פשוט לחייג 119
המרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר 119
המרכז, הראשון מסוגו בעולם, מאויש 24 שעות ביממה באנליסטים ובאנליסטיות, יוצאי יחידות טכנולוגיות ובוגרי אוניברסיטאות, מומחים בתחום אבטחת מידע והגנת הסייבר, שתפקידם לזהות את סוג האיום, לאמוד היקף הנזק הנשקף ממנו, ולספק את המענה המותאם. האנליסטים במרכז מעניקים מענה ראשוני לאזרח בהתאם לרמת החומרה, הכוונה, כלים לטיפול באירוע והנחיות להעלאת רמות ההגנה של הנכסים הדיגטליים.
באילו מקרים ניתן לפנות למרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר?
ניתן לפנות למרכז במקרה של חשש שהמחשב או הטלפון נייד נתון לאירוע סייבר - למשל אם קיבלתם הודעה שנראית חשודה כנסיון מתקפת סייבר כגון נסיונות דיוג, הונאה, קובץ שחשוד כמזיק, כופרה וכו'
במרכז מתקבלות עשרות עד מאות פניות ביום בנוגע לאירועים המוגדרים אירועי סייבר מגופים ומארגונים במשק הישראלי ומהציבור הישראלי.
דוגמאות לאירועי סייבר:
- השחתות אתרי אינטרנט - החלפת של אתר אינטרנט לצורך הצגת מידע פוגעני או החדרת תוכן עוין מטעמו של מי שביצע את ההשחתה.
- ניסיונות דיוג (פישינג) והתחזות סייבר- עמודי אינטרנט מזויפים המתחזים לעמודי אינטרנט מוכרים לצורך גניבת זהות ומידע אישי
- הדלפת מידע - מידע או נתונים במערכת סגורה דולפים לגורם בלתי מורשה. לדוגמה: דליפת מאגר נתוני לקוחות (המכיל פרטי אשראי, למשל) של חברה מסחרית לרשת האינטרנט.
- מתקפות DDoS - תקיפה שנועדה להשבית מערכת מחשב על ידי יצירת עומס חריג על משאביה.
- אירועי כופרה - הצפנת המידע הגבלת הגישה של הגולש למערכות המחשוב לצורך סחיטה כספית.
- כריית מטבעות וירטואליים - ניצול משאבי המחשבים של הגולש לצורך כרייה של מטבעות וירטואליים, ללא ידיעת הגולש.
פניה למרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר באמצעות הטלפון:
באמצעות חיוג מקוצר חינם
119 בכל שעות היממה.
פניה למרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר באמצעות דואר אלקטרוני:
באמצעות הדואר האלקטרוני: <
לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
או באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן -
הורידו מפתח pgp