כללי לאור הרעיון של התמחור.

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י מלפפון;2248465:
יש לך עצה?
איפה היא תפרסם את עצמה?
עם איזה לקוחות כדאי לעבוד ועם מי לא?
יש לה עבודות מעולות.

שתפנה אלי באישי
אשתדל לעזור לה.
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מלפפון;2248465:
היא מתחילה, ומגיעות אליה בעיקר גננות שרוצות עבודות ב8 שקל.
איך היא מגיעה ללקוחות גדולים?
היא חוששת לוותר על הקטנים הללו כי לא מגיעים אליה בינתיים גדולים.
היא כבר 4 שנים בתחום, ולא הולך לה להעלות.
אם היא תוותר על הקטנים, לא יגיעו אליה לקוחות אלא היא תישאר ללא פרנסה.

יש לך עצה?
איפה היא תפרסם את עצמה?
עם איזה לקוחות כדאי לעבוד ועם מי לא?
יש לה עבודות מעולות.

יש לי רעיון בשבילך, ניקית אנונימית.
אבל קודם כל תביני, שבין לקוחות "גדולים" ל- גננות ובתי ספר
יש המון עסקים בינוניים, שמוכנים לשלם די יפה, אם העבודות שלך אכן יפות,
ויביאו אליהם עוד לקוחות.

הרעיון ידרוש ממך קצת אומץ, אבל במצב בו את מצויה עכשיו
זה מה שנראה לי יכול הכי לקדם אלייך לקוחות שישלמו לך היטב.

קחי עיתון, תפתחי אותו, ותחפשי עסקים שפרסמו מודעה סתמית. לא יפה בכלל,
שמסתמא העיתון עיצב להם אותה.
תתקשרי אליהם, ותציעי את שרותייך .
תגידי להם שאת גרפיקאית, וראית את המודעה שלהם בעיתון, ושלדעתך
עסק כמו שלהם יכול לפרוח ולשגשג אם רק יפרסם את עצמו בצורה נכונה.
תני להם מחיר טוב (זתומרת לא 200 שקל למודעה, אבל גם לא 1200)
ירצו? תשקיעי בהם. לא רוצים? תעברי לעסק הבא...

ברגע שיהיו מרוצים ממך, הם ימליצו עליך לחברים שלהם
ואנשים שיראו את המודעה בעיתון ויאהבו, יציצו בקרדיט שמשמאל
ואולי גם יצרו איתך קשר.....

מקווה מאד שהבנת את הרעיון שלי.
הרבה הצלחה ופרנסה בשפע!
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
האשכול הזה הצחיק והעציב אותי כאחד,
כמות האמוציות שיש פה הם מדהימות, ואני מפרשן אותם כתסכול. גרפיקאים שעובדים המון זמן ולא מצליחים להתרומם. ולכן הם מגיעים למסקנה שאין מצב, ואי אפשר!! (הרבה יותר קל מלשבור את הראש במציאת תשובה אחרת).
אז דבר ראשון, עצם זה שלא הצלחתם לא אומר שאי אפשר. (וזה לא אומר שאני נמצא שם. זה אומר שאני יודע שאפשר ואני גם שואף ליותר מזה).

דבר אחד חשוב מאוד להבין (כשלב ראשון להבנה של ההנחה שנאמרה פה מספר פעמים מהחברה מהנישה הפירסומית, עם מונחים מורכבים ושונים, שאני מניח שיש מספר אנשים ששאלו את עצמם מה זה USP .?USP זה ראשי תיבות לUnique selling proposition. שבתרגום לעברית זה "הצעת מכירה ייחודית")

ואני מאמין שכיום המצב ששוק הגרפיקה מוצף, יש המון היצע ואפי' הייתי אומר היצע איכותי במחיר נמוך במיוחד. ולכן לא הייתי ממליץ לאף אחד להיות גרפיקאי היום.


אלא אם כן.....

הוא מבדל עצמו ונותן ערך מוסף שהלקוחות יעדיפו לבוא אליו.
לדוגמה: מומחה לכריכות ספרי קודש (אני לא יודע מה המצב כיום אבל נראה לי שגם שם מגיעים להצפה)
מומחה לעיצוב חסידי
מומחה לנדל"ן
הכנסת שירותים נוספים כגון ידע בפרסום
תלת מימד
מומחה פרסום נדל"ן
וכדו'

וכל אחד יבחר את הנישה המיוחדת שיודע, או שיברר ויגיע למסקנה כי יש ביקוש בתחום מסוים, ואין מספיק היצע. ואז הוא ילמד את הנושא היטב ויהיה מומחה לתחומו!
או אם יש לו גישה מיוחדת טבעית לתחום מסויים, גם אם הוא מוצף ניתן עם הרבה עבודה קשה, ובאמת להשקיע וללמוד על מנת להיות הטוב ביותר!! (לא פחות) כדי שתוכלו להרוויח טוב.

אני לדוגמה בחרתי בידע מיתוגי ופרסומי, עם נסיון בניהול. כאשר המטרה שלי לגרום לכך שהלקוח שלי ירוויח הרבה כסף עבור העבודה שלי. וכך אם הוא מרוויח ישירות מהעבודה שלי הרבה כסף, גם שווה לו לשלם הרבה כסף!

כל מה שנכתב הוא על פי דרך הטבע. ודרך ההשתדלות. המציאות היא שהקב"ה זן ומפרנס אותנו כפי בטחוננו והמגיע לנו. אבל אנחנו מחוייבים לפעול לפי הטבע ולעבוד כפי דרך הטבע. ולדעת שאין טבע!
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
במקום לדבר מסביב, בוא ניגש לבעיה.
המחירים הממוצעים בשוק למעצבים - נמוכים מדי.
הסיבה העיקרית לכך היא חוסר היצירתיות של הסמינרים והמכללות החרדיות,
שמכשירים כל שנה מאות ואולי אלפי מעצבות חדשות, וזה מה שגורם להצפה.
כשיש הצפה, יש מי שאין לו עבודה, ואז ניתן להשיג עבודה גם תמורת 20 ש"ח.

המקצוענים מרוויחים טוב ב"ה. אל תדאגו להם.
כשאתם מדברים על 2 מודעות ביום, הם עושים 20. ולוקחים על כל אחד מהם יותר.
כואב לי להסתכל מהצד ולראות איך המתחילים מתבוססים בבוץ,
ולא עושים את הצעדים הנכונים לצאת מהמעגל הזה. כי ניתן לצאת מזה.
אם כל אחד מהמתחילים היה מאמץ חלק ממה שנכתב למעלה, מזמן המחירים היו עולים.

אל תקשיבו לעצות אחיתופל של בעלי מלאכה בתחומים חופפים, שמעסיקים אתכם,
ולכן הם רק מנסים להוריד את המחיר. האינטרס שלהם שקוף.
במקום זה: תעריכו את עצמכם.

העבודה שלהם שווה יותר מעבודה של שמרטפית מזדמנת.
השקעתם עשרות אלפים בלימודים, ציוד, תוכנה.
אתם כשרוניים. אתם מוכשרים.
הזמן שלכם שווה. העבודה שלכם שווה.
קחו יותר, ותגיעו רחוק.

בהצלחה, ושבת שלום!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י קריאייטיבית;2248473:
יש לי רעיון בשבילך, ניקית אנונימית.
אבל קודם כל תביני, שבין לקוחות "גדולים" ל- גננות ובתי ספר
יש המון עסקים בינוניים, שמוכנים לשלם די יפה, אם העבודות שלך אכן יפות,
ויביאו אליהם עוד לקוחות.

הרעיון ידרוש ממך קצת אומץ, אבל במצב בו את מצויה עכשיו
זה מה שנראה לי יכול הכי לקדם אלייך לקוחות שישלמו לך היטב.

קחי עיתון, תפתחי אותו, ותחפשי עסקים שפרסמו מודעה סתמית. לא יפה בכלל,
שמסתמא העיתון עיצב להם אותה.
תתקשרי אליהם, ותציעי את שרותייך .
תגידי להם שאת גרפיקאית, וראית את המודעה שלהם בעיתון, ושלדעתך
עסק כמו שלהם יכול לפרוח ולשגשג אם רק יפרסם את עצמו בצורה נכונה.
תני להם מחיר טוב (זתומרת לא 200 שקל למודעה, אבל גם לא 1200)
ירצו? תשקיעי בהם. לא רוצים? תעברי לעסק הבא...

ברגע שיהיו מרוצים ממך, הם ימליצו עליך לחברים שלהם
ואנשים שיראו את המודעה בעיתון ויאהבו, יציצו בקרדיט שמשמאל
ואולי גם יצרו איתך קשר.....

מקווה מאד שהבנת את הרעיון שלי.
הרבה הצלחה ופרנסה בשפע!

יש בזה סיכון גדול.
הסיכון הוא שלקוחות שמפרסמים בעיצוב של העיתון, לא מבינים את הערך של עיצוב מותאם לעסק. כלומר הם לא קהל היעד שלה.
את באה ומבקשת ממנה להתחיל לשכנע כאלו שאין להם בכלל הבנה עיצובית לצרוך את המוצרים שלה.

ועכשיו את שואלת מה הסיכון פה?
שהיא תפנה להרבה עסקים שלא מבינים, רובם לא ירצו, אחוז מינימלי יסכים אבל ברמת ציפיה אדירה שהיא לא תעמוד בה, ובתשלום נמוך (הי, שילמתי לך 100 שקל בעוד לעיתון לא שילמתי כלל)!
מלבד יאוש, השפלה רגשית וחוסר ביטחון עצמי, לא יודעת אם יצא לה מזה משהו.
צריך אחת שמלבד כשרון עיצובי, יש לה עור של פיל.

לא הייתי מייעצת כזו עצה.
למרות- שלבעלת אופי חזק יש סיכוי למצוא כך לקוחות.
ולבעלת שכנוע חזק ובטחון עצמי בשמים- עוד יותר.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ונתנו10;2248588:
אל תקשיבו לעצות אחיתופל של בעלי מלאכה בתחומים חופפים, שמעסיקים אתכם,
ולכן הם רק מנסים להוריד את המחיר. האינטרס שלהם שקוף.
במקום זה: תעריכו את עצמכם.


בהצלחה, ושבת שלום!

עצות אחיתופל. אהבתי.

אני בעד ההצפה של הנושא, דווקא כי יש יש אינטרס שבעלות עסקים יתפרנסו טוב.
ושים לב, לא נתת שום פתרון.
אני עוקבת אחר ההודעןת שלך כי הנושאים הללו מעניינים אותי, ורואה שיש לך ניסיון רב ולב רחב.

אבל- אתה כל הזמן כותב ומעודד לקחת מחירים גבוהים, ולא מציין כיצד ניתן גם להשאיר את הלקוחות אצלך, או לפנות ללקוחות אחרים שכן מעריכים וכן יודעים לשלם על תוצרים איכותיים.

איך מגיעים אליהם?

לא חכמה לזרוק מחירים ולא לתת דרך להגיע ללקוחות שנותנים אותם.

ולגבי תחומים חופפים וכו- אל דאגה. תמיד יהיו בעלי מקצוע מתחילים, וזה תלוי מי הלקוח שלי. כשיש לי לקוח שיכול לשלם, אפנה מראש למעצבים שנותנים יותר והלקוח ישלם להםפ יותר.
כשיש לי לקוחות שרוצים עבודה של 'עימוד' (רק תעמידי לי פה, ושימי את הלוגו שם), אני שמה מכרז בXPLACE ומקבלת מחיר של מתחילים עם עבודה של מתחילים.

אז במקום לומר מה לא, קדימה.
תנו נוסחה מנצחת עם שלבים ברורים.
לי אין.

(חוץ מתפילות והרבה אמונה כמובן).
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מלפפון;2248618:
יש בזה סיכון גדול.
הסיכון הוא שלקוחות שמפרסמים בעיצוב של העיתון, לא מבינים את הערך של עיצוב מותאם לעסק. כלומר הם לא קהל היעד שלה.
את באה ומבקשת ממנה להתחיל לשכנע כאלו שאין להם בכלל הבנה עיצובית לצרוך את המוצרים שלה.

ועכשיו את שואלת מה הסיכון פה?
שהיא תפנה להרבה עסקים שלא מבינים, רובם לא ירצו, אחוז מינימלי יסכים אבל ברמת ציפיה אדירה שהיא לא תעמוד בה, ובתשלום נמוך (הי, שילמתי לך 100 שקל בעוד לעיתון לא שילמתי כלל)!
מלבד יאוש, השפלה רגשית וחוסר ביטחון עצמי, לא יודעת אם יצא לה מזה משהו.
צריך אחת שמלבד כשרון עיצובי, יש לה עור של פיל.

לא הייתי מייעצת כזו עצה.
למרות- שלבעלת אופי חזק יש סיכוי למצוא כך לקוחות.
ולבעלת שכנוע חזק ובטחון עצמי בשמים- עוד יותר.

האמת היא,
שזהו בסך הכל רעיון שעלה במוחי, וחשבתי שיכול להועיל.
אודה ולא אבוש כי מעולם (ב"ה) לא ניסיתי אותו למעשה.

יכול להיות שאת צודקת והסיכון הוא גדול, ואין ספק שהוא לא מיועד
לעדינות נפש אלא דווקא לאמיצות ואמביצינריות.
אבל למה לראות שחורות?
אני מאמינה שיש עסקים קטנים וגדולים רבים
שישמחו לשדרג את העיצוב של המודעות שלהם
גם במחיר טוב.
יש הרבה לקוחות שלא מרוצים מהגרפיקה שסטנדרטית שמעניק עיתון
ואין להם מספיק ידע או הבנה בפרסום. וכסף לפרסום יש!
הרבה עסקים (כן! גם גדולים!) מפרסמים עצמם בצורה שגויה, ולכן קהל
הלקוחות שלהם קטן!!!
והם דווקא מחפשים מישהו שימנף אותם.....

לתיבת הדואר שלנו מגיעים מדי שבוע למעלה מ-10!!!!!! חינמונים.
ויש כמה וכמה לקוחות שמפרסמים בככככככולם. והפרסום נראה ממש גרוע.
הם השקיעו לפחות 4000 ש"ח בשבוע בפרסום
אני מאמינה שיהיו להם עוד 600 ש"ח למעצבת....

בקיצור. אני מסתייגת, הרעיון לא מתאים לכל אחד/ת. אבל לא לפסול אותו על הסף.
וכגודל הסיכון, כך גם גודל הסיכוי. ככה נראה לי.

אם יוצאים מנקודת הנחה שלא כל בעל עסק למד מנהל עסקים או כלכלה
אני מאמינה ברעיון שנתתי.
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
כפותחת האשכול אני יסכם את מה שהבנתי לפי מה ששאלתי (גם לפי התשובות בפרטי )
שיעזור לשאר האנשים.

עיצוב מודעה ללקוח סטנדרטי כמה עולה?

מתחילה: 150-300
מתקדמת: 300-600
מקצועית: 600-800
טופ: 800-1200 וכל היד נטיוה.

עדין יש מי ( בעיקר הטופ - שרוצים לעלות את היחס כלפי הגרפיקאיות ) שיגידו ש"מתחילה" לא צריכה לקחת על מודעה 200 אבל כיון שמי שמכיר את השוק של המתחילות ולאור המצב כיום זה כן המחירים האלו. אז הכנסתי את זה בהגדרה הזו.

כל גרפיקאי צריך לדעת איפה הוא עומד
אם הוא ידע איפה הוא עומד לא יהיה בעיה של "לשבור את השוק" וכו'
כי אליו יגיעו הלקוחות שהוא פונה עליהם ב"רמתו"
כל אחד שרוצה להתקדם יכול. אבל הוא צריך לרצות.

אל תרגישו רע כשאתם אומרים ללקוח שהעבודה שלכם יקרה יותר - תסבירו לו שהיא גם שוה יותר.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
ככה תעלו מחירים:
בהתחלה תמשיכו עם אותו מחיר, אבל תשקיעו הרבה בעבודות! ותעלו לפרוג לביקורת! תתייחסו לעבודה של 200 כאילו אתם מקבלים 1200, ותשתדלו להעלות את הרמה של עצמכם!
ואם אין לקוחות אז לא לנוח. קחו על עצמכם פרוייקטים אמנותיים ותעצבו כיד הדמיון, מהגדות של פסח וזמירות שבת עד לקוחות דמיוניים. וגם אותם תעלו לפרוג, ותקבלו ביקורת וכו' - עד שיהיה לכם תיק עבודות כה מרשים ש..
ורק במקביל לעליית מספר הלקוחות אפשר להעלות מחירים בזהירות.
וכל זה לא יעזור בלי תפילה, לפני אחרי ובאמצע. והתפילה החשובה ביותר לעניין זה היא "ותקננו בעצה טובה מלפניך", כי הרעיונות העיצוביים באים מלמעלה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י ונתנו10;2248588:
במקום לדבר מסביב, בוא ניגש לבעיה.
המחירים הממוצעים בשוק למעצבים - נמוכים מדי.
הסיבה העיקרית לכך היא חוסר היצירתיות של הסמינרים והמכללות החרדיות,
שמכשירים כל שנה מאות ואולי אלפי מעצבות חדשות, וזה מה שגורם להצפה.
כשיש הצפה, יש מי שאין לו עבודה, ואז ניתן להשיג עבודה גם תמורת 20 ש"ח.

הידעת שעדיין לא פגשתי מורה במכללה שענתה לתלמידות על השאלה:
כמה לוקחים לכזו עבודה?

אין לבנות מושג בתמחור ועל מה לבסס אותו,
ולוקח זמן ללמוד את זה.

באופן אישי יש לי ידידה הלומדת עכשיו בכיתה י"ד בסמינר, עובדת בתחום כבר כמה שנים (למדה גרפיקה במגמות בתיכון ויש לה גישה) והיא לוקחת מחירים גבוהים יותר מכמה מתחילים/ות ברמה שלה כאן ולא מפחדת לסנן לקוחות.
חברות שלה תוהות, איך היא מעזה? הרי צריך אומץ לנקוב במספר תלת ספרתי לשעה, ולתמחר עבודה ב-4 ספרות...

והתשובה היא שהבחורה נחשפה אצלי למחיר הראלי בשוק, קיבלה מושגים והתייעצה איתי על תמחור עבודותיה...

גם אתם, תשמעו 1,200 פעם אחת ותגידו שזה מוגזם ותגבו רק 400,
תשמעו עוד פעם 1,200 ותגידו זה יותר מידי, אבל 400? זה לא, תיקחו 600.
והאוזניים שלכם יתרגלו לשמוע את הסכום, תתחילו להרגיש מנוצלים, ותחתרו לקחת את הסכום הזה ומבחינה מקצועית תאלצו את עצמכם להתקדם כדי להצדיק את זה. עד שיום אחד תקומו ותאמרו: 1,200? מה אני פראייר...

זה תהליך שקורה. וטוב שהוא קורה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י y&m;2248744:
באופן אישי יש לי ידידה הלומדת עכשיו בכיתה י"ד בסמינר, עובדת בתחום כבר כמה שנים (למדה גרפיקה במגמות בתיכון ויש לה גישה) והיא לוקחת מחירים גבוהים יותר מכמה מתחילים/ות ברמה שלה כאן ולא מפחדת לסנן לקוחות.
חברות שלה תוהות, איך היא מעזה? הרי צריך אומץ לנקוב במספר תלת ספרתי לשעה, ולתמחר עבודה ב-4 ספרות...

את יודעת למה יש לה אומץ?
כי אין לה משכנתא. היא לא מפרנסת.
לכן היא יכולה לקחת סיכון. לתת מחיר גבוה. הלקוח ברח? שיברח. היא לא בלחץ.

היא גם לא בלחץ כי הילדים לא מושכים לה בחלוק, היא לא לחוצה לסיים את העבודה ב13:00 כי אז עליה לרוץ לקחת אותם ממוסדות הלימוד. יש לה פניות, והעבודה שלה נראית בהתאם.

זה למה!

לאשה שמפרנסת, אין אומץ לתת מחיר גבוה, אין לה אומץ לסנן. היא יודעת שאם היא תוותר על 200 שקל, לא תוכל מחר לקנות מטרנה.

ובואי תעני איך מעלים מחירים גם ללא אומץ.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י מלפפון;2248755:
את יודעת למה יש לה אומץ?
כי אין לה משכנתא. היא לא מפרנסת.
לכן היא יכולה לקחת סיכון. לתת מחיר גבוה. הלקוח ברח? שיברח. היא לא בלחץ.

היא גם לא בלחץ כי הילדים לא מושכים לה בחלוק, היא לא לחוצה לסיים את העבודה ב13:00 כי אז עליה לרוץ לקחת אותם ממוסדות הלימוד. יש לה פניות, והעבודה שלה נראית בהתאם.

זה למה!

לאשה שמפרנסת, אין אומץ לתת מחיר גבוה, אין לה אומץ לסנן. היא יודעת שאם היא תוותר על 200 שקל, לא תוכל מחר לקנות מטרנה.

ובואי תעני איך מעלים מחירים גם ללא אומץ.

את מכירה אותה? אולי היא מממנת לעצמה את הלימודים ועוד כמה דברים?
התפיסה שלבחורה אין מה להפסיד מיושנת למדי.
ב"ה בינתיים אין לה פחות לקוחות אלא יותר ולקוח גורר לקוח. והיא נאלצת לדחות מקוצר זמן, עדיין לומדת.

האומץ מגיע מבטחון עצמי, ומידיעת המחירים בשוק.
ללא אומץ העליה היא הדרגתית (גם אצלה זה כך, רק שהיא התחילה לעבוד מוקדם) ומתונה, ונסמכת על סיבות ממשיות.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י מלפפון;2248755:
את יודעת למה יש לה אומץ?
כי אין לה משכנתא. היא לא מפרנסת.
לכן היא יכולה לקחת סיכון. לתת מחיר גבוה. הלקוח ברח? שיברח. היא לא בלחץ.

היא גם לא בלחץ כי הילדים לא מושכים לה בחלוק, היא לא לחוצה לסיים את העבודה ב13:00 כי אז עליה לרוץ לקחת אותם ממוסדות הלימוד. יש לה פניות, והעבודה שלה נראית בהתאם.

זה למה!

לאשה שמפרנסת, אין אומץ לתת מחיר גבוה, אין לה אומץ לסנן. היא יודעת שאם היא תוותר על 200 שקל, לא תוכל מחר לקנות מטרנה.

ובואי תעני איך מעלים מחירים גם ללא אומץ.


את ניסית להעיף לקוח ב- 200 שח ?
קודם תנסי ואחרי זה תכתבי כאן תגובות, כ"כ בטוחות.
כי אני ניסיתי ולא פעם אחת, ולא בסכום של 200 אלא של הרבה יותר. זה עבד יופי, אפשר רק להתקדם משם אין לאן לרדת יותר נמוך...
אחרי שתנסי פעם אחת, נדבר.
אה ואני גם עובדת עד 13:00.

וסתם טיפי קטן, רוצה לצבור ביטחון בעבודה ? תעיפי כמה לקוחות מעצבנים....


ובואי נסכם עוד משהו די ברור.
הנקודה הזאת של 'לא זורקים לקוח לא שווה' - כי לא יהיו אחרים או כי מחר לא יהיה מטרנה - כאן!!! הנקודה הבעייתית.
היא בחיים לא תתקדם לשום מקום! היא גוזרת על עצמה להישאר באותה משבצת!
עדיף שבועיים לא להרוויח ואחרי זה להרוויח בגדול.
אבל בצורה הזאת היא תישאר באותה נקודה, חבל על הדיבורים.
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
מנסיון
העלאת מחירים (באופן בטוח) תיטיב עם העסק, וגם עם נותן השירות (צריך להצדיק את המחיר שלוקחים. לשאוף ולהשתפשף תמיד.)

אישית, עדיף לי לעבוד עם לקוח אחד שמבין ומעריך את העבודה ולא עם 4 שלא מעריכים את העבודה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חויד;2248793:
את ניסית להעיף לקוח ב- 200 שח ?
קודם תנסי ואחרי זה תכתבי כאן תגובות, כ"כ בטוחות.
כי אני ניסיתי ולא פעם אחת, ולא בסכום של 200 אלא של הרבה יותר. זה עבד יופי, אפשר רק להתקדם משם אין לאן לרדת יותר נמוך...
אחרי שתנסי פעם אחת, נדבר.
אה ואני גם עובדת עד 13:00.

וסתם טיפי קטן, רוצה לצבור ביטחון בעבודה ? תעיפי כמה לקוחות מעצבנים....

מעולם לא העפתי לקוחות.
אני אומרת את המחירים שלי. ואם זה מתאים- אנחנו עובדים יחד והרווח הוא של כל הצדדים.
לא מתאים- אני ממליצה להם על בעלת מקצוע אחרת שלוקחת לפי התקציב שלהם.


אני מכבדת גם אדם שלא מעריך את עבודת הקופי ולא מבין מה הבעיה לשרבט משהו על נייר ולשלוח לעיתון..

אולי אכתוב בהמשך תובנות.
אבל חשוב לי שתדעי שאני בעד לקחת מחירים גבוהים, כי אני מעריכה את עבודת העיצוב. מי כמוני יודעת כמה הגרפיקאית עובדת ומתקנת ועושה ככל יכולתה כדי להוציא עבודה עיצובית שתשביע את רצון הלקוח, וגם תשווק ללקוחות..

כך שאין לי ענין להוריד מחירים. אני רוצה להעלות.
ביקשתי שלא יזרקו סתם אלא יסבירו איך.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י y&m;2248781:
את מכירה אותה? אולי היא מממנת לעצמה את הלימודים ועוד כמה דברים?
התפיסה שלבחורה אין מה להפסיד מיושנת למדי.

ב"ה בינתיים אין לה פחות לקוחות אלא יותר ולקוח גורר לקוח. והיא נאלצת לדחות מקוצר זמן, עדיין לומדת.

קודם כל לדעת מה קורה בשוק, להיות בקשר עם קולגות ולשמוע מהם איך הם מתמחרים, לדעת מה המינימום ומה הוא מורכב ומה הסיבה לקחת יותר, (יש לי פונטים מקצועיים? סיבה לקחת יותר, אני משתמש בתמונות איכותיות? סיבה נוספת. לקחתי קורס נוסף? עוד סיבה? ופשוט להעלות בהדרגה עם בטחון בצדקת המחיר (ואמונה תמימה בה' שהכל מאיתו - מאד קשור).

אופציה נוספת להעלאת מחיר הגיונית, בכל עת שיש לחץ ועומס ואת נאלצת לדחות לקוחות זה הזמן לדלל את הלקוחות ע"י סינון בגזרת המחיר עד לעומס הבא.

והאומץ זה בגלל שהיא יודעת מה המחיר שוק המקובל.
כן, אם היא יודעת שמעצבת בינונית לוקחת 1000 ש"ח אז היא יודעת שכשהיא לוקחת 500 זה זול, והיא בטוחה בעצמה.
אבל חברות שלה לא יודעות, וכשהן שומעות 500 הן נופלות מהכסא ואומרות: זה המון, זה המון.

בקיצור, הנוסחה שלך בשלבים היא:
1. לשמוע תמחורים בשוק.
2. להקשיב רק למעצבות שלוקחות גבוה, לקבל אומץ, לשמוע תמחורים גבוהים ולתמחר גבוה.

אבל בסוף גם את טוענת: אבל חברות שלה לא יודעות, וכשהן שומעות 500 הן נופלות מהכסא ואומרות: זה המון, זה המון.
את מתכוונת לחברות שעוסקות גם הן בגרפיקה?

ואגב, באיזה שהוא שלב אפסיק להגיב, כי אני באמת לא שייכת לפורום הנ"ל. רק עצבן אותי זריקת מחיר וגרימת תסכול.

ברגע שאתן נותנות שיטות ומסבירות, אני בעד. ואין לי ענין להתווכח אלא לשמוע לקרוא ולהשכיל.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חויד;2248793:
את ניסית להעיף לקוח ב- 200 שח ?
קודם תנסי ואחרי זה תכתבי כאן תגובות, כ"כ בטוחות.
כי אני ניסיתי ולא פעם אחת, ולא בסכום של 200 אלא של הרבה יותר. זה עבד יופי, אפשר רק להתקדם משם אין לאן לרדת יותר נמוך...
אחרי שתנסי פעם אחת, נדבר.
אה ואני גם עובדת עד 13:00.

וסתם טיפי קטן, רוצה לצבור ביטחון בעבודה ? תעיפי כמה לקוחות מעצבנים....


ובואי נסכם עוד משהו די ברור.
הנקודה הזאת של 'לא זורקים לקוח לא שווה' - כי לא יהיו אחרים או כי מחר לא יהיה מטרנה - כאן!!! הנקודה הבעייתית.
היא בחיים לא תתקדם לשום מקום! היא גוזרת על עצמה להישאר באותה משבצת!
עדיף שבועיים לא להרוויח ואחרי זה להרוויח בגדול.
אבל בצורה הזאת היא תישאר באותה נקודה, חבל על הדיבורים.

אם זה היה שבועיים אז טוב, נחמד ויופי
כבר הייתי עושה את זה מזמן
זה לוקח הרבה יותר זמן
ויכולים לעשות את זה א. עם כשרון ענק
ב. עם גב כלכלי לתקופת המשבר הזו
במצב אחר צריך לעבוד בהדרגה
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י מלפפון;2248812:
מעולם לא העפתי לקוחות.
אני אומרת את המחירים שלי. ואם זה מתאים- אנחנו עובדים יחד והרווח הוא של כל הצדדים.
לא מתאים- אני ממליצה להם על בעלת מקצוע אחרת שלוקחת לפי התקציב שלהם.


אני מכבדת גם אדם שלא מעריך את עבודת הקופי ולא מבין מה הבעיה לשרבט משהו על נייר ולשלוח לעיתון..

אולי אכתוב בהמשך תובנות.
אבל חשוב לי שתדעי שאני בעד לקחת מחירים גבוהים, כי אני מעריכה את עבודת העיצוב. מי כמוני יודעת כמה הגרפיקאית עובדת ומתקנת ועושה ככל יכולתה כדי להוציא עבודה עיצובית שתשביע את רצון הלקוח, וגם תשווק ללקוחות..

כך שאין לי ענין להוריד מחירים. אני רוצה להעלות.
ביקשתי שלא יזרקו סתם אלא יסבירו איך.

ברור שבודקים מראש, שולחים הצע"מ ומשם מתקדמים או לא.
אבל את מדברת על מצב נתון של מישהי עם לקוחות ב 200 שח בזמן שהעבודה שווה נניח 600-800 שח אם לא יותר.
אז אומרים מצטערת לא מתאים לי או כל נוסח מכבד אחר. וזהו.

מה שכן,
גננות או לקוחות של 200 שח אין כמעט סיכוי שישלמו את ה- 800-1000 + לאותו מוצר.
כי הם גם לא שווים את זה ולא מבינים את הערך של זה. אין שום סיבה לעבוד איתם.
מחפשים לקוחות אחרים עם תקציב גדול יותר, או כאלו שמבינים/מעריכים עבודה ואיתם התמחור עובד יופי גם במחיר גבוה.

אפשר בשלב ראשוני (בד"כ מה שמתחילים עושים) להשאיר לקוח אחד זול, רק אם העבודה שנותנים לו יכולה לפתוח כרטיס ביקור ללוקחות אחרים, וזה אומר לעשות לו מודעה/מיתוג / לא משנה מה, ברמה גבוהה מאד, דרך זה יגיעו לקוחות אחרים והמחיר שהיא תיקח על העבודות האחרות יהיו הרבה יותר גבוהים. אבל זה זמני בלבד. עם דד ליין ומטרה מאד ברורה. ובידיעה שזה לא המחיר הריאלי.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חויד;2248827:
ברור שבודקים מראש, שולחים הצע"מ ומשם מתקדמים או לא.
אבל את מדברת על מצב נתון של מישהי עם לקוחות ב 200 שח בזמן שהעבודה שווה נניח 600-800 שח אם לא יותר.
אז אומרים מצטערת לא מתאים לי או כל נוסח מכבד אחר. וזהו.

מה שכן,
גננות או לקוחות של 200 שח אין כמעט סיכוי שישלמו את ה- 800-1000 + לאותו מוצר.
כי הם גם לא שווים את זה ולא מבינים את הערך של זה. אין שום סיבה לעבוד איתם.
מחפשים לקוחות אחרים עם תקציב גדול יותר, או כאלו שמבינים/מעריכים עבודה ואיתם התמחור עובד יופי גם במחיר גבוה.

אפשר בשלב ראשוני (בד"כ מה שמתחילים עושים) להשאיר לקוח אחד זול, רק אם העבודה שנותנים לו יכולה לפתוח כרטיס ביקור ללוקחות אחרים, וזה אומר לעשות לו מודעה/מיתוג / לא משנה מה, ברמה גבוהה מאד, דרך זה יגיעו לקוחות אחרים והמחיר שהיא תיקח על העבודות האחרות יהיו הרבה יותר גבוהים. אבל זה זמני בלבד. עם דד ליין ומטרה מאד ברורה. ובידיעה שזה לא המחיר הריאלי.

מתוך הדברים שלך נשמע שההמלצה שלך היא בעצם ליצור קשרי לקוחות.
להגיע ללקוחות שמכירים שהעבודה שלך שווה, ומכירים אותך והם אלו שירצו להמשיך איתך ולשלם את המחיר הגבוה.

את אומרת בעצןם שיש שוק לקוחות שלא ניתן להעלות לו את המחירים (גננות וכו), ולכן כשרוצים להתחיל להעלות מחיר- יש להחליף סוג לקוחות.

ועוד משהו שציינת פה: להציב לעצמך יעד, ופשוט לכבוש אותו.
להחליט כמה אני אמורה לתמחר וכמה באמת המחיר שלי, לתת בינתיים נמוך למי שיהיה שווה לי לעבוד כדי שימליץ עליי בעתיד "בידיעה שזה לא המחיר הריאלי"- ובמקביל להעלות.

וסתם לשם דיוק: אני דיברתי על עבודות של 200-600 והמלצתי למתחילות לתמחר תחילה ב190-230.
לא על עבודה של 800 לקחת 200.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י album;2248811:
מנסיון
העלאת מחירים (באופן בטוח) תיטיב עם העסק, וגם עם נותן השירות (צריך להצדיק את המחיר שלוקחים. לשאוף ולהשתפשף תמיד.)

אישית, עדיף לי לעבוד עם לקוח אחד שמבין ומעריך את העבודה ולא עם 4 שלא מעריכים את העבודה.

היה כדאי שתעלי את התזה המלאה שלך
אני מדיי פעם נזכרת בה
השיטה שלך באמת יותר בטוחה
והיא באמת לא לוקחת שבועיים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה