דרוש מידע מצית USB

פרידא

משתמש מקצוען
משהו מכיר מוצר חדש של מצית לשבת USB?
חיפשתי באלי אקספרס משהו כזה אבל נראה שזה בלי להבה - זה יכול להדליק נרות?
כמו"כ מחפשת המלצה לאלי אקספרס לפנס עבור לימוד באוטובוס חשוך בדרך
 

במיטב היגיון

משתמש רשום
לדעתי פשוט.
בכל מקרה שמעתי כך גם מהרב אופיר מלכה.
זוהי שאלה מצוינת
  1. יש אומרים שצריך לעזוב מיד, כי אם לא הרי אתה ממשיך להפעילו כל שניה - כמו שמישהו לחץ בטעות על פעמון הדלת בשבת האם נגיד לו שימשיך להחזיק עד מוצ"ש? פשוט שלא.
  2. ויש אומרים שצריך להמשיך ולהחזיק עד שיכבה מאליו כי אסור לכבותו כמו גפרור. אלא שאז נקלעים לבעיה של מוקצה כי אסור להמשיך ולהחזיק מוקצה אחרי סיום הדלקת הנר האחרון, מפני שאנו (האשכנזים) נוקטים להלכה שהאשה מקבלת שבת מיד עם סיום הדלקת הנר האחרון ולכן לא מכבים את הגפרור אלא מניחים אותו שיכבה מאליו.
אלא שלעניות דעתי זו אינה שאלה כלל כי מצית פלזמה אין בו אש כלל כמו שיגיד לכם כל פיזקאי מתחיל, שהפלזמה היא מצב צבירה של חומר בשונה מאש שהוא פירוק של החומר. ולכן עזיבת הלחצן אינה כיבוי. ולכן יש לשאול רב שראה את המצית, החזיק אותו ויודע איך הוא עובד ומבין בדברים אלו.
 

nothing

משתמש פעיל
זוהי שאלה מצוינת
  1. יש אומרים שצריך לעזוב מיד, כי אם לא הרי אתה ממשיך להפעילו כל שניה - כמו שמישהו לחץ בטעות על פעמון הדלת בשבת האם נגיד לו שימשיך להחזיק עד מוצ"ש? פשוט שלא.
  2. ויש אומרים שצריך להמשיך ולהחזיק עד שיכבה מאליו כי אסור לכבותו כמו גפרור. אלא שאז נקלעים לבעיה של מוקצה כי אסור להמשיך ולהחזיק מוקצה אחרי סיום הדלקת הנר האחרון, מפני שאנו (האשכנזים) נוקטים להלכה שהאשה מקבלת שבת מיד עם סיום הדלקת הנר האחרון ולכן לא מכבים את הגפרור אלא מניחים אותו שיכבה מאליו.
אלא שלעניות דעתי זו אינה שאלה כלל כי מצית פלזמה אין בו אש כלל כמו שיגיד לכם כל פיזקאי מתחיל, שהפלזמה היא מצב צבירה של חומר בשונה מאש שהוא פירוק של החומר. ולכן עזיבת הלחצן אינה כיבוי. ולכן יש לשאול רב שראה את המצית, החזיק אותו ויודע איך הוא עובד ומבין בדברים אלו.
בעלון של חסידות באיאן, בה חילקו את המצית הזה לתורמים, הרחיבו בנושא ההלכתי.
המסקנה היא:
מי שנוהגת לכבות את הגפרור יכולה להשתמש במצית כרגיל.
מי שנוהגת לא לכבות (אלא להניח, או לתת למישהו אחר לכבות), צריכה להחזיק אותו לחוץ עד שהוא נכבה בתוך 13 שניות, ואז להניח אותו.
ביום טוב אסור להשתמש בו.

הרב סירוטה שאישר את המצית - דיבר לאלו שנוהגות לכבות.

מצרפת את העלון ההוא.
 

קבצים מצורפים

  • עלון יתרו בודדים.pdf
    KB 681.3 · צפיות: 34

במיטב היגיון

משתמש רשום
בעלון של חסידות באיאן, בה חילקו את המצית הזה לתורמים, הרחיבו בנושא ההלכתי.
המסקנה היא:
מי שנוהגת לכבות את הגפרור יכולה להשתמש במצית כרגיל.
מי שנוהגת לא לכבות (אלא להניח, או לתת למישהו אחר לכבות), צריכה להחזיק אותו לחוץ עד שהוא נכבה בתוך 13 שניות, ואז להניח אותו.
ביום טוב אסור להשתמש בו.

הרב סירוטה שאישר את המצית - דיבר לאלו שנוהגות לכבות.

מצרפת את העלון ההוא.
במאמר לא נידונה כלל השאלה האם הפלזמה נחשבת לאש.
וכבר חזר בו הכותב ממה שכתב בעבר על אי בירור המציאות לאשורה וד"ל
 

nothing

משתמש פעיל
יש שם דיון בנושא הזה. בהתחלה בעמוד 5 יש תיאור טכני תחת הכותרת "איך פועל המצית, ולמה הוא מכונה "פלזמה"?" ואחר כך בהמשך כתוב:
כיצד יש לדון את החום והאור הנוצרים על ידי מצית הפלזמה? לכאורה
יש לומר שאין דינם כלהבה אלא כניצוץ שאין בו ממש, שהרי לאמתו של
דבר אין כאן אלא רצף בלתי פוסק של ניצוצות, היוצר אשליה של להבה
יציבה; אין כאן דבר-מה ממשי, אלא כמות גדולה של דברים שאין בהם
ממש הנראים יחד כדבר ממשי. ואם כך, אין בהם בכלל דין "בסיס", ואין
איסור "בסיס" בהחזקת המצית אחרי הדלקת נרות.
אך למעשה נראה שכיון שלמראית עין רצף הניצוצות נראה כלהבה, יש
להחמיר ולדון אותם כשלהבת, והמצית כן נעשה בסיס לשלהבת.
 

nothing

משתמש פעיל
אלא שלעניות דעתי זו אינה שאלה כלל כי מצית פלזמה אין בו אש כלל כמו שיגיד לכם כל פיזקאי מתחיל, שהפלזמה היא מצב צבירה של חומר בשונה מאש שהוא פירוק של החומר. ולכן עזיבת הלחצן אינה כיבוי. ולכן יש לשאול רב שראה את המצית, החזיק אותו ויודע איך הוא עובד ומבין בדברים אלו.
אולי החלפת בין לד לפלזמה? בפלזמה יש פירוק של החומר. יוצאים אלקטרונים מהאטומים של החמצן והחנקן שבאויר, כמו בברק ובניצוצות. רק בלדים זה מצב צבירה אחר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה