מסיקה כך: חבל מאוד שבפורום מקצועי מתפתחים דיונים כאלה. הדיונים האלה לא מרבים יראת שמיים שכן הם מלאים בהתנצחויות שבהן כל אחד דואג לכבוד עצמו. המשך של דיונים של התנצחויות בפורום יביא את הפורום לרמה של רשת חברתית ופחות ואז וודאי שאין מה לחפש כאן.
אני קוראת למנהלים למחוק את האשכול לאלתר ולנעול כל אשכול כזה לפני שהוא מתפתח, אם מישהו מעוניין לחזק אחרים ויש לו מסר מאוד חשוב שיעשה זאת באישור הנהלת האתר והאשכול שיפתח ינעל לתגובות (כמו האשכול השני של מכל הלב על חסמית אינטרנט טוטאלית שבו הוא מציע לציבור שמעוניין להתרחק מהאינטרנט חסימה טוטאלית, שיכולה להיות פתרון יפה מאוד דווקא לכל הבזבוז זמן המשווע באינטרנט, כולל הכשר)
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
נכתב ע"י השקעה;1195132:
כיוון שזה אשכול שבו שפך כל אחד את דעתו והתפתח כאן דיון אידיאולוגי שבו כל אחד לקח לו אחריות על כל הדור, הוספתי באשכול דברים מחזקים אודות החסידות שלנו- ברסלב. בין השאר הבעתי את מורת רוחי מהחולקים על הצדיק וזאת מבלי לכפות את דעתי כלל, והנה, אני מקבלת הודעה מניק שמשפחתו הם חולקים גדולים ובה טוען כי השמצתי את גדולי ישראל. אקדים ואומר כי לא השמצתי חלילה שום דרך, ודאי לא דרך של יראה ושל מוסר, חיינו מושתתים על התייעצות בכל נושא הלכתי עם גדולים וכמוכן אני מקפידים קלה כבחמורה ומתחזקים כמה שיכולים תמיד הן על דרך האהבה והן על דרך היראה, זה למי שלא הבין את דברי שנאמרו אולי קצת בלי קשר לגופו של הדיון.
והנה אני מקבת הודעה מאותו ניק שלא מוצא חן ביעניו שיצאתי על החולקים בעזות מצח על הצדיק (ולא על אף אחד אחר שאינו בדרך שלי חלילה), ולכשאני מסבירה לו יפה שאינני מעוניינת להתווכח אני מקבלת ממנו הודעה מכוערת שלא אצוטט. הזהרתי אותו לחדול מלשלוח אלי הודעות כיוון שזה לא רשת חברתית באינטרנט הפתוח אלא פורום מקצועי, אם לא יחדל אדווח על הטרדה, ולאחר כל זה אני מסיקה כך: חבל מאוד שבפורום מקצועי מתפתחים דיונים כאלה. הדיונים האלה לא מרבים יראת שמיים שכן הם מלאים בהתנצחויות שבהן כל אחד דואג לכבוד עצמו. המשך של דיונים של התנצחויות בפורום יביא את הפורום לרמה של רשת חברתית ופחות ואז וודאי שאין מה לחפש כאן.
אני קוראת למנהלים למחוק את האשכול לאלתר ולנעול כל אשכול כזה לפני שהוא מתפתח, אם מישהו מעוניין לחזק אחרים ויש לו מסר מאוד חשוב שיעשה זאת באישור הנהלת האתר והאשכול שיפתח ינעל לתגובות (כמו האשכול השני של מכל הלב על חסמית אינטרנט טוטאלית שבו הוא מציע לציבור שמעוניין להתרחק מהאינטרנט חסימה טוטאלית, שיכולה להיות פתרון יפה מאוד דווקא לכל הבזבוז זמן המשווע באינטרנט, כולל הכשר)

גם אני מצטרף לקריאה לחסום אשכולות בפני מי שמאשים את גדולי ישראל מכל הדורות באינטרסנטיות
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רותי12;1190989:
לא קראתי הכל אבל כבוגרת אחד הסמינרים הידועים וכמורה (שמדברת\מחנכת המון תלמידות ועדיין בקשר רציני ותמיכה עם בוגרות בסמינר כבר יותר מעשרת,)
אני כן מצטרפת לקקטוס וכל ההשקפות שנאמרו בכיוון הזה
חינוך לא יבוא מתוך הפחדה! חינוך מתוך איומים והפחדות הוא לא חינוך הוא אילוף.
זה יעבוד לזמן קצר וכשסיפור גרוס יעבור לארכיון שוב נצטרך עוד מסע הפחדות חלילה כדי להתעורר.
רבנים ואישי ציבור שמחנכים באמת לא מבססים את כל חינוכם רק על "מי יחיה ומי ימות" זה מפחיד וזה מעורר לכמה ימים\שעות. זה לא מחזיק מעמד.
מה גם שזה יוצר ריאקציה הפוכה . בנות בגלל זה בורחות. (נכון יש את אלה שזה כן עובד עליהם ההפחדות אבל זה מיעוט), מה גם שבנות אלה שהתחנכו מתוך הפחדות לא תהיינה נשים שמחות.
"ומצוה גדולה להיות בשמחה" - חינוך מתוך שמחה והבנה - הוא חינוך אמיתי שנשאר טבוע לאורך ימים.
הוא הדבר לגבי כל אותן מורות שמתלבשות (סליחה) ב"לבוש שק" כי זה צנוע... מה הבנות יבינו מזה?? "שכדי להיות צנועים צריך להתלבש מכוער. אז בואו לא נהיה צנועות כי לא כדאי זה לא יפה." הכל נאמר מתוך ניסיון יומיומי בחינוך בנות ישראל בשטח.
להפך מורה שמתלבשת בצניעות אך בצורה נאה , מורה שאינה בונה את כל הרצאותיה על אנשים שקבלו מחלות ונפטרו... וכו מורה שמראה שהיא שמחה שבעלה אברך בכולל
ושאין אושר גדול מזה,מורה שמראה לתלמידותיה שלא העיקר זה החיצוניות אלא יש עולם פנימי עשיר ומעניין לכל אחת שכדאי לטפח ולפתח(כוונתי לעולם המידות)- מורה כזו מצליחה לחלחל ללב התלמידות ולהשפיע עליהן לטווח ארוך ביותר
והכל נכתב מתוך ניסיון אישי. ומתוך אהבה למקצוע החינוך.
מה שברור שבסמינר שחונכתי ובעוד כמה סמינרים הדומים לו , כן מחנכים הרבה עם הפחדות ואיומים ובניגוד לכל מה שכתבתי לעיל וחבל.

חבל שאי אפשר לצלצל פעמיים...
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם לא היו צועקים כל כך הרבה על אייפונים רוב רובם של ילדי ישראל לא היו יודעים במה מדובר בכלל.
אם לא היו צועקים כל כך הרבה שהאינטרנט כלי משחית והרס - הרבה בנות/בחורים וכד' לא היו מסתקרנים כל כך לדעת מה? מה יש שם שזה כל כך עוצמתי??? ואינטרנט היה בשבילם כמו איזה משהו עלום ורחוק ששייך לעולמות אחרים.
 

השקעה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י ויזואל;1195328:
גם אני מצטרף לקריאה לחסום אשכולות בפני מי שמאשים את גדולי ישראל מכל הדורות באינטרסנטיות

אתה חצוף והזוי.
 

מכל הלב

משתמש פעיל
מבלי להצטרף לכל האשכול הזה, ומבלי להביע את דעתי שוב בנושא,
הנני לציין ולכתוב שאני מאוד מצטער על התפתחות הדיון.
הנני קורא בזאת למחוק אשכול זה לאלתר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה