מהו "ספר חרדי"?!

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
אולי חיים סבתו יכול להיות דוגמה לחיקוי אצלנו ?

החיים של המחבר נמצאים שם

והכתיבה שלו...!!


אחרי שקראתי את הספרים שלו

רציתי להתחיל לכתוב גם כן...
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
"תרבות פנאי" יהודית???

ראשית, אבקש את סליחת הקוראים על אורך הכתיבה, אני בד"כ מהקוראים ולא מהכותבים אז אין לי ניסיון בזה.
כבעל ניסיון רב בקריאה, רציתי לחזק את ידי הכותב ש"אין תרבות חרדית".
היהודי אמור להחזיק במוחו את הידיעה שבשבילו נברא העולם, אז כיצד הוא יכול פשוט לשבת ולקרוא ספר ללא תוכן, אלא פשוט להעביר את הזמן???
רק מה, קשה לנו להתאמץ כל הזמן, כל אחד צריך מנוחה, אחד צריך מוזיקה, אחד צריך לקרוא, וכדומה.
לכן ספר שמיועד לאנשים שומרי תורה ומצוות, אינו יכול להיות סתם "להעביר את הזמן".
הוא צריך להכיל מסר שמותאם לגיל הקורא, ולעורר אותו למחשבה. כלומר, שתהיה בקריאה תועלת, ואז גם היא חלק מעבודת ה' (בלי הצטעצעות). דוגמה קטנה, לילדים יש צורך בהחדרת מסר שהחלטותיהם כרגע יקבעו את עתידם, דבר שהם לא חושבים עליו כלל.
ספר שכולו עלילה ומתח ואינו מכיל מסר, הוא בהחלט בעייתי, וסליחה על הבוטות, אבל מה ההבל בינו לבין סרט?
ספר איכותי אמור להכיל דמויות דמויות בעלות עומק נפשי, או ראויות לחיקוי, או לפחות דמויות המעוררות בקורא את הצורך לחקור אותן ולאחר מכן את עצמו, ולהעמיק את הבנתו בנפשו שלו.
לכן סופר טוב אמור לדעת ליצור דמויות אמתיות, שמתנסות בחיים אמתיים, ולא איזה מן גולם חסר אופי, שנחלץ איך שהוא מכל מיני בעיות הזויות ב"סיעתא דשמיא" וב"כח התורה"...
ישנם כיום אנשים הרוצים להיקרא חרדים המייצרים סדרות של ספרי מתח חסרי תוכן וחסרי יהדות, שקריאתם היא אכן בזבוז זמן ראוי לשמו, וירידה רוחנית גדולה.
לעומת זאת, קיימים ספרים שקריאתם מביאה תועלת גדולה, משום שכשהדמויות בנויות נכון, הקריאה מפתחת את האינטליגנציה הרגשית של הקורא, עוד לפני הרצון לחקות דמויות חיוביות ולהתרחק משליליות, הקריאה תעזור לקורא להבין את נפשו שלו.
והחידוש הכי גדול הוא שכשהדמויות בנויות נכון, הספר טוב גם כשהעלילה פחות מוצלחת, (כמובן שעלילה טובה תעשה אותו טוב יותר), והקורא (אם הוא איכותי) יהנה הרבה יותר מספר כזה מאשר מספר עם עלילה טובה ש"מעביר את הזמן".
אגב, מי שיש לו זמן מיותר להעביר, אשמח אם יעביר אותו אלי.
לסיכום, אין תרבות פנאי ביהדות, מכיון שהאדם נברא להתענג על ה' ולא על דברים אחרים, מכיוון שמטרת בריאתנו היא ע"מ שהקב"ה יוכל להיטיב עמנו כשכר על הדברים שציווה אותנו, וכל סופר/ת שכותבים ספרים איכותיים שמעוררים את הקורא, יש להם חלק בזכויותיו. וגם להיפך ר"ל.
וארצה לחזק בהזדמנות זו את כל הסופרים/ות שאין מדובר כאן רק באמנות או במקצוע, אלא בשליחות (בלי אירוניה), ומכיוון שאין הרבה ספרים באמת איכותיים, כל ספר וספר יש לו חשיבות עצומה, וכל אחד שמתעורר לחשיבה, מעמיד לכם זכות עצומה.
ושוב אבקש את סליחת הקוראים על אריכות הדברים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה