מתלבטים: מהי טקטיקת הפרסום המועדפת?

chavi9

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
רשת חנויות בחתום האופנה, שמפרסמת עמודים שלמי במידעונים ברחבי הארץ, כל שבוע בד"כ.
שאלתי היא, במקרה שמדללים קצת את הפרסום, מה עדיף:
> חצי עמוד כל שבוע - פחות מרשים ואפקטיבי מעמוד שלם, אבל רואים אותו כל שבוע בלי לפספס.
> עמוד, פעם בשבועיים.
אשמח לשמוע מנסיונכם כי לא הצלחתי להגיע להכרעה בענין.
תודה
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
פרסום קטן וקבוע לאורך זמן שווה עשרות מונים מפרסום גדול ומדולל

בהצלחה (:
אדיר
 

בנים

משתמש צעיר
עדיף לצאת גדול פעם בשבועיים מלהישאר תמיד קטן.

או: המדיום הוא המסר.
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
איך יתכן שפרסום קבוע לאורך זמן פחות טוב מפרסום מדולל גם אם גדול. הרי אין משמעות עסקית לאפקט חד פעמי או מדולל. גדול פעם בשבועיים אומר גם כלום פעם בשבועיים.

עסק שבונה על שיווק בעיתונים ויש לו בעיית תקציב חייב להיות תמיד באוויר. הקטנת המודעה בכדי לקבל יותר פרסום היא הצעד הנבון. אני אפילו לא רואה מקום לדיעה אחרת. לא מדובר על השקפת עולם שיווקית או רעיונית אלא על אסטרטגיה שיווקית ברורה ואפקטיבית לאורך זמן...

בכל מקרה ואני מתנצל מראש, מאחר והעצה הזו לדעתי עשוייה לגרום נזק אני חייב לומר שהיא לדעתי מאוד לא מקצועית.

אדיר
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני נוטה לדעת נטיעות. מוכן לקבל את הקביעה שראשית אתה חייב להראות שאתה קיים, ובגדול.
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בתקופות חזקות עמודים שלמים, בחלשות חצאי עמודים מספקיים בהחלט. ובתנאי שהמיקום יהיה בולט. (אגב, חצי עמוד אורך משדר יותר 'מותג', לעומת חצי עמוד רוחב שמשארד יותר 'מכירה')
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י עדיאל;599097:
אני נוטה לדעת נטיעות. מוכן לקבל את הקביעה שראשית אתה חייב להראות שאתה קיים, ובגדול.

מה זאת אומרת "ראשית" הרי מדובר בחברה שמשנה אסטרטגיה קיימת מבעיות תקציב. וגם אם לא. מדובר בחברה שהתקציב שלה נמוך ואינה יכולה לפרסם עמוד שלם בכל שבוע. זה אומר שאתה לא קיים פעמיים בחודש. זה ממש פרדוקס עם הקביעה שלך "אתה חייב להראות שאתה קיים". הרי רק עם חצאי עמודים אתה תמיד קיים.

חבר'ה תפעילו קצת מחשבה, אנשים עלולים לקחת את העצות האלה וליישם אותם ובסופו של דבר יש לכך השלכות... לא מדובר בתאוריה או עיצה לגבי גודל טקסט במודעה או עניין של טעם וריח בעיצוב, מדובר בשיווק שההשלכות שלו הם להיות או לחדול... קחו אחריות, אני לא מאמין שיש כאן יועץ שיווקי אחד (לא אנשי העוסקים בשיווק או כותבי פרסומות) שיסכים עם זה.

אדיר
 

בנים

משתמש צעיר
אדון טוהר אדיר הנכבד

איני יודע מי אתה, אך הנחרצות שלך לפקפק, או יותר נכון, לבטל בבוטות, דעות של אחרים, לא מוסיפה לך כלום.

ובפירוט יתר, פעמים רבות מעבר למסר המועבר ישירות במודעה שקליטותו תלויה בכישרון הפרסומאי, ישנו מסר עקיף שאומר בערך כך: "אם החברה הזו מרשה לעצמה לפרסם עמוד שלם, אין ספק שהיא חברה יציבה, רצינית אמינה, משמעותית וכו'". ובקיצור "המדיום הוא המסר".

ואילו לשיטתך מוטב אולי היה לפצל גם את חצי העמוד הזה, לארבע שמיניות, ולבדרן בין בתרי הפרסומונים השונים, שהרי אם לא הופעת באחד מהם, אינך קיים, לשיטתך, ואילו גודל המודעה הוא פונקציה טכנית לחלוטין של תקציב.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י טוהר;599118:
חבר'ה תפעילו קצת מחשבה, אנשים עלולים לקחת את העצות האלה וליישם אותם ובסופו של דבר יש לכך השלכות... לא מדובר בתאוריה או עיצה לגבי גודל טקסט במודעה או עניין של טעם וריח בעיצוב, מדובר בשיווק שההשלכות שלו הם להיות או לחדול... קחו אחריות, אני לא מאמין שיש כאן יועץ שיווקי אחד (לא אנשי העוסקים בשיווק או כותבי פרסומות) שיסכים עם זה.

אדיר

שנינו 'אחרונים', טוהר, ומותר לי לכתחילה לחלוק עליך.
עם כל הכבוד וההערכה שיש לי כלפיך, האם אינך סבור שבתגובותיך השונות משתרבב לפעמים קורטוב של שמינית שבשמינית של 'האומר קבלו דעתי'.
סוף-סוף, יש כאן דמוקרטיה, ולכן יש פורום, לאפשר למבקשים לשמוע ולקבל מגוון דעות. אם אחד לא יכבד את דעתו של רעהו, אז מה הועלנו? פתח לך אתר יעוץ אישי, וחסל. לא כן?

לא היתה כוונתי ח"ו להיות כמצליף, שכן הנני מתפעל תמידין כסדרן מדעותיך המוצקות והמחכימות. אך כללי הפורום וכללי האנושות, מורים על כיבוד איש את דעת רעהו.

עם זאת, כפרסומאי, היה עליך לדעת את הכללים הבסיסיים של החדרת מסר בחברים. זה חל בכל מקום בעולם. אתה לא חושב שהודעות תוקפניות מסוג זה מעוררות ריאקציית נגד?

לגופו של ענין, אני עדיין סבור, שההבדל בין חצי עמוד לעמוד שלם, הוא הרבה-הרבה יותר מחצי עמוד. עמוד שלם משדר עוצמה, יציבות ואמינות. חצי עמוד זה עוד עסק. כמה שתרבה לפרסם אותו.
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
לשיטתך כדאי שיקנו שלט ענק למשך שבוע פעמיים בשנה באמצע בני ברק בכל התקציב השנתי שלהם. שלט שכולם יזכרו... לא חבל כל שבועיים לשבור את הראש עם העיתון איזו מדועה לשים ומה המבצע...

אם זה מוגזם שיקחו עמוד בהמודיע פעם בשלשה חודשים... זה גם מראה על בומבסטיות. וזה הרבה יותר מעמוד בכוח הפרסום למשל או עיתון מקומי אחר.

עסק חייב להראות כל הזמן, אין מקום להפסקות. בשבוע שלא יראו אותו יראו את המתחרה שלו... והבמה במשך שבועיים בכל חודש היא של המתחרה... שבועיים בחודש... אתה מבין את האפקט שלא רואים אותך שבועיים בחודש, ביחוד אחרי שראו אותך כל שבוע???

אין לי עניין לפגוע באף אחד ולכן דברי היו אכן נחרצים אך ודאי לא בוטים. כשאני רואה עצות שאינן מקצועיות, מועלות פה לא פעם מאנשים שבעצמם מגדירים את הנסיון שלהם כחדשים בתחום השיווק, אני לפעמים לא מגיב ולפעמים מעיר את דעתי. במקרה זה מדובר במשהו שהמשמעות שלו קריטית. בכדי לתת תשובה כה נחרצת צריך נסיון וידע של יותר מחדשים בתחום. לדעתי מדובר בחוסר אחריות. ממליץ לאנשים כאן לקרוא מידע וספרים מרחבי העולם יש היום כלים כמו אינטרנט שבו יש מידע אין סופי... לגבי אנשי השיווק בארץ, לאחר שבחנתי קראתי ופגשתי לא מעט לא כל מי שקורא לעצמו מומחה, הוא כזה.. אני ממליץ לכל אחד מכם לקורא את ספריו של מאיר לירז... כאחד שקרא עד היום המון מידע מהארץ והעולם ומעבר לנסיון המעשי, אני חושב שהוא אחד מאנשי המקצוע הטובים ביותר. (אגב הוא יחלוק על שיטתך בעניין המודעות בצורה חד משמעית.)

שוב מצטער על הנחרצות... מדובר בממונם של אנשים, ועל אחריות שצריך להבין את המשמעות שלה.

אדיר
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא קראתי את מאיר לירז, אבל קראתי אחרים, ראיתי, בחנתי וכו'.

אין לי ענין להתעלות מעל אחרים, אך אין לי גם ענין שאחרים יעשו זאת. יש שיטות, יש דעות, יש את מאיר לירז ויש את אחרים. גם בהלכה ישנן מחלוקות, ובדברים יותר קריטיים, העולם לא מתהפך מדעות שונות.
היופי של הפורום שלנו הוא מבחר הדעות והסגנונות שבו. אף אחד לא כפה על השואל לקבל את דעתו. אך לכל אחד שמורה הזכות לתרום מהשכלתו ומכישוריו, אף שהם לא בדיוק תואמים את רוחב השכלתך.

מקוה שהבינותי, אם לא, גם לא נורא...
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
כלומר, אשכול שהופך לויכוח אישי בין בעלי מקצוע, בנוגע לשיטות עבודה, לא מחמיא.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא, לללי, זה ויכוח עקרוני על כללים בסיסיים בכיבוד האחד את דעת רעהו...
 

chavi9

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
צר לי שהשאלה שלי פיתחה את האשכול לפסים חורקניים.
בכל אופן, תודה לכל המבינים שמחווים את דעתם.
נראה לי שיהיה יותר ויעיל לדעת מגרפיקאים/מנהלי מדיה/בעלי עסק שנתקלו באותה שאלה - ואין לי ספק שיש פה יותר מאחד כזה - מה עשו ומה היו התוצאות והמסקנות.
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אני מתנצל אם אני נשמע שחצן... אני מבטיח לך שהמקום ממנו באו הערותי הוא ממש לא ממקום של שחצנות. אני אכן לעיתים נחרץ כאשר אני חש שמישהו עלול להיפגע מעצה זו או אחרת. אני גם כן חושב שמי שנותן עצות מעשיות צריך להיזהר בהצהרות. אני ממש לא רוצה להיכנס לעימות בעניין ומאחר ודברי הנחרצים נשמעו כשחצנות אני לוקח אותם בחזרה ולא אגיב בשרשור זה יותר כדי לא לפגוע באף אחד. אני רק מבקש מאנשים כאן למרות שאני עפר לרגליהם, אנא חשבו טוב אם למרות כשרונכם המולד, יכול להיות שיש עצות שצריך לצבור נסיון בשביל לזרוק אותם לחלל האויר. להשתפשף עם החברה פה ושם ואפילו לסייע לעסקים במציאת שם או טקסט למודעה אינו מספיק בכדי לייעץ על אסטרטגיה שיווקית.

מתנצל שוב ועובר לשרשור אחר

ערב שמח

אדיר (-:

נ.ב.
לא מבטיח שלא יעלה לי הפיוז שוב, אז אני כבר מתנצל מראש אם זה יקרה. הזכירו לי שוב את נושא השחצנות ומיד אעלם לי לשרשור אחר.
 

בנים

משתמש צעיר
הכול טוב ויפה, אך מדוע אתה מניח שרק אתה צברת ידע וניסיון?

הזלזול המופגן שלך מיותר ומוזר בהתחשב בכך שהעומדים מולך, אולי לא נפריז שקוטנם עבה ממותנך בהיקף הניסיון בעולם הפרסום, אך בהחלט לא מאד רחוק מכך (בוודאי בהיקף כמותי [ואיכותי...]).
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י טוהר;599241:
ערב שמח

אדיר (-:

אכן, שמח פה הערב...

מתנצל בפניך בשם כלהחברים, אדיר, אני בטוח שאף אחד לא התכוון באמת לפגוע.
השלמנו. לא?

רק אנא, אל תיעלם לנו, דעותיך חשובות לנו, הן גורמות לנו להרחיב אופקים, ללמוד ולהחכים. רק נעלבנו קצת, מבטיח שנתבגר...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
זה נראה כאילו נטיעות ואדיר מתכתשים באופן אישי. עדיף אולי שתעשו את זה בפרטי...

לגופו של ענין, אנחנו מתלבטים באותה שאלה בדיוק בתקופה הזו. חברת הפרסום שאיתה אנחנו עובדים לוחצים מאד שעדיף פרסום קטן וקבוע בעיתון מאשר פרסום עמודים שלמים תקופות קצרות.

אחרי המון מחשבה, דעתי האישית היא; פרסום של מיתוג תקופה קצרה (זה עלות של בין 50 ל 100 אלף ש"ח למיתוג בעיתונים הגדולים או כ 20000 ש"ח למיתוג בעיתוני הפרסום הקטנים והמקומונים - אם שייך שם מיתוג.), ואח"כ במשך שנה שלמה לפרסם בצורה קטנה וממוקדת - (משהוא כמו 10000 ש"ח לחודש בעיתונים היומיים בעמוד 3 או 5, או משהוא כמו 3000 ש"ח לחודש בעיתוני הפרסום הקטנים והמקומונים).

אשמח לשמוע עוד ועוד חוות דעת, ו... אדיר - את חוות הדעת שלך אנחנו קוראים בעיון ומאד מאד נהנים להחכים. - וחלק מהדברים אכן מיושמים.
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אני מבטיח שממש לא נעלבתי. פשוט בגלל שהנושא הפך רגיש כל מה שיאמר כאן יהפוך למלחמה מיותרת. ואני לא אוהב מלחמות... גם לא מיותרות.

נטיעות היקר אני מרגיש שאתה "קצת" מקפיד עלי. אני שוב מתנצל אם השתמע מדברי שכל מה שאני אומר נכון ומה שאתה אומר אינו כזה.

מעתה אשתדל להתייחס לדבריך יותר בעדינות. ובמקרים בהם לדעתי טענתך עלולה לפגוע במקבל העצה, לא אומר דבר, בכדי שלא תחשוב שדבריי באים מתוך מקום של שחצנות במקום ממקום של אכפתיות לזולת ולממונו.

אשתדל להזהר בדברי מכאן ולהבא.

ערב שמח (-:

אדיר
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
תודה רבה מיכל על המחמאה הנדיבה.

אדיר (-:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה