כלומר, התיקני הוא ההיפך: מרק תפל חסר טעם
דבר טפילי, נספח הוא טפל
מקובלני מבי מדרשא שהמפרש הפותח דבריו ב'כלומר' בא לתרץ קושיא נסתרת.
כאן אין קושיא. אך לצון חמד לו הזקן, בעוד מהפך את משמעויות המילים.
כלומר, התיקני הוא ההיפך: מרק תפל חסר טעם
דבר טפילי, נספח הוא טפל
רק תזכור בני מה העיקר בחיים ומה תפל...
אמר הזקן ולגם מהמרק הטפל.
אכן,
תיבות לשון הקודש נוצרו כביטוי אמיתי למשמעותם, הדבר מתבטא ביחס העמוק לשמות בתנ"ך החל משמותיהם של אדם וחוה והמשך בהרבה מקומות, גם מהות כל דבר נקראת שם בכמה מקומות.
הדמיון בין השרשים מלמד על מהותם הקרובה ואות השינוי יכולה ללמד על מיקומה ברעיון.
עיינו על כל זה בפירוש הגרש"ר הירש על התורה.
וכמדומה גם בחשק שלמה שרשים.
אשתדל מחר לסדר מקורות טובים ונחמדים.
השו"ע שכ"א סעיף ג' אלא מטבל כל אחת לבדההשאלה היא, אם נכון לכתוב 'לטבל במלח' במקום 'להטביל'?
נגזרת מ'איסלאם', לא?מה זה הסלים? גם כן מילה של שדרנים
או יותר נכון: עוון - להשים!כנאמר: פנה לעלבון... להשים.
'מגולח למשעי' למי שלא מכיר את המשמעות המילולית, נשמע כמו 'מגולח כהוגן, כראוי'.ומשתמשים בגילוח למשעי אבל מה לזה ולעריכת שלחן?
גם אני לא ידעתי את המשמעות המדויקת. תודהמשעי זה חלק, מארמית שעיע.
רק לשים לב - משאיל, מלווה או משכיר - זה הנותןהשאלה היא כאשר החפץ חוזר ואילו הלוואה היא כאשר תמורתו מוחזר.
מעניין לענייןהתעות הנפוצה ביותר היא כמובן הטעות.
טעתה בדרכה. ותעתה בכתיבתה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלא
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: