מורים, מורות -זהו צורך אלמנטרי!

חוחית

משתמש סופר מקצוען
כמורה, אני רוצה להעלות למודעות אצל כולנו,
נושא מאד פשטני שבכיתות מסוימות הופך לאישיו.
"יציאה לשירותים".

הזוי בעיני, שבדור שלנו לא נותנים ליד/ה לצאת לשירותים במהלך השיעור.

מי התיר זאת?
הלכתית-זה אסור!
רגשית-איזה נזק זה.
למה לגרום מתח וצער לילדים?
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
מסכימה מאד,
כילדה, אני זוכרת מורה שלא התירה לצאת וגרמה לאי נוחות רבה.
גם אם מורה רוצה למנוע טילת היא יכולה לאפשר יציאה אחת- אחת או שתיים- שתיים במידה ובנות סתם מנצלות את הענין.
 

עמליה 098

משתמש מקצוען
קחו בחשבון, שילדים שלוקחים קונצרטה, הרבה פעמים מרגישים על הבוקר צורך דחוף לצאת.
והמורה אומרת: "אבל רק מקודם הגעת לבית ספר, מה עכשיו, חכי עד סוף השיעור"
זה עינוי!!!
כן, אפשר להזכיר לבנות לפני הפסקה.
כן, אפשר לומר מלכתחילה שעדיף להתארגם לפני.
אבל אי אפשר להתאכזר!!
מנסיון, אם מקפידים על "אחת אחת" זה מאבד אפקט ויוצאות רק אלו שבאמת זקוקות לכך.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אני זוכרת שבתחילת דרכי כמורה מקצועית, המחנכת הוותיקה והמנוסה של הכיתה נתנה לי טיפים להתנהלות במהלך השיעור. אחד מהטיפים היה לא לתת לצאת לשירותים בכל זמן ("מה היית עושה אם היית עכשיו על אוטובוס מירושלים לבני ברק?". היא סיפרה שכל שנה יש פעם אחת של מקרה לא נעים, ומאז הבנות מבינות שהיא רצינית ואין יותר בעיות עד סוף השנה.
אני הזדעזעתי. גם מקרה "לא נעים" אחד הוא מקרה אחד יותר מדי בעיני. ולי שווה לוותר קצת על הסדר בכיתה (כי כל יציאה לשירותים מפריעה קצת גם אם שולחים את הבנות אחת אחת. אין מה לעשות), ושלא יהיה אפילו מקרה אחד כזה.
אני כן שואלת בנות שמבקשות לצאת בתחילת השיעור למה הן לא הלכו בהפסקה (כדי לתזכר לפעם הבאה), אבל גם אם הסיבה תהיה "שיחקתי"- אני לא אמנע את זה ממנה.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
היא סיפרה שכל שנה יש פעם אחת של מקרה לא נעים, ומאז הבנות מבינות שהיא רצינית ואין יותר בעיות עד סוף השנה.
מעניין מה היא תעשה כשהיא תגיע לשמים, באמת.
כל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא!!!
אני בטראומה ממנה!!!

בטוחה שילדה שעברה כזאת חוויה זה נחרט לה בנשמה.
ואאו, אני זועמת לקרוא את זה.
ולא מבינה איפה ההורים בתמונה
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
זה נשמע שכל המורים /ות אכזריות...
אני מורה לכיתות הנמוכות והרבה פעמים הבקשות הן כי סתם בא לי לצאת....מורה מנוסה יודעת בד"כ לזהות מתי זה באמת ומתי לא,
ודבר נוסף לרוב זו מחלה מדבקת - אחד יוצא כולם אחריו
מה שאני עושהזה-
א. ברור שאם יש בעיה רפואית- יוצאים בלי לבקש בכלל
ב. בתחילת השנה נותנת לצאת בצורה נושמת לכל אחד בנפרד וכשהוא חוזר השני יוצא
ג. אחרי החגים מתחילה להכניס לכללים ומתזכרת לפני כל הפסקה שההפסקה נועדה למשחקים, למילוי בקבוקים ול...שרותים.
אך עדין למרות הכלל תמיד יש יוצא מן הכלל ומוצאים אבל הילדים יודעים שיש כלל ומתאמצים לישם אותו.
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
אוי לכזו מורה, שתתאר לעצמה שזה היה קורה לה רק פעם אחת בחייה?????????????
אני זוכרת שבתחילת דרכי כמורה מקצועית, המחנכת הוותיקה והמנוסה של הכיתה נתנה לי טיפים להתנהלות במהלך השיעור. אחד מהטיפים היה לא לתת לצאת לשירותים בכל זמן ("מה היית עושה אם היית עכשיו על אוטובוס מירושלים לבני ברק?". היא סיפרה שכל שנה יש פעם אחת של מקרה לא נעים, ומאז הבנות מבינות שהיא רצינית ואין יותר בעיות עד סוף השנה.
אני הזדעזעתי. גם מקרה "לא נעים" אחד הוא מקרה אחד יותר מדי בעיני. ולי שווה לוותר קצת על הסדר בכיתה (כי כל יציאה לשירותים מפריעה קצת גם אם שולחים את הבנות אחת אחת. אין מה לעשות), ושלא יהיה אפילו מקרה אחד כזה.
אני כן שואלת בנות שמבקשות לצאת בתחילת השיעור למה הן לא הלכו בהפסקה (כדי לתזכר לפעם הבאה), אבל גם אם הסיבה תהיה "שיחקתי"- אני לא אמנע את זה ממנה.
 

נחמה למה

משתמש פעיל
הבעיה היא שהתלמידות רוצות ליהנות בהפסקות ולא לחכות בתורים מייגעים לשרותים...
בתיכון זה תמיד תסכל אותי - כמות התאים לא תואמת לכמות התלמידות שאמורות תוך 5-10 דקות לכל היותר להשתמש בהם.
הרבה יותר פשוט לחכות לשיעור ולצאת ולחזור בזריזות. בלי 10 דקות המתנה... (לא שנהגתי כך, אבל אני מבינה את ההגיון של הבנות שמבקשות לצאת בתחילת השיעור)
 

סלט פרות

משתמש פעיל
אני זוכרת שהיה לי מקרה לא נעים כשהייתי בכיתה ב', א"א לשכח את זה ואת הבושה הגדולה..
אבל נכון, וגם אני כאשת חינוך היום יש לפעמים תלמידים שמבקשים לצאת לשרותים כתרוץ לרצון לשחרור קצר בחוץ..
ואני אומרת להם אין צורך לשנות מהאמת אם אתה צריך אוורור תבקש , זה גם צורך ואני מאפשרת כמה דקות..
ולפעמים זה באמת שרותים, אבל תחשבו גם מה קורה במהלך השיעור שכל כמה דקות משהו אחר יוצא מהכיתה לשרותים, זה מאוד מפריע למהלך השיעור, הדלת נפתחת, נסגרת, כל כמה דקות ואלו שיש להם טיפה קשב וריכוז כבר איבדת אותם, וצריך עוד פעם לאסוף אותם, זה נורא קשה! תחשבו גם על המורות!
אפשר אולי לעשות כמה דקות באמצע השיעור שמסכמים עליהם מראש שהם מיועדים לשרותים או שתיה וכו'..
 

נחמה למה

משתמש פעיל
אפשר אולי לעשות כמה דקות באמצע השיעור שמסכמים עליהם מראש שהם מיועדים לשרותים או שתיה וכו'..
בדיוק בשביל זה יצרו את ההפסקות כל 45 דק'.
לא?!
ואם זה שיעורים של שעה וחצי ברור שמאפשרים לצאת. נראה לי שלא לזה היתה הכוונה
 

תיקתוק

משתמש סופר מקצוען
זה נשמע שכל המורים /ות אכזריות...
אני מורה לכיתות הנמוכות והרבה פעמים הבקשות הן כי סתם בא לי לצאת....מורה מנוסה יודעת בד"כ לזהות מתי זה באמת ומתי לא,
ודבר נוסף לרוב זו מחלה מדבקת - אחד יוצא כולם אחריו
מה שאני עושהזה-
א. ברור שאם יש בעיה רפואית- יוצאים בלי לבקש בכלל
ב. בתחילת השנה נותנת לצאת בצורה נושמת לכל אחד בנפרד וכשהוא חוזר השני יוצא
ג. אחרי החגים מתחילה להכניס לכללים ומתזכרת לפני כל הפסקה שההפסקה נועדה למשחקים, למילוי בקבוקים ול...שרותים.
אך עדין למרות הכלל תמיד יש יוצא מן הכלל ומוצאים אבל הילדים יודעים שיש כלל ומתאמצים לישם אותו.
קורה שצריכים לצאת לשרותים גם אם יצאו בהפסקה. לא תמיד אפשר להתאפק עד להפסקה הבאה.
 

שרינקה

משתמש צעיר
מסכימה עם זה שיש בנות שמנצלות יציאה לשירותים שאם זה אצל מורה מחליפה או שיעורים משעממים כמו שעמליה ציינה מורה חכמה יודעת לזהות (ואגב היו מורות אצלנו שמאד אהבו את הרעיון שהבעיתיות היו יוצאות עד שהמנהלת פוגשת בהן בחוץ ) ויכולה לאפשר לצאת רק כאשר הקודמת חוזרת זה אפילו גורם לילדה להזדרז לחזור כי יש שיירה שמחכה לה
מורה שנתנה כטיפ לא לאפשר יציאה לשירותים מורה אכזרית .
מזכיר לי את הבנות שהיו בוכות ומרכינות ראש על השולחן שיעור שלם שכואבת להם הבטן
הרוע הזה שהילד חסר אונים זמני לעומת הדמות המבוגרת והניצול של המורה מקומם אבל באמת שזה מורות שבדר"כ "הקשות" והם לא כולם
ולגבי זמן זה ממש לא נכון זה קשור לעיכול .
הגוף לא מתוכנת לפי זמני השיעור בביהס
ילדים ברובם ממושמעים מחונכים פחות מחפשים לעשות דווקא במיוחד שהמורה הוא מבוגר אחראי
חוץ מזה יכול להיות מלחץ לפני תחילת מבחן
מקור ילד היה בחוץ שחק נכנס לכיתה קפואה שינוי במזגי אוויר הגיוני שצריך לשירותים
מעניין אם המורות טוענות שהגוף מתוכנת לזמני השיעור וההפסקות למה הם לפעמים מחלקות שכפולים ואומרות שהם יוצאות לרגע ....
 

שרינקה

משתמש צעיר
אגב לגבי שתיית מים,
היום יש לרוב הילדים בקבוק מים אישי.
אני מאפשרת להוציא את הבקבוק מהתיק לשתות כשצמאים ולהכניס מיד לתיק- ללא בקשת רשות.
זה לא גורם הפרעות כלל לשיעור.
פשוט לא עושה מזה עניין.
נוסטלגיה
בדיוק גם לי הייתה מורה כזו היא יצרה דמות של מורה אהודה המורה שמרשה הכל היא השיגה בכיתה רוגע שקט נעים
ביננו הם יותר מורות וותיקות סבתות שבאמת יודעות לגשת שבאות ללמד ולא מונעות מחיפוש כבוד ושליטה
אפילו זכור לי שהשתיקו לפעמים אחת את השניה כי לא יפה היא מורה טובה
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
אני כמורה מאפשרת לצאת אבל מה עושים כשכמה בנות יחד רוצות לצאת כי לכולם דחוףףף ואז בחוץ יש חגיגות וגם שמתי לב כשאחת מבקשת כמה מבקשות אחריה קבוע ואז זה נהיה בלגן
 

שרינקה

משתמש צעיר
אני כמורה מאפשרת לצאת אבל מה עושים כשכמה בנות יחד רוצות לצאת כי לכולם דחוףףף ואז בחוץ יש חגיגות וגם שמתי לב כשאחת מבקשת כמה מבקשות אחריה קבוע ואז זה נהיה בלגן
לדעתי בכל זאת להוציא אחת אחת עדיף לפי מי שבקשה ראשונה
בדר"כ בכל קומה יש 3/4 שרותים ככה שאין הבדל אם הבנות יחכו בכיתה או מאחורי דלת השירותים .....
 

uxui design

משתמש חדש
כמורה אני לא חושבת שמורה חכמה ומנוסה שלא נותנת יצא לשירותים באופן תדיר ורשמי היא אכזרית , ממש לא !
בדר"כ קל מאד לזהות אם הצורך הוא יצא לשירותים או סתם כי הקוקו שלי התבלגן עכשיו ... (כמובן שצריך לשים לב ולפעול בהתאם )
הייתי מורה בתיכון ובבית ספר , בשניהם אישית נתתי לצאת , בתיכון בדר"כ חזרו מהשירותים עם צמות שורש .... ופנים סמוקות מוויכוח עם חברותיהן למחזור בנקוד המפגש ....
בבית ספר לרוב יותר צורך אמיתי אבל גם ....
ולכן אני מגבילה ביציאה מאווררת של אחת אחת ומקווה שתחזורנה בשלום לפני סוף השיעור , (הידיעה שתוכלנה לצאת עוזרת גם כן בהמתנה )
 

שרינקה

משתמש צעיר
כמורה אני לא חושבת שמורה חכמה ומנוסה שלא נותנת יצא לשירותים באופן תדיר ורשמי היא אכזרית , ממש לא !
בדר"כ קל מאד לזהות אם הצורך הוא יצא לשירותים או סתם כי הקוקו שלי התבלגן עכשיו ... (כמובן שצריך לשים לב ולפעול בהתאם )
הייתי מורה בתיכון ובבית ספר , בשניהם אישית נתתי לצאת , בתיכון בדר"כ חזרו מהשירותים עם צמות שורש .... ופנים סמוקות מוויכוח עם חברותיהן למחזור בנקוד המפגש ....
בבית ספר לרוב יותר צורך אמיתי אבל גם ....
ולכן אני מגבילה ביציאה מאווררת של אחת אחת ומקווה שתחזורנה בשלום לפני סוף השיעור , (הידיעה שתוכלנה לצאת עוזרת גם כן בהמתנה )
אחזור שוב והדגיש מורה חכמה
מורה חכמה יודעת לזהות מי התלמידה שמבקשת וחוזרת עם צמות שורש
יתכן מאד שיצאה לשירותים קצת אמון
ויתכן שאכן יצאה לעשות צמת שורש כדי לעורר את תשומת ליבך
אולי כי את כועסת על זה והיא מקבלת יחס ?
שוב אחזור מורה חכמה יודעת לזהות גם את המניעים האלו
אפשר ללמד אותה בצורה יפה ומכבדת שגם שמתנהגים יפה מקבלים יחס
למשל שבת שחוזרת עם צמת שורש תנשכי שפתיים ותעלימי עין
לעומת זאת להחמיא לבנות שמקשיבות יפה ומשתתפות
אם התלמידה הזו תחזור על ההתנהגות הזו זה כבר ילדה שצריכה יחס מועדף מעבר - אין ילד שרע יש ילד שרע לו .
גם אם קשה לחנך לא מחנכים בעונשים מסוג יציאה לשירותים
זה לא עונש חינוכי זה עונש של נקמה !
רוצה להאמין שאת מורה טובה ונובע מאי שימת לב אם היית רעה לא היית מעיזה להראות את הרוע גם לא מאחורי המקלדת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה