מעניין מה היא תעשה כשהיא תגיע לשמים, באמת.היא סיפרה שכל שנה יש פעם אחת של מקרה לא נעים, ומאז הבנות מבינות שהיא רצינית ואין יותר בעיות עד סוף השנה.
הרבה פעמים בחיי, נהג עצר את האוטובוס ואנשים ירדו..."מה היית עושה אם היית עכשיו על אוטובוס מירושלים לבני ברק?"
אני זוכרת שבתחילת דרכי כמורה מקצועית, המחנכת הוותיקה והמנוסה של הכיתה נתנה לי טיפים להתנהלות במהלך השיעור. אחד מהטיפים היה לא לתת לצאת לשירותים בכל זמן ("מה היית עושה אם היית עכשיו על אוטובוס מירושלים לבני ברק?". היא סיפרה שכל שנה יש פעם אחת של מקרה לא נעים, ומאז הבנות מבינות שהיא רצינית ואין יותר בעיות עד סוף השנה.
אני הזדעזעתי. גם מקרה "לא נעים" אחד הוא מקרה אחד יותר מדי בעיני. ולי שווה לוותר קצת על הסדר בכיתה (כי כל יציאה לשירותים מפריעה קצת גם אם שולחים את הבנות אחת אחת. אין מה לעשות), ושלא יהיה אפילו מקרה אחד כזה.
אני כן שואלת בנות שמבקשות לצאת בתחילת השיעור למה הן לא הלכו בהפסקה (כדי לתזכר לפעם הבאה), אבל גם אם הסיבה תהיה "שיחקתי"- אני לא אמנע את זה ממנה.
בדיוק בשביל זה יצרו את ההפסקות כל 45 דק'.אפשר אולי לעשות כמה דקות באמצע השיעור שמסכמים עליהם מראש שהם מיועדים לשרותים או שתיה וכו'..
קורה שצריכים לצאת לשרותים גם אם יצאו בהפסקה. לא תמיד אפשר להתאפק עד להפסקה הבאה.זה נשמע שכל המורים /ות אכזריות...
אני מורה לכיתות הנמוכות והרבה פעמים הבקשות הן כי סתם בא לי לצאת....מורה מנוסה יודעת בד"כ לזהות מתי זה באמת ומתי לא,
ודבר נוסף לרוב זו מחלה מדבקת - אחד יוצא כולם אחריו
מה שאני עושהזה-
א. ברור שאם יש בעיה רפואית- יוצאים בלי לבקש בכלל
ב. בתחילת השנה נותנת לצאת בצורה נושמת לכל אחד בנפרד וכשהוא חוזר השני יוצא
ג. אחרי החגים מתחילה להכניס לכללים ומתזכרת לפני כל הפסקה שההפסקה נועדה למשחקים, למילוי בקבוקים ול...שרותים.
אך עדין למרות הכלל תמיד יש יוצא מן הכלל ומוצאים אבל הילדים יודעים שיש כלל ומתאמצים לישם אותו.
נוסטלגיהאגב לגבי שתיית מים,
היום יש לרוב הילדים בקבוק מים אישי.
אני מאפשרת להוציא את הבקבוק מהתיק לשתות כשצמאים ולהכניס מיד לתיק- ללא בקשת רשות.
זה לא גורם הפרעות כלל לשיעור.
פשוט לא עושה מזה עניין.
לדעתי בכל זאת להוציא אחת אחת עדיף לפי מי שבקשה ראשונהאני כמורה מאפשרת לצאת אבל מה עושים כשכמה בנות יחד רוצות לצאת כי לכולם דחוףףף ואז בחוץ יש חגיגות וגם שמתי לב כשאחת מבקשת כמה מבקשות אחריה קבוע ואז זה נהיה בלגן
אחזור שוב והדגיש מורה חכמהכמורה אני לא חושבת שמורה חכמה ומנוסה שלא נותנת יצא לשירותים באופן תדיר ורשמי היא אכזרית , ממש לא !
בדר"כ קל מאד לזהות אם הצורך הוא יצא לשירותים או סתם כי הקוקו שלי התבלגן עכשיו ... (כמובן שצריך לשים לב ולפעול בהתאם )
הייתי מורה בתיכון ובבית ספר , בשניהם אישית נתתי לצאת , בתיכון בדר"כ חזרו מהשירותים עם צמות שורש .... ופנים סמוקות מוויכוח עם חברותיהן למחזור בנקוד המפגש ....
בבית ספר לרוב יותר צורך אמיתי אבל גם ....
ולכן אני מגבילה ביציאה מאווררת של אחת אחת ומקווה שתחזורנה בשלום לפני סוף השיעור , (הידיעה שתוכלנה לצאת עוזרת גם כן בהמתנה )
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: