קטע מתוך מחזמר שכתבתי

מצב
הנושא נעול.

כותבת

משתמש צעיר
D I G I T A L
מצטרפת לשרית בכל מילה,
אין לי טיפת הבנה מוזיקלית, ואולי ההבנה שלי שואפת למינוס בתחום הזה.
דיברתי על דברים אחרים לגמרי לגמרי, ואני מרשה לעצמי לדבר עליהם כי גדולים וטובים נתנו לי במקומות מסוימים את הסמכות להחליט בדברים כאלו.
אין שאיפה לנגן בבית יעקב עוד סגנונות, זה לא קונסרבטוריון ולא אולם קונצרטים,
יש שאיפה אחת - לעשות לבנות הכי טוב שיכול להיות בצורה האיכותית והטובה ביותר, ברמה ובתוכן.
נכון, נשמח מאוד להגיע לפלייבקים מושלמים ולנגן עוד סגנונות, וזה דבר שעושים,
אין לנו בעיה עם שירים ממקומות אחרים כל עוד הם המילים המקוריות שלהן הם לא בגדר "בורות נשברים" ולא יקרה מקרה כמו שקרה לי אישית שנסעתי במונית וזיהיתי מנגינה של שיר פטריוטי של אחד הסמינרים היותר סגורים והתחלחלתי ממילות המקור.
גם אם הבנות שומעות היום רדיו, הן לא אמורות לקבל את המנגינות האלו אצלן בסמינר בחותמת כשרות.
הבעיה שלנו היא עם מנגינות שמקורן בעייתי (ואני מדברת על מילים בעיקר) או שהניגון שלהן בעייתי, ז"א מנגינות שנשמעות מהכיוון האפריקני...

לא הערתי על המנגינה, הערתי על צורת השירה, ואני עדיין עומדת בכל תוקף על הערתי.
אין לנו ענין להפתח, אנחנו אוהבים אותנו ככה, סגורים ושמורים מהעולם והרחוב.
והנימה, אפשר להקשיב שוב, אכן לא מתאימה לבית יעקב, אפשר לשיר את אותן מילים באותה מנגינה, שאגב, כפי שאמרתי, היא מדהימה, וזה יכול להשמע אחרת.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
כותבת יקרה!!
דעתי לגבי המנגינות היא כי יש להקשיב ל'מה המנגינה הזו משדרת', כי אם לקח מישהו מנגינה וכתב עליה אי פעם מילים כאלה או אחרות- זה אינו מחייב אותנו להתייחס לכך, על כן גם לקחו בדורות קודמים מנגינות ממקורות שונים והצמידו למילים קדושות. הנקודה היא האם המנגינה משדרת רוע, בוז, שנאה, זלזול וכן הלאה, ואז המילים לא יוכלו לה.
(שונים הדברים במנגינות המושרות היום בצרוף מילים שאיננו רוצים לתת להן לגיטימציה. זוהי בעיה שונה, לא תקחי את הלחן של 'התקוה' ותצמידי פסוק, גם לו היתה המנגינה מרגשת ומפעימה).
 

כותבת

משתמש צעיר
D I G I T A L
אמרת את מה שאמרתי רק במילים אחרות...
העקרון ברור, המנגינה צריכה לא לשדר רוע, אבל צריך גם להזהר שהמילים המקוריות שלה לא יהיו כאלו, שזה יהיה לא נעים לתלמידה לגלות שהמורה הדגולה מכירה את השיר.
 

סא איור

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי

אפרתה

משתמש מקצוען
ועכשיו לך, נום היקרה.
הקשבתי עכשיו לראשונה לקטע כדי להרגיש האם הביקורת העקרונית שכתבתי נכונה ליצירה שלך.
הייתי רוצה לאמר לך שהחפץ חיים שכתב את המשל, לא נראה לי היה שמח שיהיה מושר כך. ועוד יותר, את, כשלקחת את המשל הזה לצורך המחזתו ודאי רצית שהתלמידות שיופיעו וכן הצופים יקבלו ויפנימו את המסר הטמון בו. בצורה הנוכחית- הנזק יהיה רב על התועלת ואולי גם ימנע אותה כליל. אם את באמת רוצה לתרום תרומה רוחנית ולאו דווקא לעשות את הרווח, ואני בטוחה שכך הדבר- עצתי שתשני את הסגנון.

יתכן והסגנון הזה יכנס באיזה שהוא שלב למוסדותינו השמורים, כי דברים רבים נכנסים ולא על הכל יש שליטה, אבל אם תקחי חלק בזה- אני אצטער. תלמידות אינן יכולות להפנים ערך של קניני נצח כשהן שומעות סביבן מוזיקת קאסטרו בקניון. (לשם נשאבתי בעיני רוחי כששמעתי)
 

סא איור

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י sarit1ef;701058:
ועכשיו לך, נום היקרה.
הקשבתי עכשיו לראשונה לקטע כדי להרגיש האם הביקורת העקרונית שכתבתי נכונה ליצירה שלך.
הייתי רוצה לאמר לך שהחפץ חיים שכתב את המשל, לא נראה לי היה שמח שיהיה מושר כך. ועוד יותר, את, כשלקחת את המשל הזה לצורך המחזתו ודאי רצית שהתלמידות שיופיעו וכן הצופים יקבלו ויפנימו את המסר הטמון בו. בצורה הנוכחית- הנזק יהיה רב על התועלת ואולי גם ימנע אותה כליל. אם את באמת רוצה לתרום תרומה רוחנית ולאו דווקא לעשות את הרווח, ואני בטוחה שכך הדבר- עצתי שתשני את הסגנון.

יתכן והסגנון הזה יכנס באיזה שהוא שלב למוסדותינו השמורים, כי דברים רבים נכנסים ולא על הכל יש שליטה, אבל אם תקחי חלק בזה- אני אצטער. תלמידות אינן יכולות להפנים ערך של קניני נצח כשהן שומעות סביבן מוזיקת קאסטרו בקניון. (לשם נשאבתי בעיני רוחי כששמעתי)
כל מילה!
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
טוב חברים הנושא סוכם, כל אחד אמר את אשר על ליבו, כל אחד ואחת מגיעים ממקום שונה עם דעות שונות, וחשוב לדעת שיש דעות שונות ממה שאנחנו בטוחים שהיא הנכונה.
אני חושב שבית יעקב שמעו את השיר לפני שהשמיעו אותו בהצגה, וא הם החליטו להשמיע זה זבש"ם, ואם לא, זה גם זבש"ם.
אך בכ"א הדיון על רמת בית יעקב הרצויה או הנוכחית או הלא רצויה, אינה מקום לדיון בפורום, בפורום מוזיקה אפשר להעלות כל סוג מוזיקה עם מילים כשרות, מה שבית יעקב יחליטו זה לא עניין בפורום זה.

הדיון על הנושא הנ"ל סגור.

בהצלחה.
 

נום

משתמש רשום
נכתב ע"י sarit1ef;701058:
ועכשיו לך, נום היקרה.
הקשבתי עכשיו לראשונה לקטע כדי להרגיש האם הביקורת העקרונית שכתבתי נכונה ליצירה שלך.
הייתי רוצה לאמר לך שהחפץ חיים שכתב את המשל, לא נראה לי היה שמח שיהיה מושר כך. ועוד יותר, את, כשלקחת את המשל הזה לצורך המחזתו ודאי רצית שהתלמידות שיופיעו וכן הצופים יקבלו ויפנימו את המסר הטמון בו. בצורה הנוכחית- הנזק יהיה רב על התועלת ואולי גם ימנע אותה כליל. אם את באמת רוצה לתרום תרומה רוחנית ולאו דווקא לעשות את הרווח, ואני בטוחה שכך הדבר- עצתי שתשני את הסגנון.

יתכן והסגנון הזה יכנס באיזה שהוא שלב למוסדותינו השמורים, כי דברים רבים נכנסים ולא על הכל יש שליטה, אבל אם תקחי חלק בזה- אני אצטער. תלמידות אינן יכולות להפנים ערך של קניני נצח כשהן שומעות סביבן מוזיקת קאסטרו בקניון. (לשם נשאבתי בעיני רוחי כששמעתי)


פופקו, ברשותך הייתי חייבת לומר רק עוד דבר אחד.
אם לפני 10 שנים הייתן מודיעות למנהל של הסמינר שלכן שאתן הולכות לגלוש באתר- חרדי, מקצועי- שבו מתנהלים דיונים פתוחים בין נשים לגברים הוא היה מתאבד.
ובכל זאת, דברים השתנו. כך שלקבל את ההתקדמות כלגיטימית רק בתחום שנוח לכן בו, היא הסתכלות צרה מאוד ולא חינוכית.
בקשר לחפץ חיים וההעדפות שלו, רצוי שתחתמו חוזה קודם לגבי שעות עבודה ותעריף לפני שאתם מדברים בשמו בבטחון כזה:)
 

תרצה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נום;703785:
בקשר לחפץ חיים וההעדפות שלו, רצוי שתחתמו חוזה קודם לגבי שעות עבודה ותעריף לפני שאתם מדברים בשמו בבטחון כזה:)
אמנם התכוונת לצחוק. אבל בבקשה - לא מתאים לעשות זאת על חשבונו של החפץ חיים.

אני הערתי ראשונה על עניין ההתאמה לבית יעקב. זאת משום שרציתי להועיל לך לשווק את עבודתך.
אמנם, יש דברים שאת רואה כהתקדמות בלבד, אבל אנשים המופקדים גם על חינוך רואים בהם דברים נוספים.
וכשם שבעניין מוזיקאלי יקשיבו לך כבת סמכא, כך בעניין חינוכי ראוי שתקשיבי להם כברי סמכא.

במהלך עבודתי עם נוער נוכחתי לראות שדווקא כאשר מגישים להם מוזיקה יהודית מהסיגנון הישן יותר (לא הפופ והרוק והדאנס) הם מתחברים בפנימיות שלהם הרבה יותר. ומקבלים מזה פי אלף!
אבל באמת, לא זה הנושא כרגע.

לגבי המחזמר - כששמעתי את כולו, ובעיבוד הסופי שהעלית הוא אכן נשמע מעט יותר מעודן מאשר הקטע הראשון שהועלה בתחילה.
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תרצה;703918:
במהלך עבודתי עם נוער נוכחתי לראות שדווקא כאשר מגישים להם מוזיקה יהודית מהסיגנון הישן יותר (לא הפופ והרוק והדאנס) הם מתחברים בפנימיות שלהם הרבה יותר. ומקבלים מזה פי אלף!


חולקת, במחילה.
 

SmarTune

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
עריכה והפקת סרטים
ואני מתוך נאיביות כנראה, חשבתי שכשמנהל הפורום אומר "הדיון נסגר" זה אומר שהוא נסגר.
כנראה שטעיתי.
אז יאללה בואו נמשיך בחגיגת הצביעות הזו. נחליט מה היה רוצה החפץ חיים ומה לא, או איזו מוסיקה תנוגן בקסטרו ואיזו בבית יעקב. מעניין עם החפץ חיים זצ"ל היה שולח את בנות יעקב לקניות בקסטרו בקניון...או מרשה לנשים לקחת חלק בפורום מקצועי ככל שיהיה.
מקווה שהשירשור הזה ישאר זמין בעוד כמה שנים כדי שמי שצריכ/ה יהיו פה בשביל להגיד לפחות טעינו.
בהצלחה.
 

נום

משתמש רשום
נכתב ע"י אביה;704435:
חולקת, במחילה.

אכן, קלישאתי ברמה בלתי נסבלת כמעט.
ולגבי מערכת היחצ"נות אודות העדפותיו של הח"ח- אני זו שנמנעת מלצאת בהכרזות כאלה שאין להן גב. תקני אותי אם טעיתי:)
 

תור הזהב

משתמש מקצוען
לגבי הח"ח (ונום את הקטע אינני מכירה-רק לגבי נושא הדיון, תצליחי בכל אשר תעשי) ביתו הרבנית זקס סיפרה שפעם אחת היא קיבלה ממנו סטירה, זה היה כשהחלה האופנה של צמה אחת המקום 2 והיא אכן התלהבה ושזרה לה צמה אחת ובסופה סיכה אופנתית. אביה סטר לה מתוך רצון לחנך על שנוטה מדרכן של בנות ישראל הכשרות.
לגבי מוזיקה שיש לה ביצועים בציבור אינו שומ"צ כידוע גם גדו"י "ייהדו" שירים ממחוזות הגויים, מרש נפוליון ע"י אדמורי חב"ד, השיר על השושנה והגאולה ע"י ר' איזיק, אך בכל הסיפורים הללו כידוע המנגינה נשכחה מהגויים...
כאשר אני שומעת באזורי (המתחרד) מנגינה מוכרת מיידית אני מקשיבה לה, ואילו בשאינה מוכרת ומענינת אין לי כ"כ ענין, זה פשוט הרגשת הקשר וחשוב להיזהר לא לגרום, כי ברגע ששומעים גם מגלים את התוכן המקורי.
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
מילים מקסימות
גם המנגינה יפה וקצבית :) (בתקוה שהצהרה זו לא תזיק לבנותיי בשידוכים ;) )
ואגב, יש כ"כ הרבה סוגי בתי ספר בארץ תחת הכותרת בית יעקב
כך שאני מאמינה שלכולם יש מקום להחליט מה להכניס ומה לא
זה תלוי באופי המקום ובסגנון הבנות והמשפחות
יש כאלה שדוקא הכנסת תכנים יהודיים המולבשים בצורה עדכנית יועילו
ויש כאלו שלא.
בית יעקב ובית יעקב והחלטותיו
מנהלת ומנהלת ונימוקיה עימה

בהצלחה
 

תרצה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נום;704471:
אכן, קלישאתי ברמה בלתי נסבלת כמעט.
חמודה, כמה שנים את מתעסקת עם נוער ועם מוזיקה?
לפני שאת מחליטה אם זו קלישאה כדאי לך לדעת מול מי את עומדת, ומה הנסיון שלו.
לידיעתך, אני עוסקת בתחום (עם בנות בגילאי 12 עד 18) כבר למעלה משתים עשרה שנה.
לא מהרהורי לבי דברתי, כי אם מתוך מציאות בשטח.
ולא במקום אחד בלבד עסקתי בזאת, כי אם בכמה מקומות.

ומי שחולק עלי בעניין, מוזמן להוכיח דבריו מתוך נסיונו ולא מתוך תחושות בטנו.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אני חושב שיש נוער שאם לא ישמיעו לו מוזיקה מהסיגנון המודרני יותר , הוא פשוט לא יתחיל בכלל לשמוע... אפילו שיש מצב שהמוזיקה מפעם יותר תשפיע...

בכ"א חשבתי שכשאמרתי הדיון סגור הוא יסגר, אך כרגע הוא ננעל, במחילה ממי שאחר את הרכבת... (וכמשל מהח"ח...)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה