מתלבטים: מהי טקטיקת הפרסום המועדפת?

דניאל נ

משתמש מקצוען
מסכים ועדיין במודעת הכרטיסים היה כדאי להציע זכיון לפי איזור וכדו ועוד כמה שיטות
אליד אני מהאייפון כשאשב בבית אתפנה  
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
את ההודעה האחרונה שלי כתבתי לפני שראיתי את ההודעה שלך ואני חייב לומר כמה דברים במחילה מראש. הערות בגוף הציטוט

נכתב ע"י אליד;603055:
קודם כל, אם אני ציני, אני יסמל עם סמייל שאני ציני.

כמו שאמרתי, אני נותן את הכיוון. ובמקרה הזה, הוצאתי לו מהאינטרנט האינפורמצי'ה על נירוסטה, מכמה מקומות ביחד. ועשיתי סלט אחד גדול, והמשימה שלו הי' להגי' ולסדר אותו, מה שלמעשה הוא לא עשה - אבל מכל התגובות שהוא קיבל, אף אחד לא הזכיר את זה בכלל, עד כמה שאני יודע-.
וגם המילה שיתוך בא מהאינטרנט...

אני כלכך שמח על מה שכתבת כאן עכשיו. כי יצא לי המיץ עד שהוצאתי את זה ממך ברמזים עד אין קץ. מה שנקרא "נסתיימו טענותיי". אין שום מטרה שיווקית בבלאגן שהיה שם.

היו דברים מעולם שחברות עשו דוקא טעיות, תברר את זה. אבל מה שאני מציע, לא לכתוב ברחל. בתך. הקטנה. אלא להשאיר מקום שהמתעניינים 'החמים' יצטרכו להרים טלפון, כדי לברר החסר, והצלחנו לייצר קשר חי עם הלקוח. כמובן שזה רק ההתחלה, צריכים לדעת איך לנהל השיחה...

שוב...אחרי שגילית לנו איך נכתב הטקסט הנ"ל, אני יכול לומר בלי חשש שזו המודעה הגרועה ביותר שראיתי בימי חיי, ואני מוכן לשים את המקצועיות שלי (אם יש כזו) על כף המאזניים ולומר ש-אנשים הגיעו ורכשו את המוצר בגלל המחיר הזול שלו ולא בגלל הקסם שיצרה עליהם המודעה!!!

בדיוק לפני כמה דקות קיבלתי אימייל מאחד האתרים שאני נמנה ברשימת התפוצה, אני יעתיק חלק מזה:

המיליארדרים המכוערים שלנו

קיבלתי אתמול מייל מאד מעניין, ורציתי לשתף אתכם.
זה היה בעקבות .... וטענתי שפוטוגניים חיים טוב יותר.....

להפך - כשיראו שאתה אנושי, טועה, מתרגש, מתבלבל (וגם "על הדרך" אומר דברי טעם, זה חובה) - פתאום תשיג תוצאות יוצאות דופן...

אני מקווה שברור לך שהוא לא התכוון למודעה שהיא אוסף מאמרים מהאינטרנט מלאים בשגיאות וכתובים בצורה מאוד מבולגנת וללא קו מנחה.


ולפני שמתנפלים עלי שוב אני חייב לומר.

חברים יקרים.. אני לא כותב את דבריי כי אני מזלזל במאן דהו. אנשים רבים קוראים את הפורום, חלקם כאלה שאינם בקיאים או אינם מכירים את רזי עולם השיווק לגווניו. כאשר מישהו מעלה את דעתו בנושא מסויים, אנשים לרוב יודעים להתייחס לכך כדיעה ובהתאם לכך גם לדיעה מנוגדת, ומעצבים לעצמם את דעתם שלהם.

לעומת זאת, כאשר מישהו מעלה מודעה וכותב על השימוש שהוא עשה בכל מיני שיטות שיווקיות יחודיות, שהביאו לו מבול של לקוחות... זה כבר סיפור אחר.

אנשים כתבו כאן שהסגנון כתיבה הנוראי הזה (ועל כך אני בטוח שיסכימו איתי רבים מכותבי הפורום המקצועיים בתחום השיווק) הוא סגנון המתאים לקהל היעד, ולאחר מכן מסתבר שמי שכתב אותו הוא בעל החנות, שסביר שאין לו ידע בשיווק והוא כתב את המודעה, על סמך אוסף מידע מהאינטרנט. עכשיו כשהסיפור כבר נראה אחרת לגמרי., אני חייב להביע את דעתי בנחישות-

המודעה הזו כפי שהיא מנוסחת ולא משנה לאיזו מגדר היא משוייכת היא גרועה נקודה!!!

ואני מתנצל מראש בפני אלה שיפגעו מדבריי. כפי שאמרתי בעבר אנשים עלולים לחקות בבית את מה שהם רואים כאן כעובדה ולהפסיד כסף שלא תמיד יש להם.

שוב מתנצל אם פגעתי במישהו

אדיר
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י עדיאל;603079:
תסתובב בבתי כנסיות, בכוללים, בישיבות ובמקוואות. תחת כל עץ רענן ועל כל פיסת עמוד/קיר/גדר פנויה, בכל הריכוזים החרדיים. תבדוק את העניינים מקרוב.

זה עובד אצלנו כבר מאות שנים, הרבה לפני שמישהו חלם לתווך בין בעל העסק לציבור, ומישהו שיתווך בין בעל העסק למשרד הפרסום שיתווך בינו לציבור, ומישהו שיתווך בין הגרפיקאי לדפוס, ועוד מישהו שיתאם בין מנכ"ל חברת הפצת המודעות לבין המדביק. הרי הג'ונגל הזה נהיה עולם של תיווך. ככל שהעולם מתקדם, כך רובצים יותר מתווכים בין הבנאדם בין המוצר אליו הוא נצרך...
טוב, סתם נסחפתי...

הנקודה היא, שאצל הציבור החרדי, הפרסום, השיווק והיח"צ החלו לחדור רק בשנים האחרונות, עד אז, עולם כמנהגו נוהג, ליענקל יש מכולת? הוא עשה יין במרתפו ומוכר? תלה פתק בשכונה? ניתן להשיג אצלי יין משובח לד' כוסות. וחסל...

ובמובן מסוים, זה עובד עד היום כך.
יש בזה פסיכולוגיה, שברכישות קנות ותדירות, אנשים נרתעים מפרסומת שנראית להם קצת 'גדולה עליהם', יש צדק מסוים במייל שמיודענו קיבל לתיבתו... לפעמים 'היימישע' מודעה בA5 משכנעת יותר סוג מסוים של אנשים המפחד וסולד מ'העולם הגדול'...

בכל מקום עיר מכולת מועדון קהילתי בכל העולם ישנן מודעות כאלה. לפי דבריך עולם השיווק היה צריך להראות אחרת לגמרי.

אני יכול לומר שלא פעם בפרסומות בעיקר במקומונים שהפקתי השתמשתי באמצעים לא שגרתיים ויותר "שכונתיים" (בכל המגדרים) בכדי לייצר הזדהות של הלקוח עם המודעה, לעיתים תוך שימוש במשפטים שאינם מספרים את כל הסיפור ומושכים את הלקוח לבצע פעולה (למרות שהקרדיט על השיטה הוא של אליד שהמציא אותה לפי דבריו... במקומו הייתי תובע את כל עולם השיווק על שימוש בשיטה שלו ללא בקשת רשות)

בקיצור כאן זה לא המקרה ואפילו כותב המודעה אומר שזה לא המקרה רק שזה לא נורא השגיאות...

מקווה שוב שלא הגזמתי (יש לי כבר רגשי אשם מובנים)

אדיר
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בא'נה, הפכנו אותך לפרנואיד.
אתה יודע מה, תמשיך להתקיף כבעבר, אבל רד מההתנצלויות המטופשות האלה...

לגופה של מודעה אומללה: אף אחד מהכותבים הנכבדים דכאן לא הזדהה עם המודעה, אף אחד לא ראה בה שיטה מסוימת או דרך להתחבר לקהל יעד מסוים.
טענתי רק, שיש ציבור מסוים ששגיאות כאלה לא מסלידות אותו מהמודעה, ואולי אף - בהסתייגות, וכמובן לא בסדר גודל עילג כפי שראינו - יוצרות תחושת היימיש. יענו בעל החנות מדבר איתי בגובה העיניים, הוא לא מטפס גבוה גבוה.

שוב, לא התכונתי שיש ללכת ו'לעלג' כל מודעה כדי שתהיה קבילה. רק הארתי את הדברים מהזוית הזו, של פשוטי העם שלא מעוניינים בספרה של יערה ביסמוט...
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י חיים משה;603185:
כצופה מהצד באשכול המעניין הזה אני קצת מתפעל, כל הכותבים כאן מתפלפלים ומתפלפלים ואף אחד לא ניגש לבדוק את העובדות לאישורן, מיודעינו אליד כותב ומתעקש "שיש לו שיטות פרסומיות מקוריות וכו', אבל מה שהכי חשוב, אלה התוצאות" חברה, מה שאני הצלחתי ללקט מכל החומר שהוצג כאן על ידו הוא כך: המודעה הראשונה על הנירוסטה הביאה לו אחרי שבוע וחצי קניה אחת! גדולה בשווי 500 ש"ח!!! וההצלחה המסחררת מהמודעה השניה היא, המון פניות + בדרך לסגור עם הלקוח ה...שני!
נ.ב. באוירת האשכול הזה גם מחובתי להבהיר, שלא התכונתי לפגוע במאן דהו אלא להעמיד עובדות על דיוקן.

הוא אומר מבול של רכישות מהנרוסטה ומבול פניות מהמודעה השניה. לך תוכיח תוצאות. והאמת מה זה משנה אם היו תוצאות כפי שהוא טוען. אני יכול לפרסם את המודעה הזוועתית ביותר בעולם בה אני מוכר מחשב נייד חדש במבצע של 200 ש״ח ל10 מתקשרים ראשונים נראה לך שיתקשרו?!?? 
אני מנסה להוכיח בלי להתייחס בכלל למודעה השניה שאם היו תוצאות זה למרות המודעה ולא בזכות.

ערב שמח וחסר פרנואידיות

אדיר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה