תודה @למאי נפקא מינה, שהעמיד את האשכול על מטרתו האמיתית.
אם כי כנראה @חכימא לא ידע את המקורות שהובאו על הסיפור של הרמב"ם.
אם כי כנראה @חכימא לא ידע את המקורות שהובאו על הסיפור של הרמב"ם.
הסמיכה היא בארץ ישראל, אולם סנהדרין נוהגת בארץ ובחוצה לארץ (מכות ו.), רק אינני יודע אם באותם שנים עדיין סמיכה נוהגת, או שכבר בטלה.וכיצד היה בדורם בית דין מומחים שיכולים לדון בארבע מיתות, לפי מה שנפסק שאין סמיכה אלא בארץ ישראל? אלא מאי? היו להם הלכות אחרות...
אתה רציני?הסמיכה היא בארץ ישראל, אולם סנהדרין נוהגת בארץ ובחוצה לארץ (מכות ו.), רק אינני יודע אם באותם שנים עדיין סמיכה נוהגת, או שכבר בטלה.
יש לך מושג אם הגדר של 'שעה צריכה לכך' (סנהדרין מו. ועוד) קיים גם במובן הזה של - אינם סמוכים כשצריך להרוג מישהו?הסמיכה היא בארץ ישראל, אולם סנהדרין נוהגת בארץ ובחוצה לארץ (מכות ו.), רק אינני יודע אם באותם שנים עדיין סמיכה נוהגת, או שכבר בטלה.
קיים בהחלט, ראה חו"מ סי' ב התנאי הנדרש בזה.יש לך מושג אם הגדר של 'שעה צריכה לכך' (סנהדרין מו. ועוד) קיים גם במובן הזה של - אינם סמוכים כשצריך להרוג מישהו?
אז הרי לך עוד תשובה אפשרית להכחשות הנ"ל.קיים בהחלט, ראה חו"מ סי' ב התנאי הנדרש בזה.
מוכר הסיפור על הקהילה ששלחה שאלות פילוסופיות לרמב"ם, שנזף בהם שהם בוודאי אוכלים נבילות וטריפות, ולכן הם שואלים שאלות אפיקורסיות שכאלו...
ובכן - נראה שהרמב"ם הוא האחרון שאפשר 'להפיל' עליו סיפורים שכאלו...
הרי אריסטו ללא ספק אכל בלי סוף נבילות וטריפות, ואף על פי כן הרמב"ם התייחס לדבריו בהערצה, וטען שדבריו הם פסגת החכמה של המין האנושי.
ככל הידוע לי, ההיפך הנכון.מי שלא מחוייב באכילת מאכלות כשרים אין שום בעיה בכך שהוא אוכל נבלות וטריפות.
הטימטום נגרם לא מעצם האכילה אלא מכך שעוברים על איסור.
ונכתב מפורשות מה יקרה ליהודי שיאכל נבלות וטריפות.
ולכן היחס לאריסטו לא מוכיח שהסיפור לא יתכן.
ככל הידוע לי, ההיפך הנכון.
יש לכם מקור?
שחלק מטמטום הלב ותכונות האכזריות של הגויים נובעים [גם] מאכילת מאכלות אסורות.מה ההיפך?
ככל הידוע לי, ההיפך הנכון.
יש לכם מקור?
הרי"ף פינטו, בפירוש העין יעקב.כתב הרי"ף:
על זה אנחנו דנים. אין לזה מקור קדום יותר.הרמב"ם )ראה דגל מחנה אפרים פר' עקב( כתב לקבוצה בעלת ספקות באמונה: "בצעירותכם אכלתם מאכלות אסורות, וזה גרם לכם לספיקות באמונה".
מי שלמד את טעמי המצוות של הרמב"ם מבין טוב מאד מהי גישתו.לא מצאתי מה גישתו של הרמב"ם בנושא
וזה אתם אומרים אחרי שלמדתם את כל ה'מורה נבוכים'?!בכל מקרה אין אפשרות לשלול את הסיפור.
שבת קמח.שחלק מטמטום הלב ותכונות האכזריות של הגויים נובעים [גם] מאכילת מאכלות אסורות.
בשליפה אקראית טרם העיון: ראו חינוך מצוה עג ומצוה קנד, שכיון שהמאכלים הללו מזיקים לנפש, על כן נאסרו, ולא שכיון שנאסרו הם מזיקים.
[ברור ש'איסתכל באורייתא וברא עלמא, אבל זה מהלך הדברים שלו, ואכמ"ל.]
יש כמה וכמה דברים שהתולדות והדגל מביאים מקדמונים שלא הובאו בשום מקום אחר לא לפניהם ולא לאחריהם, ובדרך כלל בדברים שאינן מתיישבים עם עיקרי תורתם שהגיעה לידינו (בעיקר השגבה וביאור קבלי לחכמי הפילוסופיה).הרי"ף פינטו, בפירוש העין יעקב.
על זה אנחנו דנים. אין לזה מקור קדום יותר.
יהא בשבועת היסת דרבנן.קשה לי איך היה חייב שבועה הרי הוא החזיר לו את ה150 נאפוליונים וקיי"ל דהילך פטור.
אם אינני טועה, הסיפור פורסם לראשונה ע"י יאיר ויינשטוק בסיפור לשבת ח"ג. ואח"כ בעוד מקומות.לבד ממה שלא ברור כל כך איך ידוע מי הוא אותו איש פלאי ונעלם
ולמה לא הפכה על שכנגדו?יהא בשבועת היסת דרבנן.
ממש לא, מנחם גץ בספר ירושלים של מעלה קדמו בהרבה.אם אינני טועה, הסיפור פורסם לראשונה ע"י יאיר ויינשטוק בסיפור לשבת ח"ג. ואח"כ בעוד מקומות.
בעיני ראיתי תמונת שלט כעי"ז באחד מבתי הכנסיות הוותיקים בי-ם, ושם סופר כי באחד מפנקסי הקהילה וכדו' נכתב העניין.
אז טעיתי. אבל אתה חייב לגלות לי:ממש לא, מנחם גץ בספר ירושלים של מעלה קדמו בהרבה.
השלט כמדומה נמצא באהל יעקב
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: