מתלבטים: מהי טקטיקת הפרסום המועדפת?

אליד

משתמש רשום
תנחשו איזה מהם הביא יותר פניות.
ובכמה אחוזים יותר...
 

קבצים מצורפים

  • מכירה בהזדמנות.jpg
    KB 34.8 · צפיות: 8
  • כסף קל.jpg
    KB 58.3 · צפיות: 8

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אליד;602024:
תנחשו איזה מהם הביא יותר פניות.
ובכמה אחוזים יותר...
תלוי איפה פרסמת.
-אם תלית את המודעות ליד כולל של אברכים צעירים, אז השניה, בודאי...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
סתם מענין אותי, כמה לקחת על "עיצוב" של כזו מודעה ?
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עכשיו אני לא מבין כלום.

במודעה הקודמת הטקסט היה כתוב בצורה מאוד מסויימת וכן היו בו אי אילו שגיאות. ההסבר של רבים היה שכך בונים נכון מודעה לציבור האידישי הספציפי הזה (גם במודעות בעיתון) והטעויות הן רלוונטיות עד מכוונות. עכשיו כשאני רואה את המודעות האחרונות אני מאוד מאוכזב מהכמות הנמוכה של השגיאות התחביריות ושגיאות הכתיב... פלא שבכלל הצליחו להביא משהו...:cool:.

ערב שמח
אדיר
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י טוהר;602376:
עכשיו אני לא מבין כלום.

במודעה הקודמת הטקסט היה כתוב בצורה מאוד מסויימת וכן היו בו אי אילו שגיאות. ההסבר של רבים היה שכך בונים נכון מודעה לציבור האידישי הספציפי הזה (גם במודעות בעיתון) והטעויות הן רלוונטיות עד מכוונות. עכשיו כשאני רואה את המודעות האחרונות אני מאוד מאוכזב מהכמות הנמוכה של השגיאות התחביריות ושגיאות הכתיב... פלא שבכלל הצליחו להביא משהו...:cool:.

ערב שמח
אדיר

טוהר, זה לא הציבור הזה.
מי שלא בקי בניואנסים, לפרטיהם ודקדוקיהם וחילוקי חילוקיהם, לא יבין את זאת.
המודע ההקודמת פונה לקנאים בני הישוב הישן לוחמי מלחמת ה'. המודעה הזאת פונה לציבור בני התורה, אברכי הכוללים, זה לא קהל היעד הזה.
צריך להבין את ההבדלים .
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
OK אני אקח אחד מחברי המעורים בעניין ואנסה להבין יותר לעומק. למרות שאני עובד עם הציבור החרדי לגווניו, לא ראיתי מדעות בסגנון הזה (הקודם) עד היום. אחזור בלי נדר עם השגות...

יום שמח
אדיר
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
המודעה הראשונה אני מכיר את הסגנון
אבל השורה האחרונה במודעה השנייה מצחיקה
מה אתה מאיים על מישהו באמת אני מאמין שלא תמכור יותר מ5 חבילות ???
הרי אתה סותר את עצמך איך אפשר להרוויח 4 אלף שח בחודש ? אם לא תתן לי אפשרות של מכירה של יותר מחמש חבילות ( בהנחה מצחיקה שכוונתך במודעה ברחוב היא רק לאדם אחד כי הרי אם רק 5 אנשים ישתכנעו מהמודעה כל אחד מהם יוכל לקנות רק חבילה בחודש ?? מצחיק איך אף אחד לא התייחס לזה עד עכשיו
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י דניאל נ;602811:
המודעה הראשונה אני מכיר את הסגנון
אבל השורה האחרונה במודעה השנייה מצחיקה
מה אתה מאיים על מישהו באמת אני מאמין שלא תמכור יותר מ5 חבילות ???
הרי אתה סותר את עצמך איך אפשר להרוויח 4 אלף שח בחודש ? אם לא תתן לי אפשרות של מכירה של יותר מחמש חבילות ( בהנחה מצחיקה שכוונתך במודעה ברחוב היא רק לאדם אחד כי הרי אם רק 5 אנשים ישתכנעו מהמודעה כל אחד מהם יוכל לקנות רק חבילה בחודש ?? מצחיק איך אף אחד לא התייחס לזה עד עכשיו

לא הבנתי מה הבעיה? אם יש 100 כרטיסים, ונניח שהעלות שלך ליחידה 50 ש"ח,
אתה מוכר כל כרטיס ב-100 ש"ח הוצאת 5000 ש"ח הכנסת 10000 ש"ח ולכן הרווחת 5000 ש"ח.

בקיצור הכל תלוי ברווח שיש לך מכל כרטיס ביחס לכמות הכרטיסים שתמכור. (ברור שאם תרוויח פחות מ-40 ש"ח לכרטיס המודעה מטעה).
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י טוהר;602799:
OK אני אקח אחד מחברי המעורים בעניין ואנסה להבין יותר לעומק. למרות שאני עובד עם הציבור החרדי לגווניו, לא ראיתי מדעות בסגנון הזה (הקודם) עד היום. אחזור בלי נדר עם השגות...

יום שמח
אדיר

אם הבנתי נכון, אתה רק 'עובד' עם הציבור החרדי...
אם כך הכל מובן. זו סוגיא שאי אפשר ללמוד, צריך לשם-כך גירסא דינקותא.
אפשר להכיר את הציבור החרדי, אפשר אפילו להכיר את החוגים והעדות. אבל אי אפשר להבין את עומק הניואנסים המבדילים. את זה אי אפשר לחקור...
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י טוהר;602840:
לא הבנתי מה הבעיה? אם יש 100 כרטיסים, ונניח שהעלות שלך ליחידה 50 ש"ח,
אתה מוכר כל כרטיס ב-100 ש"ח הוצאת 5000 ש"ח הכנסת 10000 ש"ח ולכן הרווחת 5000 ש"ח.

בקיצור הכל תלוי ברווח שיש לך מכל כרטיס ביחס לכמות הכרטיסים שתמכור. (ברור שאם תרוויח פחות מ-40 ש"ח לכרטיס המודעה מטעה).

ביררתי
אתה קונה ב6000 ומוכר ב9000 או ב10 ( המחיר בשוק 11 12 לכן בשביל למכור המחיר צריך להיות משתלם ) בהנחה שמכרת ב6 שבועות כפי שהם טוענים אתה מרוויח 3 -4 אלף לששה שבועות שזה 2000 2500 לחודש  
 

אליד

משתמש רשום
אנסה להתייחס לכל: להמודעה, כרטיסים, סגנון המודעות, טכניקת שיווק.

- אני עובד בכרטיסי חיוג כבר כמה שנים, אני מכיר פחות או יותר את השוק בציבור החרדי. התחלתי בלי כוונה תחילה, רק חיפשתי באינטרנט תעריפים זולים לחייג לחו"ל, וכך נחשפתי ליותר ויותר חברות זולות, ותוך כדי כך נכנסתי לתחום הזה, כעסק בצד.

- אני כל הזמן משנה את הפרסומות, כדי להרגיש ולהריח איזה מהן עובדות יותר טוב.

- עד עכשיו מכרתי ללקוחות פרטיים ולחניות, בשבוע שעבר החלטתי למכור לסוכנים כמויות גדולות. תליתי את המודעה הראשונה רק ב2 3 מקומות, ולא קיבלתי אף שיחה אחד.
ביום ראשון השבוע, תליתי את המודעה השני'. וכבר קיבלתי המון טלפונים ב"ה. ואני כבר בשלבים המתקדמים לסגירת עסקה על החבילה השני'.

- כדרכי בקודש, אני תמיד מתחיל ומנסה בקטן. לכן החלטתי שלעת עתה אני מוכר רק 5 חבילות לחודש. באמת. דהיינו חצי מיליון דקות.

- בכל כרטיס יש 1000 דקות לרוב היעדים שהציבור שלנו מחייגים, כגון ארה"ב וקנדה, בריטני', שוויץ, בלגי' וכו'. אני מוכר כל כרטיס ב60 ש"ח, בעת שהמחיר בשוק 'מתחיל' ב12 אג'.
אני אישי מוכר רק ב2 אזורים, הכרטיסים האלו ב90 ש"ח. לכן כל הסוכנים יכולים למכור בשאר האזורים ב12 אג' וגם ב15 אג'. רק אתמול ראיתי פרסומת באזור שאני מוכר "הכרטיס המוזל ביותר" והתעריף לארה"ב 15.7 אג'! ותעריפים יותר יקרים לשאר המדינות.

- ומניסיון אני יודע שאפשר למכור 5 כרטיסים ליום, עם פרסומת טובה.

- עכשיו לגבי הפרסומת עצמו. אני עוסק בשיווק, ובגלל זה אני גם צריך לעסוק בפרסומת. אני מודע להעובדה שהעברית שלי גרוע יותר מעולה חדש... לכן התוכן עצמו אני משאיר לבעל העסק, אני רק נותן לו את הכיוון.

- אני לא מתיימר להיות פרסומאי מקצועי, אבל אני רוצה תוצאות מכל השקעה בפרסום.
לפני כמה חדשים שלחה אלי גרפיקאית מכאן-מפרוג פרסומת שעשתה לקרוב משפחה שלה, פרסומת מרשימה, כל התגובות היו 'מדהים...' אבל לצערינו לא הביא לאף פני'. נתתי לה כיוון איך להתחיל בלי להשקיע הרבה.
אבל זה מוכיח את עצמו שוב ושוב, שלגרפיקה בלי תוכן שיווקי אין שום ערך. ולהיפך לתוכן שיווקי בלי גרפיקה, יש המון ערך. וכמובן שלשני'הם ביחד יש כח אטומי.

- אחד מהטכניקות בשיווק, זה איך לגרום להלקוח הפוטנציאלי לפעול "תיכף ומיד". יש המון דרכים איך לעשות את זה. אני המצאתי דרך חדש, לכתוב בפרסום משהו חזק שימשוך את הקורא, אבל לא לפרט בדיוק. ומי שבאמת מעוניין שיצור קשר, ומתחיל קשר חי עם הלקוח.
זהירות, להשתמש עם זה בחכמה, ולא לגרום ללקוח לחשוב שאתה אידיוט שלא מסוגל לומר מה שיש לך.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
אה איתך דיברתי ??
שברתי את השיניים בגללך חחחח
אני חשבתי שאתה מפרסם בשבילו ..
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י אליד;602940:
- עכשיו לגבי הפרסומת עצמו. אני עוסק בשיווק, ובגלל זה אני גם צריך לעסוק בפרסומת. אני מודע להעובדה שהעברית שלי גרוע יותר מעולה חדש... לכן התוכן עצמו אני משאיר לבעל העסק, אני רק נותן לו את הכיוון. .

תפנית חדשה בחקירה....:confused: תוכל לומר לנו האם ייעצת ללקוח לכתוב עם שגיאות כתיב, לחזור על משפטים כמה פעמים, לכתוב באי סדר וחוסר דיוק ומצד שני ...להשתמש במילה בעברית שכמעט אף אחד לא משתמשבה לדעתי(שיתוך) שהומצאה ע"י האקדמיה ללשון עברית (רחמנא ליצלן) במקום המילה שכולם מכירים (קורוזיה) . האמת אני ממש מסוקרן מה היו התשובות שלך...

נכתב ע"י אליד;602940:
אני המצאתי דרך חדש, לכתוב בפרסום משהו חזק שימשוך את הקורא, אבל לא לפרט בדיוק.
ומי שבאמת מעוניין שיצור קשר, ומתחיל קשר חי עם הלקוח.
זהירות, להשתמש עם זה בחכמה, ולא לגרום ללקוח לחשוב שאתה אידיוט שלא מסוגל לומר מה שיש לך.

אתה רציני? או ציני?
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
אדיר בלי כעס אחינו
כוונתו שבציבור הזה לא שמים דגש על טעויות ולא שחובה להשתמש בהם
 

אליד

משתמש רשום
קודם כל, אם אני ציני, אני יסמל עם סמייל שאני ציני.

כמו שאמרתי, אני נותן את הכיוון. ובמקרה הזה, הוצאתי לו מהאינטרנט האינפורמצי'ה על נירוסטה, מכמה מקומות ביחד. ועשיתי סלט אחד גדול, והמשימה שלו הי' להגי' ולסדר אותו, מה שלמעשה הוא לא עשה - אבל מכל התגובות שהוא קיבל, אף אחד לא הזכיר את זה בכלל, עד כמה שאני יודע-.
וגם המילה שיתוך בא מהאינטרנט...

היו דברים מעולם שחברות עשו דוקא טעיות, תברר את זה. אבל מה שאני מציע, לא לכתוב ברחל. בתך. הקטנה. אלא להשאיר מקום שהמתעניינים 'החמים' יצטרכו להרים טלפון, כדי לברר החסר, והצלחנו לייצר קשר חי עם הלקוח. כמובן שזה רק ההתחלה, צריכים לדעת איך לנהל השיחה...

בדיוק לפני כמה דקות קיבלתי אימייל מאחד האתרים שאני נמנה ברשימת התפוצה, אני יעתיק חלק מזה:

המיליארדרים המכוערים שלנו

קיבלתי אתמול מייל מאד מעניין, ורציתי לשתף אתכם.
זה היה בעקבות .... וטענתי שפוטוגניים חיים טוב יותר.

והנה, שלחו לי כתבה על המיליארדרים החדשים הישראלים, עם הערה: "אף אחד מהם לא יפה או פוטגני במיוחד..."

אז כך:
קודם כל, אני חייב להסכים, מה לעשות? אמנם מיליארדרים, אבל באמת לא הכי יפים שראית מימי חייך.

אבל מצד שני, זה מיד מעלה משהו נורא בסיסי על שיווק.
"מושך" לא שווה "יפה" !

האמת היא שפעמים רבות ההפך - אותו אחד שנראה "רגיל", הוא זה שאנחנו מתחברים אליו הכי הרבה. ולמה? כי הוא כמונו.
ובגלל זה גם רוב החומרים השיווקיים של עסקים פשוט לא עובדים - כל הברושורים הנוצצים, המודעות עם הדוגמנים והדוגמניות, נייר הכרומו היקר - כל הדברים האלו פשוט נכשלים, ובעל העסק המסכן שואל את עצמו לאן נעלם הכסף שהשקיע...

והסיבה היא: "נוצץ", "חתיך", "יפה", "מלוטש" - מוכר הרבה פחות טוב מ-"אמיתי".
גם הסיפור של וידאו הוא אותו דבר, ועליו כתבתי. נכון, אפשר לצלם באולפן יפה, אפשר לעשות משהו מאד מלוטש, אבל האמת היא - שאם לא תדבר בגובה העיניים, לא תשיג תוצאות.
להפך - כשיראו שאתה אנושי, טועה, מתרגש, מתבלבל (וגם "על הדרך" אומר דברי טעם, זה חובה) - פתאום תשיג תוצאות יוצאות דופן...
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אני ממש לא כועס (לא הטיפוס) יותר מבולבל.
כל הזמן דברו עלכך שהטקסט היה בכוונה עם כל השגיאות שדברו עליהם (כולל מה שהזכרתי), עם הסברים על כך שזה מה שהציבור הספציפי הזה, צריך בשביל למכור לו ובסוף מסתבר, שבכלל בעל העסק כתב את הטקסט במודעה. לכן אני שואל אותו אם הוא כיון אותו לעשות את זה... אם לא, אז כל הטענות על כך שזה (השגיאות) מה שמוכר לציבור האידישי הן לא מדע מדוייק בלשון המעטה (זאת אומרת שמודעה בעברית שיווקית טובה עם עברית תקנית תשיג את אותן התוצאות אם לא יותר) וזה מה שחשבתי מהרגע הראשון (כמובן שאני מדבר על מודעה עם סגנון שיווקי שמותאם ללקוח הספציפי תוך שימוש בסלנג או אמצעי שיווק מגדריים אחרים)

אדיר
 

אליד

משתמש רשום
לסכם בכמה מילים: השגיאות והטעויות לא נעשו בכוונה, אבל בקהל היעד הזה לא שמים דגש על הדברים האלו, ולכן לא עשינו מאמץ בכלל שהעברית תהא תקין, והכנסנו הסלט כמו שהיא כי זה לא משנה.

וטכניקת השיווק שהזכרתי, קשור להמודעות של הכרטיסים. שם השתמשתי בזה.
- השתמשתי עם זה גם בחנות תכשיטים בהצלחה -
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י טוהר;603069:
אני ממש לא כועס (לא הטיפוס) יותר מבולבל.
כל הזמן דברו עלכך שהטקסט היה בכוונה עם כל השגיאות שדברו עליהם (כולל מה שהזכרתי), עם הסברים על כך שזה מה שהציבור הספציפי הזה, צריך בשביל למכור לו ובסוף מסתבר, שבכלל בעל העסק כתב את הטקסט במודעה. לכן אני שואל אותו אם הוא כיון אותו לעשות את זה... אם לא, אז כל הטענות על כך שזה (השגיאות) מה שמוכר לציבור האידישי הן לא מדע מדוייק בלשון המעטה (זאת אומרת שמודעה בעברית שיווקית טובה עם עברית תקנית תשיג את אותן התוצאות אם לא יותר) וזה מה שחשבתי מהרגע הראשון (כמובן שאני מדבר על מודעה עם סגנון שיווקי שמותאם ללקוח הספציפי תוך שימוש בסלנג או אמצעי שיווק מגדריים אחרים)

אדיר

תסתובב בבתי כנסיות, בכוללים, בישיבות ובמקוואות. תחת כל עץ רענן ועל כל פיסת עמוד/קיר/גדר פנויה, בכל הריכוזים החרדיים. תבדוק את העניינים מקרוב.

זה עובד אצלנו כבר מאות שנים, הרבה לפני שמישהו חלם לתווך בין בעל העסק לציבור, ומישהו שיתווך בין בעל העסק למשרד הפרסום שיתווך בינו לציבור, ומישהו שיתווך בין הגרפיקאי לדפוס, ועוד מישהו שיתאם בין מנכ"ל חברת הפצת המודעות לבין המדביק. הרי הג'ונגל הזה נהיה עולם של תיווך. ככל שהעולם מתקדם, כך רובצים יותר מתווכים בין הבנאדם בין המוצר אליו הוא נצרך...
טוב, סתם נסחפתי...

הנקודה היא, שאצל הציבור החרדי, הפרסום, השיווק והיח"צ החלו לחדור רק בשנים האחרונות, עד אז, עולם כמנהגו נוהג, ליענקל יש מכולת? הוא עשה יין במרתפו ומוכר? תלה פתק בשכונה? ניתן להשיג אצלי יין משובח לד' כוסות. וחסל...

ובמובן מסוים, זה עובד עד היום כך.
יש בזה פסיכולוגיה, שברכישות קנות ותדירות, אנשים נרתעים מפרסומת שנראית להם קצת 'גדולה עליהם', יש צדק מסוים במייל שמיודענו קיבל לתיבתו... לפעמים 'היימישע' מודעה בA5 משכנעת יותר סוג מסוים של אנשים המפחד וסולד מ'העולם הגדול'...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה