דרוש מידע למישהו יש הסבר אמיתי על פערי המחירים?

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
גם לרמי לוי יש מותג פרטי של אותו יבואן של בייביסיטר
והטיטולים ממש אבל ממש לא אותו דבר. לא יודע מה הפשט בזה..
אולי איכות אחרת באותה חברה, אבל אין מה להשוות בין בייבי סיטר לטיטולים של יש והטיטולים של רמי לוי.
אצלנו הולך הכי טוב של יש.. (באמת הפתיע..) לפני זה של לייף (שגם אפשר להשיג בזול, אבל לאחרונה החליפו למשהו אחר שעולה 21 ש"ח! 30 טיטולים. האיכות נחמדה אבל דבק דפוק, אולי שיפרו לא יודע)
 

רבקה ק.

משתמש פעיל
למה בפורטוגל אפשר לקנות 45 טיטולים ב16.90 שח (בלי מבצע)
ופה בארץ זה כל כך יקר?
יש חסמי ייבוא על טיטולים?
יש רגולציה?
מישהו מכיר את הנושא???
מבלי להיכנס לעניין יוקר המחיה (תל אביב דורגה לאחרונה כעיר היקרה ביותר בעולם!)
כדאי לבדוק כמה מרוויחים בפורטוגל, מהו השכר הממוצע (עדיף חציוני, הרבה יותר משקף) ומהו שכר המינימום, לפני שקופצים למסקנות.
לאחרונה יש מישהי שמשווה מחירים והלינה על כך שבמדינה מסוימת מחיר ארוחה במסעדה עולה 50 שח בממוצע,
בעוד שכאן בארץ 250 שח, עד שאחד המגיבים גילה לה שהשכר החודשי החציוני באותה מדינה הוא בערך 2,800 שח לחודש ושכר המינימום הוא 14 שח לשעה.

אגב, אני רכשתי לאחרונה 5 חבילות טיטולים NB של האגיס ב-100 שח באחת מרשתות השיווק.
צריך לפעמים באמת לחפש את המבצעים והמחיר לא יהיה כזה נוראי.
 

אנה 433

משתמש פעיל
במדינה מסוימת מחיר ארוחה במסעדה עולה 50 שח בממוצע
כל כך נכון.
עצוב (או שמח? תלוי למי) לראות שפעם חו"ל בבינהזמנים זה היה ליגה של עשירים והיום (אם אתם חברה'מנים שיודעים לתכנן) נופש בחו"ל יכול להיות זול יותר בנופש בארץ.
כולל טיסות, ארוחות אטרקציות ושופינג.
אז מה, יום אחד כל העשירים יתחילו להגיע לארץ בתור נופש יוקרתי?
יחי האבסורד!
 

דסי123

משתמש מקצוען
משרד הכלכלה פועל לפתיחת שוק החיתולים החד פעמיים לתחרות


‏במסגרת הרפורמה ביבוא, יצא משרד הכלכלה והתעשייה לשימוע ציבורי באשר להכנסת תקן חיתולים חד פעמיים לתינוקות, למסלול היבוא על פי תקינה בין לאומית. טיוטת הצו פורסמה אתמול לתקופה של 21 יום, במהלכם המשרד קורא ליבואנים, יצרנים, צרכנים, קמעונאים ומעבדות להביע עמדתם. בסיום קבלת ההתייחסויות, ייבחנו העמדות ויפורסם צו מעודכן.


היבוא לארץ מתאפשר כיום בהתאם לתקן הישראלי. גם באירופה מתחייבת רגולציה הכוללת עמידה במגוון דרישות הנוגעות לחומרים מהם מיוצרים החיתולים, כך שלא יהוו סיכון לבריאות התינוק לרבות חומרים סופגים ואריגים הבאים במגע עם העור.


מסלול יבוא נוסף, בהתאם לתקינה הבינ״ל, יתווסף למסלול הקיים, לפיו יבואן מצהיר התאמה לתקן הישראלי. קיומם של שני המסלולים ירחיב את מגוון החיתולים הקיימים בשוק וצפוי להשפיע על ירידת המחיר בשל אפשרויות בחירה בין מגוון מוצרים.


שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״שוק החיתולים החד פעמיים נשלט בידי מספר יצרנים ויבואנים מצומצם מאוד. בהיעדר תחרות, המחירים בארץ גבוהים בהשוואה לעולם. חיתולים חד פעמיים הם מוצר צריכה הכרחי המהווה הוצאה משמעותית עבור הורים צעירים. בחודש מרץ, לפני כניסת רפורמת הייבוא לתוקף, העברנו את החיתולים ממסלול בדיקה למסלול הצהרה בלבד. אתמול עשינו צעד נוסף עם היציאה לשימוע ציבורי כדי לאפשר ייבוא לפי סטנדרט אירופאי, במקביל נפעל להתאמת התקן הישראלי לרגולציה האירופאית. החלטה זו תביא להסרת חסמי יבוא, עידוד כניסת יבואנים חדשים ופתיחת השוק לתחרות״.
 

דיני

משתמש מקצוען
כל כך נכון.
עצוב (או שמח? תלוי למי) לראות שפעם חו"ל בבינהזמנים זה היה ליגה של עשירים והיום (אם אתם חברה'מנים שיודעים לתכנן) נופש בחו"ל יכול להיות זול יותר בנופש בארץ.
כולל טיסות, ארוחות אטרקציות ושופינג.
אז מה, יום אחד כל העשירים יתחילו להגיע לארץ בתור נופש יוקרתי?
יחי האבסורד!
למה אבסורד?
זה סימן מבורך ומצוין שאנחנו in good shape, מה שנקרא
הכלכלה פה חזקה מאד
אל תקפצו עלי, זה לא אומר שכולם עשירים, אלא שיש מספיק עשירים בשביל לקחת את המשפחה המורחבת לוילה בצפון, ולכן המחיר שלה היום 12K ללילה ולפני שנתיים היה 7K ללילה. וכך גם בבתי המלון- המחיר עלה כי יש מי שמשלם, וכמובן גם יש הרבה מאד תיירים, שזה גם סימן טוב.
 

עיצוב גרפי מקצועי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הבעיה היא המכס הגבוה שמושת על היבואנים שפוגע בשני צורות
א' המוצרים המיובאים יקרים מאד
ב' המוצרים שמיוצרים כאן נמכרים כאן יקר ובחו"ל בזול בגלל שכאן אין תחרות בהיעדר יבוא

האשמים זה אנחנו בגלל שכל פעם שמגיע פוליטיקאי שרוצה לפתוח את השוק ליבוא מראים איזה שני חקלאים בוכים או איזה שני עובדים במפעל מיותר שיסגר במקרה שיפתחו את השוק ליבוא אנחנו מתרגשים הפוליטיקאי לוקח צעד אחורה
ואחר כך כולנו בוכים

מסקנא לא להיכנע למינפולציות של התקשרות ותזכרו שלמסכנים האמיתיים אין מספיק כסף לשלם לתקשורת
 

אחד העורכים

משתמש פעיל
עריכה תורנית
באהרונוביץ ב"ב
אבל בקצב של הקניות הסיטונאיות שראיתי שם, לא בטוח שישאר....
מעניין, כנראה היה רק בבוקר
אני הייתי בערב בשעה שמונה, לא היה כלום. בשעה 11 וחצי כבר היה את אלה של 9.90, משטח שלם מרוקן שליש! מטורף הכמויות שם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה