כן, אבל במשל זה הולך שהוא השתכר מזה, וקצת קשה להשתכר מאיזו פטיש...לאחרונה בעיתונות החרדית: צמחים מסוכנים (מישהו אצלנו חשב שמדובר בלולב שעלול להוציא את העיניים במהלך הנענועים...).
את זה אני באמת לא מבין.לאחרונה בעיתונות החרדית: צמחים מסוכנים (מישהו אצלנו חשב שמדובר בלולב שעלול להוציא את העיניים במהלך הנענועים...).
זה מוזכר בסעיף ל"א, סעיף אחרי הסעיף על הזכרת המילה 'אינטרנט'.את זה אני באמת לא מבין.
איזה איסור אפשר למצוא ברחבי כל הספרות ההלכתית, על אזכור הסמים?
אלף לייקים!!זה מוזכר בסעיף ל"א, סעיף אחרי הסעיף על הזכרת המילה 'אינטרנט'.
'סמים' זו מילה שנאמרה בתורה, ובשמות עצם של דברים שהתחדשו בדור האחרון, אין הרבה ברירות. או לכתוב את השם בעברית, או באידיש/אנגלית עם ראשי תיבות, והמון אלפים ועיינים.אני עורך איזה ספר דרשות תורני מארה"ב, ובו מזכיר משל באדם שנשתכר ב"דארגס", כלומר סמים.
סמים זה מדאי בעברית וגם לא מספיק מכובד, יש למישהו רעיון מה לכתוב? תודה רבה.
זה היה צריך להיות לפניו, כי את האינטרנט מותר להזכיר כשמדובר במלחמה נגדו, והאיסור על הזכרת סמים הוא איסור גורף, מכל וכל.זה מוזכר בסעיף ל"א, סעיף אחרי הסעיף על הזכרת המילה 'אינטרנט'.
אגב, למשל, בחוברות של הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א הוא קורא לזה "הצמחים הטמאים".לאחרונה בעיתונות החרדית: צמחים מסוכנים (מישהו אצלנו חשב שמדובר בלולב שעלול להוציא את העיניים במהלך הנענועים...).
'סמים' זו מילה שנאמרה בתורה, ובשמות עצם של דברים שהתחדשו בדור האחרון, אין הרבה ברירות. או לכתוב את השם בעברית, או באידיש/אנגלית עם ראשי תיבות, והמון אלפים ועיינים.
'סמים' משמעותו הפשוטה היא צמחים. 'קטורת הסמים' היא קטורת שעשויה מסמים. אין כאן שום שימוש בזוי.אני אמנם לא מחובבי העלעקטר"י במקום חשמל, אבל כאשר העברית הבן-יהודאית לוקחת מושגים ומרדדת אותם לשימוש בזוי מדי (כמו למשל כאן מ"קטורת הסמים" ל"סמים"), באמת עדיף לגרד את הראש ולמצוא ביטוי אחר.
וכי אני לא יודע?'סמים' משמעותו הפשוטה היא צמחים. 'קטורת הסמים' היא קטורת שעשויה מסמים. אין כאן שום שימוש בזוי.
אז תאשים את אלו שמשתמשים.וכי אני לא יודע?
אבל מה הכוונה כשאומרים "סמים" סתם בשפה המדוברת? לדבר רע. לכן אני מחשיב את זה כשימוש בזוי.
מריחואנה היא שם פרטי של פריט אחד בלבד ממשפחת הסמים, שהיה פופולרי בזמנו של ר' משה פיינשטיין. יש במשפחה רעה זו הרבה פריטים...ר' משה פיינשטיין קורא לזה מירחואנה כמדומני
נכון שזה שם פרטי, אבל על השאלה הזו:מריחואנה היא שם פרטי של פריט אחד בלבד ממשפחת הסמים, שהיה פופולרי בזמנו של ר' משה פיינשטיין. יש במשפחה רעה זו הרבה פריטים...
לכאורה בפשטות יש לכתוב "סמי הזיה" וכיו"ב.אני עורך איזה ספר דרשות תורני מארה"ב, ובו מזכיר משל באדם שנשתכר ב"דארגס", כלומר סמים.
סמים זה מדאי בעברית וגם לא מספיק מכובד, יש למישהו רעיון מה לכתוב? תודה רבה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: