בטחוני מבצע "שומר החומות"

מצב
הנושא נעול.

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
חיל האוויר הגביר בשעה באחרונה (רביעי) את תקיפותיו לאורך כל רצועת עזה - זאת לאחר ירי הנ"ט לעבר שטח ישראל. באירוע החמור נהרג אדם אחד והשניים נפצעו באורח קשה. טיל הנ"ט פגע פגיעה ישירה ברכב שהיה בנסיעה על אחד הצירים בעוטף עזה. במהלך הניסיונות לפינוי הנפגעים, שיגרו הפלסטינים עשרות פצצות מרגמה לעבר האזור. הזרוע הצבאית של ארגון חמאס נטלה אחריות על האירוע.
ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש".
ישן...
לצערנו כל 10 דקות מה שהיה קודם ישן נושן כמעט כמו קורונה
 

NBHGV

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רועי שרון: ‏ההישג המבצעי הכי חשוב מתחילת הסבב: שב״כ וצה״ל חיסלו את מח״ט עזה, את ראש פרוייקט שיפור הטילים, את ראש מערך הייצור ועוד שישה בכירי חמאס. מכה קשה לחמאס.
 

מ. שני

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
*במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי וצה"ל סוכלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס בהם מח"ט העיר עזה, ראש מערך הסייבר ושיפור הטילים של חמאס, וראש מערך הייצור.*ארבעת הבכירים אשר סוכלו בתקיפה:

1. *באסם עיסא* - מח"ט העיר עזה. פעיל חמאס צבאי בכיר. מאז שנת 2017 ראש חטיבת חמאס עזה. היה מעורב לאורך השנים בפיגועים רבים וכן שימש כפעיל בכיר במערך הייצור של הארגון. מנהל את הפעלת הכוח בסבבי הלחימה מול ישראל. סיכולו ישפיע באופן משמעותי על תפקוד החטיבה והזרוע הצבאית של חמאס.
2. *ג'מעה טחלה* - ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של ארגון הטרור חמאס. מחזיק תיק מחקר ופיתוח בחמאס. טחלה הוא יד ימינו של מוחמד דף והמוביל המרכזי של התעצמות חמאס. הפגיעה בו מהווה מכה משמעותית לפרויקט ההתעצמות של חמאס.
3. *גמאל זבדה* - ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס. מהווה המחולל המרכזי של מערך היצור הרקטי של חמאס. דוקטור להנדסת מכונות המתמחה באווירודינמיקה, בעל הכשרה במגוון תחומים טכנולוגיים ומהווה מוקד ידע מרכזי ומשמעותי ביותר במטה הייצור של החמאס. נמנה על בכירי מערך המחקר והפיתוח בחמא"ס, עוסק בקידום פרויקטים מרכזיים בהתעצמות חמאס.
4. *ח'אזם חטיב* - ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמא"ס. כמו כן משמש סגן ר' מערך היצור.
פעילים בכירים נוספים שנהרגו מהתקיפה במהלכה נהרס מתקן המו"פ המרכזי של חמאס והושמד ציוד רב:
1. סאמי רדואן, ראש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי.
2. וליד שמאלי, ראש מחלקת הציוד התעשייתי במערך הייצור.
בנוסף נהרגו כעשרה פעילים נוספים ממערך הייצור והמו"פ של ארגון חמאס.
רק על השמות המזעזעים שלהם מגיע להם למות
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוחמד דיאב אבראהים אל-מצריערבית: محمد دياب إبراهيم المصري, המוכר בכינויו محمد الضيف, מוחמד דֶף, תעתיק מדויק: מחמד א (ל)צ'יף; נולד ב-12 באוגוסט 1965) הוא טרוריסט פלסטיני, ראש גדודי עז א-דין אל-קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס. הוגדר על ידי מערכת הביטחון הישראלית כטרוריסט המבוקש ביותר בארגוני טרור אלה. הכינוי "דֶף" ("צ'יף" בערבית – "אורח") ניתן לו ככל הנראה מכיוון שנהג להחליף באופן מתמיד את מיקומו[1]
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ד"ר אמיר בוחבוט, פרשן צבאי - וואלה​
צה"ל נתפס לא מוכן, ומתקשה לפגוע בקצב השיגורים של חמאס ברצועה ההערכות המוקדמות היו שחמאס לא מעוניין בהסלמה רחבה, ובזמן שחלף עד שחלחלה הבנת המצב החדש הספיקו בכירי הארגונים בעזה להיכנס למקומות מסתור. למרות שצה"ל משיג פגיעות, ההרתעה לא מגיעה - וטווח הרקטות רק הולך ומתרחב. במערכת הביטחון חלוקים על הצעדים שיתקנו את הטעות צה"ל תוקף בימים האחרונים ברצועה ללא הפסקה, אך מתקשה להשיג הרתעה. יותר מ-860 רקטות נורו לישראל מתחילת מבצע "שומר החומות", והטווח רק הולך ומתרחב - מיישובי העוטף עברו אתמול ארגוני הטרור לאזור גוש דן והשרון. מנגד, בצה"ל פגעו ביותר מ-500 יעדים, מתוכן הבכירים בארגונים מהווים רק מעטים. הערכות מוקדמות הצביעו על כך שחמאס לא יהיה מעוניין בהסלמה רחבה, וחילופי המהלומות המתמשכים תפסו את צה"ל לא מוכן. תחילה, הסתפקו במערכת הביטחון בתגובות לשיגורים. בזמן שחלף עד שחלחלה ההבנה כי יש ליזום פעולות מקדימות, התעשתו מרבית בכירי הארגונים, ירדו למחתרת, או עברו לפעול מבונקרים ומתחמים תת-קרקעיים. גורמים במערכת הביטחון הסבירו כי פערי הזמן בין סבבי התקיפות ברצועה מאפשרים לארגונים להיערך ולתכנן את מטחי הרקטות הבאים ופעולות נוספות. למרות זאת, יעילות מערך ההגנה האווירי הביאה ליירוט של מאות רקטות. דובר צה"ל העריך את שיעור היירוטים ב-90-85%. בתקיפות צה"ל נהרגו 35 פלסטינים, בהם בכירים בדרגי השטח של חמאס והג'יהאד האסלאמי, מאות נפצעו באורח קל, ונפגעו תשתיות אימונים, ייצור אמצעי לחימה, מנהרות, מחסני נשק וכ-150 בורות שיגור. הנתונים מצביעים על דיוק חיל האוויר, לצד זהירות שנובעת מחשש לפגוע בבלתי מעורבים - בניגוד לגישה הלא מבדילה של הארגונים בשיגורים לישראל. במקביל, צה"ל צובר כוחות יבשתיים בפיקוד דרום כדי להיערך לאפשרות של תמרון קרקעי אם תחול הידרדרות נוספת. בשלב הנוכחי אין כל כוונה להפעיל אותו, אך מעבר לכך הגורמים הבכירים חלוקים בשאלה על דרך הטיפול בהסלמה. חלקם טוענים כי יש להגביר את קצב התקיפות של בניינים, סמלי שלטון ותשתיות צבאיות, ואחרים סבורים כי יש להתקדם במגעים להפסקת אש שמתנהלים מאחורי הקלעים. צילום: רויטרס
  • מדיה
 

NBHGV

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישי כהן בתיעוד: ‏נערכים למטח? בקניון מלחה בירושלים החלו לסגור חנויות (מסבירים שזו הוראה שקיבלו)
חמאס והג׳יהאד האיסלאמי בהודעה משותפת: היעדים הבאים בשעה 18:00 - חיפה ואילת
כיפות ברזל כרגע לעבר ירושלים
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים

NBHGV

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עדכון פצועים שנותרו בבתי החולים:

:
מרכז
איכילוב - כולם שוחררו.
וולפסון - 4 פצועים, 3 יציב ו1 במצב קריטי. הילדה משתפרת בטיפול נמרץ.
שיבא- 14 פצועים, 2 קשה מורדמים ומונשמים, היתר קל.
קפלן - 3 פצועים, 2 בגלל כאבים בחזה ו1 בנוירולוגית.
אסף הרופא - 10 פצועים, 9 קל ו1 קשה מאוד.
דרום
סורוקה - 2 פצועים, 1 בנוני ו1 קשה מאוד מהטיל נ"מ.
אסותא אשדוד -1 קל
ברזילי - 5 פצועים. 4 קל ו1 קשה
צפון
רמבם - 8 פצועים. שניים קשה - בן 84 עם כוויות מבקבוק תבערה בעכו, ונער בן 17 מאום אל פאחם עם פגיעת ראש מירי. השאר קל
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה