Ok, חדש לי.המציאות קיימת, ובעלי דעת תורה מתירים ואף מעודדים זאת לכל מי שזה מתאים לו.
אני דן לכף זכות שאת/ה מן הסתם בגיל שכבר מחתן ילדים, ואולי לכן לא מודע/ת למציאות של הדור.
Ok, חדש לי.המציאות קיימת, ובעלי דעת תורה מתירים ואף מעודדים זאת לכל מי שזה מתאים לו.
אני דן לכף זכות שאת/ה מן הסתם בגיל שכבר מחתן ילדים, ואולי לכן לא מודע/ת למציאות של הדור.
לא נכון!!!נכון
ותודה שאת/ה כותב/ת
אם הרגשות קהו - זה אולי לא בשליטה שלנו
אבל זה כן בשליטה איך בוחרים להתמודד עם זה.
עד חצות אמורים להיות עסוקים באבל של בית המקדש עצמו, לא בדברים עצובים אחרים.
גם אם לא מתחברים - לנסות מה שאפשר.
אחר כך יש יותר מקום גם לספרות שואה וכו'.
כן גם אני טעיתי בזה!!נראה שהתחלת לקרוא את האשכול מההודעה הנ"ל...
ההודעה הנ"ל נכתבה בציניות.
צודקת.נראה שהתחלת לקרוא את האשכול מההודעה הנ"ל...
ההודעה הנ"ל נכתבה בציניות.
בכל אופן כדאי לקרוא את האשכול, כי האשכול דן על זה בדיוק - אם אפשר וראוי להתאבל ע"י קריאה וצפיה במאורעות עצובים שארעו לעם היהודי.צודקת.
לא כתבתי בלת"ק.
בין אם ההודעה היתה בציניות ובין אם לא,
ההודעה הייתה למי שכן חושב שע"י סרטים אפשר להתאבל...
קראתי חלק.בכל אופן כדאי לקרוא את האשכול, כי האשכול דן על זה בדיוק - אם אפשר וראוי להתאבל ע"י קריאה וצפיה במאורעות עצובים שארעו לעם היהודי.
חלק טען שצורת האבלות צריכה להיעשות ע"י חיבור לעצם חורבן בית המקדש ולצער השכינה ולמצב הרוחני העגום שהיהודים נמצאים בו.קראתי חלק.
לא הכל.
תוכלי להגיד לי בקצרה?
וחלק טען שעד כמה שזה עצוב שצריכים למצוא דרכים מלאכותיות כדי להרגיש עצובים, עדיין לא כל הדרכים לכך כשרות.חלק טען שצורת האבלות צריכה להיעשות ע"י חיבור לעצם חורבן בית המקדש ולצער השכינה ולמצב הרוחני העגום שהיהודים נמצאים בו.
חלק אחר טען שהאפשרות להתחבר לכל הנ"ל הוא ע"י החיבור למאורעות עצובים אחרים - קרובים יותר - שארעו לעם היהודי.
אני אגיד לך מאיפהמאיפה הבאת את זה שההלכה מחייבת עיסוק בחורבן הבית עצמו דווקא, ולא בטרגדיות אחרות שארעו לעם היהודי?
אין הלכה כזו.
למעשה, מובא בהלכה שקוראים את ספר איוב ופרק אלו מגלחין, שאין בהם מאום מחורבן הבית.
יתירה מכך, דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל שמותר ללמוד בספרי מוסר כשכוונת הלימוד היא להתעורר לתשובה ולתיקון המידות, מכיון שזוהי חובת היום בתענית.
שוב - אני מציע לחשוב על הסיבה המהותית לאבלות, זה יתן קצת הכוונה לפחות למושכל הראשון של מה שההלכה אומרת במקרה כזה (עוד לפני שבודקים את ההלכה ורואים שגם היא אומרת כך...). הביאו כאן לעיל כתבה נפלאה מהידברות בענין זה.
סרטי שואה זה לא אקשן ודרמה, זה בסה"כ סרטים תיעודיים קשים ולפעמים משעממים שלא רואים בשביל בילוי.כשישבנו שבעה על אבא ז"ל הביאו לנו מזק"א ערכה שלמה של כל מה שצריך. כסאות נמוכים, ארון קודש, משניות וכו'. לא צירפו לנו מחשב נייד עם סרטי שואה כדי להיכנס לאווירה.
ובנימה רצינית יותר, לדעתי הקטנה, יש מצב שהלב אטום וצריך משהו כדי שיעורר ויכניס אותנו לאווירת האבל, אבל ס-ר-ט-י-ם? באמת? ועוד בפומבי בלי להתבייש? נראה לי מופרך.
סרטי שואה זה לא אקשן ודרמה, זה בסה"כ סרטים תיעודיים קשים ולפעמים משעממים שלא רואים בשביל בילוי.
יש למשל הרבה עדויות מצולמות ע"י ניצולי שואה. זה לא שונה בהרבה מהקלטה.
לקרוא ספרי שואה זה בסדר? אז יש כאלו שקריאה בצום גורמת להם כאב ראש וסחרחורות והאזנה עדיפה עבורם.
והעדויות המצולמות שנאמרו בדם ובמאמץ, גם ככה שוכבות מיותמות. אף אחד לא פותח אותם בסתם יום של חול. אולי רק תחקירנים.
דברים של טעם. לא חשבתי על הצד הזה. אבל עדיין, מדובר לדעתי במדרון חלקלק שמהראוי לחסוך את הכניסה אליו. היום זה עדויות מצולמות ומחר כבר יתירו סרטים עלילתיים בנושא, וכשסף הריגוש יעלה יעברו לסרטים אחרים. אם רוצים אפשר לנער את האבק מהתיעודים האלו ביום השואה.אז בתשעה באב מותר שמישהו ישב ויקשיב לאותם קשישים שרבים מהם כבר אינם איתנו, וכל רצונם הוא שנזכור את הזוועות שהתחוללו פה לפני כמה עשרות שנים (וכבר יש רבים המתכחשים להן).
א"א לאסור דברים כשרים בתואנת "מדרון חלקלק". כי על כל דבר אפשר לומר "היום זה זה ומחר משהו אחר ואחכ יעברו לדברים יותר גרועים", כשהמציאות מוכיחה שבהרבה מאוד תחומים נשארים רק באיזור הראשוני המותר.דברים של טעם. לא חשבתי על הצד הזה. אבל עדיין, מדובר לדעתי במדרון חלקלק שמהראוי לחסוך את הכניסה אליו. היום זה עדויות מצולמות ומחר כבר יתירו סרטים עלילתיים בנושא, וכשסף הריגוש יעלה יעברו לסרטים אחרים. אם רוצים אפשר לנער את האבק מהתיעודים האלו ביום השואה.
לצערי אני לא יודעת להגיד את המקור ההלכתי.לא נכון!!!
בדיוק כמו שאת אומרת. לכי לבדוק בהלכה!
ההלכה אומרת שהצער שלנו על קושי הגלות וההשתתפות עם כאב השכינה הק' שמתייסרת
עם כל צער קטן וגדול שיהודי (ואפי' אם הוא רשע!!) חווה, בגלות האיומה
זה הצער האמיתי על חורבן ביהמ"ק!!!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכט
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה: