צילום בסטודיו

שלמה

משתמש מקצוען
יעקב 1
ההבדל בתמונת "תעודת זהות" לתמונה מעניינת, היא לא בעומק השדה, אלא בזויות התאורה והיחס בין עוצמות האור.

הגלים
תמונה יפה. בעיקר בגלל זוית האור, שים לב שהשערות בכתף ימין מאחורה כבר לא חדות.
איך לדעתך תראה התמונה בצילום 2-3 ילדים בתמונת סטודיו?!

יש כאן בלבול מושגים בהבנת חדות מוקד לבין חדות של עומק שדה.
בא תעשה מבחן פשוט:
צלם תמונה בצמצם 2.8.
צלם שוב והפעם בצמצם 11. תעלה קרופ רק של איזור המיקוד.
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י שלמה;869399:
יעקב 1
ההבדל בתמונת "תעודת זהות" לתמונה מעניינת, היא לא בעומק השדה, אלא בזויות התאורה והיחס בין עוצמות האור.

בס"ד

גם וגם וגם...
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;869399:
יעקב 1
ההבדל בתמונת "תעודת זהות" לתמונה מעניינת, היא לא בעומק השדה, אלא בזויות התאורה והיחס בין עוצמות האור.

הגלים
תמונה יפה. בעיקר בגלל זוית האור, שים לב שהשערות בכתף ימין מאחורה כבר לא חדות.
איך לדעתך תראה התמונה בצילום 2-3 ילדים בתמונת סטודיו?!

יש כאן בלבול מושגים בהבנת חדות מוקד לבין חדות של עומק שדה.
בא תעשה מבחן פשוט:
צלם תמונה בצמצם 2.8.
צלם שוב והפעם בצמצם 11. תעלה קרופ רק של איזור המיקוד.

עכשיו לגמרי בלבלת אותי

חדות עומק שדה = מה הכוונה?

עומק שדה הוא החלק שנמצא בפוקוס (בד"כ גם אמור להיות חד)
מה שלא בתחום עומק השדה יהיה פחות חד
ככל שזה רחוק מהתחום החד הטשטוש גדל
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;869399:
הגלים
תמונה יפה. בעיקר בגלל זוית האור, שים לב שהשערות בכתף ימין מאחורה כבר לא חדות.

שמתי לב.
ו.. ?

נכתב ע"י שלמה;869399:
איך לדעתך תראה התמונה בצילום 2-3 ילדים בתמונת סטודיו?!

בתמונה של 3 ילדים אני*** לא אצלם ב135 מ"מ צמצם 2.5 אלא ב85 מ"מ צמצם 5-5.6 (או שאלך מספיק אחורה ואצלם עם ה135)

***
לא אני כמובן- חבר טוב שלי יצלם כך.


נכתב ע"י שלמה;869399:
יש כאן בלבול מושגים בהבנת חדות מוקד לבין חדות של עומק שדה..

אין שום בלבול.
בנקודת המיקוד יהיה לי פוקוס וחדות בין בצמצם 2 ובין בצמצם 11.
אני לא אצלם בצמצם 11 בסטודיו. כי אני רוצה שהרקע ישאר רקע והנושא ישאר נושא ולא שהרקע יהיה חלק מהנושא :)
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

שלמה,

אני מקווה שברור לך שבין צמצם 11 לבין 1.4 המקום בו התבצע פוקוס יהיה חד באותה מידה.
ההבדלים יהיו באיזה טווח יהיה עומק השדה.

כמובן שלצלמים שידם רועדת ו/או בורח להם פוקוס צמצם 11 בהחלט יעזור.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעקב1;869436:
אני מקווה שברור לך שבין צמצם 11 לבין 1.4 המקום בו התבצע פוקוס יהיה חד באותה מידה.
ההבדלים יהיו באיזה טווח יהיה עומק השדה.
.
זה לא נכון
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;869442:

זה נכון אם אתה מסתכל על התמונה ולא חופר בפיקסלים.
אם אתה חופר בפיקסלים אז תשנה את הצמצם שיעקב כתב מ1.4 ל2.8.
אם גם שם זה לא מספיק חד עבורך- תחליף עדשה.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;869445:
זה נכון אם אתה מסתכל על התמונה ולא חופר בפיקסלים.
אם אתה חופר בפיקסלים אז תשנה את הצמצם שיעקב כתב מ1.4 ל2.8.
אם גם שם זה לא מספיק חד עבורך- תחליף עדשה.
או תסגור צמצם ...
אני לא מדבר על צרכים אלא על עובדות, העובדה היא שבצמצם 8 בעדשה הזאת העדשה היא בשיא חדותה, ובקרופ זה ניכר, ואז הפיקסלים כן נחפרים.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
שוב- מכפ'ת לי "שיא חדותה"? על איזה עדשה אתה מדבר בכלל? מי כתב על קרופ?

התמונה שאני מקבל בצמצם 2.8 טובה בעיני בהמון מהתמונה בצמצם 8 .

למי איכפת "שיא חדותה"?
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י יעקב1;869436:
בס"ד

שלמה,

אני מקווה שברור לך שבין צמצם 11 לבין 1.4 המקום בו התבצע פוקוס יהיה חד באותה מידה.
ההבדלים יהיו באיזה טווח יהיה עומק השדה.

ממש לא!
זה גם מה שתמיר לא הבין.
אריץ חיפוש ואחפש הסבר למונחים של depth of focus לבין depth of field
"חדות של מיקוד" ו"חדות עומק שדה".
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י שלמה;869512:
ממש לא!
זה גם מה שתמיר לא הבין.
אריץ חיפוש ואחפש הסבר למונחים של depth of focus לבין depth of field
"חדות של מיקוד" ו"חדות עומק שדה".

בס"ד

שלומק'ה, אתה מדבר איתי על מונחים, הרצת חיפושים.

אני מדבר פרקטיקה מהשטח. אין שום הבדל. וחייב שלא יהיה הבדל. זה עניין טכני.

ההבדל היחיד הוא בעומק השדה.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;869512:
ממש לא!
זה גם מה שתמיר לא הבין.
אריץ חיפוש ואחפש הסבר למונחים של depth of focus לבין depth of field
"חדות של מיקוד" ו"חדות עומק שדה".

depth of field - זה מושג ברור,נהיר וידוע לכולם
אם תרצה אשלח לך לינק למחשבון נחמד

depth of focus - זאת טעות שאני לא יודע מאיפה היא הגיעה

אין באמת מחשבון שיכול לחשב חדות
זה דבר מאוד סובייקטיבי ומשתנה מעדשה לעדשה
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י יעקב1;869521:
בס"ד

שלומק'ה, אתה מדבר איתי על מונחים, הרצת חיפושים.

אני מדבר פרקטיקה מהשטח. אין שום הבדל. וחייב שלא יהיה הבדל. זה עניין טכני.

ההבדל היחיד הוא בעומק השדה.

ראה אשכול "צמצם" של תמיר.
 

שלמה

משתמש מקצוען
יעקב היקר.
בין צילום עיתונות לצילום טכני, זה מרחק כמו שמיים וארץ.
בצילום עיתונות, הדגש הוא על הרגע המכריע. בצילום טכני זה עולם אחר.
סתם ככה, חשבת פעם למה במצלמה טכנית הצמצם הגבוה הוא F64
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י שלמה;869558:
יעקב היקר.
בין צילום עיתונות לצילום טכני, זה מרחק כמו שמיים וארץ.
בצילום עיתונות, הדגש הוא על הרגע המכריע. בצילום טכני זה עולם אחר.

סתם ככה, חשבת פעם למה במצלמה טכנית הצמצם הגבוה הוא F64

למה? כי לדעתך צילום עיתונות לא אמור להיות ברמה טכנית גבוהה?
עיין פוליצר/וורלד פרס פוטו. הטכניקה שם שוברת כל שנה שיאי עולם מחדש.

לא חושב על דברים כאלה. אני חושב בעיקר מהיכן יגיע הצילום המדהים הבא שאצלם :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י יעקב1;869581:
למה? כי לדעתך צילום עיתונות לא אמור להיות ברמה טכנית גבוהה?
עיין פוליצר/וורלד פרס פוטו. הטכניקה שם שוברת כל שנה שיאי עולם מחדש.

לא חושב על דברים כאלה. אני חושב בעיקר מהיכן יגיע הצילום המדהים הבא שאצלם :)

אולי אתה זוכר, אולי לא.
לפני כמה שנים היה מטוס בדרך לארץ שפתאום "עף" לו חלק מהגג של המטוס.
הטייס הצליח להנחית את המטוס כשרואים את חלק מהנוסעים חגורים למושב.
איזה צלם מקצועי צילם במפתיע ת המחזה הנדיר, במצלמת "פוקט".
זו נקראת תמונת עיתונות. ששם לא מחפשים את הדיוק, אלא את עוצמת האירוע.
רוצה עוד דוגמאות?

יצאנו להפסקה?
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;869598:
אולי אתה זוכר, אולי לא.
לפני כמה שנים היה מטוס בדרך לארץ שפתאום "עף" לו חלק מהגג של המטוס.
הטייס הצליח להנחית את המטוס כשרואים את חלק מהנוסעים חגורים למושב.
איזה צלם מקצועי צילם במפתיע ת המחזה הנדיר, במצלמת "פוקט".
זו נקראת תמונת עיתונות. ששם לא מחפשים את הדיוק, אלא את עוצמת האירוע.
רוצה עוד דוגמאות?

יצאנו להפסקה?

כמעט...

לא נמאס לך מהD200??
 

יעקב1

משתמש פעיל
נכתב ע"י שלמה;869598:
אולי אתה זוכר, אולי לא.
לפני כמה שנים היה מטוס בדרך לארץ שפתאום "עף" לו חלק מהגג של המטוס.
הטייס הצליח להנחית את המטוס כשרואים את חלק מהנוסעים חגורים למושב.
איזה צלם מקצועי צילם במפתיע ת המחזה הנדיר, במצלמת "פוקט".
זו נקראת תמונת עיתונות. ששם לא מחפשים את הדיוק, אלא את עוצמת האירוע.
רוצה עוד דוגמאות?

יצאנו להפסקה?

בס"ד

שלמה, בד"כ אתה בחור רציני.
הפעם לא כ"כ.

במקום להתווכח תבקש מספק הנט שלך שיסיר לך את החסימה מAFP/AP/רויטרס/EPA/וורלד פרס פוטו/פסטיבל פרפיניאן בצרפת.

אחרי העיון באלו תחזור לכאן ותסביר לכולם מה זה צילום עיתונות.

עד שתעשה זאת הוויכוח טיפשי, המשך יום נעים.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;869606:
בע"ה.
מכין כסף לD600 + 24-80.
לבנתיים קניתי סט אלינכרום.

תכין הרבה כסף ל24-80
יקח לה כמה שנים טובות לצאת... אם בכלל

:D

(24-70)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה