לילה ולא דומיה - (עוד) ביקורת ספרותית

מצב
הנושא נעול.

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
דבר אחד אני לא מבינה.
אדם הראשון וחוה התקללו כידוע בכמה קללות.
למשל 'בזעת אפיך תאכל לחם'.
אז בהתחלה באמת חרשו באצבעות (עד שהגיע נוח) ואחרי זה המציאו מחרשות, ולאט לאט שכללו את הדרך להרויח לחם, והפכו אותה ליותר ויותר קלה.
היום, רוב האנשים לא עולים בעצמם על הקומביין והולכים לחרוש את השדה, אלא יוצאים למשרד ממוזג ועובדים שם שמונה שעות.
(אני מדברת על אלו שעובדים, אברכים זה נושא לדיון נפרד.)
גם זה לא קל, אבל זה בוודאי קל לאין ערוך מהגרסה המקורית של הקללה.

כתוב 'בעצב תלדי בנים'.
איך היה פעם עדיף שלא נתאר.
בינתיים המציאו בתי חולים, והתחילו להילחם בזיהומים, ואחרי זה המציאו טשטוש, ואחר כך הגיע האפידורל, ובימינו גם דולות ועוד הרבה אמצעי הקלה.

משום מה, אף אחד לא מעלה בדעתו להגיד: נו נו נו , כתוב בתורה 'בזעת אפיך!'.
מה אתה יושב לך בנחת במשרד????
לך להזיע!!!

וככה גם לגבי הסעיף השני.
פתאום, בקללה השלישית 'והוא ימשול בך' הפכו אותה לסוג של מצווה.
תהדרי בזה, תהיי יותר צדיקה.
מה הקשר??
זאת קללה, זאת לא מצווה.
מישהו חושב שכשהתורה כותבת 'בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו' היא מתכוונת שזה הדבר הנכון???????
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י סטודיו פלאש;2321734:
חברות יקרות
קיבלתי מייל מזעזע
הלב בוכה
אני לא מתכוונת ח"ו להתיר את דמן של בנות ישראל הכשרות
באמת שלא היה לי מושג איך נראים חיים עם מופרע נפש
אם יש אישה שהתפטרה מבעל מופרע כמו התיאור שקיבלתי במייל
אני הראשונה שארקוד איתה בשמחה
ה' יעזור

ואני יודעת על מקרה של הפרעות נפש שלא התגרשו זה היה קשה מאאאד אך הוחלט ע"י הנפגע למען ילדיו לסבול
לטווח הארוך זה השתלם בפן מסוים לזוג וילדיו
כל מקרה לגופו
לתת פתרונות אינסטנט לגרושים זה לא אחראי
יש מקרים שאפשר לשקם רק צריך לדעת היכן נקודות התורפה של הפוגע
ציטטתי אותך
בגלל שרציתי לומר
שגם הפלא יועץ הכיר מקרים של בעל בן בליעל ואשה רעה\ובכל זאת הוא יודע מה ההשלכות של הגרושין והוא לא ממליץ להשתמש בה ולא בחינם...
ודווקא הפעם הסכמתי עם "לבן" לגבי הראיה שלה כן להשאיר זוג יחד כשיש מצב
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י poto12;2321764:
ואני יודעת על מקרה של הפרעות נפש שלא התגרשו זה היה קשה מאאאד אך הוחלט ע"י הנפגע למען ילדיו לסבול
לטווח הארוך זה השתלם בפן מסוים לזוג וילדיו

התכוונת לשידוכים במקרה?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י poto12;2321771:
לא
התכוונתי לבית
שהיה בו גם אבא וגם אמא
וזה דבר נורא חשוב
לגמרי.
השאלה באיזה מחיר.

אבל זה באמת נושא רחב מכדי להכריע אותו בפרוג, וכל מקרה לגופו.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י poto12;2321764:
ו
לתת פתרונות אינסטנט לגרושים זה לא אחראי
גרושים זה לא אינסטנט, ודאי שלא במצבים האלו.
תשכחו מזה.
 

אני לי

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י סטודיו פלאש;2321199:
ומה שהבאתי את הסיפור על הסטיפלר, כמו שאמרתם, אין להסיק מסקנות, הבאתי אותו רק בגלל שאמרו כאן 'רבני דורינו' אז מצאתי את זה בהקשר לרבני דורינו
באותו עמוד מסופר גם על אישה שיש לה בעל חולה נפש... שהתרגשה ממנו וחזרה אל הרבנית וביקשה ברכה אחרי תקופה ארוכה של סבל נוראי של גרושין, ביקשה ברכה שהיא מעונינת לחזור אליו (!) כי המצב בגרושין הוא יותר קשה (!!)
הרבנית ברכה אותה ואשה שחיכתה בתור אחריה שמעה את זה ואמרה לרבנית שהיא בדיוק באה כדי להתיעץ האם להתגרש ואחרי ששמעה את הסיפור הזה, היא חזרה בה...
ומי אנחנו שנדבר..

אני חושבת שהאג'נדה של מלקט הסיפורים די ברורה...
וגם הצורה היבשה שזה מסופר, וכאילו חוסר האכפתיות שכל כך לא אופייני לנפשות הפועלות...
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י poto12;2321764:
ואני יודעת על מקרה של הפרעות נפש שלא התגרשו זה היה קשה מאאאד אך הוחלט ע"י הנפגע למען ילדיו לסבול

איך אני אוהבת את המשפט:
"למען הילדים"
משל הם לא מתפללים שההורים יתגרשו או שיותר גרוע - שההורה הבעייתי ימות* (!!)
(ורצוי עקד"ש באיזה פיגוע)

נכתב ע"י poto12;2321771:
לא
התכוונתי לבית
שהיה בו גם אבא וגם אמא
וזה דבר נורא חשוב

נכון זה דבר מאד חשוב.
מאד חשוב.
חשוב ביותר.

ושכל השאר יעלה על המוקד.

*לפני שתתלו אותי על עץ גבוה 50 אמה.
הנ"ל ציטוט מדויק מפי ילד בן 9 שחווה מערכת מטורפת בבית שההורים לא התגרשו ... בשביל הילדים כמובן.
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא מזמן סיפרה לי מישהי, (אישה נשואה+ילדים)
על הוריה שהתגרשו,
לשאלתי מה קרה עכשיו היא ענתה,
התפללנו שזה יקרה כבר, הוא חיית אדם
למרות שכלפי חוץ נחשב אדם מכובד ביותר!

...
 

חיושש

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י pr777;2322057:
לא מזמן סיפרה לי מישהי, (אישה נשואה+ילדים)
על הוריה שהתגרשו,
לשאלתי מה קרה עכשיו היא ענתה,
התפללנו שזה יקרה כבר, הוא חיית אדם
למרות שכלפי חוץ נחשב אדם מכובד ביותר!

...

בד"כ האנשים האלו ג'נטלמנים כלפי חוץ
ומתעללים רק בנשותיהם:mad:

כנראה בבית אין להם עניין לשמור על הסטיגמה
 

חיושש

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נפגעתי ונוש;2321574:
תמהני
מדובר בספר על "קירות שקופים"?
אולי נכון הדבר גם לגבי הסופרת?
מהי ההתנהלות החשאית סביב מקום לימודיה, תאריה, מקצועיותה?
אגב, זהו הדבר הראשוני שאני מבררת כשהולכת לטיפול מכל סוג שהוא.
למה כאן הכל נשמע - מושתק?
מי ערב לנו שלא מדובר במשהו מסוכן?
מיהם הרבנים הסומכים על דרכה?
האם רק ה"ניסים ונפלאות" שלה?
הרי עלו אן לא מעט שאלות אתיות, מקצועיות, מבוססות ומנומקות הייטב?

תשאלי אנשי מקצוע, יועצים, מטפלים למיניהם
כוווולם סומכים את ידיהם על דרך הטיפול הזאת
כך שלהתקשקש על "איפה היא למדה ומי אמר שזה מוסמך" - יורד מהפרק.

חוץ מזה את יכולה לשאול אותה אישית,
היא תספק לך תשובות להההכל
 

פינטל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
נכתב ע"י GRN;2321633:
הציניות מובנת
אבל עם כל הכבוד לא מתאימה
בשביל להשיב את הגזלה צריך קודם לגזול - שזאת עבירה
וכדי להתגרש צריך קודם להתחתן - שזאת כידוע מצווה.

השאלה נשאלה בשיא הרצינות, על רקע תגובה שלפיה ניתן להבין שאין מקום בכלל לגירושים, ונישואים ביהדות הם כמעט קתוליים (חלילה).
התכוונתי אך ורק לעצם הטענה.
הטיעון של מתי יוצא לקיים מצווה פלונית, אינה טענה.
כי יש מצוות שהם בקטגוריה מסוימת שעדיף לא לקיים אותם במשך כל החיים.
(קרבן חטאת ואשם)
אכן, בגירושין לעיתים זו מצוה, כמאמר חז"ל "הוא הוציא רשעה מתוך ביתו" ויתכן שיש גם דין כזה אצל נשים להיפטר מרשע שבתוך ביתם, אולי...
 

בתישראל

משתמש פעיל
נכתב ע"י גלבוע;2321755:
דבר אחד אני לא מבינה.
אדם הראשון וחוה התקללו כידוע בכמה קללות.
למשל 'בזעת אפיך תאכל לחם'.
אז בהתחלה באמת חרשו באצבעות (עד שהגיע נוח) ואחרי זה המציאו מחרשות, ולאט לאט שכללו את הדרך להרויח לחם, והפכו אותה ליותר ויותר קלה.
היום, רוב האנשים לא עולים בעצמם על הקומביין והולכים לחרוש את השדה, אלא יוצאים למשרד ממוזג ועובדים שם שמונה שעות.
(אני מדברת על אלו שעובדים, אברכים זה נושא לדיון נפרד.)
גם זה לא קל, אבל זה בוודאי קל לאין ערוך מהגרסה המקורית של הקללה.

כתוב 'בעצב תלדי בנים'.
איך היה פעם עדיף שלא נתאר.
בינתיים המציאו בתי חולים, והתחילו להילחם בזיהומים, ואחרי זה המציאו טשטוש, ואחר כך הגיע האפידורל, ובימינו גם דולות ועוד הרבה אמצעי הקלה.

משום מה, אף אחד לא מעלה בדעתו להגיד: נו נו נו , כתוב בתורה 'בזעת אפיך!'.
מה אתה יושב לך בנחת במשרד????
לך להזיע!!!

וככה גם לגבי הסעיף השני.
פתאום, בקללה השלישית 'והוא ימשול בך' הפכו אותה לסוג של מצווה.
תהדרי בזה, תהיי יותר צדיקה.
מה הקשר??
זאת קללה, זאת לא מצווה.
מישהו חושב שכשהתורה כותבת 'בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו' היא מתכוונת שזה הדבר הנכון???????

גלבוע, מבלי להכנס לדיון על הספר, ועל "וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ", רציתי בבקשה להאיר בקשר לעובדות שאת מציגה בתחילת דברייך, על הקללות שתוקפן התמעט עם השנים.

ראיתי מובא שגם כלפי האישה וגם כלפי הבעל יש שימוש במונח "עִצָּבוֹן":
"הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ ... בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים" ו"בְּעִצָּבוֹן תֹּאכֲלֶנָּה כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ" .

עצבון הוא כאב רוחני או נפשי, ולא כאב פיסי. היינו, עונשה של האשה מתבטא בחרדות ובפחדים הקשורים למהלך ההריון, הלידה, וגידול הילדים מפני הלא-נודע והחשש לתוצאות שליליות של פרי בטנה. אמנם ניתן בימינו להפחית במידה משמעותית את הכאב הפיסי של הלידה, אך דווקא בימינו עלה סף החרדה במהלך ההריון בגלל ריבוי האמצעים האבחוניים הטכנולוגיים.
כמו כן, אמנם יש הקלה פיסית בעבודת האדמה לאור חידושים טכנולוגיים מרשימים, אך דאגות הפרנסה לא חלפו מן העולם, ויתכן שאף התגברו.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י y&m;2322042:
איך אני אוהבת את המשפט:
"למען הילדים"
משל הם לא מתפללים שההורים יתגרשו או שיותר גרוע - שההורה הבעייתי ימות* (!!)
(ורצוי עקד"ש באיזה פיגוע)



נכון זה דבר מאד חשוב.
מאד חשוב.
חשוב ביותר.

ושכל השאר יעלה על המוקד.

*לפני שתתלו אותי על עץ גבוה 50 אמה.
הנ"ל ציטוט מדויק מפי ילד בן 9 שחווה מערכת מטורפת בבית שההורים לא התגרשו ... בשביל הילדים כמובן.

כמה גרסאות את מכירה?
יש כמה
העולם לא שחור לבן
ןהעידוד פה להתגרש לדעתי לא במקומו
את הדיונים האלו תעשו אצל פסיכולוגים/רבנים
 

זלפה

משתמש רשום
נכתב ע"י גלבוע;2321755:
דבר אחד אני לא מבינה.
אדם הראשון וחוה התקללו כידוע בכמה קללות.
למשל 'בזעת אפיך תאכל לחם'.
אז בהתחלה באמת חרשו באצבעות (עד שהגיע נוח) ואחרי זה המציאו מחרשות, ולאט לאט שכללו את הדרך להרויח לחם, והפכו אותה ליותר ויותר קלה.
היום, רוב האנשים לא עולים בעצמם על הקומביין והולכים לחרוש את השדה, אלא יוצאים למשרד ממוזג ועובדים שם שמונה שעות.
(אני מדברת על אלו שעובדים, אברכים זה נושא לדיון נפרד.)
גם זה לא קל, אבל זה בוודאי קל לאין ערוך מהגרסה המקורית של הקללה.

כתוב 'בעצב תלדי בנים'.
איך היה פעם עדיף שלא נתאר.
בינתיים המציאו בתי חולים, והתחילו להילחם בזיהומים, ואחרי זה המציאו טשטוש, ואחר כך הגיע האפידורל, ובימינו גם דולות ועוד הרבה אמצעי הקלה.

משום מה, אף אחד לא מעלה בדעתו להגיד: נו נו נו , כתוב בתורה 'בזעת אפיך!'.
מה אתה יושב לך בנחת במשרד????
לך להזיע!!!

וככה גם לגבי הסעיף השני.
פתאום, בקללה השלישית 'והוא ימשול בך' הפכו אותה לסוג של מצווה.
תהדרי בזה, תהיי יותר צדיקה.
מה הקשר??
זאת קללה, זאת לא מצווה.
מישהו חושב שכשהתורה כותבת 'בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו' היא מתכוונת שזה הדבר הנכון???????

לא הבנתי מה הקשר בין הפיסקה הראשונה לשניה.

גם היום הקללה של 'בזיעת אפך תאכל לחם' מתממשת ובגדול.
אולי האדם לא מזיע על הכנת הלחם, אלא על הכסף לקניית הלחם,
אבל הזיעה נשארה אותה זיעה.
(ובכלל לא מובא שהוא יזיע דווקא על הכנת הלחם)

כנ"ל בעצב תלדי בנים.
לא ידעתי שהאפידורל והדולות הורידו לגמרי את כאבי הלידה.
עדיין הלידה כואבת בד"כ ומייסרת,
וזה בלי קשר לחרדות ולכאבי ההריון ולצער גידול הבנים שנותר כשהיה.
(בעבר היה יותר כח סבל, ויתכן שהיום עם כל משככי הכאבים למיניהם סובלים באותה רמה כמו פעם)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י פינטל;2322104:
התכוונתי אך ורק לעצם הטענה.
הטיעון של מתי יוצא לקיים מצווה פלונית, אינה טענה.
כי יש מצוות שהם בקטגוריה מסוימת שעדיף לא לקיים אותם במשך כל החיים.
(קרבן חטאת ואשם)
אכן, בגירושין לעיתים זו מצוה, כמאמר חז"ל "הוא הוציא רשעה מתוך ביתו" ויתכן שיש גם דין כזה אצל נשים להיפטר מרשע שבתוך ביתם, אולי...

זאת לא הייתה הטענה, ולעצם העניין - ברור גם ברור.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י dy101;2322224:
סוף סוף הבנת גם את ששיטות טיפול מצויינות אינן זקוקות לתואר אקדמאי, מספיק שהן פשוט עובדות.

איזו הוצאת דברים מההקשר...

וזו שטות גמורה לחשוב שמה שעובד הוא מצוין, כי גם היפנוזה עובדת, וגם כוחות טומאה עובדים, וגם כתות עובדות.

וכולם מצליחים לעשות משהו בנפש.
 

dy101

משתמש רשום
נכתב ע"י לבן;2322279:
איזו הוצאת דברים מההקשר...

וזו שטות גמורה לחשוב שמה שעובד הוא מצוין, כי גם היפנוזה עובדת, וגם כוחות טומאה עובדים, וגם כתות עובדות.

וכולם מצליחים לעשות משהו בנפש.




ולא כל מה שעובד הוא היפנוזה, וכוחות טומאה וכתות...
לתשומת ליבך
 

צליל בגיל

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
וואו..ממש הוצאת דבר מהקשרו....!
נכון לפעמים זה לא היפנוזה וכוחות טומאה אבל כוחות שהיום נראים ומוכחים כעובדים ומחר הורסים

ולא! אין לי כוונתי ספציפית לאף אחד, רק שבהחלט טיפול כלשהו בנפש חייב הסמכה!!!
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י חיושש;2322070:
תשאלי אנשי מקצוע, יועצים, מטפלים למיניהם
כוווולם סומכים את ידיהם על דרך הטיפול הזאת
כך שלהתקשקש על "איפה היא למדה ומי אמר שזה מוסמך" - יורד מהפרק.

חוץ מזה את יכולה לשאול אותה אישית,
היא תספק לך תשובות להההכל

כווווולם????

עד עכשיו נמנעתי מלכתוב....
אבל -
דיברתי ארוכות בנושא עם אשת מקצוע גדולה מאד בתחום.
היא אמרה לי ש-
שהפרעת אישיות היא אחת הבעיות הקשות ביותר לטיפול. (הבעתיות הגדולה ביותר שהחולה לא מודע למחלתו ולא מסכים לטיפול או שכבר מסכים אבל לא מצליח להתמיד)
שגם פסיכולוגים ופסיכיאטרים נמנעים מלקחת תחת חסותם מטופלים בעלי הפרעת אישיות כי זה די חסר סיכוי.
שמטפל שטוען ש"אני מסדר אותו בעשר פגישות" (מיטוט שנאמר לה...) הוא שרלטן ושקרן.
ובקיצור -
ודאי שאין פתרון בזק ועוד יותר ודאי שזה לא בשביל לכתוב פתרון בספר.

רפואה שלמה לכל חולי עמך ישראל
חני
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה