בעקבות האשכול הזה:
אני נזכר בהרבה סיפורים שמי שבקי בענינים קצת יודע שהם לא היו
כגון הסיפור הנ"ל שהאמא הרי לא נאמנת שאין זה בנה (בסיפור על הרבי מלובביטש שמובא בקישור שם) וגם האב במקרה הנ"ל.
כך ישנם עוד הרבה ספורים כאלה ואני אזכיר מידי פעם כמה סיפורים, הציבור מוזמן להוסיף מאוצריו.
הסיפור הידוע על בעל האקדמות, למרות שמקורו בספר די מוסמך, מכל מקום ישנם עליו הרבה תמיהות קיימות.
1. כשהשמש חצה את הסמבטיון בשבת רצו להביאו לבי"ד לסוקלו ואיני יודע מאמתי העובר על איסור שיוט בשבת נסקל
2. כשהגיע המתנדב הביא עמ את הפיוט ומי התיר לו להוציא מרשות לרשות בלא פיקוח נפש.3
3. טוב, סתם, היכן הסמבטיון הזה? זה מקום שהנצרות הגיע אליו זאת אומרת שהוא מהעולם המוכר לנו.
זה היה קל כולם מכירים את הסיפור הזה ושהוא לא לענין.
הסיפור הידוע על הנודע ביהודה שהגויים רצו להרעיל את הלחם יום אחרי פסח והוא הודיע לכולם שטעו בחשבון ופסח ממשיך עוד יום אחד,
האמת שהחשבון הוא לא כזה סודי וכל אחד יכול לחשבו בקלות ואם הרב אומר שטעו בחשבון, במחילה מכבוד תורתו, יש לפטרו מלהיות רב ולא ללכת אריו בענים עצומות, לא שייך בזה שמאל שהוא ימין כידוע.
אלא מה, שהסיפור המקורי (שיתכן שהיה) מדבר על זה שהרב אסר פת עכו"ם יום אחרי פסח שהיו נוהגים בו היתר, למרות שכל השנה החמירו בזה, אבל משום מה הסופרים מבלבלים את המח עם טעות בלוח, ומטעים את הקוראים שבמקרה כזה צריך לשמוע לרב.
המעשה עם הכהן שגירש את אישתו
האם הסיפור הזה כמו שהוא כתוב מעורר איזה בעיה הלכתית (אולי באמינות האבא או בכושר צלילותו)? בְּנֵי זוּג שֶׁלֹּא נִפְקְדוּ בְּמֶשֶׁךְ כְּ-15 שָׁנָה בְּזֶרַע שֶׁל קַיָימָא, הֶחְלִיטוּ לְהִפָּרֵד לְלֹא מְרִיבוֹת וְחִכּוּכִים, וְלִפְנוֹת כָּל אֶחָד לְדַרְכּוֹ. וְהִנֵּה, זְמַן קָצַר לְאַחַר נְתִינַת...
www.prog.co.il
כגון הסיפור הנ"ל שהאמא הרי לא נאמנת שאין זה בנה (בסיפור על הרבי מלובביטש שמובא בקישור שם) וגם האב במקרה הנ"ל.
כך ישנם עוד הרבה ספורים כאלה ואני אזכיר מידי פעם כמה סיפורים, הציבור מוזמן להוסיף מאוצריו.
הסיפור הידוע על בעל האקדמות, למרות שמקורו בספר די מוסמך, מכל מקום ישנם עליו הרבה תמיהות קיימות.
1. כשהשמש חצה את הסמבטיון בשבת רצו להביאו לבי"ד לסוקלו ואיני יודע מאמתי העובר על איסור שיוט בשבת נסקל
2. כשהגיע המתנדב הביא עמ את הפיוט ומי התיר לו להוציא מרשות לרשות בלא פיקוח נפש.3
3. טוב, סתם, היכן הסמבטיון הזה? זה מקום שהנצרות הגיע אליו זאת אומרת שהוא מהעולם המוכר לנו.
זה היה קל כולם מכירים את הסיפור הזה ושהוא לא לענין.
הסיפור הידוע על הנודע ביהודה שהגויים רצו להרעיל את הלחם יום אחרי פסח והוא הודיע לכולם שטעו בחשבון ופסח ממשיך עוד יום אחד,
האמת שהחשבון הוא לא כזה סודי וכל אחד יכול לחשבו בקלות ואם הרב אומר שטעו בחשבון, במחילה מכבוד תורתו, יש לפטרו מלהיות רב ולא ללכת אריו בענים עצומות, לא שייך בזה שמאל שהוא ימין כידוע.
אלא מה, שהסיפור המקורי (שיתכן שהיה) מדבר על זה שהרב אסר פת עכו"ם יום אחרי פסח שהיו נוהגים בו היתר, למרות שכל השנה החמירו בזה, אבל משום מה הסופרים מבלבלים את המח עם טעות בלוח, ומטעים את הקוראים שבמקרה כזה צריך לשמוע לרב.