דיון מה עדיף לחיסכון לילדים "הגמ"ח המרכזי" או "אושר בכבוד"

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אם אני מעדיפה להשקיע את הכסף בקופת חיסכון שתניב לי סכום דומה בעוד 15-18 שנים, היכן כדאי לי להשקיע?
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
שואלת מעבר לקרן השתלמות (שיש בה תקרה מסוימת). אלו עוד קרנות/ קופות גמל מתאימות לעניין?
לחתונות הילדים?
תקראו כאן למשל
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
לחתונות הילדים?
תקראו כאן למשל
כן. תודות.
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
'אושר וכבוד' הצליחו לפתור קצת יותר בעיות הלכתיות הקיימות ב'הגמ"ח המרכזי', כך שהם טיפה יותר מהודרים.
1. התברר כ'לא נכון'. הגמח המרכזי לא נופל ברמת ההידור שלו וכל הרבנים אישרו את הדבר הזה
2. אנו מקווים ומייחלים מאוד שכולם אמינים כדי שאנשים חלילה לא יפסידו את כספם בשום מקום. הגמח המרכזי כבר ידוע ומפורסם ונותן הלוואות במשך 20 שנה. הלוואות שכבר מגיעות כמעט לסכום של 3 מליארד שקל!!!! כן כן זה הסכום!! 3,000,000,000 ש"ח הלואוות עד היום!!!
 

חצרון

משתמש מקצוען
הגמח המרכזי כבר ידוע ומפורסם ונותן הלוואות במשך 20 שנה. הלוואות שכבר מגיעות כמעט לסכום של 3 מליארד שקל!!!! כן כן זה הסכום!! 3,000,000,000 ש"ח הלואוות עד היום!!!
אלא ש-20 שנה לא היה לו מתחרה...
בשונה מאושר בכבוד שידע מהרגע הראשון שיש לו מתחרה ובנה תוכנית עפ"י זה.
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
כל אתו שנגד הגמ"ח המרכזי, אתם נגדו גם כאשר הסכום הוא רק מכספי מעשרות?
ואם כן, מה החלופות לעשות בכספי מעשרות ?. (בהנחה שאנחנו מעדיפים לא להשקיע כספי מעשרות בשוק ההון/ נדל"ן)
מצ"ב אישור רבני 'לשכת הפוסקים' לתת לכתחילה עבור הגמח המרכזי מכספי מעשרות
אף את כל הסכום ולא רק את החלק שנשאר בגמח
אני בעצמי שאלתי ושואל כמעט כל רב שאני פוגש ומכיר ועוד לא נתקלתי ברב שאסר את זה, מכל החוגים וכל העדות
הסיבה שמותר היא פשוטה- מי שמקבל את ההלוואה הוא הילד ולא ההורים, וממילא מה שההורים מפרישים זה נטו תרומה וגם אם הילד שלהם קרוב אליהם והם ישמחו שהוא מקבל הלוואה זה עדיין לא מונע מההורים לתרום למקום שייתן לילד שלהם הלוואה טובה!!
 

קבצים מצורפים

  • לשכת הפוסקים אישור לגמח המרכזי.jpg
    לשכת הפוסקים אישור לגמח המרכזי.jpg
    KB 211.8 · צפיות: 31

חוי5

משתמש חדש
היי

מישהו המליץ לי על הספר "להשקיע נכון" שמדבר על השקעות ונדלן לציבור החרדי.

מישהו מכיר או יכול לתת לי כיוון אם זה מעניין?

אשמח לתשובות

תודה
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
לאחרונה הצטרפתי לגמ"ח המרכזי וביטלתי ועברתי לאושר בכבוד (משיקולים טכניים)
להלן ההבדלים שנוכחתי לראות:
בגמ"ח המרכזי משלמים 80 ש"ח על כל 1000 ש"ח הלוואה באושר וכבוד תלוי בתוכנית אבל בגדול זה יותר יקר (יכול להגיע ל 140).
כאמור באושר וכבוד אפשר לצרף ילדים עד גיל 14-15 ובגמ"ח המרכזי עד גיל 3.
בגמ"ח המרכזי (לכתחילה) חותמים על היתר עיסקה ובאושר וכבוד לא צריך.

אני אישית מאוד לא אהבתי את התנהלות 'הגמ"ח המרכזי' כשהשיח שם זה כמו של ארגון חסד - למרות שהארגון מרויח הון תועפות, ובטופס ביטול שהם שלחו לי צויין כי הם לא חייבים להחזיר את מה שכבר הפקדתי ואם אני מעוניין לקבל את הכסף חזרה אני צריך להגיש בקשה כזאת וציון סיבה לקבלת הכסף והם ידונו האם להחזיר לי, זאת למרות שבעת הצטרפותי אמרו לי שמי שמבטל באמצע מקבל את כספו חזרה בניכוי עמלת תפעול.
בנוסף בטופס ביטול נאמר כי באם ארצה להצטרף בעתיד בחזרה לתוכנית שלהם אצטרך אישור מיוחד על כך (נשמע קטנוני ומטופש).
וכמובן, אי אפשר בלי "טעות" ו"תום לב" שניסו לגבות ממני גם אחרי ששלחתי ביטול (ולמרבה הנס שלחתי הודעה לחברת האשראי קודם לא לכבד חיובים שמגיעים מהם!!!!!).
אכן ההבדלים הם גדולים. גם מבחינת התשלום החודשי וגם מבחינת מה שמקבלים בסופו של דבר.
זאת מלבד הנסיון רב השנים שיש לגמח
ולגבי מה שאמרת שגבו ממך דמי ביטול. דבר ראשון בכל הגמחים גובים. כמדומני שאושר וכבוד לא מחזירים שנה ראשונה כלום מהכסף רק החל מהשנה השניה. ואצלינו לוקחים ח"פ 200 שח לכל יחידה וזהו. תתקן אותי אם טעיתי.
ודבר שני, הנסיון והמוניטין של הגמח המרכזי הם שם דבר!!
כל חתונה שניה בציבור החרדי אחד המחותנים לפחות הוא לווה בגמח המרכזי!!!
 

הגמ"ח המרכזי

משתמש פעיל
אחרי חישוב בסיסי שניהם בנויים בצורת פירמידה עם תקווה שכל שנה יהיהו יותר משקיעים מהשנה הקודמת
מהרגע שיש תחרות יש סיכון לשתי הפירמידות
טעות!
אין צורך שיהיו יותר ויותר כל שנה
מספיק שיהיה אותו מספר מצטרפים גם למשך 50 שנה והגמח יכול לעמוד בכל ההתחייבויות שלו בעז"ה
 

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
ולגבי מה שאמרת שגבו ממך דמי ביטול. דבר ראשון בכל הגמחים גובים. כמדומני שאושר וכבוד לא מחזירים שנה ראשונה כלום מהכסף רק החל מהשנה השניה. ואצלינו לוקחים ח"פ 200 שח לכל יחידה וזהו.

לא התלוננתי שהם לוקחים דמי ביטול.
טענתי שלמרות הסיכום המפורש שבמקרה של ביטול מחזירים את כל הכסף, בטופס הביטול רשמו לי כי הגמ"ח אינו מחוייב להחזיר את הכסף, ואם אני מעוניין בהחזר אני אמור לציין זאת ולכתוב מדוע אני רוצה את זה (?????).
אין לי מושג האם הגמ"ח השתמש פעם ב'זכותו' לא להחזיר את הכסף אבל עדיין זה לא מוסיף לאמינות ולתחושה טובה מההתנהלות.
גם כן גמ"ח.
 
נערך לאחרונה ב:

זושא דרבנן

משתמש צעיר
לאחרונה הצטרפתי לגמ"ח המרכזי וביטלתי ועברתי לאושר בכבוד (משיקולים טכניים)
להלן ההבדלים שנוכחתי לראות:
בגמ"ח המרכזי משלמים 80 ש"ח על כל 1000 ש"ח הלוואה באושר וכבוד תלוי בתוכנית אבל בגדול זה יותר יקר (יכול להגיע ל 140).
כאמור באושר וכבוד אפשר לצרף ילדים עד גיל 14-15 ובגמ"ח המרכזי עד גיל 3.
בגמ"ח המרכזי (לכתחילה) חותמים על היתר עיסקה ובאושר וכבוד לא צריך.

אני אישית מאוד לא אהבתי את התנהלות 'הגמ"ח המרכזי' כשהשיח שם זה כמו של ארגון חסד - למרות שהארגון מרויח הון תועפות, ובטופס ביטול שהם שלחו לי צויין כי הם לא חייבים להחזיר את מה שכבר הפקדתי ואם אני מעוניין לקבל את הכסף חזרה אני צריך להגיש בקשה כזאת וציון סיבה לקבלת הכסף והם ידונו האם להחזיר לי, זאת למרות שבעת הצטרפותי אמרו לי שמי שמבטל באמצע מקבל את כספו חזרה בניכוי עמלת תפעול.
בנוסף בטופס ביטול נאמר כי באם ארצה להצטרף בעתיד בחזרה לתוכנית שלהם אצטרך אישור מיוחד על כך (נשמע קטנוני ומטופש).
וכמובן, אי אפשר בלי "טעות" ו"תום לב" שניסו לגבות ממני גם אחרי ששלחתי ביטול (ולמרבה הנס שלחתי הודעה לחברת האשראי קודם לא לכבד חיובים שמגיעים מהם!!!!!).
גם אני עברתי, ובזהירות הנדרשת מאיסור לשון הרע, רק מה שלתועלת אומר, שמה שפורסם כבר הוא הרבה יותר מ'אפי תלתא' ולכן אני רק מצטרף לדברים.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה