קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

היונה לבנה

משתמש מקצוען

ישראל כהן: מועצות גדולי וחכמי התורה-המנהיגות הרוחנית של כלל הציבור החרדי בקריאה: ״חובה גמורה לנקוט בכל עת באמצעי הזהירות כהוראות הרופאים והמומחים, להימצא בקרב אנשים רק עם מסכה שמונעת את ההידבקות, ולשמור בקביעות על מרחק האחד מהשני״ ופשוט וברור, שכולם אמונים על הציווי ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
משרד הבריאות מעדכן הערב (חמישי) כי נכון לשעה 18:01 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 300,011, עלייה של 1,511 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 18:31. על פי משרד הבריאות, היום (מחצות הלילה) נוספו 842 חולים חדשים, אתמול אובחנו 2,009 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 2,121, עלייה של 23 נפטרים בימה האחרונה.

730 מחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 248 מחוברים למכונות הנשמה. עוד 234 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 256,684 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 41,203 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 1,314 חולים. אתמול נערכו 40,513 בדיקות (5.3% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 22,536 בדיקות (3.9% חיוביות).
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
הנתונים נחשפים: 38% מנפטרי הקורונה - מבתי אבות
הקשישים נמצאים בחזית: 38% מבין למעלה מ -2,100 נפטרי הקורונה התגוררו בבתי אבות או שהו במוסדות גריאטריים אחרים. כך עולה מניתוח הנתוני
ממספר המתים מקורונה עבר מזמן את האלפיים, אך נראה שיש כאלו המצויים בסיכון מוגדר שונה, ולא רק בגלל שהם בקבוצת סיכון כזו או אחרת. אומר באוכלוסיית הקשישים המתגוררים בבתי אבות או אלה המוגבלים בתנועה בצורה כזו או אחרת ושוהים במוסדות גריאטריים. אזרחים אלה, כך מתברר נמצא בסיכון כפול ומשולש: מעבר לגילם המתקדם ולמחלות רקע שחלקם סובלים מהם, הם שוהים במקום ההחלול להוות מוקד התפרצות בלי נשלט. לא פלא אפוא, שהנתון הקשה מעלה כי הלוויות שלהם של 38% מבין הנפטרים בקורונה, כ -800 במספר, יצאו מבתי אבות ומוסדות גריאטריים.
אומר בטרגדיה כפולה עבור אלה שנמצאים בקבוצת סיכון גבוה אך אין להם את היכולת המינימלית להתגונן מפני הנגיף הקטלני. חלקם תלוי בעובדים סיעוד ובצוות המקום לשם קיום בסיסי, כמו אכילה, רחצה או התלבשות, גם מי שעצמאי חשוף להידבקות גבוהה בגלל אופי המגורים במקום - צפיפות יחסית, קרבה בין אנשים השוהים באותו מבנה 24 שעות בימה.
השבועות הראשונים של התפרצות הנגיף בארץ עלתה שוועתם של אותם אנשים, התקשורת גוללה בהרחבה את הסיפור של בתי האבות שעשויות מדריהם נפטרו בתוך ימים. פניהם של הזקנים ביטאו חרדה ואין אונים, אך הדיווחים שקעו בעוד מספר המתים ממשיך לעלות בחדות.
רק לאחרונה הצהיר ראש הממשלה על הכנסת מכשירי בדיקות מהירות להשתמש, כשהמכשירים הראשונים יופנו לבתי אבות ובתי חולים, שם ישנה חשיבות מוגדרת לקטיעת שרשרת ההדבקה לפני שתתחולל התפרצות קטלנית, אבל עדיין מוקדם מלאמוד את ההשפעה אותו מכשיר, וכל מקרה ההערכה היא כי גם בשל רמת האמינות הירודה של מכשיר הדיגום החדש ביחס לבדיקות הרגילות, שכל כלפיהן עולות טענות על אי דיוק ושגיאות במספרים גבוהים, הרי שהוא לא צפוי תמיד לחלוטין את ההדבקות באותם מקומות.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
שלושה ילדים מאושפזים במצב קשה בבית החולים קפלן שברחובות, אחרי שחלו בתסמונת נדירה הפוגעת בלב, לאחר שהחלימו מקורונה
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
WhatsApp-Image-2020-10-16-at-07.02.04.jpeg
 

מוטי mmm

משתמש פעיל
לבחורי ישיבה יתאפשר להגיע מהבית (עיר אדומה) לישיבה (עיר אדומה אחרת) בתח''צ????
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מחר: השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר
19:31 כ״ט בתשרי תשפ״א 17.10.2020 איתי גדסי
מחר (ראשון) יחל השלב הראשון בתכני היציאה מהסגר כפי שאושר בממשלה ובקבינט ביום שישי: תוסר מגבלת המרחק, יפתחו גני הילדים עד גיל 6 ותותר התקהלות של עד 20 איש במקום פתוח ו-10 במקום סגור | אזורים אדומים ישארו בסגר
WhatsApp-Image-2020-10-03-at-19.21.35-840x440c.jpeg
סגרצילום: דוברות המשטרה
הממשלה והקבינט אישרו ביום שישי את תקנות משרד הבריאות לכניסת שלב ראשון בהקלות על הסגר החל ממחר (ראשון), אלא אם יחול שינוי במגמת התחלואה ואז הדברים ייבחנו מחדש. ההחלטות יהיו בתוקף עד ליום 31.10.20.
תכנית היציאה לא כוללת יישובים אדומים, שיישארו בסגר בשלב זה.
כזכור, שרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – תכנית היציאה תיעצר ויוחזרו המגבלות.
על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה:
1. אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.
2. איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי).
3. פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6.
4. פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.
5. פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, המשרד לביטחון פנים והמל"ל לפי קפסולות.
6. הסרת מגבלות יציאה מהבית.
7. יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.
8. התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.
9. יתאפשר קיום אימונים לספורטאים במשחקי כדור בליגות הגבוהות.
יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו.
"הציבור מתבקש להקפיד על שמירת ההנחיות כדי לאפשר את המשך העמידה בירידת התחלואה בהתאם ליעדים אותם קבע משרד הבריאות. כך ניתן יהיה להמשיך בשלבי ההקלות הבאים".
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
עצוב; שני אחים נפטרו בשבת בביה"ח אסותא אשדוד
שני האחים, בן 84 מאשדוד ואחיו בן 89 מגן יבנה השניים יועברו עוד הערב למתקן טהרה בחולון על מנת שיוכלו להביאם לקבורה בהקדם
מתנדבי זק"א תל אביב שנרתמו עם צאת השבת לסייע בשינוע נפטרי הקורונה, גילו לתדהמתם כי בבית החולים אסותא אשדוד הלכו לעולמם השבת לאחר שחלו בקורונה שני אחים, בן 84 מאשדוד ואחיו בן 89 מגן יבנה.
השניים יועברו עוד הערב באמבולנסים של זק"א למתקן הטהרה בחולון על מנת שיוכלו להביאם לקבורה בהקדם כרצון המשפחה.
יצויין, כי לכל אורך הגל השני מתנדבי ארגון זק"א תל אביב מסייעים בשינוע הנפטרים מקורונה בכדי שבישראל לא נגיע למצב שנפטרים שוהים בחדרי קירור ובביתהם מחוסר כח אדם וההלוויות נדחים מס' ימים.

משרד הבריאות עידכן הערב (מוצ"ש), על עוד ירידה במספר הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל, מחצות – נוספ שני מונשמים חדשים.
מאז פרוץ נגיף הקורונה בישראל, נדבקו בנגיף 302,730 בני אדם. מחצות – התגלו 313 אנשים ומאתמול – 1,469 אנשים חדשים נדבקו בנגיף.
מתוך כל הנדבקים – 210 מוגדרים במצב בינוני ו-689 במצב קשה. סך כל המונשמים – 238, כשמחצות נוספו שני בני אדם.
מספר הנפטרים מקורונה בישראל עד כה: 2,167, ומחצות, נוספו עוד 14 בני אדם לרשימת הנפטרים.
עד כה החלימו בישראל – 265,348 בני אדם מנגיף הקורונה. מחצות – נוספו 1,293 לרשימת המחלימים בישראל.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ישי כהן: ‏מההחלטות ביום שישי: המלצה לקבינט: סגר לשבועיים בערים אדומות. דרישת דרעי התקבלה: סגר עד יום ד'. כמו״כ במהלך הימים הקרובים - שכונה/עיר שתהפוך לכתומה - יוסר הסגר מיידי. ישיבות עם פנימיות - יוכלו לפתוח
 

אלי365

משתמש פעיל
האם החל מחצות ניתן לתושבי ירושלים לבקר את קרוביהם?
האם הסגר אוסר על כניסת תושבי חוץ גם כן (למשל תושבי רמת גן את תושבי בני ברק)?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוסף בטאשווילי, אביה של נעה בת ה-10 הילדה החרדית שלקתה בתסמונת נדירה בלב לאחר שחלתה בקורונה ל'חדשות 13': "אשתי שמה לב שהחום שלה קרוב ל-40 מעלות. הילדה סבלה מאוד. היה לנו הרבה מזל שהגענו בזמן, עכשיו מצבה משתפר. חייבים להבין שגם לילדים זה מאוד מסוכן"
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
מרגש: בשעה האחרונה נערכה בביה''ח הדסה עין כרם חופה לחתן שאביו שוכב במחלקת קורונה מורדם ומונשם.
החופה נערכה ברחבת בית החולים כשלאחריה נערך מצווה טאנץ כשהועבר האבנט מחדרו של האב לעבר הרחבה
המשך החתונה יערך בשעות הקרובות בצפון הארץ.
 
נערך לאחרונה ב:

היונה לבנה

משתמש מקצוען

מלמד: ‏העתירו בתפילה. הנגיד ר' שמעון ברכר מליקווד ממקורבי מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א חלה בנגיף הקורונה והוא מאושפז במצב קשה בבית החולים בארה''ב. שמו לתפילה: שמעון בן הניא רייזל בתושח''י.‎
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה