דרוש מידע ערבים

  • פותח הנושא nc
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ודבק ליבנו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אז תלך לשאול את רה"י שלך
ואת הביקורת תיתן למי שצריך
מהפרום הזה מבטיחה לך שלא יגיע לרב שרייבר והרב שפרינצלס מילה.
לא רואה שום בעיה בלהביע את הביקורת כאן בצורה פומבית. אני שוב תומך בקופת העיר בכל ליבי. מכיר באופן אישי. תורם להם כשאני יכול. ומעריך מאוד את המנהלים.
מאידך אני מאמין באנשים שהם מספיק בוגרים, כדי להכיל שביקורת על צורת הפרסום של הקופה אינה מגרעת במטרותיה הטובות של הקופה.
ואני בהחלט מאמין שכשאני כותב כאן אנשים קוראים את זה וזה מגיע לאוזניים הנכונות. והם כבר יעשו את השיקול שלהם.
 

. net

משתמש צעיר
תשובה לטענות של דירה נוספת וכו'


אני חושבת שהרבנים ראו משפחות יתומים שהיו בהתמוטטות כלכלית ולא היה כסף להוצאות החתונה וגם לדירה ,וחשבו שחייבים להציל אותם ואז חשבו על ערבים שיעזרו ליתומים בצורה מכובדת .

והם עשו תקנון כנראה למי שהם חשבו שזה ממש הצלה .

מי לא עומד בתקנון לא חייב להרשם !!!(אלא אם כן הוא רוצה מצוות של תרומה לעניים )

כנראה שבתקנון הם החריגו מה שהם לא חשבו שזה 'להציל' ,אבל אתם לא חייבים להרשם .

אם אתם לא עומדים בתקנות ביכולתכם לא להירשם ואל תבואו בטענות !!!!!!


אם היה חוזה מסוים במסלול ביטוח כלשהו היית מעלה בדעתך לבוא בדרישה לחברה לשנות ?

למה כשזה עמותה כל כך יקרה שמצילה אנשים אתם באים בדרישה לשנות את התקנות ???? לא מתאים לכם אל תרשמו !!!
(אלא אם כן אתם רוצים צדקה לעניים כמו שכתבתי ,אבל אז בוודאי שאל תבזו את הקופה והתכנית)
 
נערך לאחרונה ב:

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שייך [משפחתית, מוסדות שלמדתי, חברים וכו'] חד משמעית לצד של קופת העיר.
וכמו שכתבתי למעלה הערכה על הקופה ואף עדות אישית על המנהל.
חוץ מזה אני שייך למין האדם שיש בו דעת, ומביע ביקורת בונה כשצריך על מנת שתתוקן.
ביקורת לא בונה
תוציאו את השטות הזאת מהראש
אין דבר כזה 'ביקורת בונה'

קיים 'להציע עזרה' 'תמיכה' 'ייעוץ'
וגם אלו לא בכל מקום ולא בכל זמן
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ערבים של קופת העיר שונה לחלוטין, לצערי הייתי מעורב בשני מיקרים, והמשפחה שהיה לה ערבים בקופת העיר הייתה להם בת מאורסת בשעת פטירת אחד ההורים והם קיבלו כבר להוצאות החתונה תוך פחות מחודש את מה שמגיע להם .
קופת העיר בערבים מאוד מהירים ומסודרים, בשונה ממקומות אחרים,
אני לא רוצה להיכנס לפרטי המקרה
יש מקרים ויש מקרים
 

כמו הרוח

משתמש מקצוען
לא מצליחה להבין
איך ניתן לאנשים אנונימים
שלא עשו 1% ממה שעשו קופת העיר
על מנהליה ורבניה
להביע ביקורת ציבורית
נראה לכם הגיוני?
במיוחד שהם לא שותפים לפורום
מה שהקופה הזאת עשתה זה דבר הכי גדול שהיה בציבור החרדי.
ויכולים להעיד על זה כל גבאי הקופות בכל רחבי הארץ.
וכן אנחנו כציבור חרדי
יש מקומות שלא ניתן להביע ביקורת
ואחד מהם זה על רבנים וגדולי הדור.
שידוע תמיכתם בקופה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בקופת העיר יאמרו להם כך:
40,000 המשפחות החברות בפרויקט ערבים, הם רובם ככולם משפחות אברכים שבעצמם לא סוגרים את החודש אלא בקושי רב.
להם עצמם יש קשיים גדולים בנישואי ילדיהם, וגם את המעשרות שלהם היו שמחים לתת לאחיהם ואחיותיהם המתמודדים בקושי עצום גם הם עם עניין נישואי הילדים. אבל עם ישראל רחמנים בני רחמנים, וכשמדובר ביתומים הם פותחים את הלב ועושים מאמץ נוסף כדי לעזור. עד כמה לעזור? קבעו גדולי ישראל כי הרף הוא 200,000 ליתום. האברך התורם שמקווה להאריך ימים עד מאה ועשרים היה מוכן לקבל 200,000 שקל לכל ילד אבל הוא לא יקבל. והוא מבין את זה, כי לילדים שלך יש הורים וליתומים האלו אין אבא. אבל אם יש להם דירה בפריפריה שמכניסה להם הכנסה חודשית שלתורמים אין, ויוכלו גם בשלב מסויים למכור אותה ולכסות חובות, דבר שלתורמים אין, ההיגיון אומר לנכות את אותה דירה מסך התשלומים שיקבלו היתומים.
נקצין את זה יותר.
אלמנה עם 10 ילדים, עם 5 דירות בפריפריה שבזכותם היא מכלכלת את עצמה וברוך השם לא יודעים מחסור. לא הגיוני לא לתת לה? למרות שאנחנו בעצם אומרים לה 'תמכרי את הדירות כדי לחתן את הילדים'??

אוקיי, קיבלתי.
בזמנו כשנפתחו ה'ערבים' ונרשמנו לאחד מהם (ואין לי מושג למי), היה נשמע לנו שזה יותר כמו תוכנית ביטוח.
כך שאדם יוכל להיות בטוח שלילדיו יהיה 200,000 ש"ח לנישואיהם, אם ילך מהעולם.
ומבחינתי כל פעם שגבו את ה-72 ש"ח, פחות עניין אותי מה יש לאלמנה ומה אין. סמכתי על כך שמדובר על יתום שאוספים לו 200,000 ש"ח בקרן לנישואיו. גם אם לאמא שלו יש לחם וחלב, וארטיקים, והוא חי ברמה סבירה.

אתם מתארים כרגע משהו אחר - קופת צדקה, שמוודאת בדרך כבוד שיתומים ממשפחות עניות מאוד, יוכלו להנשא ברמה סבירה.
שזה בסדר גמור, רק צריך לעשות סוויץ' בראש.
 

כמו הרוח

משתמש מקצוען
ואגב אפשר לעלות את התקנון של ערבים שוב
אם זה מעניין וכל אחד יחליט האם זה מתאים לו.
 

זכות הרבים

משתמש פעיל
אוקיי, קיבלתי.
בזמנו כשנפתחו ה'ערבים' ונרשמנו לאחד מהם (ואין לי מושג למי), היה נשמע לנו שזה יותר כמו תוכנית ביטוח.
כך שאדם יוכל להיות בטוח שלילדיו יהיה 200,000 ש"ח לנישואיהם, אם ילך מהעולם.
ומבחינתי כל פעם שגבו את ה-72 ש"ח, פחות עניין אותי מה יש לאלמנה ומה אין. סמכתי על כך שמדובר על יתום שאוספים לו 200,000 ש"ח בקרן לנישואיו. גם אם לאמא שלו יש לחם וחלב, וארטיקים, והוא חי ברמה סבירה.

אתם מתארים כרגע משהו אחר - קופת צדקה, שמוודאת בדרך כבוד שיתומים ממשפחות עניות מאוד, יוכלו להנשא ברמה סבירה.
שזה בסדר גמור, רק צריך לעשות סוויץ' בראש
השערה שלי:
כשפתחו את התוכנית באמת חשבו שזה יהיה קהל היעד, אנשים שרוצים ביטוח חיים
אבל כשראו שהאנשים מהסגנון הזה יותר מתחברים לדעות של הטרולים סגנון 'מור יוסף'
שפמפמים עם קשר ובלי קשר על לעשות ביטוח חיים.
וראו שרוב הציבור שמנוי על התוכנית הוא יותר סגנון אברכים/נותני צדקה.
אז ברור שהקריטריונים יהיו בהתאם.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
גם אם לאמא שלו יש לחם וחלב, וארטיקים, והוא חי ברמה סבירה.
אכן. גם יתום שיש לו לאחיו ואחיותיו לחם וארטיקים, אפילו שניים, מקבל מערבים.
כך שאדם יוכל להיות בטוח שלילדיו יהיה 200,000 ש"ח לנישואיהם, אם ילך מהעולם.
הנה הניסוח המדוייק: כך שאדם יוכל להיות בטוח שלילדיו יהיה לפחות 200,000 שקל לנישואיהם אם ילך מהעולם. בין אם זה ביטוח חיים, דירה בפריפריה או כסף מתוכנית ערבים.
אם היא לא רוצה למכור את הדירה היא יכולה ללוות 200000 ש"ח כנגדה כמו שעושה כל אברך שיש לו דירה בפריפריה ולשלם את ההלוואה מכספי השכירות.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
סיכום של ה"ביקורת" שעלתה פה ותשובות:

צורת הפרסום (ישועות ברכות) לא מספיק מכובדת
זה מה שמביא את הכסף ויש לקופה אחריות לעזור לעניים

למה משקיעים הון בפרסום
כנ"ל, זה לא באמת עולה הון יש חבילות פרסום

למה משפחה של יתומים שיש להם 400 א' ליתום לא יקבלו מערבים

כי זה כספי צדקה

 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
שיתומים ממשפחות עניות מאוד
למה להקצין? גם יתומים ממשפחות לא עניות מאוד ואפילו לא עניות בכלל מקבלים את מלוא הסכום מערבים.
כל מי שאין לו דירה בפריפריה או ביטוח חיים הוא עני מאוד?
 

hishtadlut

משתמש פעיל
שאלה שעדיין לא התבררה מספיק
למה יתום מעל גיל 35 לא מקבל מערבים
אפשרות לתשובה: בגיל הזה לא רוצים לגבות עבורו מכספי צדקה כי לצערנו יש סיכוי גדול שכבר לא ינשא
פתרון לבעיה: לבצע עבורו גבייה בעת אירוסיו
אופציה אפשרית: ועדת הרבנים של הקרן בהגיע אליה מקרה כזה תדון ותאשר גבייה אם יוכח הצורך
@רחשי הלב האם זה באמת כך?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
שאלה שעדיין לא התבררה מספיק
למה יתום מעל גיל 35 לא מקבל מערבים
אפשרות לתשובה: בגיל הזה לא רוצים לגבות עבורו מכספי צדקה כי לצערנו יש סיכוי גדול שכבר לא ינשא
פתרון לבעיה: לבצע עבורו גבייה בעת אירוסיו
אופציה אפשרית: ועדת הרבנים של הקרן בהגיע אליה מקרה כזה תדון ותאשר גבייה אם יוכח הצורך
@רחשי הלב האם זה באמת כך?
למיטב הבנתי זה בגלל שבד''כ בגיל זה כבר ההתחייבויות לא משחקות בשידוך.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
למיטב הבנתי זה בגלל שבד''כ בגיל זה כבר ההתחייבויות לא משחקות בשידוך.
בשידוך אחד שהכרתי בגילאים הנ"ל זה שיחק אבל אולי זה החריג

נ.ב. מהכרות עם בחורים בגילאים הנ"ל גם אם הדרישה לא עומדת על השולחן עדיין היא מונעת את השידוך, יש להם את אזור הנוחות והם לא יזוזו ממנו בלי בסיס כלכלי.
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
למה להקצין? גם יתומים ממשפחות לא עניות מאוד ואפילו לא עניות בכלל מקבלים את מלוא הסכום מערבים.
כל מי שאין לו דירה בפריפריה או ביטוח חיים הוא עני מאוד?


אהממ... בסביבה החסידית-מרכז ירושלמית שבאזורי, מי שלא עני, כבר יש לו דירת השקעה בדרך כלל.
וכמו שציינו כאן, עם הפטירה המשכנתא נפרעת.
אבל אולי זו באמת לא הנורמה החרדית ובוודאי לא האברכית.
 

hishtadlut

משתמש פעיל


אהממ... בסביבה החסידית-מרכז ירושלמית שבאזורי, מי שלא עני, כבר יש לו דירת השקעה בדרך כלל.
וכמו שציינו כאן, עם הפטירה המשכנתא נפרעת.
אבל אולי זו באמת לא הנורמה החרדית ובוודאי לא האברכית.
ל10% ממשקי הבית יש דירה שנייה
לא מצאתי התפלגות לפי אוכלוסיות אבל ודאי שזה לא הנורמה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה