נכתב ע"י אפשרי;1808544:אם כבר הזכירו את הספר 'הכל לאדון הכל' שהוא כמובן הספר הכי חרדי שיכול להיות, אני קראתי אותו רק בבגרותי ונדהמתי לראות שחור ע"ג לבן איך שגיבורת הסיפור מספרת על הבחור שהתלווה אליה בסיום העבודה.(מזכיר לי, פעם היה פאנל על תקשורת חרדית והיה שם גם עורך 'בשבע'
מישהו הזכיר בתוך הדברים ש'בשבע' הוא לא עיתון חרדי
והוא מאוד נפגע - מה פתאום?! למה (או במה) לא?
[כולם כמובן היו מוכרחים מייד למצוא הגדרה אינסטנט שתציל את כבודם האבוד]
ואז אמרו לו: כי בעיתון שלך יש תמונות לא רק של אנשים
הוא מייד הגיב: אתם יודעים שב'הכל לאדון הכל' יש גם תמונות כאלו?
אני לקחתי מזה 2 תובנות:
1. למרות שהכל לאדון הכל הוא באמת ספר סוּפר חרדי, למרות זאת ברור לחלוטין שלא שמים תמונות כאלו בעיתון חד וחלק
2. ההגדרה הכי שטחית ורדודה וטפשית ל'עיתון חרדי' הוא איזה סוג תמונות נמצאות בו
מה כן ההגדרה? צריך אשכול נוסף...
סיפור כזה לא היה נכנס כיום בשום בית חרדי [שלא לדבר על מעשה כזה שאינו קיים בציבור החרדי].
נכתב ע"י עימוד ספרים;1808935:נכתב ע"י אפשרי;1808544:אם כבר הזכירו את הספר 'הכל לאדון הכל' שהוא כמובן הספר הכי חרדי שיכול להיות, אני קראתי אותו רק בבגרותי ונדהמתי לראות שחור ע"ג לבן איך שגיבורת הסיפור מספרת על הבחור שהתלווה אליה בסיום העבודה.
סיפור כזה לא היה נכנס כיום בשום בית חרדי [שלא לדבר על מעשה כזה שאינו קיים בציבור החרדי].
גם אני נחרדתי
אבל זה היה זמן אחר ומקום אחר ולא הייתי מונעת ספר כ''כ עשיר ומלא תוכן יהודי מילדי.
יש שם גם סיפור על כך שהיא היתה חולה וראש ישיבת מיר בא לבקר אותה.
וגם כאלו דברים אין היום.
נכתב ע"י רותי קפלר;1808753:ל'משפחה' יש גבולות, הם ברורים מאד ואינם קשורים למה שהיומונים עושים או מחליטים.
נכון שיש ציבורים מסויימים שמנסים להציג את 'משפחה' כעיתון-כמעט-חילוני. אבל זהו שקר מוחלט.
עיתון משפחה אינו מצנזר, למשל, גדולי ישראל - כמו שהיומונים החביבים עושים על בסיס יומי.
משפחה מביא את כל הפוליטיקאים החרדים, ולא כמו הצורה המגוחכת של היומונים, שכל אחד רק מהלל את החכ"ים שמהמחנה שלו, ולא מזכיר כמעט את האחרים.
נכתב ע"י עימוד ספרים;1808935:נכתב ע"י אפשרי;1808544:אם כבר הזכירו את הספר 'הכל לאדון הכל' שהוא כמובן הספר הכי חרדי שיכול להיות, אני קראתי אותו רק בבגרותי ונדהמתי לראות שחור ע"ג לבן איך שגיבורת הסיפור מספרת על הבחור שהתלווה אליה בסיום העבודה.
סיפור כזה לא היה נכנס כיום בשום בית חרדי [שלא לדבר על מעשה כזה שאינו קיים בציבור החרדי].
'בכל לאדון הכל' הוא ספר כ"כ יהודי, שאני לא מפחדת שמישהו יתקלקל אם יקרא אותו.
נכתב ע"י רותי קפלר;1808781:איני מגחכת אפילו לרגע על צנזור מסיבות של קדושה וצניעות. אפילו לרגע לא.
___
נכתב ע"י ניוזמן;1809015:נראה שאת שיאנית העריכה העצמית כאן בפרום זה לא מתאים לא לסופרת ולא לכותבת
אז רגע חושבים ואח"כ כותבים
נכתב ע"י זלפה;1808966:לכל מי שחשב אחרת-
אינני מנויה על אף עיתון.
כשאני קונה עיתון- אני קונה בעיקר משפחה, ולפעמים גם בקהילה.
זה לא סותר את זה שאני רוצה ש'מרוה לצמא' ימשיכו לשמור על העקרונות שלהם עד הסוף.
ומכיוון שבאשכול הזה הביאו הרבה משלים, אביא גם אני.
נניח שאנשים ממוצעים מכינים אירוע ברמה X. והעשירים, (או אלה שאוהבים להרגיש עשירים) מכינים אירוע ברמה X+1.
מה יקרה ביום בו האנשים הממוצעים יתחילו להוציא אירוע ברמה X+1? האם העשירים ימשיכו גם הם להכין אירוע ברמה זו? התשובה היא שלא. העשירים ירצו להרגיש שהם יותר מהממוצע. ולכן הם יכינו אירוע ברמה של X+2.
ביהדות יש כל מיני רמות של 'פרומקייט', א"א להשוות את אנשי ה'עדה החרדית' לחסידי גור, ולא את חסידי גור החזקים לאלה הפושרים יותר. וכל אחד רוצה להישאר במקום שלו. (א"א לא אוהב להיות מדי 'פרום') אלה שקוראים שבועונים הם אלה שהיומונים לא מספקים אותם, מבחינת ההזדהות ברמת ה'פרומקייט' ולא מבחינת עיצוב או איור של אישה יותר או פחות, אלא יותר בזה שהם רוצים קצת יותר 'פתיחות' ולא 'צמצום' או פרומקייט.
ולכן גם אם יתד יוציאו מוסף סיפורים מושקע שעולה על מוסף הסיפורים של 'משפחה', הם עדיין יקנו את משפחה כי הם מזדהים יותר עם הקהל הזה. הם קצת יותר פתוחים מ'יתד'.
אם 'מרוה לצמא' יתחיל להעלות תמונות של בנות ויהיה באותו רמת פתיחות כמו 'משפחה'. האם האנשים שמרגישים יותר 'פתוחים' ולא 'מצומצמים' יסתפקו ברמה העכשווית של משפחה? הם תמיד ירצו לקנות עיתון שיהיה קצת יותר פתוח מה'מרוה'.
מקווה שדברי הובנו,(אני לא כ"כ טובה בניסוח ובכתיבה) ואם לאו אנסה להסביר זאת יותר באריכות ואוכל אף להביא מקורות מגדו"י לענין הזה.
נכתב ע"י בפונטציאל;1808823:זה אך ורק תלוי בסופר/ת ואין קשר לציבור החרדי .
קחו למשל את מאיר ברעם . אילו ספרים עם המון אהבה טעם וריח.
והיום כל איש שקצת למד לדבר חושב שיכול להוציא ספר ולכן היבול בהתאם.
( ואני לא נכנסת לסופרות שכאן כי אין לי מושג מי כאן)
נכתב ע"י א"ב;1809043:לא הוספת או הבהרת שום דבר שלא היה מובן מדברייך הקודמים.
וכאז כן עתה, ההנחה שלך על הX+1 לא מבוססת על כלום.
נכתב ע"י מולטימדיה ה;1807875:ספרות הילדים על מדף הספרים, היא כמו המדף בסופר השכונתי, בהחלט יש ספרים טובים מקסימים מלאים רגישויות. ויש את אלו הרדודים ואלו המתוקים כל כך שממש גורמים בחילה.
נכתב ע"י עימוד ספרים;1808935:נכתב ע"י אפשרי;1808544:אם כבר הזכירו את הספר 'הכל לאדון הכל' שהוא כמובן הספר הכי חרדי שיכול להיות, אני קראתי אותו רק בבגרותי ונדהמתי לראות שחור ע"ג לבן איך שגיבורת הסיפור מספרת על הבחור שהתלווה אליה בסיום העבודה.
סיפור כזה לא היה נכנס כיום בשום בית חרדי [שלא לדבר על מעשה כזה שאינו קיים בציבור החרדי].
זו בדיוק הבעיה של הדור הזה, שנתקפים חרדה בעיקר מדברים חיצוניים.
יש מסגרות וחומות של אסור ומותר ותקנונים שלמים על איך בדיוק להתנהל.
אני מרגישה שמסתובבים בתוכינו אנשים שיש להם נתק כמעט מלא עם הנשמה היהודית שלהם, והם נלחמים כביכול בשם היהדות על כל סעיף וסעיף.
קראתי וגם שמעתי מכלי ראשון המון על העבר הלא רחוק, לא היו אז מסכות כמו היום, או שלפחות המסכות היו דקות יותר ויכלו לתת לאישיות להציץ קצת...
אנשים התנהגו אז לפי הרמה הרוחנית שלהם.
כיום מעשה כזה מבטא את מה שמבטא ואף אחד לא יעיז לכתוב כזאת בספרו.
נכתב ע"י זלפה;1809083:אשמח להסביר לך יותר בהרחבה.
אילו מבין שני הנקודות לא מובנות לך:
1. השבועונים הינם עיתונים פתוחים יותר מהיומונים.
2. ישנם רמות שונות של 'פרומקייט' בעמ"י (בלי לגעת ברמת השכר של כל אחד מהם בשמים)
נכתב ע"י א"ב;1809110:מסכימה לגמרי.
לא מסכימה עם הX+1 וכו'.
נכתב ע"י אפשרי;1808852:אני יהיה גאון אם אני יאמר כאן את השם של ברעם? או שכולם מכירים
הסברת את עצמך מאד יפה אבל לדעתי זה הרבה יותר פשוט.נכתב ע"י זלפה;1808906:לכל מי שחשב אחרת-
אינני מנויה על אף עיתון.
כשאני קונה עיתון- אני קונה בעיקר משפחה, ולפעמים גם בקהילה.
זה לא סותר את זה שאני רוצה ש'מרוה לצמא' ימשיכו לשמור על העקרונות שלהם עד הסוף.
ומכיוון שבאשכול הזה הביאו הרבה משלים, אביא גם אני.
נניח שאנשים ממוצעים מכינים אירוע ברמה X. והעשירים, (או אלה שאוהבים להרגיש עשירים) מכינים אירוע ברמה X+1.
מה יקרה ביום בו האנשים הממוצעים יתחילו להוציא אירוע ברמה X+1? האם העשירים ימשיכו גם הם להכין אירוע ברמה זו? התשובה היא שלא. העשירים ירצו להרגיש שהם יותר מהממוצע. ולכן הם יכינו אירוע ברמה של X+2.
ביהדות יש כל מיני רמות של 'פרומקייט', א"א להשוות את אנשי ה'עדה החרדית' לחסידי גור, ולא את חסידי גור החזקים לאלה הפושרים יותר. וכל אחד רוצה להישאר במקום שלו. (א"א לא אוהב להיות מדי 'פרום') אלה שקוראים שבועונים הם אלה שהיומונים לא מספקים אותם, מבחינת ההזדהות ברמת ה'פרומקייט' ולא מבחינת עיצוב או איור של אישה יותר או פחות, אלא יותר בזה שהם רוצים קצת יותר 'פתיחות' ולא 'צמצום' או פרומקייט.
ולכן גם אם יתד יוציאו מוסף סיפורים מושקע שעולה על מוסף הסיפורים של 'משפחה', הם עדיין יקנו את משפחה כי הם מזדהים יותר עם הקהל הזה. הם קצת יותר פתוחים מ'יתד'.
אם 'מרוה לצמא' יתחיל להעלות תמונות של בנות ויהיה באותו רמת פתיחות כמו 'משפחה'. האם האנשים שמרגישים יותר 'פתוחים' ולא 'מצומצמים' יסתפקו ברמה העכשווית של משפחה? הם תמיד ירצו לקנות עיתון שיהיה קצת יותר פתוח מה'מרוה'.
מקווה שדברי הובנו,(אני לא כ"כ טובה בניסוח ובכתיבה) ואם לאו אנסה להסביר זאת יותר באריכות ואוכל אף להביא מקורות מגדו"י לענין הזה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק ד
א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי: