נכתב ע"י נוי;639703:מיכלע, נזכרתי בשיר:"אבינו מלכינו"- בעלז או אולי נכתוב "אוביני מלכיני"
השיר בסולם מינורי ב-B הסולם עובר לשישית מז'ורית, וב"פתח שערי שמים" חוזר לסולם המינורי המקורי.
דוגמא מעולה למודולציה!
שרול, שים לב.
נכתב ע"י נוי;639703:מיכלע, נזכרתי בשיר:"אבינו מלכינו"- בעלז או אולי נכתוב "אוביני מלכיני"
השיר בסולם מינורי ב-B הסולם עובר לשישית מז'ורית, וב"פתח שערי שמים" חוזר לסולם המינורי המקורי.
נכתב ע"י נום;642510:זו לא מודולוציה, זו טראנספוזיציה.
כשהשיר עולה באמצע בחצי טון או בטון שלם וממשיך לשיר את אותו קטע רק גבוה יותר, זה טראנספוזיציה, לא מודולציה. חשוב להבחין בין השניים.
לכן, ממילא אין כמעט שירים חסידיים עם מודולוציה, כמו שהיא מחפשת.
נכתב ע"י אביה;643398:סופסוף מתייחסים לשאלה שלי
את לא טועה בעיקרון, אבל...
מלחין במוזיקה אמנותית כותב את כל היצירה, לפחות לכל אורכה
מלחין של היום כותב רק חלקים מהשיר, המעבד כותב את השאר
על כן, איך זה שהלחין את המלודיה בלבד לוקח את כתר הקומפוזיטור?
לא נשמע, נכון?
אני רק מנסה להגיד שבמוזיקה הפופלארית ההגדרות שונות
ומה שכמה כאן קראו לו טרנספוזיציה (כולל אותי) עם נימוקים והסברים נחמדים
הוא בעצם מודולציה, או מושג ביניים אחר
וביצירה מוזיקאלית/קלאסית בקטע של הפיתוח, מוצאים מודולציות לרוב כשהנושא מתערבב ומשתנה ומתמדלץ לו (מל' מודולציה) כיד המוסיקאליות הטובה של המלחין, וזו אותה מלודיה בדיוק! במיוחד בצורת סונטה שעל הפרק להגיע לסולם שהוא החמישית שלו. (ולא דיברתי על באך- שמטייל לו בין הסולמות חופשי ומשתמש באותו מוטיב בעקשנות)נכתב ע"י מיכל ע;643412:היי, כאשר המלודיה היא אותה מלודיה בדיוק ושרים אותה בסולם אחר זוהי טרנספוזיציה לכל הדעות ואין על זה ויכוח! זה שהמעבד החליט על זה, זה לא אומר שזה חלק מהלחן!
נכתב ע"י מיכל ע;643412:היי, כאשר המלודיה היא אותה מלודיה בדיוק ושרים אותה בסולם אחר זוהי טרנספוזיציה לכל הדעות ואין על זה ויכוח! זה שהמעבד החליט על זה, זה לא אומר שזה חלק מהלחן!
נכתב ע"י מיכל ע;643342:אהלן לכולם!
צפו בתגובה מס' 15....
נכתב ע"י נוי;643420:וביצירה מוזיקאלית/קלאסית בקטע של הפיתוח, מוצאים מודולציות לרוב כשהנושא מתערבב ומשתנה ומתמדלץ לו (מל' מודולציה) כיד המוסיקאליות הטובה של המלחין, וזו אותה מלודיה בדיוק! במיוחד בצורת סונטה שעל הפרק להגיע לסולם שהוא החמישית שלו. (ולא דיברתי על באך- שמטייל לו בין הסולמות חופשי ומשתמש באותו מוטיב בעקשנות)
מסקנה: בנוגע לדוגמאותיו של שרול -לא שחור לבן , למרות שהגדרת יפה את המושג.
נכתב ע"י אביה;643455:מקסימה איתי שזו לא הטרנספוזיציה הקלאסית?
נכתב ע"י אביה;643752:התכוונתי לקלאסית במובן המטפאורי
מה שקראנו לו כאן טרנספוזיציה לא עונה להגדרה של טרנספוזיציה במוזיקה האומנותית
נכתב ע"י מיכל ע;643758:עדיין שאלתי בעינה עומדת....
נכתב ע"י נוי;646794:תודה, קטע נהדר! יופי של תזמור (נשמע כלים טבעיים) מי המעבד?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: