למה צריך קופירייטר?

עוגת בוקר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י עוגת בוקר;2415871:
יש מקומות בארץ ששם האוכלוסיה יותר פשוטה ולא יומרנית.
מה שמשחק שם זה אמינות ומחיר.
הם בכלל לא בקטע של משפטים שנונים ומסוגננים ועיצוב מפציץ.
המודעה בתחילת האשכול נראית לקוחה ממקומון שמופץ באיזורים כאלה.
(סגנון באר שבע, נתיבות וכו')
תקנו אותי אם אני טועה.

נכתב ע"י איציק כרמי;2415890:


אני מכירה מקרוב מאוד איך עובד הראש של האנשים באזורים האלה.
אם מישהו מטיל ספק בעניין - שיצביע.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י איציק כרמי;2415890:

אין שום ייאוש בעולם, אח יקר...
פשוט קופי ברמה כמו שלך לא מיועד לפלח השוק הזה (תרתי משמע, לא ללקוחות ולא למפרסמים).
תכוון גבוה ורחוק, ותצליח, וכלך לך אצל פלאפונים והופעות לילדי ת"ת.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י עוגת בוקר;2415871:
יש מקומות בארץ ששם האוכלוסיה יותר פשוטה ולא יומרנית.
מה שמשחק שם זה אמינות ומחיר.
הם בכלל לא בקטע של משפטים שנונים ומסוגננים ועיצוב מפציץ.
המודעה בתחילת האשכול נראית לקוחה ממקומון שמופץ באיזורים כאלה.
(סגנון באר שבע, נתיבות וכו')
תקנו אותי אם אני טועה.
גם בי"ש, רמב"ש, מוד"ע, י-ם, ב"ב, ערד, תפרח, אשדוד, פתח תקוה ועוד.
במודעת הנדון דידן, אם יהיה לזה קופי, זה יעניין אולי אולי אולי את היושבים במגדלי השן בדיזנגוף פינת כיכר המדינה...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
טוב, אז תועלת אחת יצאה מהאשכול הזה.
הביאו לידיעתי שיש מגזין חדש שמופץ במייל לקהל יעד של נשים חרדיות עובדות (שיש להן כסף עקב עבודתן המסורה:)), והמחירים שלו נמוכים מאד לגיליונות הראשונים. בדיוק כמו שרציתי קודם לכן.
הם טוענים שיש להם תפוצה של אלפי נשים חרדיות, ואני מאמינה שהם עוברים את ה1000 נשים.
ויש בו מדורים מעניינים שגורמים לנשים לפתוח אותו בסקרנות ו--
להיתקל בפרסומת שלך.

מי שרוצה לפרסם אצלם, הגיליון הבא יוצא בקרוב, שתפנה אליי באישי כדי שלא יאשימו אותי שאני עושה פרסום חינם בפומבי:eek:.

בהצלחה, וצמיחה מטאורית לכולנו:)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תא חזי;2415915:
אין שום ייאוש בעולם, אח יקר...
פשוט קופי ברמה כמו שלך לא מיועד לפלח השוק הזה (תרתי משמע, לא ללקוחות ולא למפרסמים).
תכוון גבוה ורחוק, ותצליח, וכלך לך אצל פלאפונים והופעות לילדי ת"ת.

רק תיקון אחד:
אין כזה דבר קופי שלא מתאים לפלח שוק מסוים.
הקופירייטר מתאים את עצמו לכל קהל יעד מחדש, כך שאם הוא לא מתאים לאחד, הוא לא קופירייטר.

וזה נכון שיש לקוחות שלא מבינים את הערך, ולא שווה לעבוד איתם.
וזה מה שאני עושה.

(חוץ מלקוחה אחת שביקשה ממני מודעה, כתבתי לה והיא שלחה לי ד"שים חמים ממנה, ואז שאלה אותי: אבל תגידי, מה בעצם המקצוע שלך:eek:)?
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י איציק כרמי;2415890:

יש מצב שאם תקח את 'התייאשתי' ותחליף אותה ב'פרסומאת' - הקהל פשוט ירוץ אחריך בעיניים עצומות.
שיווק נפלא.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שבוע שעבר דיבר איתי בעל עסק שאמר לי ששוה לו לפרסם שבוע אחד פחות (800 ש"ח לעמוד בכח הפרסום) ול\השקיע את אותו כסף בשרותי קופי למודעה לשלשת השבועות הבאים
שווה לו מודעה אחת יעילה ומושכת מאשר ארבע ככה ככה
 

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הדיון פה רק מוכיח שהמעשים חשובים מהמילים, דהיינו עסק שמוכר מוצר שנראה לעין התועלת שלו מורגשת מיד לעומת רעיון שהוא במהותו ערטילאי.
מילה שווה סלע ושתיקה שתיים, הפרסום האפקטיבי ביותר הוא מפה לאוזן, אנחנו רק מציתים את השיח ומעוררים תשומת לב למוצר\ שירות שלנו, העיקר הוא המוצר.
בדיוק כפי שהעיתונות לא קובעת: מי יהיה רוה"מ... מי יהיה נשיא ארה"ב...
היא משפיעה ויוצרת 'דיבור' אבל היא לא ה'מכה בפטיש' הסופית להנעה לפעולה.
 

super tiger

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י עוגת בוקר;2415871:
יש מקומות בארץ ששם האוכלוסיה יותר פשוטה ולא יומרנית.
מה שמשחק שם זה אמינות ומחיר.
הם בכלל לא בקטע של משפטים שנונים ומסוגננים ועיצוב מפציץ.
המודעה בתחילת האשכול נראית לקוחה ממקומון שמופץ באיזורים כאלה.
(סגנון באר שבע, נתיבות וכו')
תקנו אותי אם אני טועה.

זה לא פורסם במקומות הללו...
אלא בעיר מרכזית. (גם אני ראיתי את המודעה והזדעזעתי)
 

שלכם

משתמש פעיל
חבר'ה אני חושב שהלכתם קצת רחוק מדי
אני ספק שקופי הוא דבר חשוב בעת תכנון המודעה, השאלה האם נכון לשלם לקופריטר שיעשה את זה.
פעמיים עשיתי טעות ולקחתי קופירייטר, בשניהם התחרטתי.
וכמו שכל אחד מבין קופירייטר שיקבל 150-500 ש"ח בשביל מודעה [שווה ערך לגרפיקה סטנדרטית] לא יהפוך את העולם בשביל לנתח את השוק, לבנות את קהל היעד הנכון, ואז לגבש אסטרטגיה שיווקית, לבנות סלוגן+לוגו מוצלח מסר מתאים, הגשה מתאימה ויפה.
בשביל לעשות את כל זה צריך לשלם לקופירייטר/אסטרטג שיקח את כל העסק ויבנה לו תוכנית שיווקית עם אסטרטגיה ברורה.
בשביל מודעה אחת שמשלמים עליה לגרפיקאית 300 ש"ח לא שווה להכפיל את הסכום עבור קופירייטר.

אוכל לספר לכם שאני כבר מספר שנים מסייע לשיווק של ארגון כל שהוא, לאחר שני ניסונות כושלים בלקיחת קופירייטר [פעם אחת שלמנו 600 ש"ח עבור סדרה של 3 מודעות לקראת חג כל שהוא, ופעם שני 5000 ש"ח עבור מי שביצע קופי+גרפיקה, כחלק מקמפיין שהעלות הכוללות שלו הייתה כ 18,000 ש"ח] החלטנו שעושים זאת לבד, אספנו כמה אנשים וידיים שמועלם לא למדו פרסום או גרפיקה, אך יש להם ראש בריא, הבנה רחבה, והרבה השכלה כללית, עשינו סיעור מוחות בישיבות רבות שנמשכו לעיתים לשעות הקטנות של הלילה, והוצאנו קמפיין שאמנם אינני איש מקצוע כדי לתת את ערכו המקצועי, אך מה שאני יכול לומר זה, שלדעתי הוא היה אדיר, הקמפיין יצר בזאז אדיר, בכל מקום שהלכתי דברו על הקמפיין, לאחר מספר ימי פרסום הגיע הזמן לתוצאות בשטח, והתוצאה הייתה מדהימה הכפלנו את ההשגים משנים קודמות, ולעומת קמפיינים אחרים שניהלנו בעבר [עם קופירייטר], כשהתישבנו לסגור את החשבונות ראינו שהרווח נטו בעקבות הקמפיין הזה עמד על כ 60.000 ש"ח [לאחר שנכינו את עליות הפרסום, ואת הרווחים אליהם היינו צפויים להגיע על פי התחזיות של שנים קודמות].
כשניתחנו זאת לאחור, הבנו כי למעשה אנשי המקצוע אותם לקחנו פעמים קודמות, לא הצליח באמת לרדת לתוך הצורך שלנו, ורק כשעניו זאת לבד, כאשר אנו מכירים את הארגון יותר מכל הצלחנו.
אמנם, יתכן שלו היו הפרסומאיים, משקעים את המאמצים שאנו השקענו היו מגיעים לאותה תוצאה, אך אז היה עולה לנו הדבר סכום עתק, בעוד עלות שעות העבודה [ששולמו] לאלו מתוכנו שעסקו בבנית הקמפיין לא התקרבה לכך, כאשר הצוות שעסק בכך נהנה, כי עבר עם חברים ולא עם אנשים שהיה עליו להסביר להם בכל רגע את הריגשיות והבעיות שלנו.
המסקנה שלי בעקבות כך, אם יש לכם בעסק או בסביבתו הקרובה [חברים קרובי משפחה שמכירים היטב] אנשים יצרתיים ובעלי דמיון, בעלי הבנה כל שהיא בפרסום, פעמים רבות סיעור מוחות איתם יתן לכם תוצאה טובה יותר משל פרסומאיים ותיקים ומנוסים.
מקווה שלא הרגזתי את חברי הפורום.
 

איציק כרמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שלכם;2416236:
אוכל לספר לכם שאני כבר מספר שנים מסייע לשיווק של ארגון כל שהוא, לאחר שני ניסונות כושלים בלקיחת קופירייטר [פעם אחת שלמנו 600 ש"ח עבור סדרה של 3 מודעות לקראת חג כל שהוא, ופעם שני 5000 ש"ח עבור מי שביצע קופי+גרפיקה, כחלק מקמפיין שהעלות הכוללות שלו הייתה כ 18,000 ש"ח] החלטנו שעושים זאת לבד, אספנו כמה אנשים וידיים שמועלם לא למדו פרסום או גרפיקה, אך יש להם ראש בריא, הבנה רחבה, והרבה השכלה כללית, עשינו סיעור מוחות בישיבות רבות שנמשכו לעיתים לשעות הקטנות של הלילה, והוצאנו קמפיין שאמנם אינני איש מקצוע כדי לתת את ערכו המקצועי, אך מה שאני יכול לומר זה, שלדעתי הוא היה אדיר, הקמפיין יצר בזאז אדיר, בכל מקום שהלכתי דברו על הקמפיין, לאחר מספר ימי פרסום הגיע הזמן לתוצאות בשטח, והתוצאה הייתה מדהימה הכפלנו את ההשגים משנים קודמות, ולעומת קמפיינים אחרים שניהלנו בעבר [עם קופירייטר], כשהתישבנו לסגור את החשבונות ראינו שהרווח נטו בעקבות הקמפיין הזה עמד על כ 60.000 ש"ח [לאחר שנכינו את עליות הפרסום, ואת הרווחים אליהם היינו צפויים להגיע על פי התחזיות של שנים קודמות].
כשניתחנו זאת לאחור, הבנו כי למעשה אנשי המקצוע אותם לקחנו פעמים קודמות, לא הצליח באמת לרדת לתוך הצורך שלנו, ורק כשעניו זאת לבד, כאשר אנו מכירים את הארגון יותר מכל הצלחנו.
אמנם, יתכן שלו היו הפרסומאיים, משקעים את המאמצים שאנו השקענו היו מגיעים לאותה תוצאה, אך אז היה עולה לנו הדבר סכום עתק, בעוד עלות שעות העבודה [ששולמו] לאלו מתוכנו שעסקו בבנית הקמפיין לא התקרבה לכך, כאשר הצוות שעסק בכך נהנה, כי עבר עם חברים ולא עם אנשים שהיה עליו להסביר להם בכל רגע את הריגשיות והבעיות שלנו.
המסקנה שלי בעקבות כך, אם יש לכם בעסק או בסביבתו הקרובה [חברים קרובי משפחה שמכירים היטב] אנשים יצרתיים ובעלי דמיון, בעלי הבנה כל שהיא בפרסום, פעמים רבות סיעור מוחות איתם יתן לכם תוצאה טובה יותר משל פרסומאיים ותיקים ומנוסים.
מקווה שלא הרגזתי את חברי הפורום.

אני יכול לספר לך על סיפור דומה, על קרן צדקה ששנים הסתדרו לבד, אבל אעפס, בזמן האחרון יש להם מתחרים ששוברים את כל הכללים, וזורקים את הסוסים הכי חזקים למערכה.

בצר להם ובעצה אחת עם הסטודיו אתם הם עובדים, הם החליטו לפנות לקופירייטר ואסטרטג מיואש שעשה עבודה טובה ואיכותית במחיר הגיוני לשני הצדדים וההכנסות שלשו את עצמם.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י שלכם;2416236:
המסקנה שלי בעקבות כך, אם יש לכם בעסק או בסביבתו הקרובה [חברים קרובי משפחה שמכירים היטב] אנשים יצרתיים ובעלי דמיון, בעלי הבנה כל שהיא בפרסום, פעמים רבות סיעור מוחות איתם יתן לכם תוצאה טובה יותר משל פרסומאיים ותיקים ומנוסים.
מקווה שלא הרגזתי את חברי הפורום.

הרגזת, אבל כל מילה בסלע.
 

איציק כרמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שלכם;2416236:
מקווה שלא הרגזתי את חברי הפורום.

בשורה הזו:

נכתב ע"י שלכם;2416236:
וכמו שכל אחד מבין קופירייטר שיקבל 150-500 ש"ח בשביל מודעה

הרגזת!

150-500?
מה אנחנו עובדי חינם?


נ.ב.
רציתי לתקן כמה שגיאות אבל התאפקתי.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
שלכם- אולי תשתף אותנו באיזה קמפיין מדובר?
 

צביזון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נתין;2415825:
שלום וברכה לכל הגאונים יושבי פורום שוטפי המוחות.
אני לא קופירייטר ולא בר קופירייטר אלא אחד מפשוטי העם המביט אליכם בהערצה, ועכ"ז אני לא ממש מבין על מה אתם מדברים (חוץ מלשווק את המקצוע שלכם). בשבילי ובשביל שאר ה99% של פשוטי העם מודעה כזו מספיקה++, יש פה את כל המידע שמעניין אותי (או לא) אפילו שאין פה איזה חידוד עלום. אולי תואילו בטובכם להסביר לי (ולשאר עמי הארצות)?
אתה שואל כ"כ טוב. מעניין שאף אחד לא קם להסביר מה באמת כ"כ צועק כאן (חוץ משגיאות הקלדה) שהמודעה שווה את העליהום הזה?
אולי זה דומה למשל של בגדי המלך?... ...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
בזמן שאתם מתווכחים פה, אני עובדת לכמה לקוחות על קופי,
וגם הם וגם אני, מבינים טוב טוב למה צריך קופירייטר.
אז מי שלא מבין, שלא יבין.
חבל על הזמן.
 

זלפה

משתמש רשום
זוכרים את הימים בהם לא לכל חנות היה לוגו ומיתוג?
רוב החנויות השתמשו באותם שקיות מדוגמות,
המודיע הצעיר עוצב בוורד,
ואף איור לא התלווה לשום כתבה. (בימינו יש איור מוזמן לכל עמוד)

העולם התקדם ומתקדם.
זה שהיום העסקים הקטנים לא שוכרים קויפירייטר,
לא אומר שעוד חמש שנים זה גם יהיה כך.

העולם מתקדם כל הזמן
ואני מתארת לעצמי שתוך כמה שנים כל עסק ששוכר שירותי גרפיקה- ישכור גם שירותי קופי.
 

שלכם

משתמש פעיל
נכתב ע"י efrat1;2416305:
שלכם- אולי תשתף אותנו באיזה קמפיין מדובר?
קצת מרוכב לי לספר באיזה קמפיין מדובר
אני חושב שכמה מהניקים כאן אמורים לזהות
 

שלכם

משתמש פעיל
נכתב ע"י איציק כרמי;2416256:
אני יכול לספר לך על סיפור דומה, על קרן צדקה ששנים הסתדרו לבד, אבל אעפס, בזמן האחרון יש להם מתחרים ששוברים את כל הכללים, וזורקים את הסוסים הכי חזקים למערכה.

בצר להם ובעצה אחת עם הסטודיו אתם הם עובדים, הם החליטו לפנות לקופירייטר ואסטרטג מיואש שעשה עבודה טובה ואיכותית במחיר הגיוני לשני הצדדים וההכנסות שלשו את עצמם.
כנראה לא הבנת את הסיפור שלי טוב
ארגון שהסתדר עם הפרסום לבד, יום אחד הוא החליט שזה לא טוב פנה לעזרת קופרייטר, משלא היה מרוצה החליף קופרייטר, ואפעס משהו לא היה טוב.
אז הוא החליט לקיים סיעור מוחות בנושא הפרסום לבד, כלומר לא לסמוך על גורמים חיצוניים אלא לעשות לבד אסטרטגיה, וראה ברכה
 

שלכם

משתמש פעיל
נכתב ע"י איציק כרמי;2416293:
בשורה הזו הרגזת!

150-500?
מה אנחנו עובדי חינם?

אולי יהיה כדאי להזכיר בהקשר הזה את מה שכתבת בתחילת האשכול
נכתב ע"י איציק כרמי;2415336:
אכייח מעט בגרוני ואומר לך:
אני מעדיף לקחת עסק קטן, שלבעליו יש ראש גדול, לשבת אתו שעות על מודעת אינצ'ים, ובסוף השנה, כשהוא רואה את הגידול במכירות, לחכך את ידי בהנאה, להציע לו לפרסם עמוד ביתד יום ג', לסגור איתו ריטיינר לשנתיים קדימה וליהנות מהגדילה יחד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה