קורונה עזרו להצלת חיים. בבקשה.

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כלומר, שמעבר לרבנים שאסרו באיסור גורף יש גם רבנים חשובים, (ואני ב"ה לא יודע איך למדוד גדלות רבנים ומורי הוראה) שפסקו שמותר להתפלל במנייני מרפסות.

חוצמזה יש מבין יושבי האתר הנכבד המביעים דעה לגטימית ורציונאלית שאם יאסרו גם מנייני מרפסות אז נמצא את עצמנו בקצב הדבקות גבוה יותר כי יהיו כאלו שירוצו להתפלל במחבואים.
לא כתבתי על מה שכן עובד (80% כתבת? לו יהי), כתבתי על מה שלא עובד. על אלו שלא יעזור להם שום דבר להזיזם מעמדתם.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לדעתי טעות חמורה.
אכן החשש מוצדק שמניני המרפסות יחרגו ויגלשו אל הכביש והמדרכות. אמת. פוק חזי מאי עמא דבר.
אבל ברור לגמרי שמניני המרפסות הם גם הצלת נפשות בל תתואר.
לא ניכנס לוויכוח התיאולוגי שאפשר לנהל על זה מכאן ועד דיר אל אסד, והביקורת שתוכל למתוח על הציבור ברוחב לב בענין הזה, כדלהלן, אבל ברור לגמרי שעשרות אחוזים מציבור יראי ה' לא יוותרו לגמרי על תפילה במנין בשום קונסטלציה, ואם אופציית המרפסות לא תהיה על שולחן המרפסת, יתכנסו באופן האסור והמסוכן.

עובדה היא, ויש לך רשות להרהר אחריה.
כך או כך, להכריז על מניני המרפסות כבלתי לגיטימיים זו טעות קשה ומסוכנת.
וכבר אמרו חכמים, 'תפסת מרובה לא תפסת, תפסת מועט תפסת'.
עוד אמרו: טובה ציפור אחת על המרפסת ושלוש על המדרכה מעשרים ציפורים בסלון צפוף.

הנכון הוא, שצריך תיקון גדול בגזרת קריאת התורה, ושוב, לבטלה לגמרי לא יהיה חכם כנ"ל. צריך להגביר מאד מודעות בנושא העליות (שלא יהיו בכלל), וככלל, שמן הראוי והנדרש שאדם אחד בודד ילך לבית הכנסת להביא את ספר התורה, יקרא בתורה, יעלה בכל הקרואים, יגביה, יגלול וגם יפטיר, ואחר כך יחזיר את הס"ת למכונו.

עוד נכון, שיבוא יום ונמצא את הזמן לעשות חשבון נפש, איך באמת הגענו למצב שבו התפילה במנין הפכה לטבע שני, להרגל דבוק באדם, עד שגם אם יעמדו כל פוסקי הדור ויצווחו ככרוכיא 'עת לעשות לה' הפרו תורתך', אין קול ואין עונה. ואיך ייתכן שגזירה על ענינים רוחניים היתה ל'גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה'. האם לא מצאנו כאן סעיף של 'בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה'?!
אתה צודק ב100% שיש אנשים שלא יוותרו, ויהי מה.
אבל הפסק של מנייני המרפסות צריך להיות בצורה של "גם מנייני המרפסות גרמו לתקלות חמורות כי הנסיון מראה שאי אפשר לצמצם ושומר נפשו ירחק מהם ויקבל שכר טוב מאת ה', מ"מ מי שרוצה להקל בדבר יש לו על מה שיסמוך בתנאי קודם למעשה שישמרו הכללים במלואם (ולכתוב מהם הכללים), ויסיימו "ומוטל על כל אדם שרואה שההקפדה מתרופפת שיבדל מהם פן יספה בכל חטאתם".
 

רבנים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
מי שמהסס לפנות ישירות למשטרה
יש בידו שתי אפשרויות (לפחות)
-לפנות לרב שמבין בסכנה ויכול להשפיע על אנשים אלו
-לפנות לשכנים המתכנסים,
לוודא איתם שהם אכן מבינים את הסכנה שבדבר, אם לא אז לההסביר את עומק העניין, ואם כן מבינים, לומר שהמעשה שהם עושים הינו בניגוד להנחיות, ושחובה לדווח על כך לרשויות. (בנימה רשמית לחלוטין.... נטולת אמוציות...)

בשורות טובות בקרוב לכולנו!
נאיביות במיטבה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה