מעון או משפחתון

טיגר

משתמש מקצוען
בתור אחת שחדשה בעסק קופצת על ההזדמנות-
האם יש הבדל בין תשלום למעון ומשפחתון.
ראיתי באתר של התמ"ת שהמחיר שונה למוסד מלכ"ר ולא מלכ"ר- איך אני יודעת האם המוסד אליו אני רוצה לשלוח הוא מלכ"ר או לא.
ושאלה אחרונה- מתי הרישום למעונות ולמשפחתונים מתחיל?
תודה לעונות.
 

אומנות

משתמש צעיר
היות שמדיניות של התמ"ת היא תינוק עד גיל שנה למשפחתון - אז זול יותר לתינוק במשפחתון (משהו כמו 100 ש"ח).
הרישום מתחיל בד"כ אחרי פסח.
 

tttsarattt

משתמש רשום
אי אפשר לענות על השאלה באופן גורף...
תלוי מה יש בסביבה. המעון אצלינו זוועה - הילדה שלי יומיום היתה חוזרת הביתה בוכה ועצבנית. ושנה לפני זה שלחתי אותה למשפחתון - מטפלת מהממת.
מצד שני - יש מעונות מושקעות עם שפע משחקים ומרחבים עם מטפלות שנהנות בעבודה ובאמת אוהבות את הילדים. אם היה לי כזה מספיק קרוב לבית הייתי שולחת למעון...

בקיצור:
אם את מתלבטת בין מפשחתון טוב ומעון טוב - תינוק הייתי שולחת למשפחתון ופעוט למעון, זה יוצא יותר זול משמעותי, וגם תינוק מתאים להיות בבית (ולא אכפת לי שהיא מסדרת ומנקה ומבשלת - מה, כשהתינוק איתי בבית אני לא עושה את כל זה??) הכי חשוב לי לקבל תינוק שמח.
ואם אין לא משפחתון טוב ולא מעון טוב - לבדוק את האופציה של מטפלת פרטית או גן פרטי עם צהרון - זה יותר יקר אבל עולם אחר!
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
לדעתי זה גם הרבה תלוי באופי הילד- ילד ממוסד שיכול לחיות לפי כללים- יהנה במעון ויזרום שם, אבל ילד קצת יותר 'מקורי' שיש לו העדפות משלו....
 

אות ומופת

משתמש פעיל
נכתב ע"י 100ZEVET;1547550:
נחזור לעניני מעון\משפחתון.... נראה לי שלזה התכוונה פותחת האשכול ולא לבתי ספר...
יש לי נסיון ממעון וממשפחתון. ואני ממליצה בחום למעון!!!!
מעון הרבה יותר מפוקח, יש יותר סדר יום. יש מרחב יותר מבית, יותר משחקים, ריתמקאית וכו'.
אך מעבר לזה מה שלדעתי בולט במשפחתון לעומת מעון. שבמעון המטפלות באות כחלק ממשרה שלהם ולא משנה אם יבואו הילדים היום למעון או לא. יש לוח לימודים, יש שעות שהם צריכות לעבוד. והם ממלאות אותם בכל מצב. העובדות, יוצאות מהבית למעון במטרה לעבוד ותו לא. ומתעסקות בכל ה8 שעות בעבודה ולא בעוד דברים...
ובמשפחתון- המטפלת נמצאת בתוך ביתה, מקבלת את הילדים ב7 וחצי בבוקר תוך כדי שהיא שולחת את הילדים שלה לביה"ס, ובמקביל לטיפול בילדים, היא מסדרת את הבית, מבשלת ארוחת צהריים וכו'... ואני לא יאמין לאף אחד שיגיד ש8 שעות המטפלת רק עם הילדים ולא 'נוגעת' בבית שלה.
כמה שמטפלת תהיה מסורה וכו' לעבודה, כשזה בתוך הבית יחד עם סדר היום של הבית זה שונה מאשר לצאת לעבוד מבחוץ.
ואני יכולה לספר מנסיון שפעם אחת המטפלת התקשרה שיש לבן שלי חום ואני אבוא לקחת אותו, כמובן הגעתי מיד. ואני פוגשת עוד אמא שגם באה לקחת. בסוף התברר ש2 ילדים לא הרגישו טוב באותו יום ולא הגיעו וכבר על הדרך המטפלת החליטה אם כבר יש רק 3 אז שיהיה לה יום חופשי... וקראה ל3 האמהות לבוא לקחת את הילדים- כנראה חשבה שלא נפגוש אחת את השניה\ שלא נדע את התרגיל.... ( מיותר לציין שחום- לא היה לילד...)
ובערב פסח היא ביקשה שלא נביא את הילדים , בתור טובה.... וכשאמרתי שאין לי ברירה כי אני עובדת עד ליל הסדר אז היא אמרה לי, טוב, רק תדעי שהוא יהיה לבד... כי שאר האמהות אמרו שהם לא ישלחו... ובאמת רק אני ועוד אחת שלחנו (כי השאר היו להם ילדים בביה"ס שיכלו לשמור) והתחושה שהיא נתנה לנו היתה נוראית. כאילו היא לא ידעה מתחילת שנה שהיא אמורה לעבוד גם בערב פסח...
סליחה, על הנאום הארוך .... יש לי עוד הרבה דוגמאות... מעדיפה לא להזכר בשנה הזו.
לפחות ידעתי שמעתה אני לעולם לא אשלח למשפחתונים גם אם ימליצו לי שזו המטפלת הכי טובה ואני בטוחה שיש כאלה. אבל לדעתי מטפלת שעובדת כשכירה במעון תעשה את העבודה שלה בכל מצב ובכל זמן. ומטפלת בבית לא תמיד תעשה את זה מושלם ובשמחה...

אני לא מבינה מה כל זה קשור לסוגיית משפחתון\מעון. אם המטפלת היא אישיות לא אמינה בלשון המעטה, כפי שאת מתארת אותה, אז גם במעון היא לא תהיה אמינה. נכון שבמעון אין לה כלים לשטוף וכביסה לקפל. אבל יש לה טלפון, ויש לה מטפלות אחרות לפטפט איתן. ואם היא הגיעה לעבודה כשהיא לא מרגישה טוב או סתם בלי מצב רוח, אז אני לא מבינה מה גורם לך לחשוב שהיא כן "תעשה את זה מושלם ובשמחה", בניגוד למטפלת בבית.
 

אות ומופת

משתמש פעיל
נכתב ע"י עפולה;1547198:
אשמח לקבל תובנות, מה עדיף - מעון או משפחתון, כשיש הפרש כספי ניכר לטובת המשפחתון.

תודה מראש:)

עפולה יקרה, אני חושבת שאי אפשר לדעת מה טובת הילד רק על סמך ההגדרה "מעון או משפחתון". את צריכה ללכת לבקר במעונות ובמשפחתונים שבאזור מגורייך, וכן להתייעץ עם נשים ששולחות לשם, עד שתגיעי למקום שבו תרגישי באמת ש"זה זה" - שהאווירה חמה וטובה, ושאת שומעת מהאמהות האחרות דברים טובים על המטפלת\צוות במקום הספציפי.

כשאת באה לבקר, שימי לב האם המטפלת מתייחסת רק אלייך, או שהיא ממשיכה לשים לב אל הילדים ולמלא את צרכיהם.
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אחד הילדים שלי היה במשפחתון, מטפלת מאד חמה ואוהבת והילד שלי הה קופץ עליה, אבל....
יום אחד היא מספרת לי עם חיוך ש"הילד שלך מה-זה חכם, הוא היחיד מכל הילדים שלא מסכים להישאר לבד בחדר, וכל פעם שאני הולכת למטבח לבשל או לאמבטיה להכניס כביסה הוא זוחל אחרי.... ולא מסכים להשאר לשחק עם כל הילדים האחרים בחדר...":eek:

צריכות מסקנות???:confused:

ומה היה קורה אם הילד שלי לא היה "כזה חכם"? לא הייתי יודעת מזה עד היום!!!:mad:
במעון זה בטוח לא יקרה!
 

ריקיה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אומנות;1547739:
היות שמדיניות של התמ"ת היא תינוק עד גיל שנה למשפחתון - אז זול יותר לתינוק במשפחתון (משהו כמו 100 ש"ח).
הרישום מתחיל בד"כ אחרי פסח.

המחיר משתנה מסיבה אחרת:
במשפחתון בכל גיל יש קבוצה של חמש ולכן המחיר הקבוע
במעון מס' הילדים גדל בגיל היותר גדול, ולכן המחיר יורד
 

פילפל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מקריאת התגובות כאן באשכול ניכר שהרבה ממליצות

בגיל צעיר - לשלוח למשפחתון, ובגיל היותר מבוגר למעון,

למה הכוונה גיל צעיר?

התינוק שלי יהיה באלול בן שנה, האם הוא תינוק או פעוט?

אני מתלבטת לאן לרשום אותו, מעון או משפחתון. הוא קטן או גדול ? :rolleyes:
 

גרפי 1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עד גיל 8-9 חוד' זה קטן ועדיף משפחתון ביתי, אח"כ רק מעון!
 

100ZEVET

משתמש רשום
נכתב ע"י אות ומופת;1547948:
אני לא מבינה מה כל זה קשור לסוגיית משפחתון\מעון. אם המטפלת היא אישיות לא אמינה בלשון המעטה, כפי שאת מתארת אותה, אז גם במעון היא לא תהיה אמינה. נכון שבמעון אין לה כלים לשטוף וכביסה לקפל. אבל יש לה טלפון, ויש לה מטפלות אחרות לפטפט איתן. ואם היא הגיעה לעבודה כשהיא לא מרגישה טוב או סתם בלי מצב רוח, אז אני לא מבינה מה גורם לך לחשוב שהיא כן "תעשה את זה מושלם ובשמחה", בניגוד למטפלת בבית.
אני כן מבינה למה זה קשור למעון\ משפחתון.
לענין המטפלת הספציפית הזו- היא יודעת להיות מסורה ונחמדה וכו'. ואני לא יגיד לך שקיללתי אותה כל השנה אבל אני כן יכולה להגיד שבפרוש היה בולט לעין ואין ספק שזה משפיע שכשמטפלת עושה את העבודה תוך כדי הספקים בבית הפרטי שלה -זה משפיע על העבודה עם הילדים.
יכולות להיות מטפלות של משפחתון מהממות שלא יגמרו להלל ולשבח אותם. ויכולות להיות מטפלות במעון שלא יגמרו להתלונן עליהם. אין ספק שגם פה וגם פה יש את שתיהם. אבל במשפחתון אפשר ליפול עם מטפלת שהיום לא בא לה לעבוד או שבערב פסח תתן לך תחושה של -איך אני לא מתביישת לשלוח לה את הילד או בבין הזמנים- היא פתאום מודיעה שהיא לוקחת שבועיים חופש. בלי לשאול אפאחד לפני זה ונותנת לנו החזר כספי חלקי מאד.
וסיפורים כאלה לא תשמעי במעון כי אם המטפלת לא בא לה לעבוד אז יש בוסית מעליה- מנהלת המעון שפשוט תפטר אותה אחר כבוד הביתה.
ובדיוק כמו שאני כעובדת במשרד אדריכלות לא יגיד שבוע לפני פסח שאני לא באה. כי אני יודעת מראש שהמשרה שלי דורשת עבודה כל השנה למעט חגים. (ואל תדאגו אני כן יכולה לבקש ימי חופש... כמקובל....)כך עובדת במעון שהיא שכירה ויודעת שמה שלא יהיה היא צריכה למלאות את השעות שלה לפי לוח שנת הלימודים. והיא תעשה את זה כי אין לה ברירה כי היא תחת עיני המנהלת שרואה מתי היא באה או לא. לעומת זאת המטפלת במשפחתון אין מי שעומד ומפקח עליה מה היא עושה כל הזמן, היא בסה"כ מתעסקת עם 5 אמהות שכולם פה מהשכונה וכולם 'אמורות להבין אותה' עם כל בקשה שלה...
יש לך כוח לקרוא עוד .... כי יש לי עוד הרבה מה לומר...
המטפלת במשפחתון יודעת לבקש מאד בנימוס, אם יהיה אפשר רק היום ממש חד פעמי, אם נוכל לבוא לקחת את הילד מוקדם יותר מהרגיל... פעם המוקדם הוא בשעה 12- כי יש לה מסיבת בת מצוה של הבת. ופעם זה מוקדם- בשעה 3 כי חנוכה... ופעם כי יש לה חתונה בנתיבות של אחינית..(כן, גם זה היה..)
וכך יוצא כמה פעמים בשנה חד פעמיות- שאני צריכה להתנצל אלף פעמים בפני המעסיק שהיום אני יוצאת מוקדם. כי.... אז למטפלת זו רק בקשה נימוסית בתור טובה שאני יעשה איתה אבל בשבילי - אני יוצאת דפוק שאני צריכה לצאת לכבוד זה מוקדם מהעבודה.
ואלו דברים שלע-ו-ל-ם לא יהיו במעון. כי אם מישהי יוצאת מוקדם אז יש ממלאת מקום וכדו'.
ולכל מי שממליץ על משפחתון בשנה ראשונה ומעון לשנים הבאות. אז כל העסקים שלי עם המשפחתון היו עם הבן הבכור ששלחתי כאמא שרוצה את הטוב לילד שלה בן ה3 חודשים...למקום קטן כמשפחתון, ורק בגיל שנתיים הוא התחיל מעון.
ואת הילד הבא שלחתי מגיל 3 חודשים למעון. והייתי מרוצה עד הגג!!
מה שבטוח. צריך הרבה הרבה סיעתא דשמיא הן במעון והן במשפחתון. ובסופו של דבר ההחלטה היא ספציפית לכל מקום ואזור. לפי ההמלצות שם.
 

sh12

משתמש מקצוען
אני מאד מרוצה ממשפחתון, כן גם לגיל 2.5+
יש לנו גננת מדהימה שמפעילה את הקבוצה כאילו זה גן עם 30 ילדים, למרות שיש רק 5 ילדים.
סדר יום, תכנים, פעילויות, יציאות, ריתמיקה ועוד.:)
גם לילד השני, תינוק קטן יש לנו משפחתון מקסים, עם ליווי התפתחותי ועם סייעת לכמה שעות מהיום. וכל זה ל5 ילדים!

אני בצורה מאד נעימה מודיעה בתחילת השנה שאני עובדת ולא יכולה לשחק יותר מידי עם העבודה. ודורשת שלא לבקש שום בקשה כדי שלא ליצור מצבי אי נעימות.

המטפלות שלנו אפילו לא שבתו בשביתה... אין יציאה מוקדמת בצום... וכשהיא צריכה לצאת היא מביאה ממלאת מקום אליה הביתה (אשה נשואה)
אז לאחר ברור מעמיק - אפשר וכיף לשלוח למשפחתון.

יתרונות ברורים למשפחתון:
קטן ומשפחתי.
את בוחרת את המטפלת והאישיות שתלווה את הילד במשך חצי מהיום (ולא מנחיתים עלייך במעון מטפלת כזו או אחרת)
קרוב לבית (כמובן תלוי איפה המעון)
עד 16:30 ולא עד 16:00, למשתמשות בתח"צ לפעמים זה משמעותי :(
ואם את מאחרת, לא תעכבי אותה מלקבל את ילדיה... מקסימום תשלמי לה עוד קצת.

וכמובן, תמיד תפילה!!
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושבת שהכלל הוא ברור.
בעוד שההצלחה של המשפחתון תלויה 100 אחוז במטפלת. במעון גם עם מטפלת פחות ממושלמת אפשר להעביר שנה נחמדה. האבזור, סדר היום הפקוח והצות מחפים על זה והכל בסדר.

לכן מאד קשה להגיע לשורה סופית של מה עדיף. כי תמיד השאלה היא מי המטפלת במשפחתון. והיא שאלה ללא תשובה בחלק גדול מהקומות שלא ניתן לבנות על משפחתון מסוים אלא משבצים באופן שרירותי.

כאם מנוסה גם וגם. במעון תמיד היה בסדר גמור + + ובמשפחתון היו שנים שהיה מעולה והיו שנים שהיו תקלים לא נעימים לאורך כל הדרך.

אני חושבת לרשום גם וגם. למרות דמי הרישום הכפולים (כן, זה בהחלט שוה את הכסף) היה ונפלת על משפחתון טוב. מעולה. מתקשרים ומבטלים את המעון. היה ואת לא מוצאת מספיק מידע, לא מצאה חן בעינייך המשפחתון. את מבטלת והולכת למעון.
הסוגיה הזו בהחלט קריטית ומשמעותית עבורך, עבור הילד ועבור המשפחה כולה.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעל;1547382:
המעבר הוא הדרגתי.
המטפלת החדשה נמצאת בחפיפה בתקופה שהמטפלת צריכה ללדת.
ובכל אופן גם במעון המטפלת יכולה ללדת. ובכלל לילד יש כמה מטפלות ולא אחת קבועה.
לכל דבר יש מעלות ויש חסרונות.

יעל - האם המעבר ההדרגתי הוא משהו שכתוב בחוק?
ידוע לך?
יעזור לי... תודה!
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא ידוע לי אם זה משהו חוקי.
אבל זה משהו מאד אנושי (וכך היה אצלינו במשפחתון)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני שנים שלחתי למשפחתון למטפלת חמה ומקסימה,
שלחתי אליה שישה ילדים והייתי מרוצה מאוד
אח"כ שלחתי את ביתי למעון כי אני בעצמי עברתי לעבוד בניהול צוות במעונות (עד אז הייתי מעורבת רק בחלק המשרדי ובאותה שנה הייתי מסתובבת במעונות עצמם) ואז נפתחו לי העיניים והבנתי שאין מצב שמטפלת נשארת בערנות ובסבלנות במשך 9 שעות רצוף כשהיא לבד בביתה!! (למעט אולי בודדות יחידות סגולה מזן נדיר במיוחד) רובן הולכות לישון, מבשלות, מדברות בטלפון, שוטפות רצפה ועוד או סתם משתעממות ומאבדות סבלנות מידי פעם.
במעון (כמובן רק מעון טוב, מושגח, נקי ומושקע, ועם צוות טוב) יש צוות שעובד במשך כל השעות הללו, לא הולך לישון, לא מדבר בטלפון, ארוחות טובות ומושגחות שלא יוצאות מהכיס של המטפלת, הכל לפי כללים ותחת פיקוח, ו-כן יש גם ענין של אי נעימות אחת מהשניה להתנהג ח"ו בצורה לא נאותה.
ולא משנה גיל הילד, הפוך תינוק קטן גם לא ידע להגיד לכם מה עבר עליו במשך היום...

הדבר שהכי חשוב לדעתי במעון זו שביעות רצון העובדות מהמעון והאוירה בין הצוות, הגורמות למטפלות לעבוד בכיף בשיתוף פעולה ובאוירה טובה לטובת הילדים.
 

רחלים

חומרי הוראה מדהימים, לבית, לגן ולכיתה ttps://www.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני לא רוצה להתערב בסוגיית מה עדיף מעון או משפחתון כי לדעתי אין עדיפות, כל אחד בהתאם לקריטריונים שלו מה עדיף לו. פשוט צריך לשמוע הרבה המלצות מהורים של ילדים בשכונה, הן אם את מבררת על מעון והן אם על משפחתון.
למה בכל זאת הגבתי, כי ראיתי פה נקודה שחוזרת על עצמה לגבי מעון והיא ממש לא גורפת ברוב המקרים, אולי רק בבודדים שאני לא מכירה.
אני בעבר עבדתי בשתי מעונות, גם במעון נעמ"ת וגם בחרדי, כך שאני רוצה לתקן ולהבהיר:
במעון טוב, למטפלת יש את הקבוצה שלה שזה 5 ילדים ויותר בהתאם לגיל, וזה ממש קבוצה אישית למטפלת בדיוק כמו במשפחתון, נקשרים לילדים, אוהבים אותם, הם הילדים ש-ל-י, גם רוב היום הקבוצות לא נמצאות ביחד אלא יש רוטציה, קבוצה אחת ביצירה, אחת בג'ימבורי, ואחת בשעת סיפור וכדו' כך שאין מצב של עומס ובלאגן וילדים אבודים.
עוד נקודה לגבי הגיל הקטן שכתבו כאן שיש שעות מוגדרות להאכלה והחלפה, זה לא נכון בכלל. כל אם מוסרת בבוקר את שעת האכלה של התינוק שלה ובהתאם לכך מאכילים ומחליפים לו, זה הגיל היחיד שאין בכלל שעות האכלה והחלפה וזה נע סביב כל היום. ואם יש שתי ילדים בוכים באותו זמן אז כמובן שהמטפלות עוזרות אחת לשניה ולא ישאירו ילד רעב.
מה שכתבתי כאן היה רק לסבן את האוזן על טעיות שנכתבו באשכול זה לגבי מעון.
לגבי העדפה באמת כל אחת ומה שמתאים לה ומה שליבה חפץ. הרי כל אחד כל כך שונה מחברו כך שונים צרכיו והעדפותיו.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י sh12;1548456:
עד 16:30 ולא עד 16:00, למשתמשות בתח"צ לפעמים זה משמעותי :(

מצד שני, מעון יש גם ביום שישי. כל אחת צריכה לחשב מה עדיף לה - כל יום עד 16:30 או לימודים ביום שישי. לי אישית זה קריטי לשלוח את הילדים ביום שישי כי זה ה"יום חופשי" היחיד שלי וחוץ מלהתארגן לשבת אני מספיקה המון דברים שבמשך השבוע אני לא מגיעה אליהם בכלל וכמובן זה רק בזכות שהילדים לא בבית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה