תח"צ קיבלתי מהם 3,000 בלי להתווכח, הדרך היחידה שעוזרת!!!

בני ברקית אחת

משתמש צעיר
תודה!
אני פונה כרגע לתבוע את החברת ביטוח מול החברה ולא מול בית משפט, כך שנראה לי מותר הלכתית (אשאל ליתר בטחון).
הפציעה לא רצינית שפשוף אדום שעבר אחרי כמה ימים, עדיין נראה לכן שמדובר בתביעה רצינית?
ואם כן אני מנסה לתבוע לבד, כמה לדעתכם כדאי לתבוע??

תודה גדולה מאד!!!!
מקפיצה שוב...

אם יש למישהו תשובה אשמח מאד!
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
@יוסי ב.ק
אודה לעזרה והכוונה , קרו לי כמה מקרים לאחרונה
1- נסעתי באוטובוס דן ישבתי בספסל אחורה על המנוע , לפתע נשמע פיצוץ אני עפתי לקדמת האוטובוס, האוטובוס התמלא עשן
הנהג לא הצליח לפתוח את הדלתות , לאחר שכמה נוסעים הצליחו בכוחות רבים לפתוח את הדלת ברחנו כולנו, המנוע התפוצץ ונשפך דלק ושמן כנראה .
מה שיצא מזה , בהלה גדולה , והשרירים נתפסו לי לכמה ימים
גם האוטובוס שעלינו עליו לאחמ"כ היתה לו תקלה והוריד אותנו לאחר תחנה אחת אין לי את מספרי האוטובוסים
2 לפני יותר משבוע -
הנהג לא התכוון להמשיך לנסוע כשנופפתי חזק הוא עצר,
בתחנה אח"כ שני אנשים צלצלו לרדת והיו אנשים בתחנה שרצו לעלות הנהג לא עצר
רק לאחר שקראנו לו כמה פעמים הוא עצר אחרי התחנה
עלה אדם שהספיק לרוץ לפני שהנהג סגר את הדלתות ,
ואמר לו משהו על העצירה , הנהג התעצבן ותחנה אח"כ עלו עוד שני אנשים
אבל הנהג דומם את המנוע ואמר שיש תקלה דבר שכמובן לא היה נכון
והיה ברור שהוא משקר- הוא ביקש שנרד , סגר את הדלתות ואחרי כמה דקות המשיך בנסיעה
במסלול .
לגבי זה מיד התקשרתי לדן הגשתי תלונה נאמר לי שיחזרו אלי תוך 7 ימי עסקים ולא חזרו - יש לי את מס הרכב
3- השבוע נהג לא עצר בתחנה - יש לי מס רכב
האם ניתן לתבוע על זה ומול מי עושים זאת?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני חיכיתי בתחנה השלישית, האוטובוס יצא מהתחנה הראשונה באיחור, השאלה אם זו בכלל עילה, כי לכאורה הם עבדו (כמעט) לפי הנוהל, וודאי יחסית לפעמים אחרות, השאלה אם זה נקרא תקלה בכלל, והאם העובדה שבסוף הם שלחו את האוטובוס הזה ולא אחר מסיבה כלשהיא - מראה שהתקלה לא באמת הפריעה להם, ועל איזה סעיף בכלל אפשר לתבוע על שילוט לא תקין???
יש לי עוד כמה מקרים, אבל כולם על הגבול... אני מפחד שהחברה תקרצץ לי משהו ותזרוק אותי לכל הרוחות
שילוט תקין היא חובה. בל"נ אני אחפש ויביא את הסעיפים הרלוונטיים בחוק.
השאלה אם תקלה כזאת מצדיקה עיכוב כזה ובפרט שבסוף הוא הגיע ללא שום שילוט.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
אודה לעזרה והכוונה , קרו לי כמה מקרים לאחרונה
1- נסעתי באוטובוס דן ישבתי בספסל אחורה על המנוע , לפתע נשמע פיצוץ אני עפתי לקדמת האוטובוס, האוטובוס התמלא עשן
הנהג לא הצליח לפתוח את הדלתות , לאחר שכמה נוסעים הצליחו בכוחות רבים לפתוח את הדלת ברחנו כולנו, המנוע התפוצץ ונשפך דלק ושמן כנראה .
מה שיצא מזה , בהלה גדולה , והשרירים נתפסו לי לכמה ימים
גם האוטובוס שעלינו עליו לאחמ"כ היתה לו תקלה והוריד אותנו לאחר תחנה אחת אין לי את מספרי האוטובוסים
2 לפני יותר משבוע -
הנהג לא התכוון להמשיך לנסוע כשנופפתי חזק הוא עצר,
בתחנה אח"כ שני אנשים צלצלו לרדת והיו אנשים בתחנה שרצו לעלות הנהג לא עצר
רק לאחר שקראנו לו כמה פעמים הוא עצר אחרי התחנה
עלה אדם שהספיק לרוץ לפני שהנהג סגר את הדלתות ,
ואמר לו משהו על העצירה , הנהג התעצבן ותחנה אח"כ עלו עוד שני אנשים
אבל הנהג דומם את המנוע ואמר שיש תקלה דבר שכמובן לא היה נכון
והיה ברור שהוא משקר- הוא ביקש שנרד , סגר את הדלתות ואחרי כמה דקות המשיך בנסיעה
במסלול .
לגבי זה מיד התקשרתי לדן הגשתי תלונה נאמר לי שיחזרו אלי תוך 7 ימי עסקים ולא חזרו - יש לי את מס הרכב
3- השבוע נהג לא עצר בתחנה - יש לי מס רכב
האם ניתן לתבוע על זה ומול מי עושים זאת?
המקרה הראשון הוא מקרה של תקלות שכמה שהן לא נעימות הן יכולות להתרחש. ישנו נוהל מסודר על החובה של חברות התח"צ במקרים של תקלות, וצריך לבדוק אם החברה עמדה בחובתה.
לגבי המקרים השני והשלישי - לכאורה יש עילה לתביעה, בעמוד 3 של האשכול הזה ישנה הדרכה, ואשמח לעזור בתשובות במקרה הצורך.
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה על המענה
למי אני צריכה לפנות?
אני רואה שכבר ענית
אני אקרא מה רשום שם
תודה!
 

לא אני

משתמש מקצוען
@יוסי ב.ק השבוע יצא אוטובוס בינעירוני ללא מזגן כלל (היתה נוסעת שהעידה שכבר בהלוך הוא היה תקול)
התקשרתי למשרד התחבורה ולחברת האוטובוסים והם הציעו לי להגיש תלונה, הסברתי שאני נוסעת עם ילדים ותנוקות ומד הטמפרטורה באוטובוס עומד על 40 מעלות! כך שאני צריכה מענה מיידי, לטענתם אין להם מענה מיידי וכאמור האפשרות היחידה היא להגיש תביעה.
האם זו עילה לתביעה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק השבוע יצא אוטובוס בינעירוני ללא מזגן כלל (היתה נוסעת שהעידה שכבר בהלוך הוא היה תקול)
התקשרתי למשרד התחבורה ולחברת האוטובוסים והם הציעו לי להגיש תלונה, הסברתי שאני נוסעת עם ילדים ותנוקות ומד הטמפרטורה באוטובוס עומד על 40 מעלות! כך שאני צריכה מענה מיידי, לטענתם אין להם מענה מיידי וכאמור האפשרות היחידה היא להגיש תביעה.
האם זו עילה לתביעה?
זה בהחלט מעניין, כי אני לא מכיר בחוק או בתקנות התייחסות מפורשת לחובה של מזגן (אם כי לא בדקתי כרגע בלשון החוק) אבל נראה לי שזה מהדברים ההגיוניים שכלולים בשאר חובות החברות, כך שזה בהחלט יכול להחשב לתקלה שמצריכה השבתה של האוטובוס ושליחת אוטובוס חילופי.
אני אישית הייתי תובע אבל יש בזה גם סיכון (של כמה מאות בודדות של שקלים, למרות שאני מהמר שאפשר לזכות והכי גרוע לא לקבל כלום) כי אני לא מכיר תביעות דומות, אולי אם מישהו מכיר נשמח שישתף.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
זה בהחלט מעניין, כי אני לא מכיר בחוק או בתקנות התייחסות מפורשת לחובה של מזגן (אם כי לא בדקתי כרגע בלשון החוק) אבל נראה לי שזה מהדברים ההגיוניים שכלולים בשאר חובות החברות, כך שזה בהחלט יכול להחשב לתקלה שמצריכה השבתה של האוטובוס ושליחת אוטובוס חילופי.
אני אישית הייתי תובע אבל יש בזה גם סיכון (של כמה מאות בודדות של שקלים, למרות שאני מהמר שאפשר לזכות והכי גרוע לא לקבל כלום) כי אני לא מכיר תביעות דומות, אולי אם מישהו מכיר נשמח שישתף.
איך אפשר להוכיח שהמזגן אכן היה מקולקל?

החברה תראה שהאוטובוס היה בטיפול שוטף שבועיים לפני
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
איך אפשר להוכיח שהמזגן אכן היה מקולקל?

החברה תראה שהאוטובוס היה בטיפול שוטף שבועיים לפני
זה באמת בעייתי, ובמקרה הזה כנראה צריך להסתמך על עדויות של הנוסעים, היא כתבה שהיו נוסעים נוספים שאמרו שזה כבר היה קודם וכו'.
אבל בהחלט יש בזה הימור.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מישהו יודע איך ניתן להשיג לו"ז של קו 3 (ו-3א) של חברת אקסטרה י-ם לחול המועד פסח האחרון?
 

מנחם ט

משתמש צעיר
שלום לכולם
כל מי שאכפת לו מהנושא של איחורי בתחבורה ציבורית, מתבקש להגיש רשימה מסודרת של האיחורים, לוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ פינדרוס, מצ"ב קישור: https://main.knesset.gov.il/About/Departments/Pages/PublicInquiries.aspx?com_cat_id=1447
בנוסף צריך שגם יהיה פניה למשרד התחבורה, משום שאח"כ בדיון הם מציינים שאין כ"כ הרבה פניות, (נכון שזה מרגיש מיותר לחלוטין, כי הם לא עושים כלל, אבל זה מה שצריך לעשות), כמו שהיה בדיון על התנהלות הפקחים באוטובוסים, שאגד ומשרד התחבורה אמרו שיש להם רק פניות בודדות בנושא.
נקווה שיצא מזה משהו.
בהצלחה
האם יש מישהו באשכול ששלח פניה לוועדה?
 

בלונדינית

משתמש חדש
בלת"ק
כמה כסף אפשר לתבוע על אוטובוס שלא עצר בתחנה? (היה אוטובוס אחר בתחנה והאוטובוס חתך בנתיב השמאלי בלי להסתכל בכלל)
ואם מישהו יודע להגיד כמה אחוזים שאם אני אתבע זה יגיע לבית משפט באמת או יגמר לפני בפיצוי?
תודה.
 

מנחם ט

משתמש צעיר
ואם מישהו יודע להגיד כמה אחוזים שאם אני אתבע זה יגיע לבית משפט באמת או יגמר לפני בפיצוי?
תודה.
את משלמת מינימום 50 ש"ח הוצאות בית משפט, וככל שהתביעה גדולה מ5000 ש"ח את משלמת 1%.
וככל הידוע לי אף אם הולכים לגישור לא חוזר הכסף.
 

שירלה

משתמש צעיר
דחוף!!
רוצה להגיש תביעה
איזה טופס צריך לצרף לכתב תביעה?
עשיתי מסמך וורד של שם התובע והנתבע ועל כמה התביעה, עם המקרים מסודרים לפי סדר. זה מה שצריך?
או שצריך כתב תביעה רשמי בנוסף? מה שמשהו צרף פה-https://www.gov.il/BlobFolder/service/filing_a_small_claim/he/filing_a_small_claim.pdf?&~nfopt(fileDistorted=27413725373100006)
אני מבולבלת פה מכל התגובות.
תודה
 
נערך לאחרונה ב:

מנחם ט

משתמש צעיר
דחוף!!
רוצה להגיש תביעה
איזה טופס צריך לצרף לכתב תביעה?
עשיתי מסמך וורד של שם התובע והנתבע ועל כמה התביעה, עם המקרים מסודרים לפי סדר. זה מה שצריך?
או שצריך כתב תביעה רשמי בנוסף? מה שמשהו צרף פה-https://www.gov.il/BlobFolder/service/filing_a_small_claim/he/filing_a_small_claim.pdf?&~nfopt(fileDistorted=27413725373100006)
אני מבולבלת פה מכל התגובות.
תודה
תמלאי את הטופס הרשמי, ותכתבי שמצ"ב הקובץ של התלונות.
בהצלחה
 

rsmרשמ

משתמש צעיר
מספיק להתקשר ולהתווכח עם נציגי חברות התחבורה

פשוט פותחים תיק בת"ק תכף אסביר איך,

ופתאום הם מתקשרים איליך, ומסבירים לך למה התביעה לא צודקת

ובדרך כלל בסמוך למועד ה'משפט' (נשמע מלחיץ קחו את זה כביקור ברופא משפחה...) הם מציעים לך פשרה על כחצי מהתביעה

ולאמיצים שבינינו ברוב המקרים אל תוותרו תלכו לביהמ"ש ותקבלו את כל הסכום!!!

הלוואי שכל עם ישראל יעשה כך, פתאום חברות התחבורה ידפקו אוטובוסים בשעון שוויצרי!!!!

א'. האטובוס לא יצא וכולי וכולי, תשמרו או קבלה של מונית שלקחתם (בד"כ עדיף לקחת מונית ככה יש נזק יותר רציני אך לא חייבים) או נסיעה הבאה שלקחתם וכל הוכחה אחרת
ב. שולחיים תביעה במקביל לחברת התחבורה המפעילה וכמו"כ למשרד התחבורה.
ג. מחכים לתשובות, אם התשובות לא מספקות (לא נתנו פיצוי מספק וכולי) פותחים תביעה ב15 דקות!!!
ד. מחכים למועד הדיון, בד"כ תקבלו כבר מיד אחרי ההגשה טלפונים מתפתלים מחברת התחבורה המפעילה למה זה תביעה שטותית, ויש להם אפי' הוכחות להפך, אל תבהלו, חכו בסבלנות ואז או ששתתפשרו או שתלכו עד הסוף, בהצלחה תעבירו הלאה שכולם יתבעו אותם, ונקבל ככה שירות נורמלי!!!

כל מי שהגיש והצליח או שלא שיעלה את המקרה כאן שנצליח ביחד לחולל שינוי!!!!
האם איחור של בחור לישיבה ג''כ נכלל במונח עוגמת נפש?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה