קורונה למה צעירים צריכים להתחסן לקורונה?

מצב
הנושא נעול.

קצרה

משתמש מקצוען
מעבר לסיבה הבסיסית שהחיסון מגן רק ב-95 אחוז
ולזמן מוגבל שאינו ידוע.
ולכן חיסון העדר חשוב כדי להגן על האוכלוסיות הפגיעות.

יש עוד סיבה מהותית שלא נכתבה פה.
וירוס הקורונה מפתח מוטציות.
איך קורות מוטציות? כאשר הוירוס משכפל את עצמו בגוף האנושי מתישהו השכפול יוצא לא מדויק - ומתפתחת מוטציה.
קצב התפתחות המוטציות תלוי במספר הנדבקים.
ככל שיש יותר נדבקים הסיכוי למוטציה חדשה הולך ועולה.
אם אנחנו לא רוצים להחיש מוטציה חדשה - שאולי ח"ו תפגע גם בצעירים ואולי תהיה עמידה לנוגדנים של המוטציות הקודמות / החיסון -
יש לנו חוב להפחית במידת האפשר את מספר הנדבקים.

גם אם החיסון לא מונע נשאות של הנגיף - את ההשתכפלות שלו בגוף הוא וודאי מונע (הנוגדנים מתקיפים אותו מהר מדי) וכך יופחתו הסיכויים למוטציה אלימה יותר.

ולמי שנתפס מאד בקונספירצית הפגיעה בפוריות -
midaat.org.il/articles/diseases/covid19/covid19-vaccine-fertility/

למה "התלבשו" המאיימים על הפוריות ?? - כי היא אחד הדברים החשובים מאד לכל אחד . ונקודה רכה להפחדה..
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הסיבה שצעירים צריכים להתחסן היא בגלל שזה בכלל לא נעים להיות חולים בקורונה.
לא בזמן המחלה וגם לא בכל החודשים שלאחריה.

םשוט תשאלו אנשים שעברו את זה והכל יהיה ברור לכם.

במקום לספר לצעירים כמה הם תורמים לזקנים בכך שהם מתחסנים, הרבה יותר פשוט והרבה יותר משכנע להסביר להם, מה עוברים כיום עשרות אחוזים מבין אלו שהיו חולים ו'כאילו' יצאו מזה, וכן, גם צעירים רבים סובלים מזה.
חולשה
עייפות
חוסר ריכוז
לעיתים קשיים בנשימה
וכו' וכו'

נראה לי זה מספיק משכנע.
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

מי יכול לקחת על עצמו אחריות שמישהו מבוגר י'ידבק וי'יפטר חס ושלום בגללו??
גם אם המדביק לא הרגיש את המחלה כלל- יכול להיות שמישהו נפטר בגללו!!!!

רק בגלל זה חובה על כל אחד להתחסן

איך אנשים לא פוחדים מהדבר הזה??

מה הם יגידו בעולם הבא??
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הסיבה שצעירים צריכים להתחסן היא בגלל שזה בכלל לא נעים להיות חולים בקורונה.
לא בזמן המחלה וגם לא בכל החודשים שלאחריה.

םשוט תשאלו אנשים שעברו את זה והכל יהיה ברור לכם.

במקום לספר לצעירים כמה הם תורמים לזקנים בכך שהם מתחסנים, הרבה יותר פשוט והרבה יותר משכנע להסביר להם, מה עוברים כיום עשרות אחוזים מבין אלו שהיו חולים ו'כאילו' יצאו מזה, וכן, גם צעירים רבים סובלים מזה.
חולשה
עייפות
חוסר ריכוז
לעיתים קשיים בנשימה
וכו' וכו'

נראה לי זה מספיק משכנע.
לצערי האוכלוסיה הצעירה שבסביבתי הדבר היחיד שיכול לשכנע אותם להתחסן.
זה השמירה על הדור המבוגר.
ולא המחלה בעצמה.
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מה זאת אומרת מה הסיבה?
יש בידי מישהו את הטבלה שמפרטת את נתוני ה'לונג קוביד' באוכלוסיה הצעירה?
שיעלה בבקשה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
בסיעתא דשמיא

מי יכול לקחת על עצמו אחריות שמישהו מבוגר י'ידבק וי'יפטר חס ושלום בגללו??
גם אם המדביק לא הרגיש את המחלה כלל- יכול להיות שמישהו נפטר בגללו!!!!

רק בגלל זה חובה על כל אחד להתחסן

איך אנשים לא פוחדים מהדבר הזה??

מה הם יגידו בעולם הבא??

אנשים אומרים - מי שבקבוצת סיכון - שיתחסן...
מישהו מבוגר שלא התחסן - לקח את הריזיקה בעצמו.

לכן ציינתי שכשהוירוס עדיין מסתובב - חסרה ההגנה גם של אלו שכן התחסנו -
ונוצרות מוטציות...
 

קצרה

משתמש מקצוען
נראה לי זה מספיק משכנע.

המציאות היא לצערינו -
שיש אנשים שחוששים מהחיסון ומההפחדות כל כך.
ומקורונה קצת פחות...

מציאות עצובה ולא רציונלית . מסכימה איתך.
אבל בואי לא נעצום עיניים - היא קיימת. בשוליים
ואיטרסנטים משקיעים המון בהפחדת הקהל.
מסבירים לאנשים שקורונה היא "שום דבר" לאנשים צעירים, כל כך הרבה אנשים חלו ולא קרה להם "כלום" ומי יודע מה יש בהם בחיסונים האיומים והנוראיים ואיזה צרות הם גורמים...
עייני באשכולות סמוכים - יש אנשים שמשתכנעים בכך שקורונה היא דבר "מוכר" יותר מהחיסון. (והיא לא.. ממש לא... הרופאים במחלקות קורונה אובדי עצות ואומרים כמו החרטומים במצרים "אצבע אלוקים היא". וההשלכות וודאי וודאי לא ידועות...)

ואת צודקת. מכירה מישהי של טבעיות ואבץ וכו' .. שמשתכנעת לקנות ויטמינים וחיסונים "טבעיים" באלפי שקלים (שזה לרוב האינטרס שעומד מאחורי השקעת הפחדת הקהל..) שחטפה קורונה.
חצי שנה והיא עדיין סובלת מלונג קוביד.
את בעלה היא שלחה ראשון בתור להתחסן---
 
נערך לאחרונה ב:

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
האדמו״ר מויז׳ניץ במהלך דברי תורה בסעודה שלישית הורה לקהל החסידים ׳אנשים ונשים׳ להתחסן נגד קורונה - ״זו פעולת ההשתדלות הראויה בעת הזו״. בנוסף הורה שוב לומר ׳אבינו מלכנו׳ אחרי התפילה. ישראל כהן
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
אני לא הולך להיכנס לכל הדיונים אני חושב שמבוגרים - שירצו..

אני רק יכול לספר פה- שמנהלת סניף קופ''ח בבית שמש סיפרה שמי שרוצה ילדים עדיף של יקחו את הוירוס. בגלל איזה חלבון . אינני מדען. ואינני רופא. רק זה שמעתי ממנה!!
 
נערך לאחרונה ב:

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
אני לא הולך להיכנס לכל הדיונים אני חושב שמבוגרים - שירצו..

אני רק יכול לספר פה- שמנהלת סניף קופ''ח מאוחדת בבית שמש סיפרה שמי שרוצה ילדים עדיף של יקחו את הוירוס. בגלל איזה חלבון . אינני מדען. ואינני רופא. רק זה שמעתי ממנה!!
וגם היא לא
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני מאמין שהיא יודעת יותר מרוב מגיבי פרוג..
ואל דאגה גם היא מחסנת צעירים. - עם פרוטקציה..


מדעת עושה סדר – הקשר בין החיסון נגד קורונה והשליה
שמענו ש… ״החיסון נגד קורונה עלול לגרום לעקרות״. בקצרה – לא!
אין כל סיבה להניח שהחיסון נגד קורונה יגרום לבעיות פוריות.

בתחילת החודש העלו בכיר לשעבר בחברת פייזר ורופא גרמני טענה שעשוי להשתמע ממנה שהחיסון שפיתחה החברה נגד נגיף הקורונה SARS-CoV-2 מוביל לעקרות. במבט ראשון הטענה עלולה להיראות משכנעת, שכן היא קשורה למבנה החלבוני של הנגיף, אך בפועל היא משוללת כל יסוד. מבדיקתה עולה מעבר לכל ספק סביר כי חיסוני הקורונה, כמו גם נגיף הקורונה עצמו, אינם פוגעים בפוריות.
הטענה מבוססת על דמיון שטחי שקיים בין חלבון ה-Spike של נגיף הקורונה, שבו מתמקדים החיסונים, לבין חלבון המצוי על דפנות תאי השליה. כדי להבין את הטענה ואת השגיאות הטמונות בה, עלינו להבין תחילה את גרעין האמת שלה, ובמקרה הזה מהו החלבון הזה ואיך מערכת החיסון שלנו מזהה גורמים זרים.
שכבת הגנה על העובר
במהלך התפתחותם נוצר סביב עוברים אנושיים איבר גוף זמני שנקרא שליה. תפקיד השליה כפול – עליה להוביל חומרים מזינים מהאם אל העובר, אך גם לבודד אותו מגוף האם. הבידוד הזה מתאפשר בזכות כמה גורמים, ביניהם מבנה השכבה החיצונית ביותר של השליה, המכונה סינסיציוטרופובלסט (Syncytiotrophoblast).
בניגוד למרבית רקמות הגוף, השכבה הזאת אינה מורכבת מתאים נפרדים, אלא בנויה כמעין תא יחיד בעל גרעינים מרובים. המבנה הזה מכונה סינסיציום, והוא מצוי בעוד כמה רקמות בגוף, ביניהן השרירים. מאחר שהתאים מאוחים יחד, אין כל מרווח ביניהם וכך העובר אוטם את השליה מסביבת הרחם המקיפה אותה.
אחד מהחלבונים המעורבים בבניית שכבת ההגנה הזאת של השליה הוא הסינסיטין-1 (Syncytin-1). החלבון אחראי על איחוי התאים הדרוש ליצירת שכבת הסינסיציום העוטפת את השליה, ובלעדיו היווצרות השליה תיפגע וחיי העובר יהיו בסכנה. מעבר לכך, מאחר שמדובר בשכבה החיצונית ביותר של השליה, היא באה במגע ישיר עם מערכת החיסון של האם, ואף ידוע על מחלות אוטואימוניות מסוימות שבהן מערכת החיסון של האם פוגעת בסינסיציום ועלולה להוביל למות העובר ברחם.
צפירת הרגעה 1: התגובה החיסונית לנגיף לא פוגעת בשליה
לכאורה, אם כן, אפשר לחשוב שהתגובה החיסונית של הגוף לנגיף הקורונה או לחיסון נגדו עלולה לפגוע גם בחלבונים דומים, כגון סינסיטין-1. בפועל הסכנה אינה קיימת, בשל שילוב של כמה סיבות, שקשורות בחלקן לאופיו של הנגיף, ובחלקן האחר לאופן שבו מערכת החיסון שלנו פועלת.
התגובה החיסונית נגד נגיף הקורונה הפראי עצמו חזקה בהרבה מתגובת הגוף לחיסון מלאכותי. לפיכך, אם יצירת נוגדנים לנגיף הקורונה הייתה פוגעת בפוריות האישה, היינו מצפים לראות את התופעה הזאת בראש ובראשונה בקרב נשים שחלו בקורונה או שהחלימו ממנה. ועם זאת, אף שהצטברו כבר עשרות מיליוני חולים מאובחנים בכל רחבי העולם ותסמיני המחלה נחקרו בהרחבה, אין עד כה כל ראיה לכך שהתחלואה בקורונה מביאה לעלייה בשיעור ההפלות או גורמת נזק כלשהו לשליה.
צפירת הרגעה 2: התגובה החיסונית לא פוגעת ישירות בשליה
מה בנוגע לאפשרות שתאי מערכת החיסון עלולים להתבלבל ולתקוף את השליה ואת העובר המתפתח? כאן עלינו לזכור שמערכת החיסון יודעת היטב להבדיל בין תאי הגוף לבין פולשים חיצוניים. במקרה של איום חדש, מערכת החיסון הנרכשת מתגייסת להגיב אליו, ובמיוחד תאי בדם הלבנים שנקראים תאי B ותאי T, שמסוגלים לזהות איומים וליצור זיכרון חיסוני מתמשך נגדם. היכולת הזאת מבוססת על קולטנים ייעודיים המצויים על צידם החיצוני של תאי מערכת החיסון, שמאפשרים להם לזהות מרכיבים ספציפיים בחלבון של מחולל המחלה.
כמו כל החלבונים, גם חלבוני הקורונה מורכבים משרשראות של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין הבסיסיות של כל החלבונים בטבע. מאחר שבחלבון ה-Spike של הנגיף ובסינסיטין האנושי קיימים רצפים קצרצרים זהים של חומצות אמינו, התעוררה הטענה שנוגדנים נגד האחד ייפעלו גם נגד השני. אולם בפועל הדמיון בין החלבון הנגיפי לסינסיטין קלוש בלשון המעטה. כל אחד מהחלבונים מורכב ממאות חומצות אמינו – כמעט אלף בחלבון הנגיפי, ואין כמעט חפיפה ביניהם. רמת דמיון נמוכה להפליא, עד כדי כך שכלים להשוואת חלבונים, כגון תוכנת BLAST, מפספסים אותה לגמרי.
כדי לאתר אותה נחוצה השוואה "טיפשה" בין רצפי החלבון. מדוע טיפשה? משום שחלבונים הם יותר מאשר סך חומצות האמינו המרכיבות אותם. כלי ההשוואה המשוכללים משווים לא רק את הרצף, אלא גם את המאפיינים הכימיים והצורה הצפויה של החלבון. מעבר לכך, הקולטנים של תאי ה-B וה-T מבוססים על רצפים ארוכים יותר, של שמונה חומצות אמינו לפחות, ומכאן שגם דמיון של חומצות אמינו אחדות לא יספיק. יש לזכור שכל שינוי זעיר בהרכב החלבון יכול לשנות באופן מוחלט את תפקודו ואת המבנה שלו.
סמכות מקצועית?
מעבר לטיעונים המדעיים, הטענה נשענת במידה רבה על זהות מפרסמיה: מייקל יידון (Yeadon), שהיה בכיר בחברת פייזר עד שנת 2011, והרופא הגרמני וולפגנג וודארג (Wodarg). עם זאת, לשניים יש בעברם שלל אמירות בעייתיות וחצאי אמיתות. ראשית, יידון אינו קשור כלל לחברת פייזר, שכן הוא חדל לעבור בה לפני קרוב לעשר שנים. במהלך המגפה הנוכחית הוא ניפק שלל אמירות שגויות, ביניהן הקביעה חסרת השחר כי "מגפת הקורונה הסתיימה", ואילו וודארג טען ללא ביסוס כי "מגפת הקורונה אינה חמורה יותר משפעת".
אם כן, בדומה למרבית הטענות המועלות בחודשים האחרונים בנוגע לחיסוני הקורונה, גם הטענה הנוכחית מופרכת מהיסוד, למרות גרעין עובדתי מסוים שעליו היא מבססת את טענותיה. חיסוני הקורונה שמחכים כעת לאישורן של רשויות הבריאות בעולם מבוססים על טכנולוגיות אמינות ובטיחותם הוכחה במבדקים נרחבים במיוחד.
בהכנת הכתבה נעזרנו ברשומה "Are COVID-19 Vaccines Going To Cause Infertility?" מהבלוג של אדוארד נירנברג (Edward Nirenberg). השימוש בה נעשה באישורו של נירנברג.
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
לדעתי, השיקולים כולם צריכים להיות מונחים לפתח הציבור הצעיר.
ככל שמדובר באנשים מבוגרים אין שאלה ואין שיקולים, כי ברור שהסיכון מקורונה חמור יותר מסיכון אפשרי של החיסון. ההמלצה צריכה להיות חד משמעית, ברמה של הנחיה.
כשמדובר בצעירים בריאים, שגם הם לעתים נדירות עשויים להיפגע, הנכון הוא להניח בפניהם את כל המידע, ויבחר הבוחר אם הוא חושש ליפול על הצד הנורא של הסטטיסטיקה, או חושש יותר מסיכונים אפשריים לטווח ארוך (ועשויים להיות כאלה).
כל האמור לא מתייחס לשאלה של חסינות עדר, כלומר, האם אכן ניתן להגן על קבוצות הסיכון באמצעות חיסון שלהם בלבד, או שבאחוזים ניכרים מערכת החיסון שלהם כלל לא מסוגלת להפיק את התועלת הרצויה מהחיסון, ואז נכנס לשקלול הצעיר הרצון להתחסן כדי להגן על החלשים.
במאזן הזה אני בחרתי להתחסן.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
ויבחר הבוחר אם הוא חושש ליפול על הצד הנורא של הסטטיסטיקה, או חושש יותר מסיכונים אפשריים לטווח ארוך (ועשויים להיות כאלה).
לא בטוח שזה או או.
כי גם בוירוס אפשר לחשוש מסיכונים אפשריים לטווח ארוך (ועשויים להיות כאלו).
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אני לא הולך להיכנס לכל הדיונים אני חושב שמבוגרים - שירצו..

אני רק יכול לספר פה- שמנהלת סניף קופ''ח מאוחדת בבית שמש סיפרה שמי שרוצה ילדים עדיף של יקחו את הוירוס. בגלל איזה חלבון . אינני מדען. ואינני רופא. רק זה שמעתי ממנה!!
היא פשוט קיבלה בווצפ את העדכון מזוג הרמאים מלמעלה (שהבטיחו לנו מזמן "שקורונה זה שפעת" וגם ש"הקורונה כבר הסתיימה" - עיינו שם בכתבה). כל מי שאתם שומעים ממנו את הדבר הזה, לא משנה אם יש לו על הראש קוצים קנייטש או שטריימל, פשוט מעתיק מהם.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
אני לא הולך להיכנס לכל הדיונים אני חושב שמבוגרים - שירצו..

אני רק יכול לספר פה- שמנהלת סניף קופ''ח מאוחדת בבית שמש סיפרה שמי שרוצה ילדים עדיף של יקחו את הוירוס. בגלל איזה חלבון . אינני מדען. ואינני רופא. רק זה שמעתי ממנה!!

איך אפשר שלא לקחת את הוירוס?
להתחסן בזריזות כמובן.

לעניננו - 13 נשים במחקר של פייזר למרות שזה לא היה אמור לקרות בהתאם לתמאי המחקר - מצפות כרגע לילד.
כך שההפחדה נפסלה מכורח המחקר והמציאות---

נ.ב למנהלת סניף קופ"ח , אין ולא אמורה להיות הכשרה רפואית או מחקרית כלשהי. אין קשר בין ניהול מקום רפואי לידע כלשהו ברפואה .... היא קראה את ההפחדה השקרית באותו מקום שאתה :)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה