ביקורת ספרות מצגת 'הנה ימים באים' -סיום הש"ס- 'דרשו'

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
לא מבין גדול בעולם הקולנוע התסריטאות והתיאטרון אבל מי שהיה או צפה או קרא על אירועי סיומי הש"ס למיניהם מן הסתם שמע על ההצגה של דרשו על הבלעטל גמרא שנשאר לילד מהעיירה של פעם באירופה עד שזכה ברוך השם והנכד שלו סיים את הש"ס בארץ ישראל.

אממה, אני משתדל להיות זהיר ובמחילה.

אין לי מושג מי האנשים שכתבו את המצגת, אבל ישבתי שם יחד עם עשרת אלפי איש וקצת איך לומר זעתי על מקומי באי נוחות.

פאתטיות זו מילה הכי מתאימה נראה לי, וקצת מבוכה שככה עושים לציבור שלא מספיק בעניין או לא מספיק ביקורתי.

40 דק' על אבא שבוכה על מצב הדור (דופק על השולחן אוי טאטע מה יהיה, וילד ששואל בתום של פעם, אבא מה קרה? הכל בסדר? וכו', לא מורכב לדמיין את הסיטואציה) אחר כך הולכים להציל את הדופק היהודי ולשים מודעה בשטיבל. לא יודע. מרגיש לי פשטני רדוד ושטחי.
אתם יודעים מה, אני ציניקן, אבל מעניין אותי אם זה הצליח לרגש מישהו אחר.

הסיפור הצפוי כשלעצמו חביב סך הכל.

הבלעטעל גמרא שנשמרה והצילה אותו והביאה איתה דור חדש ונכד (שרוליק אדלר) שגמר ש"ס. (לא מכיר הרבה סבים עם כובע סאמעט שהנכדים שלהם גוראים, אבל ניחא..)

גם העברית, אולי בגלל שזה נכתב מראש באידיש, היתה קצת פשוטה (בכלל, המשחק שמגיע מהגראמען שמשלב מילים באידיש כל פעם שהמשקל לא מתאים, הוא דבר שצריך תיקון מזמן, אבל אין מערבין מין אפילו במינו).

הוידאו היה להבנתי ברמה גבוהה. המוזיקה מצויינת, הזמרים הכי טובים בשוק. אם כי גם זה קצת מוגזם, יותר מידי קטעים ארוכים ומעברים לא מוצלחים. אולי ה"ימים" לחפץ חיים היה הברקה...

שוב סליחה על הביקורת, אבל נראה לי מביך להציג בפני עשרת אלפים איש מחזה שספק אם היה שורד ביקורת של מסיבה בבית ספר.

אשמח למי שהיה שם שיגיד לי שאני טועה.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה