בטחוני נס גדול בביתר • בס"ד נמנע פיגוע מטען באוטובוס • המחבל נתפס

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מה שכן, כעת צריך שהעיריה תתקין מצלמות רחוב בכל פינה אפשרית
 

שוהם307

משתמש מקצוען
ולהתחיל להתייחס בצורה מחשידה מאוד לכל ערבי.
אין יותר וויתורים.
כל ערבי באשר הוא, גם הוא סופר נחמד, וחביב, ועובד במכולת, וגם רוקח בבית מרקחת, אם הוא עושה משהו חשוד אפילו דבר הכי קטן, מזמינים לו משטרה.
זהו זה.
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

המחבל שהניח מטען נעצר: תכנן לפוצץ אוטובוס בביתר עילית​

המחבל שהניח מטען נעצר: תכנן לפוצץ אוטובוס בביתר עילית​

כוחות של צה"ל ובשב"כ לכדו במהלך ליל שבת את המחבל החשוד בהנחת מטען החבלה באוטובוס בביתר עילית | החשוד נעצר בכפר בתיר יחד עם מספר חשודים בסיוע לו​

אבי גדלוביץ' | בטחוני11.3.2023 | 18:36
pltal.png



0a0fecda06f515b76eab.jpg
כוחות הביטחון בביתר עילית | צילום: Yonatan Sindel/Flash90
כוחות הביטחון עצרו את החשוד בהנחת המטען באוטובוס בביתר עילית ומספר חשודים בסיוע לו
בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, עצרו הכוחות הלילה (ליל שבת) את החשוד בהנחת המטען שהתפוצץ באוטובוס בביתר עילית ביום חמישי האחרון.
החשוד נעצר בכפר בתיר שבמרחב חטיבת עציון. הלוחמים עצרו יחד עמו ארבעה חשודים נוספים בחשד שסייעו לו, והחרימו רכב בחשד ששימש את החשודים בהנחת המטען. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ, אין נפגעים לכוחותינו.

 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
היום עצרו הרבה אוטובוסים בכביש המנהרות ליד המחסום וכן בכניסה לביתר עקב תלונות של נוסעים (לפעמים זה היה גם על נוסע יהודי שלא היה ברור שהוא יהודי) כך צריך להמשיך לעשות שיבינו שזה לא נסיעה כפית וחלקה
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אומרים שהמטען שם היה זהה בבנייתו למטען במגידו. יכול להיות?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אומרים שהמטען שם היה זהה בבנייתו למטען במגידו. יכול להיות?
לא יצאה על זה הודעה רשמית...
אך כך אומרים,
וייתכן שלכן הבהלה הגדולה, שמשמע מזה שיש יכולות או מטענים כאלו ביו"ש...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דווקא אז אמרו שזה מטען חובבני
לא זוכר מקור
כך אמרו אבל אח"כ בכלי התקשורת הדגישו שהמטען לא היה חובבני בכלל...
ייתכן שזה היה אסור בפרסום איזה סוג מטען זה היה...
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
זוכרים את פיגוע המטען באוטובוס בביתר?
עדכון:
שב"כ חשף תשתית טרור של ארגון החזית העממית באיו"ש אשר ביצעה את פיגוע המטען באוטובוס בביתר עילית ותכננה לממש פיגועים נוספים.
====
הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרה, נחשפה בחודש האחרון תשתית טרור מאזור בית לחם אשר ביצעה פיגוע מטען באוטובוס בביתר עילית ב-9 במרץ 2023 ותכננה לממש פיגועים נוספים.
במסגרת זו, נעצרו שישה פעילי ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" (חז"ע), החברים בתא הסטודנטים הפועל מטעמו, תושבי מחנה הפליטים דהיישה, הכפר בתיר ובית ג'אלא באזור בית לחם. הפעילים הינם: וסאם עוינה, אחמד אבו נעמה, מאזן עבידאללה, מחמד אלברק, ראמי אלאחמר ונור מחמוד.

בנוסף, נעצרה תושבת ישראל אשר הכניסה את המפגע ביום הפיגוע לישראל בניגוד לחוק הכניסה לישראל. לאחר שהתברר בחקירתה, כי לא הייתה מודעת לכוונותיו באשר לפיגוע, הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של הסעת שוהה בלתי חוקי.

בחקירת החשודים נחשפה מעורבותם בביצוע פיגוע המטען באוטובוס בביתר עילית, החל משלב ההכנות שביצעו לטובת הפיגוע וחלוקת התפקידים ביניהם, לרבות גיוס המפגע והפעילים לתשתית, שכירת דירות מסתור, שאחת מהן שימשה כמעבדת חבלה, ייצור חומר הנפץ למטענים בדירה ורכישת רכב מילוט. חלק מחברי התשתית אף פעלו לממש פיגועים נוספים בשם הארגון.

כנגד החשודים עתידים להיות מוגשים כתבי אישום בעבירות ביטחוניות חמורות של ניסיון גרימת מוות בכוונה, ייצור חומרי נפץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד.

בעקבות החקירות וכן נוכח מאמץ של איסוף מודיעין נחשפה תשתית טרור נרחבת הפועלת מטעם ארגון החז"ע, תוך אישור והנחיה של בכירי הארגון- מזכ"ל החז"ע, אחמד סעדאת, וסגן מזכ"ל החז"ע, ג׳מיל מזהר, כמו גם בכירים נוספים הכלואים בישראל. בהקשר זה, *נחשפה גם מעורבות הנהגת החז"ע ברצועת עזה, וכן של גורמי חז"ע בלבנון, אשר עסקו בהכוונת הפעילות, כאשר בכיר חז"ע מלבנון הכווין ישירות את החולייה שביצעה את הפיגוע בביתר עילית וכן חוליות נוספות בשטח.*

במסגרת התשתית, גויסו פעילים ברחבי איו״ש שתכננו לקדם פיגועים בטווח הזמן המיידי, בהכוונה של הנהגת החז"ע, תוך קבלת מימון וסיוע לשם כך. הפעילים שגויסו התבקשו לגייס חברי חוליה נוספים, לרכוש אמל"ח, לייצר מטעני נפץ ולקדם פיגועי ירי ומטען לעבר יעדים ישראליים באיו״ש ובישראל. פעילותם של פעילים אלה סוכלה ע"י גורמי הביטחון במהלך גל מעצרים שבוצע ברחבי איו"ש.

שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול על מנת לסכל כל ניסיון של גורמי טרור לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל ויפעל למצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה