דרוש מידע ראוי לצפות בסרטים בתשעה באב?

  • פותח הנושא 3524
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

3524

משתמש מקצוען
וואו, לראות איך שהאשכול הזה מתפתח לכיוון שונה לגמרי מהכיוון שלשמו הוא נפתח.

יש כאן מליצי יושר שיוכלו לאלפני בינה איך וכיצד המסחרה הזאת של החלפת קישורי סרטים עצובים יותר או עצובים פחות, איך למען ה' זה קשור לתשעה באב יותר מאשר אופניים ביום כיפור?

לאן עוד 'נתקדם'? אולי להקרנות ציבוריות במהלך היום הזה של סרטי שואה עם מכירת כרטיסים מראש? טקט, אייכה?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מחשבון פשוט יוצא שבחורבן בית ראשון מתו בערך 98 אחוז מעם ישראל של אז (3 מליון איש)
בשואה עם כל הצער רוב עם ישראל קיים...
מה החשבון הפשוט, ומאיפה הבאת את זה?

הנה הפסוקים העוסקים בכמות היהודים שגרה ב'כל ירושלים' בזמן סוף הבית הראשון:
בָּעֵת הַהִיא עָלוּ עַבְדֵי נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִָם וַתָּבֹא הָעִיר בַּמָּצוֹר: וַיָּבֹא נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל עַל הָעִיר וַעֲבָדָיו צָרִים עָלֶיהָ: וַיֵּצֵא יְהוֹיָכִין מֶלֶךְ יְהוּדָה עַל מֶלֶךְ בָּבֶל הוּא וְאִמּוֹ וַעֲבָדָיו וְשָׂרָיו וְסָרִיסָיו וַיִּקַּח אֹתוֹ מֶלֶךְ בָּבֶל בִּשְׁנַת שְׁמֹנֶה לְמָלְכוֹ: וַיּוֹצֵא מִשָּׁם אֶת כָּל אוֹצְרוֹת בֵּית ה' וְאוֹצְרוֹת בֵּית הַמֶּלֶךְ וַיְקַצֵּץ אֶת כָּל כְּלֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר עָשָׂה שְׁלֹמֹה מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל בְּהֵיכַל ה' כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר ה': וְהִגְלָה אֶת כָּל יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל הַשָּׂרִים וְאֵת כָּל גִּבּוֹרֵי הַחַיִל עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים גּוֹלֶה וְכָל הֶחָרָשׁ וְהַמַּסְגֵּר לֹא נִשְׁאַר זוּלַת דַּלַּת עַם הָאָרֶץ:
הוי אומר - כל ירושלים, השרים, החרש והמסגר - הם עשרת אלפי איש. והוא לא הרג אותם, אלא רק הגלה אותם לבבל. בירושלים נשארו רק 'דלת עם הארץ'.

גם אחרי שנבוכדנצר חזר בפעם השנייה והחריב את בית המקדש - לא מוזכר טבח גדול במיוחד:

וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בְּשִׁבְעָה לַחֹדֶשׁ הִיא שְׁנַת תְּשַׁע עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בָּא נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים עֶבֶד מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִָם: וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית ה' וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כָּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ: וְאֶת חוֹמֹת יְרוּשָׁלִַם סָבִיב נָתְצוּ כָּל חֵיל כַּשְׂדִּים אֲשֶׁר רַב טַבָּחִים: וְאֵת יֶתֶר הָעָם הַנִּשְׁאָרִים בָּעִיר וְאֶת הַנֹּפְלִים אֲשֶׁר נָפְלוּ עַל הַמֶּלֶךְ בָּבֶל וְאֵת יֶתֶר הֶהָמוֹן הֶגְלָה נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים: וּמִדַּלַּת הָאָרֶץ הִשְׁאִיר רַב טַבָּחִים לְכֹרְמִים וּלְיֹגְבִים... וַיִּקַּח רַב טַבָּחִים אֶת שְׂרָיָה כֹּהֵן הָרֹאשׁ וְאֶת צְפַנְיָהוּ כֹּהֵן מִשְׁנֶה וְאֶת שְׁלֹשֶׁת שֹׁמְרֵי הַסַּף: וּמִן הָעִיר לָקַח סָרִיס אֶחָד אֲשֶׁר הוּא פָקִיד עַל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה וַחֲמִשָּׁה אֲנָשִׁים מֵרֹאֵי פְנֵי הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר נִמְצְאוּ בָעִיר וְאֵת הַסֹּפֵר שַׂר הַצָּבָא הַמַּצְבִּא אֶת עַם הָאָרֶץ וְשִׁשִּׁים אִישׁ מֵעַם הָאָרֶץ הַנִּמְצְאִים בָּעִיר: וַיִּקַּח אֹתָם נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים וַיֹּלֶךְ אֹתָם עַל מֶלֶךְ בָּבֶל רִבְלָתָה: וַיַּךְ אֹתָם מֶלֶךְ בָּבֶל וַיְמִיתֵם בְּרִבְלָה בְּאֶרֶץ חֲמָת וַיִּגֶל יְהוּדָה מֵעַל אַדְמָתוֹ: וְהָעָם הַנִּשְׁאָר בְּאֶרֶץ יְהוּדָה אֲשֶׁר הִשְׁאִיר נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל וַיַּפְקֵד עֲלֵיהֶם אֶת גְּדַלְיָהוּ בֶּן אֲחִיקָם בֶּן שָׁפָן:
הוי אומר - לאחר מכן הוא הרג 71 אנשים מתוך ירושלים. זה הכל.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
מה החשבון הפשוט, ומאיפה הבאת את זה?

הנה הפסוקים העוסקים בכמות היהודים שגרה ב'כל ירושלים' בזמן סוף הבית הראשון:

הוי אומר - כל ירושלים, השרים, החרש והמסגר - הם עשרת אלפי איש. והוא לא הרג אותם, אלא רק הגלה אותם לבבל. בירושלים נשארו רק 'דלת עם הארץ'.

גם אחרי שנבוכדנצר חזר בפעם השנייה והחריב את בית המקדש - לא מוזכר טבח גדול במיוחד:


הוי אומר - לאחר מכן הוא הרג 71 אנשים מתוך ירושלים. זה הכל.
יש בדיוק במקום שציטטת פסוקים שמדברים על כמה יהודים גלו בחורבן בית המקדש (832) ואחרי זה ממואב ועמון (745 משבט יהודה=כנראה כמה אלפים) ואולי אפשר להוסיף את מי שברח למצרים ולהניח שהיו שם כמה אלפים.
מי שנהרג-מופיע בגמרא בגיטין שנבוזראדן הרג מחוץ לירושלים 2110000 יהודים ובירושלים עוד 940000
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
וואו, לראות איך שהאשכול הזה מתפתח לכיוון שונה לגמרי מהכיוון שלשמו הוא נפתח.

יש כאן מליצי יושר שיוכלו לאלפני בינה איך וכיצד המסחרה הזאת של החלפת קישורי סרטים עצובים יותר או עצובים פחות, איך למען ה' זה קשור לתשעה באב יותר מאשר אופניים ביום כיפור?

לאן עוד 'נתקדם'? אולי להקרנות ציבוריות במהלך היום הזה של סרטי שואה עם מכירת כרטיסים מראש? טקט, אייכה?
נראה כאילו לא קראת כלל את האשכול, או שמא בחרת להתעלם ממנו.
באשכול הזה יש תשובה ברורה מאוד לשאלה שלך.
אלא אם אינך שואלת כי-אם קובלת גרידא.
 

3524

משתמש מקצוען
לא הייתי כאן היום. אבל באמת, יש באמת כאלו שהדרך שלהם לקלוט את האסון שאנחנו עוברים כבר 1954 שנים היא באמצעות צפיה בסרטים? רציני?
 

3524

משתמש מקצוען
איך את/ה מתחבר/ת לחורבן הבית?
כשישבנו שבעה על אבא ז"ל הביאו לנו מזק"א ערכה שלמה של כל מה שצריך. כסאות נמוכים, ארון קודש, משניות וכו'. לא צירפו לנו מחשב נייד עם סרטי שואה כדי להיכנס לאווירה.

ובנימה רצינית יותר, לדעתי הקטנה, יש מצב שהלב אטום וצריך משהו כדי שיעורר ויכניס אותנו לאווירת האבל, אבל ס-ר-ט-י-ם? באמת? ועוד בפומבי בלי להתבייש? נראה לי מופרך.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כשישבנו שבעה על אבא ז"ל הביאו לנו מזק"א ערכה שלמה של כל מה שצריך. כסאות נמוכים, ארון קודש, משניות וכו'. לא צירפו לנו מחשב נייד עם סרטי שואה כדי להיכנס לאווירה.

ובנימה רצינית יותר, לדעתי הקטנה, יש מצב שהלב אטום וצריך משהו כדי שיעורר ויכניס אותנו לאווירת האבל, אבל ס-ר-ט-י-ם? באמת? ועוד בפומבי בלי להתבייש? נראה לי מופרך.
במחילה, הדיבורים הללו מנותקים מהמציאות.
הטבע האנושי מחובר למה שקרוב אליו. אדם לא צריך "עזרה" להתאבל על אביו, כי אביו קרוב אליו.
אבל להתאבל על חורבן שארע לפני 2,000 שנה?! אוהו, זה כבר דבר שהרבה יותר קשה להתחבר אליו.
להתחבר לצער השכינה שבגלות? זה לא דבר שרובנו חיים אותו ביום-יום על בסיס אישי - רגשי. אם כבר על בסיס שכלי. אז להתאבל באופן שכלי בלבד? נו נו. העיקר חסר מן הספר.
לכן מתחברים לדברים שקרובים יותר אלינו, לצרות שאנשים שאנחנו מכירים - עברו בעצמם. וצורה מאוד יעילה לעשות זאת היא ע"י קריאה וצפיה במאורעות הללו.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
כשישבנו שבעה על אבא ז"ל הביאו לנו מזק"א ערכה שלמה של כל מה שצריך. כסאות נמוכים, ארון קודש, משניות וכו'. לא צירפו לנו מחשב נייד עם סרטי שואה כדי להיכנס לאווירה.

ובנימה רצינית יותר, לדעתי הקטנה, יש מצב שהלב אטום וצריך משהו כדי שיעורר ויכניס אותנו לאווירת האבל, אבל ס-ר-ט-י-ם? באמת? ועוד בפומבי בלי להתבייש? נראה לי מופרך.
מופרך אבל מה לעשות שזה המצב אצל חלק מהאנשים :(
וזה מאוד מובן.
כדי להתאבל על משהו צריך להתחבר אליו.
לפעמים זאת הדרך.
אני לא ראיתי סרטים בתשעה באב כבר כמה שנים יפות.
אבל אני מבין את מי שכן-לפחות מי שבאמת רוצה להתחבר לאבלות. יש הרבה שמנסים לברוח:(
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
במחילה, הדיבורים הללו מנותקים מהמציאות.
הטבע האנושי מחובר למה שקרוב אליו. אדם לא צריך "עזרה" להתאבל על אביו, כי אביו קרוב אליו.
אבל להתאבל על חורבן שארע לפני 2,000 שנה?! אוהו, זה כבר דבר שהרבה יותר קשה להתחבר אליו.
להתחבר לצער השכינה שבגלות? זה לא דבר שרובנו חיים אותו ביום-יום על בסיס אישי - רגשי. אם כבר על בסיס שכלי. אז להתאבל באופן שכלי בלבד? נו נו. העיקר חסר מן הספר.
לכן מתחברים לדברים שקרובים יותר אלינו, לצרות שאנשים שאנחנו מכירים - עברו בעצמם. וצורה מאוד יעילה לעשות זאת היא ע"י קריאה וצפיה במאורעות הללו.
האמת היא שיש עוד דרך.
הרי האבלות היא על זה שה' רחוק מאיתנו
להבין את המשמעות של זה ולהתחבר לזה.
(לא לעצב.
להרגשת הריחוק וכמה זה נורא.)
אבל זה קשה לרוב האנשים.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
האמת היא שיש עוד דרך.
הרי האבלות היא על זה שה' רחוק מאיתנו
להבין את המשמעות של זה ולהתחבר לזה.
(לא לעצב.
להרגשת הריחוק וכמה זה נורא.)
אבל זה קשה לרוב האנשים.
זה נכון. למעשה זו התכלית של האבלות. אבל כפי שכתבת, זה קשה יותר לרוב האנשים, ובנוסף, גם לאלו שכן מצליחים - הרבה מתוך זה נמצא במישור השכלי יותר מאשר במישור הרגשי.
 

3524

משתמש מקצוען
במחילה, הדיבורים הללו מנותקים מהמציאות.
הטבע האנושי מחובר למה שקרוב אליו. אדם לא צריך "עזרה" להתאבל על אביו, כי אביו קרוב אליו.
אבל להתאבל על חורבן שארע לפני 2,000 שנה?! אוהו, זה כבר דבר שהרבה יותר קשה להתחבר אליו.
להתחבר לצער השכינה שבגלות? זה לא דבר שרובנו חיים אותו ביום-יום על בסיס אישי - רגשי. אם כבר על בסיס שכלי. אז להתאבל באופן שכלי בלבד? נו נו. העיקר חסר מן הספר.
לכן מתחברים לדברים שקרובים יותר אלינו, לצרות שאנשים שאנחנו מכירים - עברו בעצמם. וצורה מאוד יעילה לעשות זאת היא ע"י קריאה וצפיה במאורעות הללו.
אז למה באמת לא היו בחינמון של יום שלישי מודעות על צפיה מאורגנת לזיכוי הרבים? אם זה דבר חיובי למה הוא צריך להיעשות במחתרת? למה לא שמענו על אף אחד מחכמי הדור שמבין את קשייו וצרכיו של הדור הזה שיעודד דבר שכזה? אין מי שמבין מספיק את הנחיצות שבדבר?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אז למה באמת לא היו בחינמון של יום שלישי מודעות על צפיה מאורגנת לזיכוי הרבים? אם זה דבר חיובי למה הוא צריך להיעשות במחתרת? למה לא שמענו על אף אחד מחכמי הדור שמבין את קשייו וצרכיו של הדור הזה שיעודד דבר שכזה? אין מי שמבין מספיק את הנחיצות שבדבר?
אז למה באמת לא היו בחינמון של יום שלישי מודעות על הצורך הדחוף לחנך את הניקים בפרוג? אם זה דבר חיובי למה הוא צריך להיעשות במחתרת? למה לא שמענו על אף אחד מחכמי הדור שמבין את קשייו וצרכיו של הדור הזה שיעודד דבר שכזה? אין מי שמבין מספיק את הנחיצות שבדבר?
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אז למה באמת לא היו בחינמון של יום שלישי מודעות על צפיה מאורגנת לזיכוי הרבים? אם זה דבר חיובי למה הוא צריך להיעשות במחתרת? למה לא שמענו על אף אחד מחכמי הדור שמבין את קשייו וצרכיו של הדור הזה שיעודד דבר שכזה? אין מי שמבין מספיק את הנחיצות שבדבר?
כל דבר שנכון לעשות - גם נכון לעשות אותו באופן ציבורי והמוני? מה הקשר?
 

3524

משתמש מקצוען
כל דבר שנכון לעשות - גם נכון לעשות אותו באופן ציבורי והמוני? מה הקשר?
על זה אנחנו מדברים, מי לידינו יתקע שזה אכן הדבר שנכון לעשות?

אני אישית לא נתקלתי עד היום במציאות כזאת. באמת שהופתעתי. חשבתי שראיתי כבר הכל.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
זה נכון. למעשה זו התכלית של האבלות. אבל כפי שכתבת, זה קשה יותר לרוב האנשים, ובנוסף, גם לאלו שכן מצליחים - הרבה מתוך זה נמצא במישור השכלי יותר מאשר במישור הרגשי.
אני באמת מישהו מאוד שכלי אבל גם די רגשי
אמרתי שזה מתאים רק לחלק מהאנשים
אז למה באמת לא היו בחינמון של יום שלישי מודעות על צפיה מאורגנת לזיכוי הרבים? אם זה דבר חיובי למה הוא צריך להיעשות במחתרת? למה לא שמענו על אף אחד מחכמי הדור שמבין את קשייו וצרכיו של הדור הזה שיעודד דבר שכזה? אין מי שמבין מספיק את הנחיצות שבדבר?
באמת במקום שבו אני לומד ארגנו צפיה מאורגנת לזיכוי הרבים
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
על זה אנחנו מדברים, מי לידינו יתקע שזה אכן הדבר שנכון לעשות?

אני אישית לא נתקלתי עד היום במציאות כזאת. באמת שהופתעתי. חשבתי שראיתי כבר הכל.
המציאות קיימת, ובעלי דעת תורה מתירים ואף מעודדים זאת לכל מי שזה מתאים לו.
אני דן לכף זכות שאת/ה מן הסתם בגיל שכבר מחתן ילדים, ואולי לכן לא מודע/ת למציאות של הדור.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה