נכתב ע"י הגלים;868717:תלוי בצורך.
נדיר שאני מגיע בסטודיו ל5.6
הרוב ב2-4.
אז אתה מצלם תמיד עם ND בסטודיו ?נכתב ע"י הגלים;868739:קח וילנסקי ותנסה לצלם איתו על צמצם 2. בהצלחה.
שים ND בתיק למקרה הצורך.
נכתב ע"י הגלים;868717:תלוי בצורך.
נדיר שאני מגיע בסטודיו ל5.6
הרוב ב2-4.
אז אתה מצלם תמיד עם ND בסטודיו ?נכתב ע"י הגלים;868739:קח וילנסקי ותנסה לצלם איתו על צמצם 2. בהצלחה.
שים ND בתיק למקרה הצורך.
בניקון יש 3 מצבי איזו נמוכים מ-200נכתב ע"י הגלים;868756:א. אני מצלם ב50 אסא. לך יש את זה ?
ב. אני לא מצלם עם וילנסקיים.
נכתב ע"י דוד דנברג;868719:בין צמצם 2 ל-4 ??? למה כ"כ פתוח ? שבירת החדות (הנ"ל) קיימת בצמצם כזה ... עומק השדה קטן מידי ...
הממוצע בצילום סטודיו זה צמצם 8+ תלוי במפתח המרבי
לכל עדשה יש מפתח צמצם שבו בעומק השדה המתקבל החדות היא הגבוהה ביותר. המפתח... הזה נקרא sweet spot והוא נמצא בערך שהוא כפול מערך מפתח הצמצם הגדול ביותר.
לדוגמא: בעדשה בה מפתח הצמצם הוא קבוע f/4, ה sweet spot יתקבל ב f/8
דוגמא נוספת: בעדשה בה מפתח הצמצם נע בתווך של f/3.5-f/4.5, ה sweet spot יתקבל כאשר העדשה ב wide ב f/7, וכאשר העדשה ב tele ב f/9
נכתב ע"י דוד דנברג;868763:בניקון יש 3 מצבי איזו נמוכים מ-200
ובאיזו 50 צמצם 2 אתה כן מצלם ? תמיר כתב שזה לא אפשרי, תתווכח איתו
שבת שלום
חדה דיה כן, גם ב-1.4 אבל שיא החדות ב-8נכתב ע"י הגלים;868794:ואם ה50 1.4 של ניקון לא נותנת תוצאה חדה דיה בצמצם 2-2.2 צבע אותה בכחול וזרוק אותה לים.
נכתב ע"י הגלים;868723:קצת מצחיק לדבר על עומק שדה קטן מדי בלי להתחשב באורך המוקד ובנושא מחד ולדבר על שבירת החדות (ובלי להרחיב יותר מדי- חוסר בחדות בצמצמים פתוחים שונה מאוד מדיפרקציה) בצמצמים פתוחים בלי לדבר על דגם העדשה.
חדות של עדשה מגיעה למיטבה ב3 צמצמים מתחילתה.נכתב ע"י tamiro;868662:אם זאת לא עדשת 1.4
הדיפרקציה מתחילה באיזור ה-16
ולא בצמצמים "פתוחים" כמו 9-10
נכתב ע"י שלמה;869151:חדות של עדשה מגיעה למיטבה ב3 צמצמים מתחילתה.
דיפרקציה נובעת מצמצם סגור שעובר את החצי מכמות המספרים הכללי של הצמצם.
מה המספר של הצמצם הכי סגור שיש לך בעדשה?
F22
נכתב ע"י שלמה;869151:חדות של עדשה מגיעה למיטבה ב3 צמצמים מתחילתה.
דיפרקציה נובעת מצמצם סגור שעובר את החצי מכמות המספרים הכללי של הצמצם.
מה המספר של הצמצם הכי סגור שיש לך בעדשה?
F22
נכתב ע"י tamiro;869169:בכל העדשות שאני מחזיק בראשותי אני לא מרגיש שום ירדה בחדות בצמצם 9-16
נכתב ע"י שלמה;869143:גורם מרכזי שנותן עומק שדה נמוך, הוא מרחק קצר מהעדשה לאובייקט.
נכתב ע"י דוד דנברג;868741:מדבר על צמצם 8 לא 2, ותמיר שכתב "צמצמים סגורים" הכוונה מעל 8
מעניין לראות פעם תמונה שלך ... צמצם 1.4 לצילומי אנשים בסטודיו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: