אם אכן זה המצב, זה בהחלט דורש תיקון נקודתי בתחום הזה. זו לא סיבה לבטל הכל.כמעט אפס ידע בתחום הקוד האתי
גם באקדמיה יש ליקויים ובכל מקום אחר. והדרך היא להשתדל לתקן את הליקויים ולהמשיך הלאה בצורה טובה יותר.
אם אכן זה המצב, זה בהחלט דורש תיקון נקודתי בתחום הזה. זו לא סיבה לבטל הכל.כמעט אפס ידע בתחום הקוד האתי
באותה מידה, יש כנראה סיבה שבעלי תואר שני צריכים לבוא לאיט''ה ללמוד C.B.T.הבנתי שאיט"ה כרגע הופכים את הכללים שלהם ונותנים את הלימוד רק לבעלי תואר שני ומעלה - כנראה שיש לזה סיבה...
זו לא סיבה לבטל הכל.
באותה מידה, יש כנראה סיבה שבעלי תואר שני צריכים לבוא לאיט''ה ללמוד C.B.T.
כך שהסיפור על בעלי תואר שני, שיודעים הרבה שיטות ויכולים לבחור לפי הצורך באיזו שיטה לטפל - הוא לא ממש מדויק.
חוזרת על הטענה שלי:בכל דו שיח בנושאי אקדמיה את מעלה שוב את הטיעון הזה על אנשים עם תואר שחוטאים לתפקידם, בכזו נחרצות, שאפשר לחשוב שתחום הסיוע הנפשי רקוב מהשורש (והוא לא) אבל על אנשים ללא הכשרה אקדמית קל לך להגן בטיעון ש"זה בסך הכל לקות נקודתית".
מעניין.
חוזרת על הטענה שלי:
היו כמה אשכולות על הנושאים האלה. והעניין חוזר על עצמו. מזהירים מאוד מ'שרלטנים', מכאלה שאין להם תוארים מתאימים, ונותנים תחושה, שמי שיש לו תואר, ראוי לאמון מלא.
אחר כך, כשמישהו מסייג, שתואר בלבד איננו ערובה למטפל טוב, יסכימו איתו במידה כזו או אחרת, שצריך לברר גם אם יש תואר. אבל מלכתחילה לא מסייגים. ולא ברור לי למה.
זה אולי מספיק בשביל לטפל, אבל לא מספיק אחראי לטפל.מעבר לזה, האם תואר הוא רק מה שניתן באונברסיטה? אם אדם למד, לדוגמא, כמה שנים C.B.T במקום רציני ואחראי ועם התנסות מודרכת, זה לא מספיק כדי לטפל בשיטה זו בדברים שהיא עוזרת?
וודאי שגם באקדמיה יש ליקויים , וגם בשיטת הפסיכואנליזה כפי שהיא קיימת היום והיא תשתפר עוד.גם באקדמיה יש ליקויים ובכל מקום אחר.
הלאה. פסיכולוג מוסמך שעבד במקום ציבורי רשמי. הובא בפניו ילד לאבחון אם יש לו קשיי קשב וריכוז. שאל את ההורים כמה שאלות, קצת בדק את הילד, וקבע בנחרצות, שאין לו קשיי קשב וריכוז, ולכן אם מסרב ללכת ללימודים, לקחת אותו יום יום בכוח עד שיבין שאין ברירה.
השיטה של לרדת לשורש של מה גרם לבעיה - היא גם לוקחת שנים וגם לא מספיק יעילה ברבים מן המקרים.אני אתן לכם רק דוגמה קטנה, נניח אחד יש לו טראומת ילדות קשה +כפייתיות, מטפל CBT כמעט תמיד יטפל רק בOCD ולא בשורש וגם לרוב יתקשה מאד לאבחן מה יש בשורש
ברור. אך תיתכן כאן בעייתיות עמוקה יותר. לו האמא ההיא היתה מאותן שסומכות על המוסמכים, מניין לה לדעת, שהוא חרג מתפקידו? ומניין לה לדעת שעליה לפקפק? הרי הוא עם תואר ומוצב בתפקיד ציבורי רשמי. ולא רק זה, אלא, כמדומני, שהמוסד החינוכי בו למד הילד היה אמור לקבל את חוות דעתו.זאת למשל לקיחת סמכות בעייתית. גם אם הנ"ל בעל תואר.
על זה בדיוק אני מתאמצת בכל האשכולות הללו: על המודעות שתוארים זה לא הכל.
ואני מבינה את מה שאת מדגישה כל הזמן, שקודם כל צריך תואר, ואז לבחון.
נכון. אמנם בציבור שלנו, לא מתאים בדרך כלל טיפול פסיכואנליזה עמוק וממושך. למצוא מישהו שגם יש לו תואר שני לפחות, גם למד חוץ מהתואר את השיטות הממוקדות והקצרות יותר, וגם הוא טוב ומוצלח, גם מתאים מבחינה דתית - לא פשוט.בנפרד אני חושבת שככל שיהיו יותר מוסמכים. וילכו יותר למוסמכים תעלה יותר מודעות על אסור ומותר בטיפול.
מבררת בשביל משהי על בעית שינה מסוימת מאוד,
שנתקלת בה רק לפני ימים משמעותיים או אירועים, שצריכה להיות במיטבה וכו'
היא נכנסת לחרדה שאם לא תרדם איך תתנהל מחר ועצם המחשבה גורמת לה לחוסר שינה כל הלילה!!
היא טוענת שכשזה קורה לה היא מנסה להתרפות עם כל סוגי הדרכים ולחשוב בסגנון : מה הכי גרוע שיקרה וכו'
אך לא הועיל לה.
וכשהיא נכנסת לסרט הזה של כל המחשבות האלה, לא מצליחה לצאת. ובאמת לא נרדמת ויום אח"כ באמת לא מרגישה כ"כ ונכנסת למעגל של חוסר שינה ולילה הבא שוב אותו סיפור.
יש עצות מנסיון בבעיה?
(יש לציין שבשגרה רגילה הכל תקין ...... ולכן ברור שזה רק הפסיכוליוגיה של הענין...)
אני לא חושבת שפסיכואנליזה היא פתרון להכל, אני כן חושבת שהיא מקיפה יותר, ומתאימה גם למקרים קשים יותר.מעניין אותי @אהבת עולם, האם מטפלים בשיטת הפסיכואנליזה - לא חושבים שהיא מענה לכל?
זו קביעה מדהימה.נכון. אמנם בציבור שלנו, לא מתאים בדרך כלל טיפול פסיכואנליזה עמוק וממושך
לפי המחקרים דווקא כן .היא גם לוקחת שנים וגם לא מספיק יעילה ברבים מן המקרים.
מה זה שיטות ממוקדות וקצרות ? CBT ? EMDR?למצוא מישהו שגם יש לו תואר שני לפחות, גם למד חוץ מהתואר את השיטות הממוקדות והקצרות יותר, וגם הוא טוב ומוצלח, גם מתאים מבחינה דתית - לא פשוט.
אין לי כוח לענות על הכל. אתייחס לציטוט הזה.אני יכולה להתווכח על זה אמפירית, ואני גם יודעת מהכרות אישית , עם מקומות שמתעסקים בבעיות ממש קשות, כמו מחלקות פסיכיאטריות, ששם זה לא נכנס אפילו כשיטת עזר.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכז
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר: