ייעוץ שיווקי זה אחד הכובעים הלא רשמיים שלי...
אפשר לקרוא לזה יותר "מנטור" (ית
), כתוצאה מהרבה מאד ניסיון בשטח.
הדפסה (צבעונית), של עיתון באיכות מינימלית 8 עמודים - 5,000 עתקים:
לא פחותה מ-4,000 ש"ח - במקרה הזול...
(הלוחות זה הדבר היקר יותר, העותקים זה כבר פחות בעייתי)
אגב, זה צריך להיות עמודים בכפולות 8, ולא 10...
הפצה, עולה כ - 28 אג' לעלון. * 5,000 = 1,400 ש"ח.
ועכשיו תוכלי לזהות את הנקודה של הנפילה:
- לא התייחסת לאלמנט הזמן - גם אם את הגרפיקאית הכל יכולה,
ולא משלמת לגרפיקאית חיצונית, ובו זמנית גם המשווקת הנכונה
(שעושה זאת ב"קלות" רבה),
ובין לבין אולי נושמת קצת, אבל לא אוכלת, ישנה, מגדלת ילדים וכו' -
ובעיקר לא מרוויחה שקל.
מה המשמעות של זה? שאת הולכת להשקיע 4400 ש"ח + מע"מ
(אחרי קיזוז 1000 ש"ח רווח,שתצליחי אולי לגבות עוד שנה, כי את עושה הכל לבד) -
בשביל שבוע אחד, בלי שהרווחת כלום ועבדת עד כלות הנשמה.
ומה קורה שבוע הבא? את עוד לא גמרת להדפיס את הגיליון הקודם,
ואת שקועה בחדש עד הצוואר ומעלה!
ולא מדובר בחודש אחד של השקעה (מינימום 17,600 + מע"מ), אלא חודשים עד שנים!
נראה לך שאפשר לשרוד ככה?
(אלא אם כן עובדים באופן מקצועי, וגם לוקחים מחירים בהתאם...)
- הוצאות נלוות - כיוון שרוב המשקיעים לא עושים בעצמם את העבודה
ולא עובדים מהבית - הם זקוקים לעובדים, שכידוע דורשים משכורת.
צריך גם פלאפון נוסף, מחשב ומי מדבר על משרד עם העלויות המטורפות הכרוכות בו?
בקיצור, לא באתי להחליש את ידי היזמים ובוודאי לא ללעוג לאנשים שרוצים להיטיב עם העולם,
אלא בסך הכל להאיר את עיני בעלי החזון,
לבחון בשבע עיניים את משמעות ההשקעה ועלויותיה המקוריות.
במאמר מוסגר, לגבי המודעה שהועלתה בראש האשכול.
מודעות כאלו מתסכלות מאד את הקופירייטים (ואני בינהם),
וזה לא קשור לשגיאות כתיב שיכולות לצאת גם מהמקלדת השנונה ביותר.
אבל, בעסקים קטנים בני ימינו שאנשים מדדים מהשקעה אחת למשניה,
וחוסכים בדברים הכי קריטיים (כמו לא לקחת משווק ומשרד ולעשות הכל בבית לבד),
מאד קשה לגרום לאנשים להשקיע שקל מעבר למינימום, וא"א לומר שהם לא צודקים.
כלומר, יש הרבה סיכויים שלו היו משקיעים במיתוג וקופי איכותי,
המכירות היו אולי גדולות יותר ובעיקר, היו מחמיאים להם יותר (שאין לזה ערך כלכלי, כידוע...),
אבל הניסיון בשטח (שלרב אין לקופירייטרים), מוכיח שלא תמיד זה ככה...
(מכירים את זה שלקוח כועס שהפרסום לא עבד?)
אגב, כקופירייטית עם ניסיון עסקי רב מאד, אני מתנהלת היום באופן שונה לחלוטין ממרבית הקולגות שלי.
יש כאלו שיראו בפרסומים שלי אולי חוסר חדשנות מסוים, אבל המציאות שהם עובדים בשטח.
הקופירייטים נוטים "להשתעמם" מחזרות קבועות, מניסוחים "שחוקים" וכו'.
אבל האמת צריכה להאמר: עם הברקה יכולים לקבל 100 בהגשת גמר, אבל לא למכור...